Appelsiin

Kvaakner

Biisissään Eesti (on my mind) Juice laulaa:

Byrokraatit teksteistä tappel siin,
kun taustoja nauhoitti Appelsiin.
Minä tein niille riimit,
ne maksoi mitä pyys.

Kyseinen Appelsiin oli käsittääkseni niihin aikoihin yksi Viron suosituimmista orkestereista. Onko Juice todella tehnyt heille sanoituksia?

8

3119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp73

Mulla oli se mielikuva, että Appelsiin oli levymerkki. Oon joskus miettinyt samaa asiaa.

• ja hengissä kai edelleen

Nettisivut löytyvät täältä:
        http://www.apelsin.ee/

Laulajakitaristi Tõnu Aare heittää välillä Suomessa keikkaa yhden miehen orkesterina. Olen muutamaan otteeseen päässyt näkemään. Äijä soittaa kitaraa, bassorumpua ja hihatia samanaikaisesti ja vielä laulaakin, tai soittaa huuliharppua.

• Jos kielitaito riittää

Tämä on pätkä Tõnu Aaren haastattelusta:

Juice Leskinen kirjutas Apelsini laulu sisse juba õige ammu. Kas olite siis tuttavad?

Ei olnud, aga see oli hea põhjus temaga ühendust võtta. Ütlesin, et kui kirjutasid laulus “Eesti, Eesti”, et Apelsin sinu lugudele põhjad tegi, ehk nüüd kirjutad mulle Soomes sõnad. Kirjutaski.

Ei tuosta kyllä ota selvää.

• juuso

saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.

• Kylähullu (the last one)
        juuso kirjoitti:

saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.

Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...

• Tauko II
        Kylähullu (the last one) kirjoitti:

Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...

laiva, nimeltään Georg Ots.

• Anonyymi

TONU AARE RETKELLÄ......JUICEN TEKSTI V 1991 AIKA LETKEÄ KUN VIRON POIKA VETÄÄ SUOMEKSI

• Anonyymi

Tappel siin vai niin empä tiennyt että noin lauletahan toi kohta kun emmä koskaan ole saanu yhttään mittään selevää tuon kohdan sanoista että jos kertoisin tässä miten oon sen kuullut niin pidätte mua varmaan kehitysvammaisena =) huomatkaa itseironia!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      76
      4026
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      161
      3513
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3129
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      191
      1905
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1737
    6. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1736
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1734
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1684
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1587
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18