Kaksoset sektiolla?

?????

Saako kaksoset synnyttää leikkauksella, jos haluaa? On synnytyspelkoa, ja haluan ehdottomasti sektion.

10

4728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä saa

      kunhan nyt vaan selkeällä suomenkielellä ilmaiset pelkosi ja halusi. Taitaapa suurinosa kaksosista muutenkin syntyä sektiolla. Ihan vaan vauvojen turvallisuuden vuoksi.

    • Alateitse

      Ei pelkästään kaksosten synnytys riitä syyksi sektioon, jos ei ole mitään muuta syytä, joka estäisi alatie synnytyksen. Pelko voi olla yhtä kovaa myöskin yksöstä synnyttäessä, siksi synnytykseen onkin kivun lievitystä saatavilla. Itseänikin tietysti vähän hirvitti synnyttää kaksosia normaalisti, mutta ihan hyvin se meni. Ensimmäinen kun on jo avannut reitin valmiiksi, niin kyllä sen toisenkin sieltä vielä saa ulos ponnistetuksi. Tietty.. ponnistushan siinä on se tuplatyö. Ja sen jälkeen kaikki muukin on sitä tuplatyötä! Onnea vaan matkaan..

      • molemmat kokenut

        Olen synnyttänyt alateitse kolmet yksöset ja olisin halunnut synnyttää näin myös kaksoset, nyt 10 kk. Raskausmyrkytyksen takia tehtiin sitten sektio 36 1. Oli yllättävän positiivinen kokemus. Minua painostettiin sektioon koko ajan. Synnytyksessä se ongelma, että kun ensimmäinen on syntynyt, toinen saattaa kiepsahtaa poikittainkin, jos ei osta kunnolla tukea sikiötä. Joillakin sitten ensimmäinen alateitse ja toinen sektiolla. kaikista kurjinta.

        Kotiin lähdin kolmen päivän päästä sektiosta. Tuttavani sai sektion synnytyspelon takia. Kylläkin vähän riippuu myös siitä, missä synnyttää.


    • pelkoa

      ennemmin kuin annat tollasen vaikuttaa synnytystapaan! Kyllä ne lääkärit sektion sitten tekevät, jos on tarpeellinen, mutta ensisijaisesti kannattaisi kuitenkin lähteä synnyttämään alateitse, sekä sinun että lastesi parhaaksi. Nykyään on kuule niin hyvät kipulääkitykset, ettet sä ees melkein mitään tunne ennen kuin huomaat, että lapsethan on jo ulkona. Rohkeasti vaan synnyttämään, todellista sísua tarvitaan vasta itse synnytyksen jälkeen! :) Kyllä ne on ennenvanhaankin aina ulos tulleet, ei siinä oo paljon kyselty että pelottaako ja jos pelottaa, mitäs sille pitäis tehä... Mutta kannattaa sun tehä se sille kätilölle selväks, että nyt on kyseessä pelokas äippä, niin se kohteleekin sua sitten rauhoittavasti ja kertoo aina rauhallisesti mitä milloinkin tapahtuu jne. Tsemppiä! Kyllä susta se leijonaemo löytyy, kaivat sen vain esiin! :)

    • severiina2

      jo hyvissä ajoin neuvolassa sekä synnytys valmennuksessa. Ainakin täällä pääkaupunki seudulla asiaan on kiinnitetty paljon huomiota. On erilaisia tukiryhmiä ja tukihenkilöitä. Nyky trendi on kai että kannustetaan äitiä normaaliin synnytykseen oli kyseessä sitten yksikkö tai monikko raskaus. Niin tapahtui ainakin omalla kohdallani seitsemän vuotta sitten. Tarkasti kyllä tutkittiin ja pohdittiin äitiyspoliklinikka käynneillä eri synnytystapoja. Raskaus aikani sujui yllättävän hyvin ja halusin yrittää normaalia alatiesynnytystä vaikka ensinmäinen synnytykseni olikin pitkä ja vaikea.Tiesin vauvojen olevan melko (arvioitu yli 3 kiloisiksi) Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja tipalla 2 päivää ennen laskettua aikaa. Kaikki eteni nopeasti ja A-tyttö syntyi todella nopeasti alateitse mutta B-tyttö kääntyikin siinä menossa poikittain eikä sitä saatu kääntymään eli sitten tulikin kiire leikkuriin ja hätäsektioon.Tuli molemmat tavat sitten tutuksi. Aika rankka kokemus oli.Tytöt olivat onneksi isoja A- tyttö 3690g ja 52cm ja B-tyttö 3710g ja 51cm, eli sen puoleen alku oli helpompaa kuin olisi ollut pienenpien (enneaikaisten)kanssa.Mutta loppu hyvin kuitenkin.
      Onnea odotuksellesi.Toivottvasti saat toivomasi sektion ja apua pelkoosi. Vinkiksi että sektion jälkeen vauvojen kantelu ja nostelu 1-2 viikkoa kielletty eli varaa riittävästi apujoukkoja kotiisi :-).

    • kaksi kertaa leikattu

      nii...aika tuttu tuo sinun kysymys.
      ajattelin vähän keroa sinulle omista kokemuksista ja kehoitan vielä miettimään ja puimaan ennemmin sitä pelkoasi.

      ensimmäinen lapseni autettiin ulos hätäsektiolla kun aikani puljattuani sitä maailmaan irtosi istukka. tuosta rumbasta jäi kauhea synnytyspelko ja 5v kuluttua kun tulin uudestaan raskaksi vaadin ehdottomasti sektiota. kauhukuvat edellisestä synnytyksestä nousi mieleen ja se minkä helpotuksen sektio toi kauheaan tuskaani. noh...sektion sain kun lapsikin oli paria grammaa vaille 5kg. mutta... eipä se elo ollut mitään taivaallista sen jälkeen. vasta sitten muistui mieleen kuinka kipeä olin ekasta sektiosta ja tuntemukset vaan voimistui. kaiken lisäksi kotiinlähtiessä sektiohaava aukesi eikä sitä uudestaan ommeltu vaan laitettiin perhosteippiä ja passitettiin kotiin avohaavan ja vauvan kanssa. siinä oli itkua ja pahaa mieltä useaksi kuukaudeksi.
      lopulta se haava kuitenkin kasvoi sisältä päin kiinni ja siitä ewlämä lähti uudestaan soljumaan. toisen lapsen vauvavauva-aikaa en kauhesti muista kun olin niin kipeä....mutta onneksi kaikki on yksilöllistä.
      bnyt kun odotan kaksosia ja viikkoja on 30 pyysin saada synnyttää alateitse kun mieleeni tuli edellinen sektionjälkeinen aika, mutta sektioon sitä mennään nytkin....kun jo kaksi takana.....

      kaikkea hyvää sulle ja mieti vielä omaa ratkaissuasi. luota sinua hoitavaan lääkäriin, oli synnytystapasi sitten mikä tahansa...ja vaikka sanotaan että sektio on oikotie onneen voin vahvasti olla erimieltä

      • idiootit

        Jokaisen kokemus on oma, turhaa pelkoo moni jakaa omien kokemusten kautta. Anna mennä omalla painollaan, omien tuntemusten mukaan. Itse jouduin sektioon kaksospoikien perätilan takia. Siskoni synnytti normaalisti tytön ja pojan (siis kaksoset;). Tyttäreni syntyi alatiesynnytyksessä ja se oli mielestäni helpompi,meinaan sitä et kuntoutui itse nopeammin.


      • alkuperäinen kysyjä
        idiootit kirjoitti:

        Jokaisen kokemus on oma, turhaa pelkoo moni jakaa omien kokemusten kautta. Anna mennä omalla painollaan, omien tuntemusten mukaan. Itse jouduin sektioon kaksospoikien perätilan takia. Siskoni synnytti normaalisti tytön ja pojan (siis kaksoset;). Tyttäreni syntyi alatiesynnytyksessä ja se oli mielestäni helpompi,meinaan sitä et kuntoutui itse nopeammin.

        Saan onneksi sektion. En halua synnyttää kahta alakautta, liikaa riskejä vauvoillekin. Sektiosta on myös aiemmin kokemusta =P


      • syntyvät myös sektiolla
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Saan onneksi sektion. En halua synnyttää kahta alakautta, liikaa riskejä vauvoillekin. Sektiosta on myös aiemmin kokemusta =P

        jos nyt edes elävät sinne asti. En saanut edes päättää itse. Ei ole muita vaihtoehtoja.


      • suvidi

        Heibs!
        Muistan kanssa kun eilisen kun sain pikkusiskon jota olin aina toivonut lähdimme kahemaan aitiäni, mutta sairaalassa käännytettiin ympäri, äidin maha oli just levinny sängylle kun leikkaustikit oli otettu liian aikasin pois.
        Nyt itse synnytystä pelkään paljon, odotan ensimmäistä lasta (21.v) vai onko niitä kaksi kun on nii mahottomat oireet ja äidin isä oli kaksonen ja miehen veljellä on kaksoset, periytyy kummaltakin puolelta.
        Kuinka kauan olette olleet kipeitä alateitse synnytyksen jälkeen kun kaksosia olette synnyttäneet?Minkäkokoisia lapset ovat olleet?Milloin syntyneet?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      252
      2127
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      82
      2016
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      97
      1730
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      114
      1542
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1171
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1160
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      113
      1008
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      999
    9. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      983
    10. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      906
    Aihe