Jäähdytysnesteessä oli öljyä mukna tuossa keväällä ja ja valkoista kermamaista sohjoa korkissa. Huoltamon ohjeen mukaan putsasin jäähdytysnestesäiliön ja öljyn tulo jäähdytysnesteeseen on loppunut.Öljyä saa joskus lisätä. Talvella auton alle oli valunut öljyä melko paljon mutta tällä hetkellä muutamia tippoja näyttää massa olevan.
Sanoivat huoltamossa, että kannentiiviste vuotaa ja toinen huoltomis sanoi, että talvella sitä saattaa vanhoissa atoissa vuotaakin ja kesän aikana loppuu. Viimeinen huoltomies oli osittain oikeassa. Näyttää vuotaman ylempi tiiviset oliko se joku venttitlitiiviste? En muista nimiä.
Kuinkahän pitkälle tuolla autolla pääsee jos kannentiiviste vuotaa, en haluasi tehdä kallita remontteja vanhaan autoon, 90-vuvulta auto?
Moottorin ääni on hyvä kuin uutena.
Entä näkyykö se päästöissä jos kannentiiviste vuotaa? Seuraava katsastusta ajattelen. Meneekö auto läpi katsastuksesta jos se vähän vuotaa? Ei Näistä ole paljon kokemusta.
Öljyä jäähdytysnesteessä
9
29584
Vastaukset
- ihan varma
että on öljyä jäähdytysnesteessä?
Se että on "valkoista kermamaista sohjoa korkissa"
en vielä mitään todista, se on kylmälimaa jota
talvella kertyy lähes jokaisen auton jäähdyttimen
korkkiin jos ei saa konetta tosi kuumamaksi välillä.
Kuvauksesi perusteella vaikuttaa että venttiilikopan
tiiviste vähän vuotaa ulos ja öljyä valuu
auton alle.
Sekin tavallista vanhassa autossa eikä mitenkään
kohtalokasta.
Huom: venttiilikopan tiiviste EI ole sama kuin
kannentiiviste.- sun kylmälimaa
kertyy öljykorkiin, eikä syylärinkorkkiin!!
- ihan varma
sun kylmälimaa kirjoitti:
kertyy öljykorkiin, eikä syylärinkorkkiin!!
sekosi tuossa nuo korkit.
Siis kertyy öljykorkkiin.
- kannentiiviste
esim volkkareiden kannentiivisteessä on o-rengas josta paineinen voiteluöljy siirtyy kanteen. Tämä tiiviste ( o-rengas) aikaa myöten alkaa tihkua juuri noin päin että oljyä tulee jäähdytinnesteen sekaan. Tavallisesti kanspahvi oireilee toisinpäin, eli sitä vettä menee öljyn sekaan ja siitä kertyy kerman värista vaahtoa runsaasti. Ja jäähdytinnestettä häviää runsaasti! Sitä keskusteluissa ollutta "limaa" kyllä saattaa kertyä ihan tavallisessa ajossa, etenkin talviaikaan, joka nyt ei niin kamalan vaarallista ole. Jos ei öljynvaihdossa monttööri valita vedestä oljyn seassa, anna palaa vaan ja lisäilet sitten öljyä kun tarvii.
- M Asentaja 2
tuota on esiintynyt autossani jo 15 vuotta joten ei liene sinullakaan syytä huoleen. Sen kun ajat vain!
- Raili
Sitä kermavaahtoa oli jäähdytysnesteen korkin sisäpinnalla eikä öljykorkinsisäpinnalla. Jos kannentiiviste vuotaa niin kummassa korksisa sitä kermavaatoa näkyy? Tomppel siis kysyy.
Jäähdytys nestettä tarvitsee harvemmin lisätä mutta öljyä kuluu kyllä jonkin verran.
Ja jäähdytysnesteen pinnalla oli öljyä, jonka putsasin ohjeiden mukaan pois eikäsitä enää ole tullut. - osta ja vaiha
E-mallin kadettiin maksoi kannen tiiviste 14 euroa.
Tein samalla koko kansi remontin kun tiiviste oli noin halpa.(koneistin venttiilit ja istukat ja uusin kannenpultit ja venttiilin varren kumet.)
Jos auto taas on joku japanilainen tai ranskalainen tai ylipäätäänsä 95 ylöspäin-vuosimallin auto tiivisten hinta vaihtelee 50-150 hinnan eroina - kadettiiii
osta ja vaiha kirjoitti:
E-mallin kadettiin maksoi kannen tiiviste 14 euroa.
Tein samalla koko kansi remontin kun tiiviste oli noin halpa.(koneistin venttiilit ja istukat ja uusin kannenpultit ja venttiilin varren kumet.)
Jos auto taas on joku japanilainen tai ranskalainen tai ylipäätäänsä 95 ylöspäin-vuosimallin auto tiivisten hinta vaihtelee 50-150 hinnan eroinaJohtuu varmaan siitä, että tiivisteet ovat noissa kadeteissa kulutustavaraa :)
- ......
Raili kirjoitti:
Sitä kermavaahtoa oli jäähdytysnesteen korkin sisäpinnalla eikä öljykorkinsisäpinnalla. Jos kannentiiviste vuotaa niin kummassa korksisa sitä kermavaatoa näkyy? Tomppel siis kysyy.
Jäähdytys nestettä tarvitsee harvemmin lisätä mutta öljyä kuluu kyllä jonkin verran.
Ja jäähdytysnesteen pinnalla oli öljyä, jonka putsasin ohjeiden mukaan pois eikäsitä enää ole tullut.Joo, veikkaampa että siellä siis joku tiiviste, todennäköisesti kannentiivisteessä, hieman tihkuu öljyä veden sekaan. Se ei mielestäni ole mitenkään vaarallista, koska määrä on pieni. Kanspahvit, niinkun joku sanoo on halpoja , mutta vaihtotyö ei.
Eli en tekisi tuolle vialle mitään, kuuluu ehkä jo tuon ikäiseen autoon.
Nyt kuitenkin mietit sitä kannentiivistettä. Sitten jos se olisi mennyt, on oljyt ja vedet sekaisin etenkin öljypuolella, auto kuluttaa vettä mielettömästi, auto savuttaa valkoisen sinistä vesihöytypitoista pakokaasua. Siitä tiedät että nyt on aika vaihdattaa kannentiiviste :)
Joku on muuten saattanut lisätä öljyä väärään paikkaa, joka voisi myös selittää tuon vaahdon. Mutta se pieni öljy ei jäähdytysvedessä haittaa mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735