Onko ko. asialla jotain merkitystä? Kaveri vain kertoi, että hän voisi antaa sellasen koristesysteemin mulle siihen äitiyslaatikon reunoille, "kun tokkopa te heti hennotte vauvaa laittaa pinnasänkyyn ainakaan muutamaan kuukauteen". Kaverillani on siis yksi lapsi.
En sitten siinä hoksannu kysyä, että eikö vauvaa voi suoraan alkaa käyttämään pinnasängyssä? -Jos näin, niin miksi?
VASTASYNTYNYT PINNASÄNKYYN
9
3587
Vastaukset
- d-76
...lapsi voi kokea turvattomuutta niin isossa sängyssä kuin pinnasänky, onhan se tottunut aika ahtaisiin oloihin siellä masussa. Mun likka nukkui alusta asti pinnasängyssä peiton alla, ja hyvin nukkuikin, joten eiköhän se ole ihan vauvasta kiinni miten se homma lähtee rullaamaan.
- kikka kolmonen
Heippa. Mulla on tämän asian tuntemus ihan vielä alkutekijoissään.Mutta en kyllä ymmärrä miksi lasta pitäisi nukuttaa jossakin pahvilaatikossa? Minä kyllä laitan omani pinnasänkyyn enkä minnekään laatikoihin. Kertokaa te viisaammat mikä on se laatikon juoni. Itse luulin että se on enemmänkin joku köyhäinapu niille, joilla ei ole sänkyä lapselle...
- näinpäin
Meillä esikoinen ja toinen tenava nukkui siinä äp:n pahvilaatikossa ensi viikot, syy ei siis todella ollut köyhyys =)
Pistin tämän pahvilaatikon verhoiltuna pinnasänkyyn. Jotenkin silloin tuntui hurjalta laittaa niin pieni kuitenkin niin isoon sänkyyn. Kohdussa ollut ahdasta eli turvaahan se tuo kun on pieni pehmeä tila missä huilia.
Nyt kolmatta odotan ja nähtäväksi jää miten sängyn kanssa tehdään. Eli ihan jokaisen oma valinta, miten parhaimmaksi näkee =)
Ihanaa odotusta!!
- Aapeliina
on meillä vauvalla ensimmäinen sänky. Toki se on omassa UUDESSA sängyssä sisällä, mutta kun on niin pieni niin parempi totutella suureen maailmaan pikku hiljaa. (emme siis köyhyyttämme sinne vauvaamme laita) Onpa muuten aika naivi ajatus.. huh!
- köyhimys
On vain erittäin järkevää nukuttaa vauva laatikossa, köyhä tai ei. KOSKA VAUVA ei taatusti välitä siitä, kuinka kalliissa pedissä tutii.
UUSILLA sängyillä brassailu on kyllä ihan aikuisten heiniä, eikä voisi vauvaa (eikä ehkä isompaakaan lasta, ellei siihen ihmisten arvottamiseen tavaroilla olisi opetettu!) vähempää kiinnostaa!
Inhottaa tämä joka tuutista tunkeva materialismi, jonka "oikeuttajaksi" otetaan jo kapaloikäinen - tai jopa syntymätön lapsi! Meinasi palaa käämit totaalisesti, kun eräällä toisella palstalla joku tuleva äiti valitteli, kuinka äitiyspakkauksen vauvanvaatteet ovat niin rumia, että täytyy lähteä Tukholmaan ostoksille! Meillä tullaan muuten hankkimaan kaikki mahdollinen KÄYTETTYNÄ, mikä säästää luontoa JA rahaa. Senkin uhalla, että jotkut varmasti leimaavat köyhäksi (=luuseriksi). Sekö on kauhein leima, jonka tässä yhteiskunnassa voi saada??
- piipppp
Jos ei vauva selvästikään viihdy laatikossa, niin kokeile pinnasänkyä tai toisinpäin.
Meillä aiotaan käyttää sitä laatikkoa ihan tilan ahtauden takia, ja kun sitä pinnasänkyä ei jaksa alkaa kokoamaankaan vielä. Kyllä köyhillä on varaa pinnasänkyihin. Kirppariltakin voi saada todella halvat ihan hyväkuntosetkin. Itse ostin 20 eurolla. Tänään löysin käyttämättömiä kestovaippoja kirpparilta 20 senttiä kappale. Kaupassahan yksi maksaa reilusti yli 10 euroa... - 77890
meillä tyttö nukku ensimmäiset 3kk vaunuissa, oli mukavan ahtaan oloinen(eikä edes suostunut nukkumaan pinnasängyssä aluksi). sitten alkoi vaunut nukkumiseen käydä liika ahtaaksi(oli tyyny pehmusteena siellä joten ahtaampi kuin ilman tyynyä) joten kokeiltiin pinnaria ja hyvin nukahti sinne, ei tarvinnu edes totuttaa siihen. no nyt on 2kk nukkunu pinnarissa onnellisena :) ja sen voi tehdä ahtaan oloseksi laittamalla tyynyjä ja peittoja sinne toiseen päätyyn ja pinnarin suojat myös :) tietty kattoo ettei ne tyynyt ja peitot(jotka on ns.täytteenä siellä)pääse millään putoileeen vauvan päälle
- omaan sänkyyn
Jos laitat vauvan suoraan pinnasänkyyn, niin kannattaa vähän "täyttää" sitä, ettei ole niin avara. Jalkopäähän tyyny tms ja laidoille pehmustetta (turvallisesti). Jos vauvan laittaa suoraan pinnikseen, ei tarvitse kärsiä mahdollisista vauvan sopeutumisongelmista, kun tulee aika siirtyä laatikosta sänkyyn.
Toisaalta, laatikko on ihanan "kotoisa" ja helppo kantaa. Vauvan voi ottaa nukkuvana mukaan eri huoneisiin tai jopa ulos, ikään kuin kantokopassa. Meillä käytettiin esikoisen kanssa ekat 3kk äippäkoppaa, nyt tulokas taidetaan laittaa laatikkoineen päivineen pinnasänkyyn. Tottuu siinä "maisemiin" jolloin laatikon pois ottaminen on pienempi muutos kuin kokonaan uuteen sänkyyn siirtyminen... Myös äidin selälle on parempi yöimetysten aikaan, että nousee ottamaan vauvan pinnasängystä, kuin että kurottaa lattianrajaan ja nostaa usean kilon painoisen vauvan kiertoliikkeellä rinnalle.- Keskosen äiti
Laatikko oli ihan ensin käytössä, koska vauveli oli niin hurjan pieni ja siksi, koska niin olin alunperinkin ajatellut tekeväni;))
Sitä oli helppo siirrellä kotona, kun halusin olla vauvan lähellä koko ajan:) Lisäksi, kun lähdimme reissuun, oli vauveli tottunut nukkumaan lootassaan ja se oli mukava pakata vauvakamaa täyteen ja sitten nukuttaa likka siihen lomamestassamme. Tyhjennettynä tosin...
Vauvathan on erilaisia, kuka tykkää mistäkin! Kokeile itsellesi ja vauvelillesi sopiva köllimispaikka! Jos meille nyt syntyisi isokokoinen pikkukakkonen, niin miettisin taas tilanteen uusiksi. Ei esim. sellaista 4,5kg "jötikkää" ole helppo raahata laatikossa huushollissa edestakaisin (toisin kuin 2kg!), joten olisi ihan sama yrittäisinkö suoraan pinnikseen/matkasänkyyn nukuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835