Miten pääsit yli...

Pirre*

tai olet päässyt oikein pahan paikan yli tällä elon tiellä?

Valvotko, ja vai piehtaroitko epätoivon suossa, kunnes, joko menet lääkäriin, tai ongelma on osoittautunut luulemaasi/kokemaasi pienemmäksi?

Vai viskeletkö serviisin pihalle..ja muijan/ukon mukana? :)

Vai etkö ole tarvinnut kokeakaan mitään pahaa kriisiä, tai vastoinkäymistä?

Ite olen vatsalla reagoiva; mahaan koskee, - kiljun äänettömästi...

45

2630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjlkdgj

"Meditoin" hetken ja totean, että näillä eväillä on mentävä eteenpäin tai sitten tyhjennän vain "roskasäiliön".

• Pirre*

vain, ja harkitun viileästi?
        Ei onnistu minulta.:(

• Edessä loistava tulevaisuus :)

Se tosiaan on aina kriisikohtaista. - Joskus mökötys& ajattelu =itsetutkistelu,joskus ammattiauttjat,ystävät ja aiemmin pakeneminen vaikkapa työhön ovat helpottaneet kulloistakin kurjuutta.
      Pienemmissä elämänkolhuissa riittää ulkoilu ja tietenkin mikäli itse olen ollut osasyyllinen kurjaan olooni,on toiselta anteeksipyytäminen ollut ehdoton heti kun sen olen ymmärtänyt.

• Pirre*

paikoillani, on lähettävä lenkille, jonnekin vain vaikka kävelemään..kuhan pois seinien sisältä.

• Laurelia
        Pirre* kirjoitti:

paikoillani, on lähettävä lenkille, jonnekin vain vaikka kävelemään..kuhan pois seinien sisältä.

...omalla kohdalla olkoon mikä juttu tahansa (siis laillinen,ettei tarvii vastaantulijaa tappaa :) niin silloinhan se AUTTAA.
        Olen mm. menny mettään ja huutanu ääneni loppuun, vattakipuihin juon rasvatonta laktoositonta piimää ja yleiseen asille-ei-vaan-nyt-voi-mitään-olooni olen istunut isohkon paperikasan kanssa ja kirjoittanut pahaa oloani pois.

• Laurelia kirjoitti:

...omalla kohdalla olkoon mikä juttu tahansa (siis laillinen,ettei tarvii vastaantulijaa tappaa :) niin silloinhan se AUTTAA.
        Olen mm. menny mettään ja huutanu ääneni loppuun, vattakipuihin juon rasvatonta laktoositonta piimää ja yleiseen asille-ei-vaan-nyt-voi-mitään-olooni olen istunut isohkon paperikasan kanssa ja kirjoittanut pahaa oloani pois.

ollut niin pahan paikan eissä, että on pitänyt huutaa ulos se paha olo.., mutta elossa selvittiin - kai sitä on vahvempi, sen kliseen mukkaan ainakkii; mikä ei tapa se vahvistaa..

• o-nerva

Muutama tavallinen..
      sairaslomat jonkun kuukauden, muutaman vuoden terapia, nappia naamaan jatkuvasti.

Kaikkein pahimmasta selvisin istumalla yöt keittiön pöydän ääressä ympärilläni autio rauha. Mitään ei voinut enää tehdä.

Konstit löytyy, epätoivoon ei syytä. Kun ei sulata elämää, vatsa reagoi. Niin minullakin aiemmin. Kun sain päänupin kuntoon ?? ;) maha rauhoittui.

• Pirre*

Tressiin ja kiireeseen reagoin vatsallani, heti närästää ja täpästää..

• o-nerva
        Pirre* kirjoitti:

Tressiin ja kiireeseen reagoin vatsallani, heti närästää ja täpästää..

virkkaus ja kutominen, aika helppo sellainen, on kuin meditaatiota. Siinä saa ajatella omiaan ja käsien liike auttaa keskittymään. Monissa liinoissa ja peitoissa on omat tarinansa.

• Pirre*
        o-nerva kirjoitti:

virkkaus ja kutominen, aika helppo sellainen, on kuin meditaatiota. Siinä saa ajatella omiaan ja käsien liike auttaa keskittymään. Monissa liinoissa ja peitoissa on omat tarinansa.

ja joilla on ahkerat kädet, - en ymmärrä kuinka he jaksavat istua yhdessä kohti ja neuloa; minä taas olen sellainen että minulla pitää olla koko kroppa mukana tekemisessä, - olen kai levoton sielu :/

Ja mitä suurempi ongelma sitä ahkerampi, ja/tai laukkaan lenkillä päätäni tyhjentämässä, siis tätä ennestäänkin tyhjää päätä :)

• Wenla-G

on jokseenkin selvitty, kun täällä ollaan palloilemassa. On ottanut mahaan, sieluun ja sydämeen. Arvet on jääneet.

On onneksi ollut ihmisiä, joiden kanssa on voinut puhua. Kaikkea ei silti voi edes sanoa, eikä osaa sanoa ääneen.

Kaikista ei selviä koskaan, mutta niidenkin asioiden kanssa on opittava elämään.
      Itse en koskaan ole luullutkaan, että ihmisen tie on sileä.

• Pirre*

puhumaan ongelmistaan, - mutta kun sekin on ollut vaikeaa; minun on ollut hyvin vaikea kertoa huolistani kenellekään, -on tuntunut ettei kukaan kuitenkaan ymmärrä, tai en halua rasittaa omillani jos vaikka muilla on vaikeampaa.

Ongelmista kirjoittaminen on ollut helpompaa, nyt viime aikoina...

• Pirre* kirjoitti:

puhumaan ongelmistaan, - mutta kun sekin on ollut vaikeaa; minun on ollut hyvin vaikea kertoa huolistani kenellekään, -on tuntunut ettei kukaan kuitenkaan ymmärrä, tai en halua rasittaa omillani jos vaikka muilla on vaikeampaa.

Ongelmista kirjoittaminen on ollut helpompaa, nyt viime aikoina...

Minä kirjoitan kirjaa vaikeina kausinani.

Näin normaalisti en kirjoita ja kaikki liike ja toiminta helpottaa oloa. Siis ulkona liikkuminen auttaa. Päivittäisiä kävelyjä säännöllisesti parikilometriä työpaikalle aamuin ja illoin pitää ahdistuksen loitolla. Samoin keskustelu ystäväni kanssa helpottaa oloa.

• Pirre*
        miljoona kirjoitti:

Minä kirjoitan kirjaa vaikeina kausinani.

Näin normaalisti en kirjoita ja kaikki liike ja toiminta helpottaa oloa. Siis ulkona liikkuminen auttaa. Päivittäisiä kävelyjä säännöllisesti parikilometriä työpaikalle aamuin ja illoin pitää ahdistuksen loitolla. Samoin keskustelu ystäväni kanssa helpottaa oloa.

julkaisuaikeissa, ja montako olet jo kirjoittanut/julkaissut? Nimiä please :)

Kuulemma kirjailijat, ja yleensä taiteilijat työskentelevät tehokkaimmin vaikeina aikoina, kai jotenkin terapiakseen, tai - joillakin ei kyllä muuta ole ollutkaan kuin vaikeita aikoja.

Liikunta on tärkeää juuri tuon jaksamisen takia; kai hyvä fyysinen kunto auttaa mielenkin kestämään.

• Pirre* kirjoitti:

julkaisuaikeissa, ja montako olet jo kirjoittanut/julkaissut? Nimiä please :)

Kuulemma kirjailijat, ja yleensä taiteilijat työskentelevät tehokkaimmin vaikeina aikoina, kai jotenkin terapiakseen, tai - joillakin ei kyllä muuta ole ollutkaan kuin vaikeita aikoja.

Liikunta on tärkeää juuri tuon jaksamisen takia; kai hyvä fyysinen kunto auttaa mielenkin kestämään.

Kirjoitan omaelämänkertaa ja tarkoitus on julkaista se ehkä omakustanteisena vain jälkeläisilleni. En ole kirjoittanut yhtäkään kirjaa ennen. Nyt sitä on yli sata sivua tietsikan muistitikussa.

• juttelen aina sisarusten kanssa...Se usein auttaa tai sitten minä piehtaroin siellä umpisuossa..

• Pirrre*

sisaruksi, vaikka ne tuntu sillon joskus että niitä on liikaakin, - mutta nykyään yhä harvemmin.

Se suovaihe on pahinta mitä tiedän..

• enkeli1/3

"Äiti,mä rakastan sua.Pysy lujana,
      kyllä sä kestät.Muista,jollakin on asiat vielä huonommin.Hymyä huuliin"
      Kortissa oli kauniita kukkia ja enkeli,
      oma 13v poika sen mulle askarteli.
      -Aarteeni-

• hätä, - ja kun ovat jo niin koviksia olevinaan tuossa iässä, mutta lapsiahan he vielä sisältä ja äiti on äiti isollekin miehelle.

Varmaan et ole hävittänyt tuota korttia :)

• Aiemmin kirjoitin itseäni vaivaamia asioita paperille. Kirjoitin ja kirjoitin - itselleni. Sitten kun tunsin itseni idiootiksi, keräsin kaikki kirjoitukseni kasaan. Lopuksi poltin kaikki paperit yksi kerrallaan ja katsoin kuinka ongelmani katosivat kuin tuhka tuuleen.

Se oli ennen se. Nyt tietokone taltioi kaiken. On se niin väärin. Ja ongelmiinkaan ei ole enää aina ratkaisuja. Niiden kanssa vaan on elettävä. Siitä se varmaan johtuukin. Tietokoneista.

• mutta tyhjentyi ja siis teki tehtävänsä, se turhan tuntuinen kirjoittelu..

:)) sie sen sanoit - tietokone, - olemme rappeutunut, tuhoon tuomittu sukupolvi, me mummotkin; turha tässä taivastella nuorisoa..

Toivottavasti viirus vie ne ongelmat mennessään, tai tullessaan.

• Pirrejuupas kirjoitti:

mutta tyhjentyi ja siis teki tehtävänsä, se turhan tuntuinen kirjoittelu..

:)) sie sen sanoit - tietokone, - olemme rappeutunut, tuhoon tuomittu sukupolvi, me mummotkin; turha tässä taivastella nuorisoa..

Toivottavasti viirus vie ne ongelmat mennessään, tai tullessaan.

Tuli vaan mieleen, että kuinka se tietokone hävitetään, kun siltä tuntuu... Minä kun olen polttanut jopa vanhat nuoruusajan päiväkirjatkin...

No, olkoon, muuten tämä aihe on sellainen, että en halua palata muistelemaan aihetta: "Kuinka pääsin yli". Kaikki elämänkokemuksethan ovat kuitenkin tallessa tuolla pään sisällä ja koska vaan palautettavissa eivätkä huonot kokemukset muutu hyviksi.

• asuntooo

mulla just, kauhee kriisi päällä.....sekoan jos en pian pääse muuttaan....täällä mulla ei ole mitään ja itken ja kävelen ympyrää kun joudun oleen yksin, ei ole ystävii ei harrastuksii...ex.sän sukulaiset ainoot ja en tahdo olla heidän kanssa enään tekemisissä.....hiukan helpottaa kun nyt tiedän mihin haluun muuttaan ja yhdes paikas paperit sisällä...mutta syksy saapuu ja sateet...miten pidän pääni kasassa....nytkö se kaamee masennus saapuu..kuinka käy lapsenilkun en enään jaksa...voi kun joku tarjoisi meille asunnon....raumalta!

• Tilanteesi tuntuu todellakin vaikealta. Yritä nyt koota itsesi, mitään ei hetkessä tapahdu. Yritä netistä katsoa, kaikki vapaat asunnot löytyy netistä. Keskustele ongelmastasi jonkun kanssa, puhuminen helpottaa ja siinä saa ikäänkuin etäisyyttä ongelmaansa.

Minkäikäinen sinun lapsesi on? Lapset ovat yllättävän vahvoja ja järkeviä. Hyvin paljon voimia sinulle ja lapsellesi. Asioilla on tapana järjestyä, mutta ne tarvitsevat aikaa. *halaan*

• Pirre*

Ei asiat selviä seinien sisällä kävelemällä, ja itkien :/ Ota ihan ekaksi ja soita Rauman kunnan/kaupungin asuntoasioita hoitavaan virkamieheen, etkä hellitä vaikka he sanovat että " hän ja hän" on juuri nyt lomalla, vaan selität tilanteesi kiireellisyyden. - topakasti ja uskottavasti :)

Tai laitat asunnonhakuilmoituksen Rauman seudun paikallislehtiin, - kun nämä asuntoasiat ovat kunnossa Sinua helpottaa, - tiedäthän että pääset pois miehesi suvun läheltä.

Sitten kun sinulla on asunto; ota sitten oikein kunnon itkukuuri..on aika surra..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Ei asiat selviä seinien sisällä kävelemällä, ja itkien :/ Ota ihan ekaksi ja soita Rauman kunnan/kaupungin asuntoasioita hoitavaan virkamieheen, etkä hellitä vaikka he sanovat että " hän ja hän" on juuri nyt lomalla, vaan selität tilanteesi kiireellisyyden. - topakasti ja uskottavasti :)

Tai laitat asunnonhakuilmoituksen Rauman seudun paikallislehtiin, - kun nämä asuntoasiat ovat kunnossa Sinua helpottaa, - tiedäthän että pääset pois miehesi suvun läheltä.

Sitten kun sinulla on asunto; ota sitten oikein kunnon itkukuuri..on aika surra..

kirjoita tänne ja kerro, jos haluat ja voit, kirjoita meille kuinka sinulla alkaa elämä järjestymään, ja mitä olet kulloinkin saanut ajoiksi, joohan - se helpottaa; sitä on kuin seinää vasten jos ei ole mitään purkautumistreittiä, ja ajatuksetkin kiertää samaa kehää.

En udellakseni kehoita kirjoittamaan, vaan ihan auttaakseni ja vilpittömällä mielellä. :)

Olin kesäteatterissa kahen hoijokin kanssa, joten meni pitkäksi tämä kirjoituksiin kommentoiminen..

• enkeli1/3

Meijä miniä asui eron tullessa meil jonkin aikaa.
        Tunsin olevani hänen ja lapsen "suurin" tuki.

Viisi vuotta on vierähtänyt ja kovin rakas hän on
        vieläkin.Meillä on hyvät välit.

Toivon,että saat pian asunnon ja :)
        Onko Raumalla sukulaisiasi ?
        Jaksa vaan,vaikket jaksaisikaan.Päivä kerrallaan.

• henri.2

lomatressi on päällä, huimaa ja on epämääräinen olo,
      huommenna on eka lomapäivä.
      Saattaa kyllä olla seurausta ylitöistä ennen lomaa, taidan mennä metsään ja katsella puita väärii.
      Sieniäkin näkyy jo olevan, männyntuoksuvalmuska on uusi jota en ole ennen noteerannut, löytyy kyllä vasta kuun lopulla.

• Pirre*

verenpainetta joka huimaa, millon mitattu viimeksi?

Metsä on hyvä terssinlaukaisija ja yksin marjassa istuminen, tai sienien jälessä juokseminen, - eipä muuta lääkettä tarvihekkaa.

• henri.2

pahemaakin sattunut, mutta en nyt viitsi kertoa.
      Odottaminen on pahinta yöunet menee.

• Pirre*

Ei varmasti ole ketään, jolle ei olisi sattunut joskus henkeä ahdistavaa tilannetta, tai kriisiä, - selviytymiskeinot vaan ovat eri ihmisillä erilaiset.

P.s. kävinpä kattomassa kesätiijatteri esityksen, kiva oli näytelmä. :)

• *nainen*

Ulkoilen, kuntoilen ja kirjoitan,kuuntelen musiikkia ja tapaan Ystäviäni ja Lapsiani, jotta ei sitten tule ns. ahistus :) Niin ja käyn töissä !!

Elämä onkin ihanaa, kun sen oikein oivaltaa,toivottavasti se jatkuu vielä pitkään ?

• Pirre*

voittopuolisesti ihanaa. :)

Oikein pahaan ja yllättävään kriisiin ei oikein voi valmistautua, ne voi viedä ihmisen ihan raiteiltaan; niiden yli pääsemisessä on joskus ulkopuolinen apukin tarpeen.
        Musiikki on terapiaa ja antaa lohtua, se on totta.

• mikhaildenisov

harmostu,elämä on antanu perspektiiviä!

• Anskuliini

poikineen pitkän taipaleen varrelle, pienimmät selviää itkulla ja suomalaisella sisulla, vähän suurempiin otetaan avuksi pohojalaisen akan sitkeys ja periksiantamattomuus. Välillä pittää mennä mehtään kuuntelemaan ikikuusten huminaa tai seisomaan myrskyävälle rannalle ja antaa pärskeiden kastella.
      Oikein suurissa kriiseissä annetaan elämä korkeimman käteen, eikä itse yritetä mitään, kyllä elämä kantaa.
      Aina on hyvä keskustella sellaisen ihmisen kanssa joka löytää uusia katsantokantoja ja mahdollisuuksia jos omat keinot on lukkiintuneet.
      Nyt on menossa kriisi jossa auttaa villapuserokudin.

• lankoja, tekisit terapiapuseron miullekin :))

Minua naurattaa aina tuo pohojalaasten akkain sisun, ja ukkoihennii, - osattaan sitä tiälläkkii sisutella, ja myö itkettään herkästi, mutta kohta naurettaan piälle.

• sisua oikkein paljo kestää nyt nämä siun uudet koettelemukset; ISO iso hallaus!

• Anskuliini
        Pirrejuupas kirjoitti:

lankoja, tekisit terapiapuseron miullekin :))

Minua naurattaa aina tuo pohojalaasten akkain sisun, ja ukkoihennii, - osattaan sitä tiälläkkii sisutella, ja myö itkettään herkästi, mutta kohta naurettaan piälle.

lankoja ja malleja on kertynyt jo niin paljon ja kriisiä kestää enää reilu kuukausi ;-).

• Yxitypy

kun ajattelee, ettei ole ainoa, jolla on elämässä vastoinkäymisiä, ja jollain muulla, jossain muualla vastoinkäymiset voivat olla paljon isompia.
      Tai.. millä oikeudella juuri minä voisin vaatia, että minulla ei sais olla vastoinkäymisiä.

Jos yöllä alkaa miettimään asioita, niiden suuruus yleensä moninkertaistuu, ja takuulla valvoo yön.

Pienet vastoinkäymiset aiheuttaa paljon äänekkäämmän porun, ja siinä saa ukkokin varmaan kuulla osansa, mutta isompiin vastonkäymisiin suhtautuukin ihan eri tavalla... siis järkevämmin.

Vatsalla reagointi on myös mulle se ensimmäinen reaktio :=))

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1413
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1057
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      961
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      918
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      890
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      58
      824
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      820
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      744
    Aihe