Auttakaa...(mayday, mayday,mayday)

lollopop!

Mitä teen???

Vastatkaa heti!!!!!!!!!

Kilpparini ei ole syönyt nyt neljään päivään enkä tiedä mitä tehdä? Onko tämä kilpikonnalle normaalia???? Tai onko se sairas???

Kyseessä on 2 v. Nelivaraskilppari.

11

2521

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enni

      Mun kilppari oli joku 5 vuotta sitten melko samanlainen. käyttäytyi kyllä muutenkin hyvin apeasti. Silloin se käytettiin eläinlääkärissä. Se sai jonkin ruiskun(varmaan jotakin vitamiinia ym.) ja sitten virkosi ja oli normaali.

      Tietty voi olla ihan ohimenevää.
      en oikein muuta osaa sanoa.

    • konna2

      Keskikesänpaastosta lienee kyse...

    • Kvibergsmyran

      Sitä minäkin kyselin äskettäin. Kilppari ei syönyt viikkoon ja aloin jo huolestua. Sitten se taas söi kuten tavallisesti. Sain vastauksen että niillä on niitä lepoaikoja joten ei tatvitse pelätä että ne kuolee nälkään. Pari viikkoa ne voi ihan reilusti olla ilman ruokaa. Vettä kyllä pitää olla tarjolla jstkuvasti.

    • ---------------------------...

      Ei munkaan kilpparini syö aina,ja on silti ollut mulla yli 20-v.Ootteko panneet merkille,et ovat hyvia sääennustajia? Mun kilppari haistaa huonon sään päivää ennen,vetäytyy kuoreensa,ei paljon liiku,eikä syö. Ja sama toisinpäin.Eilen,vaikka satoi ja oli kylmääkin,se alkoi liikkua ja syödä ja kas vaan tänään aurinkoa ja lämmintä,vein sen ulos.Karkaa helposti,pitää aina seurata vähän väliä.

      • Prinsessa konnavuorella

        Minulla on kilpikonna kesähoidossa toista kesää,olen pitänyt prinsessaa ulkona,hän viihtyy hyvin sellaisen puukuorikasan päällä ja kaivaa itselleen kuoppia,tai onkaloita.Kilpeen olen laittanut sinitarralla joulupakettien punaista narua,tai jotain muuta kirkasta joka näkyy.Tietysti ruokin ja kylvetän.Tosin hän syö voikukanlehtiä ja muita luonnon kasveja,olen seurannut kun hän ensin haistaa tarkoin ja sitten haukkaa, jos on mieluista ruokaa.Hyvin tuntuu viihtyvän vuorellansa,on hiukan oikullinen kun vien sisälle,tuhisee ja suhisee,harmitaa varmaan.


    • Kvibergsmyran

      No, miten kävi? Rupesiko ruoka maittamaan? Olisi kiva tietää. Olen minäkin huomannut että Myran tietää etukäteen mikä ilma on tulossa.Luulen että näillä eläimillä on paljon otsaluun takana , enemmän kuin me edes aavistamme.

    • Pirjo-A

      Omat kilpparini,2 punakorvaa,olivat jokunen vuosi sitten syömättä melkein PUOLI VUOTTA,ja vein ne lääkäriin.Lääkäri totesi niillä silloin olevan jo anoreksian.Syömään alkoivat aivan yllättäen,kun aikaisemmin veden lämpötila oli n.25 asteista,nostin sen 30 asteeseen.Vesi oli siis liian kylmää,joten siitä omillani johtui syömättömyys.Mutta eivät näytä menehtyvän puolessa vuodessakaan ilman ruokaa! :o)Hyvä niin,ovat olleet kaverina jo yli 20 v.

    • kilppari2

      Meillä oli ihan sama juttu. Kilpikonna ei halunnu syödä ja yritettiin kaikkee, pidettii se lämpimässä vedessä ja sellasta, mut ei auttanu, ja sit mentii eläinlääkärille joka anto sille jonkun ruiskeen. Kilppari näytti sen jälkeen ilmapallolta (A) mutta söi aivan hirveästi ja kasvoikin aika lailla sen jälkeen.

      • Rudolfin kaitsija

        Meiän reilu kakskymppinen nelivarvasukko ei kohta viikkoon ole syönyt murustakaan, ja muutenkin on kauhean varovainen ja arka. Iho tietyillä alueilla vaaleampaa kuin normaalisti, ja konna on myös paljon säikympi kuin yleensä. Tänään olisi tarkotus soittaa sitten lääkäriin.


    • britneyxxx

      apua!!
      meidän punakorva ollut n 2kk syömättä.mikään ei kelpaa ja vesi on varmasti ainakin sen 30 astetta.mikä vois olla kyseessä.voiko punakorvat paastota?

    • 69

      Meillä kyllä punikki väliin paastoaa,mutta ei tähän aikaan vuodesta.Kaksi kuukautta kyllä tuntuu hurjalta ajalta,jos ei ees närki ruokaansa.
      Onko konna apaattinen,vai aktiivinen?
      Jos konna vain makaa lampun alla,niin silloin voi jo epäillä ett jotain terveydessä on pielessä.Meillä huonelämpö näin kesällä on n25,joten terran vesi on oletettavastikin samaa luokkaa.Mitään erillistä lämmitintä ei ole ollut ikinä...ei edes talvella. Mitä olet yrittänyt tarjota?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe