Huvittava rapumies

toinenhan sillä...

Minun rapumis ei paljon soittele eikä viestittele, ei kysele mitä teen viikonloppuna tai mitä olen puuhastellut. Ei vastaa jos yrittää soittaa sille, soittaa takaisin, ehkä parin päivän päästä, pitää kännykkäänsä (numero joka minulla on, on sillä toinenkin numero mitä ei ole antanut minulle.) kiinni jopa 1 -5 viikkoon, viikonloput varsinkin on kiinni. Uskomattomia selityksiä aina (kaikki selitykset jo varmaan käytetty mitä vain voi keksiä) On muka aina töissä, viikonloput, 7 pv viikossa, ihmettelen ? olen tuntenut hänet n. 4 v. yhteensä. Ekan kerran olimme yhdessä n. 3v ja sitten halusin paussin, miettiäkseni sen omituista systeemiä.. 8 kk paussin jälkeen tapasimme taas.. sama juttu jatjuu kuin ensimmäiselläkin kerralla, en ole edes koskaan päässyt hänen kotona käymään, aina ollaan tavattu minun luona vain. Ei koskaan kysy mitä tehtäis yhdessä, tänä vuonna on pystynyt olemaan vain 2 yötä minun luona, missähän muut on viettänyt ? päiväaikaan tulee käymään, ennen iltaa ja muka kauhea kiire töihin taas, yöksi..? en tiedä koko ravusta mitään ja sen elämästä, niin salaista se on, mitään ei saa selville, kieretelee tai jättää vastaamatta. Taitaa asua jonkun naisen kanssa yhdessä ja viettää viikonloput hänen kanssaan. Se siitä ravun uskollisuudesta ja välittämisestä, olen sanonut monta kertaa, ettei minun kanssa ole pakko olla jos on toinen tai on toinen, en halua nähdä sitten enään, muka ei ole..?? Sitten kun soittaa enkä vastaa, on vastaajassa loukkaantunut ja vihainen rapuviesti. Tämmösiä rapuja..

18

4177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Nauroin kyyneleiden välistä..Näyttää olevan tyypillistä tuo että puheluihin ja viesteihin ei vastata mutta naisen pitää olla heti saavutettavissa.Yleensä kertoi mitä oli tehnyt ja kenen kanssa enkä epäillyt että olisi pettänyt.Mutta nyt jätti kun kävin kavereiden kanssa jatkoilla..Olin kuulemma pettänyt?!Just joo..Tarvitsi kai vain jonkin tekosyyn..

      • mutta kaikki totta..

        Ainoa henkilö jolle vaihdan kännyksästäni välitystiedot päälle, kun laitan hänelle viestin, näen silloin onko puhelin kiinni vai auki.. tänäänkin laitoin kaksi viestiä ihan kokeeksi..viimeseen laitaoi, että nähdään sitten ensi jouluna seuraavan kerran.. ;-)) hyvää ensiviikkoa ja sitä seuraavaakin sulle, ei kommentoinut mitenkään eikä vastannut, puhelin oli kyllä auki hänellä.. pidänkin tätä ihan huumorileikkinä hänen kanssaan.. olet oikeassa, minut kyllä pitää saada välittömästi kiinni kun hänelle sopii.. eiköhän tämä rapuesimerkki riitä minulle tähän elämään..


      • toinenhan sillä

        Ainoa ihminen jolle laitan välitystiedot kännykästäni päälle kun laitan hänelle tekstarin, näen heti onko puhelin kiinni vai auki ja koska avaa sen, sen jälkeen on ihan kiva taas kuulla jonkinlainen uusi selitys miksi puhelin oli kiinni viikon, viikonlopun.. ym. Se on jäänyt töihin tai kotiin tai oli kadoksissa.. ym puhelin rikki, patteri loppu.. ai jai näitähän on.. Tänään laitoin hänelle ihan kokeeksi viestin, ei vastannut mitään vaikk puhelin oli auki. Nykyään teenkin sillain, että kun hän avaa puhelimen minä suljen omani, kun tiedän hänen heti soittavan..enkä jaksa tai halua kuulla mitään selitystä tai nähdä just sinä päivänä.. niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ;-) huumorileikkiähän tämä on, kissa ja hiiri..eikä kestä loputtomiin..laitoin tänään viestiin, että nähdään sitten joulukuussa seuraavan kerran, hyvää seuraavaa ja sitä seuraavaa viikkoa ja viikonloppua.. ei kommentoinut tänään mitenkään viestiini.. ehkäpä joku päivä taas.. pitäisi olla heti tavoiteltavissa..


      • kannattaako
        toinenhan sillä kirjoitti:

        Ainoa ihminen jolle laitan välitystiedot kännykästäni päälle kun laitan hänelle tekstarin, näen heti onko puhelin kiinni vai auki ja koska avaa sen, sen jälkeen on ihan kiva taas kuulla jonkinlainen uusi selitys miksi puhelin oli kiinni viikon, viikonlopun.. ym. Se on jäänyt töihin tai kotiin tai oli kadoksissa.. ym puhelin rikki, patteri loppu.. ai jai näitähän on.. Tänään laitoin hänelle ihan kokeeksi viestin, ei vastannut mitään vaikk puhelin oli auki. Nykyään teenkin sillain, että kun hän avaa puhelimen minä suljen omani, kun tiedän hänen heti soittavan..enkä jaksa tai halua kuulla mitään selitystä tai nähdä just sinä päivänä.. niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ;-) huumorileikkiähän tämä on, kissa ja hiiri..eikä kestä loputtomiin..laitoin tänään viestiin, että nähdään sitten joulukuussa seuraavan kerran, hyvää seuraavaa ja sitä seuraavaa viikkoa ja viikonloppua.. ei kommentoinut tänään mitenkään viestiini.. ehkäpä joku päivä taas.. pitäisi olla heti tavoiteltavissa..

        tuota jatkaa? Toihan on ihan selvä homma, miehellä on nainen jossain muualla ja varmaan asuukin sen kanssa. Käyttää vaan sua hyväkseen silloin kun haluaa. Tunteista ei oo enää kyse vaan homma on kuollu aikoja sitten. Kannattaa myöntää ittelleen tosiasiat. Nyt vaan uutta miestä ettimään ja parempaa!


    • kummastuttaa

      Kuulostaa aivan häiritsevän tutulta tilanteelta. Minä tosin tiedän, että minun rapu-mieheni on naimisissa. Missä tämä sinun miehesi asustaa? Toivottavasti emme ole saman miehen "uhreja".

      • mielenkiintoista, että muil...

        Kukapa tietää vaikka tämäkin olisi, ei ole kyllä suomalainen alkuperältään, vaikka täällä asuu.. Ateenassa syntynyt..


      • tekin uskotte
        mielenkiintoista, että muil... kirjoitti:

        Kukapa tietää vaikka tämäkin olisi, ei ole kyllä suomalainen alkuperältään, vaikka täällä asuu.. Ateenassa syntynyt..

        lukekaas vähän toistenne viestejä - eikö mikään kello kilahda? jos äijä asustaa jonkun naisen kanssa eikä ole tavoitettavissa koskaan kun tarvitsette niin minkä ihmeen takia te siihen suostutteko? ootteko yhtä rumia ku petolinnun perse, jos ette ni ettikää ny joku toinen mies jolle ootte ykkönen. eihän tuo ole rapuudesta kiinni eikä suomalaisuudesta. kyllä suomessa oikeitakin miehiä riittää eikä tuollaisia vaimonsa pettäjiä (on sillä varmaan lapsikin sen naisensa kanssa, mites ittes esittelisit jos kävelis vastaan se perhe?)


      • kummastuttaa
        tekin uskotte kirjoitti:

        lukekaas vähän toistenne viestejä - eikö mikään kello kilahda? jos äijä asustaa jonkun naisen kanssa eikä ole tavoitettavissa koskaan kun tarvitsette niin minkä ihmeen takia te siihen suostutteko? ootteko yhtä rumia ku petolinnun perse, jos ette ni ettikää ny joku toinen mies jolle ootte ykkönen. eihän tuo ole rapuudesta kiinni eikä suomalaisuudesta. kyllä suomessa oikeitakin miehiä riittää eikä tuollaisia vaimonsa pettäjiä (on sillä varmaan lapsikin sen naisensa kanssa, mites ittes esittelisit jos kävelis vastaan se perhe?)

        Minä olen kyllä täysin tietoinen tilanteestani ja miehen tilanteesta; lapsista ja vaimosta. Ja pakko on sanoa, että en ole ruma kuin petolinnun perse; lienee jopa päinvastoin. Miesten suhteen olisi kyllä valinnanvaraa, mutta kun satun tykkäämään tästä kyseisestä herrasta. Ja tämä tilanne ei ole niin yksiselitteinen, kun sinä ehkä haluat ymmärtää. Näitä ykkös/kakkos -keskuteluja löytyy täältä pilvin pimein. Ja kuka sitten on ykkönen ja kuka kakkonen?? Eipä sekään loppuviimeksi ole siitä papin aamenesta kiinni. Olen kuitenkin realisti ja ymmärrän nämä hankaluudet tässä suhteessa ja myös sen, että tämä ihanuus voi loppua milloin vain. Se on sitten vain kestettävä. Pitänee sitten ottaa joku noista monista itseänsä tarjoavista miehistä hoitelemaan minua. Mitäpä tunteista, kun vain seksiä riittää!? Näinkö sen pitäisi olla?


      • sitä että
        kummastuttaa kirjoitti:

        Minä olen kyllä täysin tietoinen tilanteestani ja miehen tilanteesta; lapsista ja vaimosta. Ja pakko on sanoa, että en ole ruma kuin petolinnun perse; lienee jopa päinvastoin. Miesten suhteen olisi kyllä valinnanvaraa, mutta kun satun tykkäämään tästä kyseisestä herrasta. Ja tämä tilanne ei ole niin yksiselitteinen, kun sinä ehkä haluat ymmärtää. Näitä ykkös/kakkos -keskuteluja löytyy täältä pilvin pimein. Ja kuka sitten on ykkönen ja kuka kakkonen?? Eipä sekään loppuviimeksi ole siitä papin aamenesta kiinni. Olen kuitenkin realisti ja ymmärrän nämä hankaluudet tässä suhteessa ja myös sen, että tämä ihanuus voi loppua milloin vain. Se on sitten vain kestettävä. Pitänee sitten ottaa joku noista monista itseänsä tarjoavista miehistä hoitelemaan minua. Mitäpä tunteista, kun vain seksiä riittää!? Näinkö sen pitäisi olla?

        arvostaisit itseäs sen verran ettei tarvitse ihan mihin tahansa suostua. Oles ny rehellinen itsellesi, haluatko TODELLA tuollaista suhdetta -"kun renttua rakastan ni se muuttuu", vai muuttuuko?
        Vai haluatko suhteen jossa olet miehelle oikeesti tärkeä? Ja jos se ei tuon mätiäisen kans onnistu, mitä jatkat roikkumista? Mitä sä "sovitat" tuolla vinkumisellas sen perään? Oliko oma isäs paikalla kun olit lapsi, saitko sitlä hyväksyntää ja huomiota ajallas, vai toistatko vanhaa levyä tässä?
        Mä en sano etten ymmärtäis sua, vaan yritän herätellä sut miettimään ja tekemään ratkaisuja, joiden seurauksena sunkin elämäs vois olla onnellista eikä riutumista. Miksei sullakin vois olla mies joka kohtelee sua hyvin, pitää sua ykkösenä, jolla ei o toisia naisia sun rinnallas eikä ehkä lapsiakaan entisistä tapeltavana, vaan vaikka lapsi(a) sun kanssas? Miksei vois? Miks tyytyä huonoon joka ei nytkään pysy kunnolla parisuhteessaan eikä arvosta sua, miksei saada ihan kivaa tyyppiä, kokonans kivaa? Sinä päätät tämän asian, ole siis rehellinen itelles


      • kummastuttaa
        sitä että kirjoitti:

        arvostaisit itseäs sen verran ettei tarvitse ihan mihin tahansa suostua. Oles ny rehellinen itsellesi, haluatko TODELLA tuollaista suhdetta -"kun renttua rakastan ni se muuttuu", vai muuttuuko?
        Vai haluatko suhteen jossa olet miehelle oikeesti tärkeä? Ja jos se ei tuon mätiäisen kans onnistu, mitä jatkat roikkumista? Mitä sä "sovitat" tuolla vinkumisellas sen perään? Oliko oma isäs paikalla kun olit lapsi, saitko sitlä hyväksyntää ja huomiota ajallas, vai toistatko vanhaa levyä tässä?
        Mä en sano etten ymmärtäis sua, vaan yritän herätellä sut miettimään ja tekemään ratkaisuja, joiden seurauksena sunkin elämäs vois olla onnellista eikä riutumista. Miksei sullakin vois olla mies joka kohtelee sua hyvin, pitää sua ykkösenä, jolla ei o toisia naisia sun rinnallas eikä ehkä lapsiakaan entisistä tapeltavana, vaan vaikka lapsi(a) sun kanssas? Miksei vois? Miks tyytyä huonoon joka ei nytkään pysy kunnolla parisuhteessaan eikä arvosta sua, miksei saada ihan kivaa tyyppiä, kokonans kivaa? Sinä päätät tämän asian, ole siis rehellinen itelles

        Ei tämä ole arvostuskysymys. Arvostan itseäni ja tämä mies arvostaa minua (sen nyt satun vain tietämään). Ja toki haluaisin enemmän. Katsotaan saanko enemmän jossain vaiheessa. Nyt olen onnellinen! Voihan olla, että huomenna en enää ole. Ken tietää. Ei nämä asiat niin yksinkertaisia ole. Siinä vaiheessa mikäli tämä tilanne tekee minut onnettomaksi; lopetan suhteen. Voi olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta näin tapahtuu mikäli tilanne muodostuu kestämättömäksi. Kyllä minäkin kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja olen miettinyt. Ei tietenkään tämä tilanne ole paras mahdollinen. Mutta kun minä rakastan sitä miestä ja haluamme molemmat katsoa tuleeko meistä jotain. En minä halua ryntäillä. Ja tuskinpa yli 20 vuotta naimisissa ollut ihminenkään haluaa tehdä kovin äkkiratkaisuja olematta varma mihin on menossa; ja kenen kanssa. Vaikka avioliitossa ei enää niitä suuria tunteita olekaan, niin ei pitkää historiaa noin vain lopeteta. Ei mielestäni pidäkään. Lapsetkin kuitenkin ovat vielä kotona, tosin jo sen ikäisiä että parin vuoden sisällä muuttamassa pois.
        Totean vielä, että en vingu tämän niehen perään. Hän myös kohtelee minua kuin "kukkaa kämmenellä", on hellä ja huomaavainen. Eikä tämä homma perustu myöskään pelkkään seksiin. Toki sitä on ja se on upeaa.


      • juuri näin/ toinenhan sillä..
        kummastuttaa kirjoitti:

        Minä olen kyllä täysin tietoinen tilanteestani ja miehen tilanteesta; lapsista ja vaimosta. Ja pakko on sanoa, että en ole ruma kuin petolinnun perse; lienee jopa päinvastoin. Miesten suhteen olisi kyllä valinnanvaraa, mutta kun satun tykkäämään tästä kyseisestä herrasta. Ja tämä tilanne ei ole niin yksiselitteinen, kun sinä ehkä haluat ymmärtää. Näitä ykkös/kakkos -keskuteluja löytyy täältä pilvin pimein. Ja kuka sitten on ykkönen ja kuka kakkonen?? Eipä sekään loppuviimeksi ole siitä papin aamenesta kiinni. Olen kuitenkin realisti ja ymmärrän nämä hankaluudet tässä suhteessa ja myös sen, että tämä ihanuus voi loppua milloin vain. Se on sitten vain kestettävä. Pitänee sitten ottaa joku noista monista itseänsä tarjoavista miehistä hoitelemaan minua. Mitäpä tunteista, kun vain seksiä riittää!? Näinkö sen pitäisi olla?

        Minulla sama juttu, miehiä olisi kyllä tyrkyllä, mutta ei se niin mene, ota minkä saat.. vaan ne tunteet.. ei ole niin yksiselitteinen. Elämä käänsi hänelle selkänsä aikoinaan, autoin häntä silloin kaikin tavoin ylöspäin ja eteenpäin, tein minkä pystyin, itselleni kävi samoin muutama vuosi sitten, elämä käänsi minulle selkänsä, kaikki vaikeudet tuli mitä eteen, hän ei kääntänyt minulle selkäänsä, vaan on auttanut kaikin tavoin ylöspäin ja eteenpäin nyt. On tosi hellä ja hyväluonteinen symppis, pitää minua kuin kukkaa kämmenellä kun häntä näkee, huolehtivainen kaikin tavoin silloin, hauska ja huumorintajuinen mystinen ja maaginen mies, jotain erikoista hänessä on mikä kiehtoo vain koko ajan.. Ei ole koskaan sanonut minulle yhtään pahaa sanaa, vaikka itse olen vaikealuonteinen ja haluan siltikin pitää sen oman vapauden ja tilaa tarvitsen itsellenikin, mutta silloin kun iskee se kainalossa nyhräämisen ja näkemisen tarve, eikä se juuri silloin onnistu, tulee tietysti paha mieli ja voi kuvitellakin kaikkea, mikä ei välttämättä ole totta.. hän kuitenkin tekee ensin työnsä ja sen jälkeen tulee privattiasiat.. enkä minä ole edes varma mistään muusta, itsehän oletan tai kuvittelen niin olevan.. Ihana hän kuitenkin on !!


    • tyttö....

      Täysin sama tilanne mulla!
      Muka aina töissä -jopa pyhäisin-, aina tekosyitä miks ei voi tavata, puhelin aina kiinni, sitten yhtä äkkiä tulee puhelu joskus puolen vuoden päästä keskellä yötä et haluatko tavata.
      Hyväksikäyttöähän se oli isolla h:lla, mutta olin niin nuori ja rakastunut (älkää kysykö miksi olin rakastunut) että annoin homman jatkua jopa 2 vuotta. niin uskomattoman viettelevä, pinnalta katsoen hyväsydäminen, lumoava ihminen, joka ei tee kärpäsellekään pahaa ja kuitenkin kohtelee minua (ehkä muitakin naisia?) kuin halvinta paskaa. Onneksi olen päässyt eroon ja elämässäni eteenpäin. Paras kosto minkä olen keksinyt on se että ei vastaa, vaihtaa vaik numeroa että lurjus ei pääse soittamaan, katoaa sen elämäst kertakaikkiaan.

      • itsekohtainen reaktio tässä

        Heti tulee mieleen, onkohan sama henkilö kyseessä aina, kun on niin samanlaiset yhtäläisyydet käytöksessä, noi pyhät ym päivät jne. puhelin aina kiinni tavattaessa tai ainakin käännettynä nurinpäin pöydällä ettei ääni kuulu tai näytössä tule esiin soittajaa/näe soittajaa, ei soita tai vastaa minun kuullen koskaan puhelimeensa, aika erikoinen toimintatapa, itselläni kun ei ole niin salaisia asioita ettenkö voi puhelimeeni vastata hänen kuullen tai soittaa sillä. Kyllähän tuollaisessa tilanteessa heti herää epäillyksiä vaikka mitä itse kullekkin ja panee mietittymään miksi miksi kysymyksiä vaikka kuinka paljon, osoittaa vain sen, että salattavaa on jostakin syystä


    • äly hoi!

      kenties naimisissa, ja varmaan perhettäkin jo... En näe mitään huvittavaa syrjähypyissä, ja miksi suostut tällaiseen kohteluun? Ei paljoa arvosta sinua oikeasti, kunhan nautiskelee kanssasi silloin kun miestä itseä huvittaa. On varovainen sillä ei halua menettää naistaan /perhettään.

      • pettämiseen ravuilla ?

        Ihmetellä täytyy näiden rapusien käyttäytymistä ja tarvetta loukata toista, miksi ne eivät pysty olemaan yhden kanssa kerrallaan ja lopettaa ensin se toinen suhde jos ei kumppani ole tärkeä hänelle.


      • näitähän on

        Kyllä on niin tutun kuuloista,ei ihme, näitä rapuja kyllä riittää vaan mikäs siinä on kun niille vain vielä taipuu kerta toisensa jälkeen.Sakset on vahvat:D


      • RapuTyttö81
        näitähän on kirjoitti:

        Kyllä on niin tutun kuuloista,ei ihme, näitä rapuja kyllä riittää vaan mikäs siinä on kun niille vain vielä taipuu kerta toisensa jälkeen.Sakset on vahvat:D

        että vain juuri rapumiehet tuohon sortuvat. Itselläni on kokemusta vähän liikaakin tuollaisista miehistä kun eivät vastaa viesteihin/puheluihin eikä muutenkaan paljon maisemissa näy eikä kukaan heistä ole ollut rapu.Taitaa olla juuri MIEHISSÄ tuo kyseinen "ei vastata"- piirre, oli sitten horoskooppi mikä tahansa ja varsinkin jos kyse on varatusta miehestä.


    • iiks

      Elin rapumiehen kanssa suhteessa pari kesää sitten. Nuoruuden huumassa satuin vielä tekemään sen virheen, että suostuin muuttamaan hänen kanssaan yhteen.

      Entinen tyttöystävä oli pettänyt eksääni, ja siitä sain myös minä muutamaan otteeseen kuulla. Joskus jopa tuntui siltä, että pettäminen oli juuri minun vikani.

      Mustasukkaisuus ja määräily vaan kasvoivat, liekö syynä välimatka ja "tietämättömyys" menemisistäni ja tekemisistäni. Mies saattoi (kun kotona oli) pompata keskellä yötä sängystä ylös ja käydä huutamaan minulle, että kuka hänen sängyssään on maannut hänen poissaollessaan, että olen niin kuvottava ettei hän pysty nukkumaan samassa sängyssä kanssani. Tämän lisäksi mies soitteli ystävilleni ja vanhemmilleni tiedustellen, missä olen ja mitä teen kun en jostain syystä sattunut/ehtinyt puhelimeen vastaamaan. Baarissa pidettiin kädestä kiinni etten vain karannut minnekään. Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään.

      Rapuihin en tämän tapauksen jälkeen enää koske pitkällä tikullanikaan. Huvittavinta on se, että kyseisen suhteeni jälkeen olen törmännyt neljään eri mieheen, jotka ovat syntyneet tismalleen samana päivänä kun kaistapää eksäni, 8.7. ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe