bilteman automaattisesti sammuvia tuulilasin pyyhkimiä olen koittanut saada
yhdessä toimimaan veneessä 12 v, mutta kun laittaa toisen kiinni alkavat
sekoilemaan käy itsestään, sammuu koska tykkää jne,,,
kytkentä muuten oikein, yksinään toimivat oikein molemmat, mahtaako tarvita
jonkin mötikän jonnekkin väliin ??
biltema art 25-890
Tuulilasin pyyhkemet yhteen toimimaan
6
3261
Vastaukset
- PenaACDC
Tuos sähkö se on ihmeellistä. Pyyhkimissä on sammutus itsessään oikeaan asentoon. Tee siten että hankit releen jossa on kahdet erilliset kärjet niin ei tarvitse miettiä pyyhkimen toimintaa sen tarkemmin. Toimivat sähköisesti erillään mutta kuitenkin yhden ja saman napin takaa. Sitä ei saa tehtyä ilman välitankoja että liikkuisivat samassa rytmissä kuten autossa. Sen jos haluat niin hanki romikselta auton pyyhkijät niin pääsee helpoimmalla. Mutta käsittääkseni riittää kun lähtevät käyntiin ja sammuvat samasta napista.
- toivo
joko molemmille oman kytkimen tai kaksinapaisen kytkimen tai diodit sarjaan plus johtimiin. Jos plus johtimet kytkee yhteen niin pyyhkijät sammuvat vain kun molemmat pyyhkimet ovat samaan aikaan lepoasennossa, muissa asennoissa sähkö kulkee toisen moottorin plusjohdon kautta toiseen moottoriin.
- bilteman malli
kiitos vastauksista, kerkisin päivän aikana laittamaan omat katkaisijat molemmille pyyhkijöille, voi oikeastaan olla hyväkin kun pystyy kumpaakin erikseen ohjaamaan, mutta ostin 2 ohjausrelettä 4 napaa, että ei kait sitten rasittuisi pienet katkaisijat?? en osannut kytkeä kun ei paketissa selkeää ohjetta...
katso kytkentä kuvat tuolta.
http://picasaweb.google.com/ringyou/TuulilasinPyyhinKytkent
mikä johto menee mihinkin....kiitos- Toivo
86 kytkimeltä plussaa
85 miinus
87 plussaa akulta
30 moottorille - biltema
Toivo kirjoitti:
86 kytkimeltä plussaa
85 miinus
87 plussaa akulta
30 moottorillepientä tarkennusta jos vielä
86 kytkimeltä plussaa...moottoriin vai akun plussaan ?
85 miinus....moottorin vai akun miinus ???
87 plussaa akulta.. tähän johto akun plus navasta kait
30 moottorille... johto kytketään moottorin plus/miinus vai S kohtaan ??
kato rautalankaa tarvitaan, silloin kun ei enää ite tajua varsinaista koko rele asiaa...kiitos - toivo
biltema kirjoitti:
pientä tarkennusta jos vielä
86 kytkimeltä plussaa...moottoriin vai akun plussaan ?
85 miinus....moottorin vai akun miinus ???
87 plussaa akulta.. tähän johto akun plus navasta kait
30 moottorille... johto kytketään moottorin plus/miinus vai S kohtaan ??
kato rautalankaa tarvitaan, silloin kun ei enää ite tajua varsinaista koko rele asiaa...kiitosAkulta johto moottorin napaan sekä kytkimen toiseen napaan.
Kytkimen toinen napa kytketään releen napaan 86.
Releen navat 85,30 sekä moottorin -napa kytketään akun - napaan.
Releen napa 87 kytketään moottorin S napaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001702
Päivän persu: Maahanmuuttajat ovat "rupusakkia"
Voi Petteri parkaa 🤣 "Kansanedustaja Mauri Peltokangas (ps) kutsuu kolmansista maista Suomeen muuttavia ihmisiä rupusa3901295Tänään sen huomasin ja se tuntuu
Vapauttavalta. Saavuttomaton rakkaus on loppunut. En tunne enää kaipuuta enkä rakkautta. Nyt voin alkaa taas elää eikä t1131258En uskalla liikkua yöllä yksin ulkona
Tai lähteä viettämään iltaa, kun kotiinpaluu myöhään ei tunnu hyvältä. Kerroin tuon yhdelle miehelle. Arvaa mitä hän va1691177Taisit vihdoin ymmärtää
Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.131147Miten yrität saada tilannetta eteenpäin
ettei jäätäisi päikoilleen, missä kumpikin ikävöi omalla tahollaan?761083- 981019
Et tule koskaan löytämään tällaista syvyyttä kenestäkään toisesta
Jos vaan tietäisit, kuinka paljon tunnen sinua kohtaan. Jos vaan tietäisit, miten paljon merkitset minulle.90985Kauneutesi kiinnitti huomioni
mutta oikeesti rakastuin tapaan, miten näet asiat ja kaikki. Olet liian ihana, enkä tiedä miten sen saisin sanottua.33982En ymmärrä
Miksi ikinä olen mitään hyvää tuntenut sinua kohtaan. Koskaan et ole mitään hyvää halunnut mulle.92929