Liilat/sinertävät varpaat

apua???

Huomasin pari viikkoa sitten istuessani parvekkeella, että varpaani olivat punertavan liilahkot. Hieman sinertävätkin jopa. Minulla on aina ollut kylmät jalat ja joskus jopa kädetkin, mutta olen pitänyt sitä sen aiheuttamana, että en liiku paljoa ja teen työni koneen edessä monta tuntia päivässä. Kuitenkin nyt tultuani suihkusta, molempien jalkojen varpaat olivat täysin liilat kunnes ne pikkuhiljaa alkoivat vaihtaa väriä. Olin suihkussa noin 30minsaa. (Kädet eivät myöskään ole koskaan vaihtaneet väriä.)

Voisin kans mainita, että minulla on ollut puutumisia, pistelyitä, tuntohäiriöitä jne...Mutta lääkärini ovat pistäneet ne kaikki ahdistuksen piikkiin. Kaikki mahdolliset verikokeet on myös tehty ja kaikki ok paitsi senkka, joka oli 54. Kävin kontrollissa ja sen jälkeen oli laskenut parissa viikossa 31:een. Kuulemma ei enää tarvinnut sen jälkeen enää tulla kontrolliin...

Olisiko mitään vinkkejä mikä voisi olla kyseessä? En tosiaan liiku paljoa, mutta rupesi nyt mietittyttään toi sydänjuttu. Ja ikääkään ei ole vielä kerennyt kertyä paljoa....

4

5910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori mies

Oletko kenties miettinyt tätä vaihtoehtoa?
      Raynaudin oireyhtymä, ei ole mitenkään järisyttävän harvinainen. Sitä voidaan yrittää osoittaa tietyillä verikokeilla, en muista mitkä kaikki siihen kuuluivat.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Raynaud'n_oireyhtymä

• aloittaja

Valkoisiksi. Eikä kädetkään...Voisiko kyseessä tosiaan olla (koska tätä värien vaihtoa on vain varpaissa), että kyseessä on liikunnan puute? Enkai pahenna asiaa sillä, että en mene asiasta lääkäriin? En millään viittisi mennä enää lääkäriin, kun olen käynyt siellä niin monta kertaa viime aikoina...

• Älä pelleile
        aloittaja kirjoitti:

Valkoisiksi. Eikä kädetkään...Voisiko kyseessä tosiaan olla (koska tätä värien vaihtoa on vain varpaissa), että kyseessä on liikunnan puute? Enkai pahenna asiaa sillä, että en mene asiasta lääkäriin? En millään viittisi mennä enää lääkäriin, kun olen käynyt siellä niin monta kertaa viime aikoina...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Akrosyanoosi

• diabetes

aiheuttaa kuvailemiasi oireita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      75
      4351
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      110
      4089
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      163
      2844
    4. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2537
    5. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2387
    6. 138
      2194
    7. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2097
    8. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      50
      1993
    9. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      52
      1951
    10. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      56
      1742
    Aihe