Anteeksi

r.yppy

Anteeksi työnantajani, että olen jo liian vanha.
Anteeksi työterveyshuolto, etten ole kaksikymppisen voimissani, että verenpaineeni on koholla ja painoindeksini yli sallitun rajan.
Anteeksi aviopuolisoni, että en enää kelpaa rakastajattareksesi, anteeksi, että ryppyjä on ilmaantunut sinne tänne ja olen usein väsynyt ja käännän illalla nukkumaanmennessämme selkäni.
Anteeksi aikuiset lapseni, etten jatkuvasti jaksa olla lastenvahtinanne.
Anteeksi, että olen " antiikkia", jota ei arvosteta, joka joutaa piiloon ullakolle.
Anteeksi yhteiskunta, että eräänä päivänä, jos Luoja suo, vietän "paratiisielämää" steriilissä vanhainkodissanne.
Anteeksi jo etukäteen, hoitajat jotka joudutte vaihtamaan vaippojani ja haistelemaan vanhan ihmisen hajua.

Anteeksi kaikille, tasapuolisesti!

16

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo oli

      Jos alat pyytelee anteeksi jo olemassaoloasi peli on pelattu. Pää pystyyn se pää jossa on silmät.

      • r.yppy

        Anteeksi, että vierailin palstallanne, jättäkää lukematta!


    • 002

      Tässähän on huumoria.:)
      Näinhän meidät, 50-luvun tytöt on kasvatettu.
      "Pitää olla kiltti ja kuuliainen, osaansa tyytyväinen"! Vaan olemmeko me?
      Kuka on, kuka ei.
      Vanhetessamme käy juuri noin, olemme "antiikkia",
      joka joutaa piiloon, nuoruutta ja kauneutta
      arvostavassa/jumaloivassa yhteiskunnassamme!

    • Kirjoituksestasi päättelen, että sinulla on nyt hyvin raskas elämäntilanne. Olen hyvin pahoillani jos olet vakavasti sairastunut.

      Tiedän sen tunteen, millainen se silloin on. Ja tiedän miltä se tuntuu silloin, kun sitä toivoa ei näy missään.

      Yritä nyt etsiä joku ihminen johon voit luottaa ja puhu asiasta hänelle. Mikään asia ei ole liian vaikea, etteikö siitä voi toiselle ihmiselle puhua.

      Sinulla on aviomies, ja kirjoituksesta päätellen myös lapsia, olet elänyt hienon elämän. Ja työpaikkakin sinulla on, joten sinulla on paljon mistä pitää kiinni.

      Minun elämätarinani on taas aivan toisenlainen, olen kiitollinen jokaisesta päivästä ja olen onnellinen jokaisesta aamusta. Minulle riittä tuottamaan hyvää mieltä, vain se pelkkä ajatus, että olen elossa.

    • sinulle, kun

      sanoit kaiken ääneen, näin se menee, eikä' kukaan välitä, kun toinen ihminen uupuu!!!!

    • kirjoitus.Jos tarkoitus oli olla hauska, minua ei naurattanut. Oikeasti kun on olemassa ihmisiä joiden jo koko olemus pyytää anteeksiantoa. Kaikkia meitä täällä tarvitaan, niin sinua kuin minuakin. Anteeksi etten ole samaa mieltä kanssasi

    • liian monesti

      tuntuu, anteeksi vain, te palstan kaikkivoivat.

    • enkelitrio

      Voimia,jaksa vaan,vaikket jaksakaan.
      Päivä kerrallaan.Kyllä se siitä.
      Tiedän tunteen,kun ei jaksaisi olla olemassakaan
      ja tuntuu siltä,että pitää pyytää anteeksi jopa olemassa oloaan.....No,ei nyt sentään.Mutta melkein.

    • laastari auttaa

      Hae hormonilaastari, se helpottaa.

      • r.yppy

        Kiitos että otitte kantaa.
        Huumorimielessä tämän kirjoitin, totta toinen puoli. En tarvitse hormonilaastaria, "anteeksi olemassaoloni" ajatus tulee toisinaan mieleen 50 naiselle, jos hiukankin seuraa mitä ympärillä tapahtuu ja lueskelee näitä palstoja ja kuuntelee nuorempien juttuja, noin "sivukorvalla". :)


      • r.yppy kirjoitti:

        Kiitos että otitte kantaa.
        Huumorimielessä tämän kirjoitin, totta toinen puoli. En tarvitse hormonilaastaria, "anteeksi olemassaoloni" ajatus tulee toisinaan mieleen 50 naiselle, jos hiukankin seuraa mitä ympärillä tapahtuu ja lueskelee näitä palstoja ja kuuntelee nuorempien juttuja, noin "sivukorvalla". :)

        Tuokin oli sitten sitä mustaa kuuluisaa huumoria, hyvä on, nyt tiedetään ja saako nyt sitten nauraa? Ettei kukaan luokkaannu vaan. Hih hih...


      • jonkun ihmisen
        miljoona kirjoitti:

        Tuokin oli sitten sitä mustaa kuuluisaa huumoria, hyvä on, nyt tiedetään ja saako nyt sitten nauraa? Ettei kukaan luokkaannu vaan. Hih hih...

        pahalle ololle?


      • r.yppy
        miljoona kirjoitti:

        Tuokin oli sitten sitä mustaa kuuluisaa huumoria, hyvä on, nyt tiedetään ja saako nyt sitten nauraa? Ettei kukaan luokkaannu vaan. Hih hih...

        Tottahan toki saa nauraa, eihän 50 naisten elämä nyt niin kamalaa ole ja kiitos myötätunnosta jota sain.
        Nauttikaamme elämästämme, niin kauan kuin se on mahdollista, eikä pyydellä "anteeksi olemassaoloamme".


      • jonkun ihmisen kirjoitti:

        pahalle ololle?

        Tuolle äskeiselle vitsille. Kun se oli vitsi.

        Mutta jos jollakulla on paha olla, niin apua annetaan. Nyt ei minun tietääkseni vielä sitten ollut kellään. Saa tunnustaa jos on, annetaan myötätuntoa sitten porukalla.


      • Vanha vantus?
        r.yppy kirjoitti:

        Tottahan toki saa nauraa, eihän 50 naisten elämä nyt niin kamalaa ole ja kiitos myötätunnosta jota sain.
        Nauttikaamme elämästämme, niin kauan kuin se on mahdollista, eikä pyydellä "anteeksi olemassaoloamme".

        Ei, eihän se näin mene? 37. hääpäivä, hän, rakas, köntykseni menee nukkumaan. Väsynyt päivän töistä, hyvä isä, ahkera remontoija on väsynyt. Eläkkeelle kahden vuoden kuluttua. Onko meillä tulevaisuutta?


    • Rocellii

      olen salaa ylpeä kokmuksista- ja vuosien mukanaan tuomasta varmuudesta
      anteeksi..."puoliso" ( vaikkei sitä ooo ), että
      minulla vieläkin salaa vilahtaa ..halu---
      anteeksi ... lapset- ja muut omaiset, että joskus salaa haluan olla terveesti itsekäs
      anteeksi yhteiskunta, etten halua kerätä antiikkia, vaikka ihailen sitä
      anteeksi yhteiskunta, mutta olin ajatellut viettää vähän erilaisen vanhuuden...ehkä haitarimusiikin- ja iltakopsujen kera
      ja anteeksihan en pyytele maksamastani palveluista
      ...kiittää voin
      ;)))

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe