Biisissään Eesti (on my mind) Juice laulaa:
Byrokraatit teksteistä tappel siin,
kun taustoja nauhoitti Appelsiin.
Minä tein niille riimit,
ne maksoi mitä pyys.
Kyseinen Appelsiin oli käsittääkseni niihin aikoihin yksi Viron suosituimmista orkestereista. Onko Juice todella tehnyt heille sanoituksia?
Appelsiin
8
3119
Vastaukset
- ppp73
Mulla oli se mielikuva, että Appelsiin oli levymerkki. Oon joskus miettinyt samaa asiaa.
- ja hengissä kai edelleen
Nettisivut löytyvät täältä:
http://www.apelsin.ee/
Laulajakitaristi Tõnu Aare heittää välillä Suomessa keikkaa yhden miehen orkesterina. Olen muutamaan otteeseen päässyt näkemään. Äijä soittaa kitaraa, bassorumpua ja hihatia samanaikaisesti ja vielä laulaakin, tai soittaa huuliharppua.
- Jos kielitaito riittää
Tämä on pätkä Tõnu Aaren haastattelusta:
Juice Leskinen kirjutas Apelsini laulu sisse juba õige ammu. Kas olite siis tuttavad?
Ei olnud, aga see oli hea põhjus temaga ühendust võtta. Ütlesin, et kui kirjutasid laulus “Eesti, Eesti”, et Apelsin sinu lugudele põhjad tegi, ehk nüüd kirjutad mulle Soomes sõnad. Kirjutaski.
Ei tuosta kyllä ota selvää.- juuso
saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.
- Kylähullu (the last one)
juuso kirjoitti:
saa selvää.. Haastattelija kysyy että olitteko oikein tuttaviakin. Ja Tonu Aare vastaa: ei oltu., mutta se oli hyvä pohja yhteistyölle? Sanoin että kun kirjoitit laulussa Eesti Eesti, että Apelsin teki sulle taustat, ehkä nyt kirjoitat mulle Suomessa sanoja. Jotain tollasta...korjatkoon se joka osaa paremmin.
Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...
- Tauko II
Kylähullu (the last one) kirjoitti:
Nyt vasta tajusin miksi George Ots mainitaan tuossa biisissä. Kappaleen introhan on Otsin kappaleesta Saarenmaan jenkka. Ja olihan Ots myös virolainen...
laiva, nimeltään Georg Ots.
- Anonyymi
TONU AARE RETKELLÄ......JUICEN TEKSTI V 1991 AIKA LETKEÄ KUN VIRON POIKA VETÄÄ SUOMEKSI
- Anonyymi
Tappel siin vai niin empä tiennyt että noin lauletahan toi kohta kun emmä koskaan ole saanu yhttään mittään selevää tuon kohdan sanoista että jos kertoisin tässä miten oon sen kuullut niin pidätte mua varmaan kehitysvammaisena =) huomatkaa itseironia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.764026- 1613513
- 533129
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1911905- 271737
- 441736
- 231734
- 571684
- 191587
- 181571