S 90 VOLVO ON UPEA KÄRRY

Haluaisin

Haluaisin S 90-Volvon. Auto on ainakin todella upean näköinen. Kokemuksia autosta?

20

7900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketju vai hihna?

      Kuinka on jakopään kanssa, millä pyörii??

    • outsider66

      auto ja tosi hyvä kyyti... Näil palstoil va pyörii noit joilla oman jakopäänsä (hartioiden välis) pirusti ongelmia...

    • kaara

      Mutta suosittelisin rekisteröitymistä volvolandian keskustelupalstoille, joista saat asiallisia vastauksia.

    • On on

      Ylimääräinen kallis huoltokohde....

      • Kulunee

        niihin autoihín, joiden omistajien talous ei kaadu jakohihnan vaihtoon. Ei ehkä edes bensan kulutukseen.


      • Anastas.Vararatas

        se remmi muutaman kympin ja on helppo itsekkin huollon yhteydessä ajallaan vaihtaa, kun takavetoauton moottori on pitkittäin ja remmit hyvin esillä keulassa.


      • puhut
        Anastas.Vararatas kirjoitti:

        se remmi muutaman kympin ja on helppo itsekkin huollon yhteydessä ajallaan vaihtaa, kun takavetoauton moottori on pitkittäin ja remmit hyvin esillä keulassa.

        mutta yritäpäs sitä sitten selittää näille nykyajan velliperseille, jotka ovat heti rutisemassa kun jotain täytyisi itse tehdä. Yksinkertaisenkin vian sattuessa auto viedään nykyisin yleensä heti korjaamolle, eikä itse edes yritetä tehdä asialle mitään.
        Mahtaako kaikki nykyajan pullamössö tyypit osata edes itse tankata autoaan? Ja tottakai Automaatti tankkauspisteestä, muuten joutuisi sanomaan "terve" huolto-aseman tädille.
        Täälläkin tuntuu suurin huoli olevan jakopäänhihna, jonka osaava kaveri vaihtaa hetkessä uuteen.
        Vaihtakaa perkele merkkiä jos se on niin vaikeaa.


      • lippispojat
        puhut kirjoitti:

        mutta yritäpäs sitä sitten selittää näille nykyajan velliperseille, jotka ovat heti rutisemassa kun jotain täytyisi itse tehdä. Yksinkertaisenkin vian sattuessa auto viedään nykyisin yleensä heti korjaamolle, eikä itse edes yritetä tehdä asialle mitään.
        Mahtaako kaikki nykyajan pullamössö tyypit osata edes itse tankata autoaan? Ja tottakai Automaatti tankkauspisteestä, muuten joutuisi sanomaan "terve" huolto-aseman tädille.
        Täälläkin tuntuu suurin huoli olevan jakopäänhihna, jonka osaava kaveri vaihtaa hetkessä uuteen.
        Vaihtakaa perkele merkkiä jos se on niin vaikeaa.

        Eipä siinä paljon auta merkin vaihto, siellä tulee toisissakin merkeissä "hihna" vastaan, heh, heh


      • Anastas.Vararatas
        puhut kirjoitti:

        mutta yritäpäs sitä sitten selittää näille nykyajan velliperseille, jotka ovat heti rutisemassa kun jotain täytyisi itse tehdä. Yksinkertaisenkin vian sattuessa auto viedään nykyisin yleensä heti korjaamolle, eikä itse edes yritetä tehdä asialle mitään.
        Mahtaako kaikki nykyajan pullamössö tyypit osata edes itse tankata autoaan? Ja tottakai Automaatti tankkauspisteestä, muuten joutuisi sanomaan "terve" huolto-aseman tädille.
        Täälläkin tuntuu suurin huoli olevan jakopäänhihna, jonka osaava kaveri vaihtaa hetkessä uuteen.
        Vaihtakaa perkele merkkiä jos se on niin vaikeaa.

        Niin tämä jakopäähihna ongelma ja sen vaihdon kalleudesta keskustelu on tullut oikeastaan esille vasta viime vuosina tästä VW TDi dieselistä, jossa hammashihnan vaihtaminen aluksi peräti 60 tkm välein tuli kalliiksi, kun samalla kaikki vesipumput ja kiristinpyörät jne pitää uusia, etteivät petä ajon aikana. Ja olikohan myös moottoririkkoja alussa. Samoin mm Opeleissa yms remmejä taisi katkeil¨la ja moottoreita särkyi. Eihän ennen tätä VW TDi puumia jakoremmiongelmasta tiedetty mitään. Vanhemmissa moottorimalleissahan jakopään hammashihna pyörittää vain nokka-akselia jne. Sen sijaan vesipumppu pyörii omalla kiilahinalla eikä siinä koko moottori vesipumpun laakerivaurioon hajoa. Esim 240, 740 ja 940 volvoissa tämä remmihomma ei ole mikään kallis tai ihmeellinen vaihdettava. Ainakaan nimimerkin 25 v Volvo ajo kokemuksella. Mutta nyt uusissa automalleissa merkkiliikkeet ovat "tuotteistaneet" tämän määräaikaisen jakopään remminvaihtotyön sekä siihen liittyvät varaosat ja niille on sitten paukastu myös komea hinta. Siltä se ainakin "vanhasta konemiehestä" näyttää.


      • Nimimerkki
        puhut kirjoitti:

        mutta yritäpäs sitä sitten selittää näille nykyajan velliperseille, jotka ovat heti rutisemassa kun jotain täytyisi itse tehdä. Yksinkertaisenkin vian sattuessa auto viedään nykyisin yleensä heti korjaamolle, eikä itse edes yritetä tehdä asialle mitään.
        Mahtaako kaikki nykyajan pullamössö tyypit osata edes itse tankata autoaan? Ja tottakai Automaatti tankkauspisteestä, muuten joutuisi sanomaan "terve" huolto-aseman tädille.
        Täälläkin tuntuu suurin huoli olevan jakopäänhihna, jonka osaava kaveri vaihtaa hetkessä uuteen.
        Vaihtakaa perkele merkkiä jos se on niin vaikeaa.

        Pitää muistaa, että köyhät valittaa kuinka kallista elämä on.

        Välillä kummastuttaa se, että kaikkien pitäisi olla kaikkien alojen erikoismies, ja osata kaikki itse ilman mahdollisuutta teettää niitä töitä toisilla, joilla on oikeasti kokemusta kuinka asiat tehdään oikein. Verrattuna siihen tuntiveloitukseen, minkä tuo käyttämäni verstas ottaa työtunnista en oikeastaan viitsi käsiä liata. Jos joillakin ottaa eteen niin, että silmissä sumenee, kun pääsee parkipaikalle koslaa ruuvaamaan, niin ei sitä voi yleistää, että se kaikkia kiinnostaisi.

        Itse tein periaate päätöksen, kun nykyisen Volvon hankin, että autoa ei ruuvata parkipaikalla, muuten kuin palaneiden polttimoiden vaihdon verran, muut korjataan sitten korjaamolla. Ne ajat, kun parkipaikalla väännettiin koslaa kulkukuntoon ovat ja pysyvät siellä nuoruudessa silloisine autoineen.




        Huoli "jakopäänhihnasta" on jonkun tollon heikosta trollista, joka olisi hyvä jättää omaan arvoonsa.


      • saattavat
        Nimimerkki kirjoitti:

        Pitää muistaa, että köyhät valittaa kuinka kallista elämä on.

        Välillä kummastuttaa se, että kaikkien pitäisi olla kaikkien alojen erikoismies, ja osata kaikki itse ilman mahdollisuutta teettää niitä töitä toisilla, joilla on oikeasti kokemusta kuinka asiat tehdään oikein. Verrattuna siihen tuntiveloitukseen, minkä tuo käyttämäni verstas ottaa työtunnista en oikeastaan viitsi käsiä liata. Jos joillakin ottaa eteen niin, että silmissä sumenee, kun pääsee parkipaikalle koslaa ruuvaamaan, niin ei sitä voi yleistää, että se kaikkia kiinnostaisi.

        Itse tein periaate päätöksen, kun nykyisen Volvon hankin, että autoa ei ruuvata parkipaikalla, muuten kuin palaneiden polttimoiden vaihdon verran, muut korjataan sitten korjaamolla. Ne ajat, kun parkipaikalla väännettiin koslaa kulkukuntoon ovat ja pysyvät siellä nuoruudessa silloisine autoineen.




        Huoli "jakopäänhihnasta" on jonkun tollon heikosta trollista, joka olisi hyvä jättää omaan arvoonsa.

        muuttua. Ja ykskaks huomaatkin makaavasi vuokrakämppäsi pihalla työttömänä jonkun "auton" tötterön alla. Aina ei asiat ole olleet niin hyvin kuin nyt, eivätkä ne aina tule noin hyvin pysymään. Aina sanotaan ettei viitsi alkaa käsiään likaamaan, tosi asiassa tilanne on se, että siellä pihalla ei muuta tapahtuisikaan. Vaikka kuinka mieli tekisi. Mistäkähän lienee tullutkin sellainen ilmapiiri, että on hienoa olla joka asiassa ihan kädetön, ja maksaa laskut visalla? Eikä ole pelkkää köyhyyttä valittaa jonkun tavaran tai palvelun hinnasta, jos se kohtuuton. Se että kaikki hinnat käy, vain sen takia että on rahaa, on tyhmyyttä.


      • Nimimerkki..
        saattavat kirjoitti:

        muuttua. Ja ykskaks huomaatkin makaavasi vuokrakämppäsi pihalla työttömänä jonkun "auton" tötterön alla. Aina ei asiat ole olleet niin hyvin kuin nyt, eivätkä ne aina tule noin hyvin pysymään. Aina sanotaan ettei viitsi alkaa käsiään likaamaan, tosi asiassa tilanne on se, että siellä pihalla ei muuta tapahtuisikaan. Vaikka kuinka mieli tekisi. Mistäkähän lienee tullutkin sellainen ilmapiiri, että on hienoa olla joka asiassa ihan kädetön, ja maksaa laskut visalla? Eikä ole pelkkää köyhyyttä valittaa jonkun tavaran tai palvelun hinnasta, jos se kohtuuton. Se että kaikki hinnat käy, vain sen takia että on rahaa, on tyhmyyttä.

        En vieläkään oikein ymmärrä mitä pahaa on siinä, että ostaa palveluita yrittäjältä. Ei tulisi mieleenkään, että levittäisin tuohon parvekkeelle metrin multaa ja aloittaisin siinä viljellä kotivarana elintarvikkeita vain siksi, että voin tehdä sen itsekin. Toki, joissakin tilanteissa se olisikin järkevää, mutta nykyisessä tilanteessa on järkevämpää ostaa palvelut yrittäjältä ja itse keskittyä muihin asioihin.


        On olemassa asioita, joita on järkevä teettää toisilla, ja on olemassa tilanteita joissa näkökulmasta riippuen teettäminen joko on järkevä tai ei.



        Mitä tekemistä palveluiden ostamisella ja "kädettömyydellä" on keskenään? Kyllä vien (tai veisin, jos työajat antaisivat siihen mahdollisuuden. Nyt huolton vieminen on sijoitettava vapaapäiväksi) auton mielelläni töihin mennessä huoltoon ja hakisin auton huollettuna työpäivän jälkeen. Eikä ole epäilystäkään, etteikö suurin osa huollon kohteista onnistuisi siinä märällä/lumisella parkkipaikalla. Mutta kun vertaan keskenään mitä huolto maksaa, verrattuna siihen, että vääntäisin sitä autoa parisen tuntia siinä parkkipaikalla ja sen jälkeen huolehtisin vielä (öljy)jätteen oikeaoppisesta hävittämisestä, niin ei sille OMALLE työtunnille tule kovinkaan paljon säästöä. Mieluummin maksan kojaamolle siitä huollosta töineen.

        Toki asia olisi erikseen, jos olisi jokin harraste auto, mutta kun ei ole kuin tuo arkikäytössä oleva Volvo.


        Korostetaan nyt vielä, että en näe mitään tuomittavaa palvelujen ostamisessa. Esimerkissä korjaamon omistaja saa siitä rahaa, jota voi sitten käyttää, ja ehkäpä hankkia oman työpaikkani tuotteita, ja siten omalta osaltaan varmistaa työpaikkani säilymisen.


      • johon
        Nimimerkki.. kirjoitti:

        En vieläkään oikein ymmärrä mitä pahaa on siinä, että ostaa palveluita yrittäjältä. Ei tulisi mieleenkään, että levittäisin tuohon parvekkeelle metrin multaa ja aloittaisin siinä viljellä kotivarana elintarvikkeita vain siksi, että voin tehdä sen itsekin. Toki, joissakin tilanteissa se olisikin järkevää, mutta nykyisessä tilanteessa on järkevämpää ostaa palvelut yrittäjältä ja itse keskittyä muihin asioihin.


        On olemassa asioita, joita on järkevä teettää toisilla, ja on olemassa tilanteita joissa näkökulmasta riippuen teettäminen joko on järkevä tai ei.



        Mitä tekemistä palveluiden ostamisella ja "kädettömyydellä" on keskenään? Kyllä vien (tai veisin, jos työajat antaisivat siihen mahdollisuuden. Nyt huolton vieminen on sijoitettava vapaapäiväksi) auton mielelläni töihin mennessä huoltoon ja hakisin auton huollettuna työpäivän jälkeen. Eikä ole epäilystäkään, etteikö suurin osa huollon kohteista onnistuisi siinä märällä/lumisella parkkipaikalla. Mutta kun vertaan keskenään mitä huolto maksaa, verrattuna siihen, että vääntäisin sitä autoa parisen tuntia siinä parkkipaikalla ja sen jälkeen huolehtisin vielä (öljy)jätteen oikeaoppisesta hävittämisestä, niin ei sille OMALLE työtunnille tule kovinkaan paljon säästöä. Mieluummin maksan kojaamolle siitä huollosta töineen.

        Toki asia olisi erikseen, jos olisi jokin harraste auto, mutta kun ei ole kuin tuo arkikäytössä oleva Volvo.


        Korostetaan nyt vielä, että en näe mitään tuomittavaa palvelujen ostamisessa. Esimerkissä korjaamon omistaja saa siitä rahaa, jota voi sitten käyttää, ja ehkäpä hankkia oman työpaikkani tuotteita, ja siten omalta osaltaan varmistaa työpaikkani säilymisen.

        takerruin oli: "Pitää muistaa, että köyhät valittaa kuinka kallista elämä on."
        Kun onneksesi kuulut niihin hyväosaisiin rikkaisiin, voit ihan hyvin aliarvioida niitä, jotka pitävät ongelmakasasi ajokelpoisena, ja tekevät puolestasi kaikki ne ala-arvoiset paskahommat, joita sinä et omaan autoosi tee vain siksi, ettet likaa käsiäsi, ei siksi, ettetkö kaikkia niitä sujuvasti osaisi. Samalla voit aliarvioida niitä, jotka huoltavat itse autonsa, tai niitä joilla siihen on mahdollisuus. Toisaalta epäilen, ettei tuntiansiosi ole lähelläkään merkkikorjaamon tuntiveloitusta.


      • D` Artagnan
        saattavat kirjoitti:

        muuttua. Ja ykskaks huomaatkin makaavasi vuokrakämppäsi pihalla työttömänä jonkun "auton" tötterön alla. Aina ei asiat ole olleet niin hyvin kuin nyt, eivätkä ne aina tule noin hyvin pysymään. Aina sanotaan ettei viitsi alkaa käsiään likaamaan, tosi asiassa tilanne on se, että siellä pihalla ei muuta tapahtuisikaan. Vaikka kuinka mieli tekisi. Mistäkähän lienee tullutkin sellainen ilmapiiri, että on hienoa olla joka asiassa ihan kädetön, ja maksaa laskut visalla? Eikä ole pelkkää köyhyyttä valittaa jonkun tavaran tai palvelun hinnasta, jos se kohtuuton. Se että kaikki hinnat käy, vain sen takia että on rahaa, on tyhmyyttä.

        Tuohon ei ole kyllä enää paljon lisättävää. Itsekin olen huomannut kyseisen ilmiön että ollaan ylpeitä siitä kun ei osata tehdä jotain asiaa. Ja myös tuo kuulostaa tutulta:"Aina sanotaan ettei viitsi alkaa käsiään likaamaan".

        Täytyy vain sanoa että nostan hattua niille jotka tekevät remontit itse ja vaihtavat öljyt omaan kiesiinsä kerran vuodessa omatoimisesti. Eli arvostan ihmisiä jotka pyrkivät omatoimisesti ratkaisemaan ongelmia ja näin säästämään myös rahaa.

        Sanottakoon vielä lopuksi ettei siinä mitään pahaa ole jos ostaa palveluita eri liikkeistä, näinhän me kaikki joudutaan joskus tekemään. Mutta ylpeily osaamattomuudella ja "mulla on rahaa niin paljon että en viitsi vaivautua" on kyllä silkkaa typeryyttä. Ja ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.


      • Nimimerkki
        johon kirjoitti:

        takerruin oli: "Pitää muistaa, että köyhät valittaa kuinka kallista elämä on."
        Kun onneksesi kuulut niihin hyväosaisiin rikkaisiin, voit ihan hyvin aliarvioida niitä, jotka pitävät ongelmakasasi ajokelpoisena, ja tekevät puolestasi kaikki ne ala-arvoiset paskahommat, joita sinä et omaan autoosi tee vain siksi, ettet likaa käsiäsi, ei siksi, ettetkö kaikkia niitä sujuvasti osaisi. Samalla voit aliarvioida niitä, jotka huoltavat itse autonsa, tai niitä joilla siihen on mahdollisuus. Toisaalta epäilen, ettei tuntiansiosi ole lähelläkään merkkikorjaamon tuntiveloitusta.

        Quote:

        takerruin oli: "Pitää muistaa, että köyhät valittaa kuinka kallista elämä on."

        End quote.




        Jospa sitten jättäisit ne ennakkoluulosi ja lukisit tekstin uudelleen. Kyseessä ei ole ettenkö arvostaisi alan ammattilaista, olipa ala sitten mikä tahansa, juuri siksi teetänkin autoni huollot ja korjaukset korjaamolla, enkä tee niitä omalla parkkipaikalla.

        Kritisoin juuri tuota, että jokaisen pitäisi osata korjata autonsa jokainen vika parkkipaikalla, koska muuten ei olisi Mies, vaan kuten kirjoittaja kirjoitti "nykyajan velliperse". Eihän siinä mitään, jos homma on hanskassa, ja tietää mitä tekee, niin korjaa ja laittaa sitä autoa siellä parkkipaikalla. Mutta samalla pitää muistaa, ettei kaikki voi olla huippumekaanikkoja, joilta onnistuu kaikki rempat "laakista" siellä parkkipaikalla.


        Tiedän kyllä tasan tarkkaa miltä tuntuu korjata autoa parkkipaikalla illan pimetessä vesi- tai räntäsateessa, eikä se pikku pakkanenkaan ole ollut esteenä, kun auto on ollut pakko saada seuraavaksi päiväksi ajokuntoon. Kuten jo ensinmäisessä viestissä sanoin, hankkiessa nykyistä Volvoa päätin visusti, että en lähde enää tuohon "leikkiin", vaan huollatan ja korjautan ne "pikku vikoja" (taisin kirjoittaa lampunvaihdoista) lukuunottamatta mieluusti korjaamollla.


    • volvos90

      kyllä kannattaa laittaa kun laittaa vaan sentehokkaaman mallin jos joku rupee leikkii tien päällä niin tollasella volvolla kuitenkin päsee melko kovaa jos on tarvis itellä on saman lainen ja ei mitää vikaa

    • puuhis

      joo huomasin viestin vanha ja asiat muuttuneet varmasti,tosin s-90on hieno peli ja matka taittuu ja autoni löytyy kuvan kera nettiautosta,, lasten istuin takapenkillä......

      • s90

        Onpa hienoja autoja .
        Pitää ostaa lisää pihaan niitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe