Biisissään Eesti (on my mind) Juice laulaa:
Byrokraatit teksteistä tappel siin,
kun taustoja nauhoitti Appelsiin.
Minä tein niille riimit,
ne maksoi mitä pyys.
Kyseinen Appelsiin oli käsittääkseni niihin aikoihin yksi Viron suosituimmista orkestereista. Onko Juice todella tehnyt heille sanoituksia?
Appelsiin
8
3251
Vastaukset
- ppp73
Mulla oli se mielikuva, että Appelsiin oli levymerkki. Oon joskus miettinyt samaa asiaa.
- ja hengissä kai edelleen
Nettisivut löytyvät täältä:
http://www.apelsin.ee/
Laulajakitaristi Tõnu Aare heittää välillä Suomessa keikkaa yhden miehen orkesterina. Olen muutamaan otteeseen päässyt näkemään. Äijä soittaa kitaraa, bassorumpua ja hihatia samanaikaisesti ja vielä laulaakin, tai soittaa huuliharppua.
- Jos kielitaito riittää
Tämä on pätkä Tõnu Aaren haastattelusta:
Juice Leskinen kirjutas Apelsini laulu sisse juba õige ammu. Kas olite siis tuttavad?
Ei olnud, aga see oli hea põhjus temaga ühendust võtta. Ütlesin, et kui kirjutasid laulus “Eesti, Eesti”, et Apelsin sinu lugudele põhjad tegi, ehk nüüd kirjutad mulle Soomes sõnad. Kirjutaski.
Ei tuosta kyllä ota selvää.- juuso
saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.
- Kylähullu (the last one)
juuso kirjoitti:
saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.
Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...
- Tauko II
Kylähullu (the last one) kirjoitti:
Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...
laiva, nimeltään Georg Ots.
- Anonyymi
TONU AARE RETKELLÄ......JUICEN TEKSTI V 1991 AIKA LETKEÄ KUN VIRON POIKA VETÄÄ SUOMEKSI
- Anonyymi
Tappel siin vai niin empä tiennyt että noin lauletahan toi kohta kun emmä koskaan ole saanu yhttään mittään selevää tuon kohdan sanoista että jos kertoisin tässä miten oon sen kuullut niin pidätte mua varmaan kehitysvammaisena =) huomatkaa itseironia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6717497Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?435311HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3032896Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki362335- 1672321
- 241844
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401698Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t51677mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121672Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111628