Toistuva uni jäänyt häiritsemään

NMN

Aina on vaivannut hieman lapsi/nuoruusiässä näkemäni uni, joka toistui muutaman vuoden välein ehkä yhteensä viisi-kuusi kertaa. Nyt aikuisiässä sitä ei ole enää tullut, mutta mitähän se mahtais tarkottaa:

Olen kahden korkean kukkulan välissä laaksossa teltassa ja katselen teltan ikkunasta toiselle kukkulalle josta tulee jonkinmoinen vaijerirata alaspäin. Yhtäkkiä sieltä tulee kamalan ilkeän näköinen noita suoraan sitä telttaa kohden. Meen ihan paniikissa pois teltaan ikkunasta... Tähän se aina jäi - ikinä se noita ei tullut sinne telttaan, ja tavallaan jäi loppu näkemättä.


Viime yönä näin pelottavan unen rotasta joka hyppi mua kohden ja puraisi joka kerta. Yritin sanoo sille että en yritä sille mitään pahaa, mutta se ei ymmärtäny suomea =) no joo, mut oikeesti toikin oli tosi pelottava tapahtuma unessa, vaikkei se tässä kummoselta kuulosta, ahisti pirusti.
Tietääkö joku mitä rotta tarkottaa unessa?


Sitten vielä yksi joka kans vaivasi mua pitkään, ja on vieläkin elävänä mielessä, vaikka unesta on jo kolme vuotta. Eli muuta en muista kun todella elävästi sen että makasin selälläni ja joku veti puukolla mun päänahan irti niskasta poikkivedolla. Ja siihen heräsin. (Kamalaa kirjottaa tänne tälläsiä, mut taas tuli oikeen ahdistus kun vaan ajattelikin sitä unta.)

Kiitos ja kumarrus, jos joku osaa mieleni syövereitä tulkita!

6

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisestä-

      joka yrittää tunkea sun elämään. Varoitus-uni.

    • spookyhansu

      Olen myös nähnyt hyökkäilevä/pureva rotta -unen, joskus myös käärme on ollut samassa roolissa. Muistaakseni olen nähnyt tämäntapaisia unia, jos olen epäillyt jotakin kaksinaamaisuudesta tms. Eli onkohan alitajunnasta tullut symboli epäilykselle, vai selvä viesti epärehellisestä ihmisestä.
      Varoitus siis?

    • Laurami

      näkemäsi uni kertoo että olet kokenut turvattomutta. Noita on tiedostamattomien pelkojen symboli. Puraiseva rotta kertoo viettien ja vaistojen torjumisesta. Viimeinen uni on vaikea tulkita koska on vain yksi tapahtuma, mutta puukko ja hiukset/päänahka luovat mielikuvan siitä että olet kokenut olevasi vain "yksi päänahka" jollekkin henkilölle

    • NMN

      ...selitys toistuvalle unelleni sopii hyvin kuvaan lapsuudessa ajoittain kokemieni asioiden kanssa... myös kolme vuotta sitten näkemäni unen selitys sopisi kuvaan silloisen sekasortoisen elämäntilanteeni kanssa.

      Kiitokset teille!
      Huojensi jollain tapaa olotilaa,
      oikein hyvää kesää!

    • Untapelästynyt

      Näin unta, että rotta puri kaulasta ja kun nousin siitä, niin näin huumeneulan ja jonkun egyptiläis aikaisen faaraota esittävän riipuksen, eli kulta kaulakorun.... Outo uni, eikö? Kuka voisi kertoa, mitä tämä tarkoittaa?

    • Mitä ensimmäiseen uneen tulee, kahden kukkulan välissä oleminen viittaisi vahvasti vanhempiisi. Joko olet tällöin kokenut jonkun sisaruksesi olleen uhkana, taikka sitten vanhempiesi parisuhteessa on ollut jotain vialla.

      Monesti lapset kokevat olevansa syyllisiä vanhempiensa riitoihin. Tästä johtuu käänteinen asetelma, että sinä koet kahdet kukkulan välissä hyökkäyksiä, koska haluat syyttää asiasta itseäsi.

      Toinen unesi ei liity luultavasti ensimmäiseen.

      Rotta, mikä yleisimmin mielletään epämiellyttäväksi olennoksi, oikeastaan epämiellyttäväksi ja epätoivottavaksi asuinkumppaniksi, koska ne aiheuttavat tuhoja ihmisasumuksissa.

      Miksi sellainen vaivaisi sinua, ellet ole päästänyt sitä taloosi, elämääsi?

      Jostain syystä muistat lapsuutesi unen tässä yhteydessä. Niiden täytyy siis kytkeytyä yhteen jollain tavalla.

      Ensimmäiseen uneesi liittyen, riitelivätkö vanhempasi? Toinen kertomasi unesi ikään kuin rinnastaa ne. Odotat parisuhteelta samanlaista riitelyä ja epäsopua kuin vanhemmillasi oli.

      Mitä tulee kolmanteen uneen ja päänahan silpaisemiseen, on täällä jo otettu kantaa skalpin ottamiseen ja sen yleisiin merkityksiin. Sinut on voitettu ja alistettu.

      Toisaalta, koska olet kertonut kaikki kolme unta, luultavasti ne merkitsevät sinulle jotain kokonaisuutena.

      Vaikuttaa kuin yrittäisit sanoa itsellesi, että sinua uhkaa sama kohtalo kuin äitiäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe