Appelsiin

Kvaakner

Biisissään Eesti (on my mind) Juice laulaa:

Byrokraatit teksteistä tappel siin,
kun taustoja nauhoitti Appelsiin.
Minä tein niille riimit,
ne maksoi mitä pyys.

Kyseinen Appelsiin oli käsittääkseni niihin aikoihin yksi Viron suosituimmista orkestereista. Onko Juice todella tehnyt heille sanoituksia?

8

3069

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppp73

Mulla oli se mielikuva, että Appelsiin oli levymerkki. Oon joskus miettinyt samaa asiaa.

• ja hengissä kai edelleen

Nettisivut löytyvät täältä:
        http://www.apelsin.ee/

Laulajakitaristi Tõnu Aare heittää välillä Suomessa keikkaa yhden miehen orkesterina. Olen muutamaan otteeseen päässyt näkemään. Äijä soittaa kitaraa, bassorumpua ja hihatia samanaikaisesti ja vielä laulaakin, tai soittaa huuliharppua.

• Jos kielitaito riittää

Tämä on pätkä Tõnu Aaren haastattelusta:

Juice Leskinen kirjutas Apelsini laulu sisse juba õige ammu. Kas olite siis tuttavad?

Ei olnud, aga see oli hea põhjus temaga ühendust võtta. Ütlesin, et kui kirjutasid laulus “Eesti, Eesti”, et Apelsin sinu lugudele põhjad tegi, ehk nüüd kirjutad mulle Soomes sõnad. Kirjutaski.

Ei tuosta kyllä ota selvää.

• juuso

saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.

• Kylähullu (the last one)
        juuso kirjoitti:

saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.

Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...

• Tauko II
        Kylähullu (the last one) kirjoitti:

Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...

laiva, nimeltään Georg Ots.

• Anonyymi

TONU AARE RETKELLÄ......JUICEN TEKSTI V 1991 AIKA LETKEÄ KUN VIRON POIKA VETÄÄ SUOMEKSI

• Anonyymi

Tappel siin vai niin empä tiennyt että noin lauletahan toi kohta kun emmä koskaan ole saanu yhttään mittään selevää tuon kohdan sanoista että jos kertoisin tässä miten oon sen kuullut niin pidätte mua varmaan kehitysvammaisena =) huomatkaa itseironia!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5895
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4007
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2966
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      2017
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1984
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      142
      1771
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1743
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1549
    Aihe