Biisissään Eesti (on my mind) Juice laulaa:
Byrokraatit teksteistä tappel siin,
kun taustoja nauhoitti Appelsiin.
Minä tein niille riimit,
ne maksoi mitä pyys.
Kyseinen Appelsiin oli käsittääkseni niihin aikoihin yksi Viron suosituimmista orkestereista. Onko Juice todella tehnyt heille sanoituksia?
Appelsiin
8
3555
Vastaukset
- ppp73
Mulla oli se mielikuva, että Appelsiin oli levymerkki. Oon joskus miettinyt samaa asiaa.
- ja hengissä kai edelleen
Nettisivut löytyvät täältä:
http://www.apelsin.ee/
Laulajakitaristi Tõnu Aare heittää välillä Suomessa keikkaa yhden miehen orkesterina. Olen muutamaan otteeseen päässyt näkemään. Äijä soittaa kitaraa, bassorumpua ja hihatia samanaikaisesti ja vielä laulaakin, tai soittaa huuliharppua.
- Jos kielitaito riittää
Tämä on pätkä Tõnu Aaren haastattelusta:
Juice Leskinen kirjutas Apelsini laulu sisse juba õige ammu. Kas olite siis tuttavad?
Ei olnud, aga see oli hea põhjus temaga ühendust võtta. Ütlesin, et kui kirjutasid laulus “Eesti, Eesti”, et Apelsin sinu lugudele põhjad tegi, ehk nüüd kirjutad mulle Soomes sõnad. Kirjutaski.
Ei tuosta kyllä ota selvää.- juuso
saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.
- Kylähullu (the last one)
juuso kirjoitti:
saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.
Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...
- Tauko II
Kylähullu (the last one) kirjoitti:
Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...
laiva, nimeltään Georg Ots.
- Anonyymi
TONU AARE RETKELLÄ......JUICEN TEKSTI V 1991 AIKA LETKEÄ KUN VIRON POIKA VETÄÄ SUOMEKSI
- Anonyymi
Tappel siin vai niin empä tiennyt että noin lauletahan toi kohta kun emmä koskaan ole saanu yhttään mittään selevää tuon kohdan sanoista että jos kertoisin tässä miten oon sen kuullut niin pidätte mua varmaan kehitysvammaisena =) huomatkaa itseironia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,1194590Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu273324- 203185
Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt442949Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1192789Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka492787Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172569Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132305MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142125- 71961