Krav maga kelpoine??

huono kunto

millai tuossa lajissa pärjää jos on 8kg ylipainoa?? mulla on, mutta kiinnostas, lihas kunto on ihan ok...ei hyvä mutta saan testeissä väh. minimi suoritukset.. Alkaakohan porissa mitään kurssia syksyllä? toivon asiallisia vastauksia...tos!

15

2359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan!

      Ylipaino ei todellakaan ole mikään este! Harkoissa käy erikokoista ja -näköistä porukkaa ja siinähän se kunto sitten kasvaa matkan varrella. Valitettavasti en tiedä mikä tilanne Porissa on.

      • Nimetön

        täytyy ottaa selevää millai ne kurssit alkaa...


    • mutta...mutta.....

      Porissa ei käsittääkseni ole tällä hetkellä treenejä. Itse asun Porin ympäristössä ja käyn Raumalla treenaamassa kerran viikossa. Näin olen tehnyt yli kaksi vuotta. Kesällä ei ole treenejä. Käy kattoo www.madman.fi On turkulaisten sivut, sieltä käyvät myös hyvät ohjaajat Raumalla.
      Niin tuo mainitsemasi ylipaino saattaa jopa jäädä treenisalin lattialle ajan myötä, senverran kovatasosta menoa on toisinaan. Kunto nousee samalla. Mukaan vaan!!!!!!!

    • klklklk

      ei haittaa paino, sinne vaan

      • nghjf

        Tyhmä kysymys tota olenko liian vanha aloittamaan krav magan? Täytin kesällä 38v.


      • pifgufdiytdutrdsjutr
        nghjf kirjoitti:

        Tyhmä kysymys tota olenko liian vanha aloittamaan krav magan? Täytin kesällä 38v.

        olet liian läski ja liian vanha painu vanhainkotiin


      • kmpk hki
        pifgufdiytdutrdsjutr kirjoitti:

        olet liian läski ja liian vanha painu vanhainkotiin

        Kokeilemalla se selviää. :)

        Olen itse alipainoinen ja huonokuntoinen 27v. pieni nainen ja silti menossa krav maga-peruskurssille.Voi olla, että äijiä naurattaa, mutta siinähän pitävät lystinsä. Asennetta, eikä anteeksipyytelyä.

        Mukavia treenejä Sulle!


      • 20vee ou jee
        nghjf kirjoitti:

        Tyhmä kysymys tota olenko liian vanha aloittamaan krav magan? Täytin kesällä 38v.

        Sie oot liiian vanha.Älö mene nolaa ittees jos oot paksu poika.


      • fliuyrtf
        20vee ou jee kirjoitti:

        Sie oot liiian vanha.Älö mene nolaa ittees jos oot paksu poika.

        onko 38v liian vanha aloittamaan krav magan?


      • 38v aloittelija
        fliuyrtf kirjoitti:

        onko 38v liian vanha aloittamaan krav magan?

        Ei ole liian vanha.


      • amatsoon1
        fliuyrtf kirjoitti:

        onko 38v liian vanha aloittamaan krav magan?

        no ei! kun on vanhempi, ei nolota niin paljon. päinvastoin jo se että on säilynyt hengissä pidempään on osoitus eloonjäämistaidosta.

        peruskurssilla voi sattua haavereita, mutta se johtuu vain siitä ettei vielä osata suojautua ja toisaalta esim lyödään liian lujaa. mutta kun peruskurssista selviät, niin pian toisiinsa totutaan.

        vinkki: treenipaita pitää olla puhdas joka kerta. jotkut henkilöt on jäänyt mieleen hienhajun takia. ei muuten.


    • wannabe-kuntoilija

      Itseäni kiinnostaisi myös kokeilla (taas) krav magaa, mutta kokemukseni mukaan jo peruskurssi vaatii hyvää kuntoa. Viime syksynä jouduin lopettamaan muutaman kerran jälkeen. Oli mm. kovia lihaskrammpeja, hengenahdistusta ja lopulta se fyysinen "rääkki" johti flunssaan.

      Usein eri lajien peruskurssimainoksissa väitetään, ettei tarvitse erityistä pohjakuntoa tms. mutta se ei pidä kyllä paikkaansa.

      Itse olen 36-vuotias ja olen kyllä huomannut, ettei kunto nouse enää läheskään niin helposti kuin nuorempana. Nuorempana vaan menin johonkin lajiin, enkä huomannut mitään kuntovaikeuksia. Lihakset eivät krampanneet koskaan jne. Nyt on toisin, lihasten palautuminen voi kestää kovan treenin jälkeen viikon, nopeat liikkeet saavat aikaan lihaskramppaamisia, aerobinen kunto ei meinaa nousta millään jne.

      • wannabe-kuntoilija

        Lisäyksenä vielä edelliseen, että en mennyt sinne peruskurssille ihan kylmiltään edes. Olin koko kesän kuntoillut, mm. aerobista peruskestävyyttä, tehnyt lihaskuntoharjoituksia jne. Mutta silti ei kunto kestänyt maga-treenejä (combat academy).


      • amatsoon1

        krampit lähtee magnesiumilla. ja jos "vaan menin johonkin lajiin", niin kyllä se vaatii enemmän kuin että vaan menee paikalle.
        lenkkiä pohjalle niin ei pitäisi olla mahdotonta. jos ei jaksa juosta niin kävelee reippaasti. jos on esim astma tulossa, käy varalta terveyskeskuksessa. sairaudetkaan ei ole este jos saa sopivat lääkkeet.


      • Niin magaaa

        Tuo kuntovaatimus on kuule ihan seura- tai jopa opettajakohtaista. Jos opettaja tykkää rääkätä oppilaitaan, niin sittenhän hikoillaan punnerrusten ja vatsaliikkeiden parissa.

        Aika surkeakuntoinen saa olla jos tekniikkaharjoituksissa kokee erityistä hengenahdistusta. Ainakaan minulle ei meinaa tulla tekniikkaan keskittyvillä KM-tunneilla edes hiki. Jollain sparritunnilla tulee sitten niin hiki kun viitsii itse riehua.

        Mitä ikäkysymykseen tulee, mielestäni monet käyttävät sitä tekosyynä löysäilylle. Minä olen päälle nelikymppinen, ja ihan hyvin pärjään sparreissakin itseäni puolta nuoremmille. Aloitin magan 37-vuotiaana, tosin olen harrastanut muita kamppailulajeja nuorempana eli en ollut ihan vihreä. Yksi kouluttajista on varmaan lähemmäs kuusikymppinen, ja tosi rautainen mies. Se on asenteesta eikä iästä kiinni, ei tämä kuitenkaan ole mitään olympiakilpaurheilua jossa taisteltaisiin sadasosasekunneista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe