Sijoitusvakuutuksella huipputuotto

Dagobert

Joko kaikilla järkevillä rahamiehillä ja -naisilla on sijoitusvakuutus? Minä olen vasta harkitsemassa asiaa, mutta tuohan kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta.

Sijoituksen voi vähentää verotuksessa, eli verottaja maksaa noin puolet sijoitusta pääomasta. Toisin sanoen sijoitukselle tulee verottajan panoksella pohjalle varma 50%:n tuotto, tuohon sitten normaali tuotto päälle. Miksi en ole tätä aikaisemmin hokannut? Ilmeisesti asiasta pyritään olemaan melkoisen hiljaa, muuten kaikki sijoittaisivat ainoastaan ja vain tätä kautta. Eikö niin?

No joo, miinuksena on se, että vain 8.500 € vuodessa kelpaa 100%:sesti verovähennyksiin. Mutta kertyyhän tuostakin jo jotakin, 30 vuotta á 8.500 vuosi = 255.000 € tuotot päälle. Niin ja voihan ylimenevästä osastakin vähentää valtaosan verotuksessa.

Onko minulta jäänyt jotakin huomaamatta? Kuulostaa nimittäin liian hyvältä ollakseen totta. Tajuan kyllä, että eläkkeestä menee sitten aikanaan vero, mutta pikkueläkkeen pikkuvero on kokonaisuuden kannalta pyöristysvirheen luokkaa.

8

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wwww

      minulla veroprosenttikin jäi samaa tasoon eläkkeellä ollessa, tai korkeintaan voi tulla 5 % hyöty.

      ensimmäisen 6 vuotta oli hoitokulut suuremmat kuin varma tuottokorko, kaikki mahdollinen tuotto-odotus vain ennuste.

      on myös epävarmaa kuinka yhtiöt pysyy pystyssä, kun tulee todella suuret ikäluokat.
      uskon että moni kaatuu ja uusia perustetaan.

    • faktoja

      Kumma juttu. Kyseessä on vakuutusyhtöiden kusetus yhteiskunnalta. Ko tuotehan tuottaa suurin piirtein saman verran, kuin jos itse ostaisi suoraan osakkeita (hajautettuna), mutta sille annetaan yhteiskunnalta verohyöty, jonka vakuutusyhtiö ottaa itselleen erilaisina "hoitopalkkioina".
      Kukahan (syyllinen) tällaisenkin raha-automaatin yhteiskunnalta yhtiöille on aikoinaan keksinyt. Sanoihan kai Paasilinna jo 60-luvulla, että vakuutusyhtöt ovat valtion erityisessä suojeluksessa.

      • luettu

        Ken lukee, niin on puupåå jos ei usko.


    • kaaleppi

      Tokkopa kyseessä on sijoitusvakuutus vaan vapaaehtoinen eläkevakuutus.

      Sijoitusvakuutuksen vakuutusmaksu ei ole verotuksessa vähennyskelpoinen

    • tarua

      karumpi.
      Itse keksin saman jutun vuosia sitten.
      Ei olisi kannattanut.
      Kun on seuraillut miten rahastot ym pärjäilevät olen ajatellut niin , että paras suhtautua koko asiaan huonona vitsinä. Jos koskaan saa edes omiaan takaisin hyvä niin. Saattaa mennä miinuksellekin raskaasti.
      Sijoita suoraan osakkeisiin tms johonkin järkevämpään.
      Kannattaa muistaa : pankit on liikelaitoksia ne, eivät häviä missään olosuhteissa. Se on kuluttaja joka maksaa pankille, että pankki kukoistaa.

    • jurpeli

      Mullekin tyrkytetiin tota puhelimessa. Innostuin asiasta, verohyöty ja kaikki.

      Pari tuntia asiaa tutkittuani huomasin - huijausta kaikki tyyni. Tyhmiä vaan hämätään tolla verojutulla.

      Vak.tarjoajat ovat ainoat jotka voittavat varmasti. Niiden toiminta lähentelee rikosta nimeltä kiristys. Juuri noiden alkuun painottuvien hoitokulujen takia.

    • Virtual Broker

      Kuten laulussa sanotaan. Vai aiot sinä odottaa 30 vuotta jotta tulisi kunnon tili. Käsittämätöntä puhetta tämän päivän maailmassa.
      Me teemme tuon saman ja PALJON enemmänkin VUODESSA!
      Kun noissa ohjeissa lukee, ettei sovi mainostaa mutta kai hyviä sijoitusneuvoja saa antaa? Onhan tämä sentään talouspalsta, vai kuinka?

      Emailosoite on yllä.

    • Niilo

      Puhut varmaan eläkevakuutuksesta.

      Minäkin alan myöntämään eläkevakuutuksia. Ensin ostan omilla rahoillani pikku yhtiön osaketta A. Hintahan siinä nousee. Sitten myyn ne vakuutusyhtiölleni. Ja näin olen tehnyt kivan tilin. Sitten menen shortiksi kyseisessä osakkeessa. Hintahan siinä laskee. Katan shorttini vakuutusyhtiön myynneillä. Ja taas raha kilisee. Minulle. Teikäläisille pitää aina välillä valitella arvaamattomia osakemarkkinoita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe