Kysyn kohteliaimmin

onko Islam uskonto vai väli...

Miksi Islamin johtajat eivät tuomitse terroritekoja, itsemurhapommittajia ja viattomien ihmisten tappamisia?

Naisia ja lapsia kuolee joukoittain näiden "sankarijalustalle nostettujen ääri-uskoisten" vuoksi ja heidän omat uskonoppineensa vannovat heille ikuista autuutta ja elämää paratiisissa.

Mikäli Islam uskontona sallii tälläiset verityöt, palkiten ne jopa Paratiisiosuudella niin se on raaka ja armoton uskonto. Toivon Islamin uskontona olevan vain muutamien harvojen "julistajien" välikäsi.

Tässä moskeijan loppukahinassa johtaja halusi antautua, mutta kuoli ristitulitukseen, kun omat niin päättivät.

Toiseksi ihmettelen, miksi lukutaidottomuus on niin korkea näissä maissa, mutta terrorismiin osallistuvat ovat etupäässä hyvin koulutettuja?

16

1290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bb2

      ensinnäkin islamin oppi kieltää itsemurhan ja siitä joutuu helvettiin. Naisten, lasten ja vanhusten surmaaminen taistelussa on kiellettyä, jos he eivät ole aseellisessa kanssakäymisessä suoraan.
      Toisekseen islamissa on määritelty sotiminen vain puolustustaisteluksi.
      Islamin oppineet ja johtajat ovat tuominneet ja tuomitsevat terrorismin, joka rikkoo mm. yllämainittuja sääntöjä ja kutsuvat näitä takfireiksi eli kiihkoilijoiksi jotka eivät välitä islamin laista ja siksi eivät ole islamin asialla.
      ks pieni lista OIKEISTA (AKA virallisen usean vuoden koraanin, sunnan ja muiden tieteiden tietyn koulukunnan määritellyn koulutuksen saaneita) oppineista
      http://www.mujahideenryder.net/2006/08/17/what-the-media-needs-to-show-muslim-scholars-condemning-terrorism/
      Miksi näitä terrorismin vastaisia ilmaisuja näy sitten uutisissa?
      Ensinnäkin mediassa myy väkivalta, ei rauhan asiat!
      Toisekseen media ja kuin myös muslimit ovat sekaisin ketkä ovat oikeita oppineita ja ketkä ei, koska islamissa ei ole selkeää oppineiden rakenneltaa kuin kristinuskossa.

      • onko Islam uskonto vai väli...

        linkkisi on vieraskielinen.

        Onko minun sitten ymmärrettävä, että nämä itsemurhaterroristit ovat jonkin määrätyn Islamin-lahkon jäseniä? Lahkon johtajien aivopesimiäkö nämä korkeasti koulutetut fanaatikot sitten ovat? Mihin tämä usko Paratiisiin pääsystä perustuu?

        Joku al-quida johtaja kehottaa ihmisiä liittymään "Pyhään Sotaan" Pakistanissa?
        Mikä on heidän Pyhän Sotansa tarkoitus?


      • Toinen tietoisuus
        onko Islam uskonto vai väli... kirjoitti:

        linkkisi on vieraskielinen.

        Onko minun sitten ymmärrettävä, että nämä itsemurhaterroristit ovat jonkin määrätyn Islamin-lahkon jäseniä? Lahkon johtajien aivopesimiäkö nämä korkeasti koulutetut fanaatikot sitten ovat? Mihin tämä usko Paratiisiin pääsystä perustuu?

        Joku al-quida johtaja kehottaa ihmisiä liittymään "Pyhään Sotaan" Pakistanissa?
        Mikä on heidän Pyhän Sotansa tarkoitus?

        Ainakin iskut Britanniassa tuomittiin paikallisen muslimineuvoston toimesta melko jyrkästi.

        "Onko minun sitten ymmärrettävä, että nämä itsemurhaterroristit ovat jonkin määrätyn Islamin-lahkon jäseniä?"

        Sen kun tietäisi, niin viisas olisi. Ainoa lahko joka minulle tulee mieleen, on nämä kuuluisat "assasinialaiset", joka on islamin vastine kristyille "temppeliritareille". Nämä eivät ole muslimeja, vaan sellaisia, jotka palvovat miekkaa Jumalan sijasta.

        "Lahkon johtajien aivopesimiäkö nämä korkeasti koulutetut fanaatikot sitten ovat?"

        Jaa-aa, sano se, jos tiedät.

        "Mihin tämä usko Paratiisiin pääsystä perustuu?"

        Koraanissa luvataan Paratiisi uskoville. Itsemurhasta tässä yhteydessä ei puhuta, vaan ainoastaan hyvistä teoista.

        "Joku al-quida johtaja kehottaa ihmisiä liittymään "Pyhään Sotaan" Pakistanissa?"

        Nimenomaan "joku" al-qaida. Kuka oikeasti edes TIETÄÄ mikä on "al-qaida" tai onko sitä oikeasti edes olemassa??? Minä en ainakaan, ja kaikista vähiten uskon mitä joku valehteleva jenkkipaska sanoo, Jumala heidät kirotkoon. Tästä syystä en näe syytä tuomita iskuja, koska en tiedä, kuka niiden takana on, minun puolestani ne voi olla vaikka CIA:n junailemia, hehän ovat vuosien varrella kunnostautuneet juuri sellaisen terrorismin saralla, jota vastaan he niin kovasti nyt taistelevat. Al-qaidakin, mikä se sitten onkin, ilmeisesti syntyi amerikkalaisten junaileman Afghanistanin "pyhän" sodan sivu-tuotteena. Joten tämä on yksin amerikkalaisten päänsärky, ei kenenkään muun, vaikka he kovasti yrittävätkin sälyttää omia ongelmiaan muiden niskaan. Koko "terrorismin vastainen sota" on pelkkää propagandaa, jolla saada muut maat taistelemaan heidän puolestaan heidän sodissaan, ei muuta. Sääliksi käy sitä, joka sen uskoo...


      • itsekin ihmetellyt.
        Toinen tietoisuus kirjoitti:

        Ainakin iskut Britanniassa tuomittiin paikallisen muslimineuvoston toimesta melko jyrkästi.

        "Onko minun sitten ymmärrettävä, että nämä itsemurhaterroristit ovat jonkin määrätyn Islamin-lahkon jäseniä?"

        Sen kun tietäisi, niin viisas olisi. Ainoa lahko joka minulle tulee mieleen, on nämä kuuluisat "assasinialaiset", joka on islamin vastine kristyille "temppeliritareille". Nämä eivät ole muslimeja, vaan sellaisia, jotka palvovat miekkaa Jumalan sijasta.

        "Lahkon johtajien aivopesimiäkö nämä korkeasti koulutetut fanaatikot sitten ovat?"

        Jaa-aa, sano se, jos tiedät.

        "Mihin tämä usko Paratiisiin pääsystä perustuu?"

        Koraanissa luvataan Paratiisi uskoville. Itsemurhasta tässä yhteydessä ei puhuta, vaan ainoastaan hyvistä teoista.

        "Joku al-quida johtaja kehottaa ihmisiä liittymään "Pyhään Sotaan" Pakistanissa?"

        Nimenomaan "joku" al-qaida. Kuka oikeasti edes TIETÄÄ mikä on "al-qaida" tai onko sitä oikeasti edes olemassa??? Minä en ainakaan, ja kaikista vähiten uskon mitä joku valehteleva jenkkipaska sanoo, Jumala heidät kirotkoon. Tästä syystä en näe syytä tuomita iskuja, koska en tiedä, kuka niiden takana on, minun puolestani ne voi olla vaikka CIA:n junailemia, hehän ovat vuosien varrella kunnostautuneet juuri sellaisen terrorismin saralla, jota vastaan he niin kovasti nyt taistelevat. Al-qaidakin, mikä se sitten onkin, ilmeisesti syntyi amerikkalaisten junaileman Afghanistanin "pyhän" sodan sivu-tuotteena. Joten tämä on yksin amerikkalaisten päänsärky, ei kenenkään muun, vaikka he kovasti yrittävätkin sälyttää omia ongelmiaan muiden niskaan. Koko "terrorismin vastainen sota" on pelkkää propagandaa, jolla saada muut maat taistelemaan heidän puolestaan heidän sodissaan, ei muuta. Sääliksi käy sitä, joka sen uskoo...

        Miksi muslimit kautta maailman eivät nouse osoitta-
        maan mieltään näitä terrori-iskuja vastaan.
        Kun Tanskassa julkaistiin nämä kuuluisat "Muhammed"-
        kuvat, niin kyllä silloin kaikki muslimit olivat yksimielisesti kaduilla!

        Eikö viattomien siviilien murhaaminen olekkaan niin
        tärkeää, kuin Muhammedin kuvat?

        Kovin tuntuvat teköpyhältä tuntuvat nämä sinun vastauksesi.
        Vaikenemalla te annatte ihisten ymmärtää, että joko
        te salaisesti hyväksytte iskut tai sitten te olette näiden äärimuslimien vankeja ja pelkäätte
        oman nahkanne puolesta, jos asetutte heidän isku-
        jaan vastaan!


      • onko Islam uskonto vai väli...
        Toinen tietoisuus kirjoitti:

        Ainakin iskut Britanniassa tuomittiin paikallisen muslimineuvoston toimesta melko jyrkästi.

        "Onko minun sitten ymmärrettävä, että nämä itsemurhaterroristit ovat jonkin määrätyn Islamin-lahkon jäseniä?"

        Sen kun tietäisi, niin viisas olisi. Ainoa lahko joka minulle tulee mieleen, on nämä kuuluisat "assasinialaiset", joka on islamin vastine kristyille "temppeliritareille". Nämä eivät ole muslimeja, vaan sellaisia, jotka palvovat miekkaa Jumalan sijasta.

        "Lahkon johtajien aivopesimiäkö nämä korkeasti koulutetut fanaatikot sitten ovat?"

        Jaa-aa, sano se, jos tiedät.

        "Mihin tämä usko Paratiisiin pääsystä perustuu?"

        Koraanissa luvataan Paratiisi uskoville. Itsemurhasta tässä yhteydessä ei puhuta, vaan ainoastaan hyvistä teoista.

        "Joku al-quida johtaja kehottaa ihmisiä liittymään "Pyhään Sotaan" Pakistanissa?"

        Nimenomaan "joku" al-qaida. Kuka oikeasti edes TIETÄÄ mikä on "al-qaida" tai onko sitä oikeasti edes olemassa??? Minä en ainakaan, ja kaikista vähiten uskon mitä joku valehteleva jenkkipaska sanoo, Jumala heidät kirotkoon. Tästä syystä en näe syytä tuomita iskuja, koska en tiedä, kuka niiden takana on, minun puolestani ne voi olla vaikka CIA:n junailemia, hehän ovat vuosien varrella kunnostautuneet juuri sellaisen terrorismin saralla, jota vastaan he niin kovasti nyt taistelevat. Al-qaidakin, mikä se sitten onkin, ilmeisesti syntyi amerikkalaisten junaileman Afghanistanin "pyhän" sodan sivu-tuotteena. Joten tämä on yksin amerikkalaisten päänsärky, ei kenenkään muun, vaikka he kovasti yrittävätkin sälyttää omia ongelmiaan muiden niskaan. Koko "terrorismin vastainen sota" on pelkkää propagandaa, jolla saada muut maat taistelemaan heidän puolestaan heidän sodissaan, ei muuta. Sääliksi käy sitä, joka sen uskoo...

        Oletko sokeutunut USA vihassasi? Etkö halua ymmärtää terrosi-iskujen kattavan jo euroopan ja kohta kaikki maailman kolkat, mikään maa ei ole turvassa terrorismilta. Ympäri maailmaa tehdään terrori-iskuja Islamia ja muita uskontoja hyväksi käyttäen.

        Uskontoa, oli se mikä tahansa, on mielestäni väärinkäytetty mikäli sitä käydään ihmisen oman maallisen edun kartuttamiseksi.

        Kiitos kirjoituksestasi, sen alku oli selkeää ja asiallista, vain loppu-osa tuntui minusta oudon kiihkomieliseltä julistukselta.


      • jep jep jep
        onko Islam uskonto vai väli... kirjoitti:

        Oletko sokeutunut USA vihassasi? Etkö halua ymmärtää terrosi-iskujen kattavan jo euroopan ja kohta kaikki maailman kolkat, mikään maa ei ole turvassa terrorismilta. Ympäri maailmaa tehdään terrori-iskuja Islamia ja muita uskontoja hyväksi käyttäen.

        Uskontoa, oli se mikä tahansa, on mielestäni väärinkäytetty mikäli sitä käydään ihmisen oman maallisen edun kartuttamiseksi.

        Kiitos kirjoituksestasi, sen alku oli selkeää ja asiallista, vain loppu-osa tuntui minusta oudon kiihkomieliseltä julistukselta.

        missä pissassa olet pessyt aivosi... Jenkkien omat lehdetkin kirjoittavat, kuinka Bush II politiikka on lisännyt terroristi iskuja kaikkialla maailmassa, eikä päinvastoin!

        Jos sanon vain Jos, olisimme oikeudenmukaisia toisiamme kohtaan, jos antaisimme kaikille ihmisarvoisen elämän. Jos kunnioittaisimme toisiamme ja toistemme uskontoa! ei terrorismilla olisi tilaa... mutta niin kauan kuin juutalaiset tappavat palestiinalaisia, ilman mitään sanktioita, niin kauan kuin Bush miehittää irakia ja tappaa irakilaisia... ja niin kauan kuin muslimeja tapetaan ympäri maailmaa.. niin kauan on terrorismia!


    • jos on sama uskonto?

      Kaikkien uskontokuntien edustajat ovat syyllistyneet terroritekoihin. En ole koskaan nähnyt kenenkään vaativan paavin tuomitseman IRA:n pommeja vain koska ovat kaikki katolisia. Miksi kaikkien muslimien pitää olla vastuussa muista muslimeista ja heidän teoistaa, eihän kristittyjäkään pidetä vastuussa kaikkien muiden kristittyjen tekemistä vääryyksistä?

      • Esko

        >>kristittyjäkään pidetä vastuussa kaikkien muiden kristittyjen tekemistä vääryyksistä?

        Miksi sinä tällaista älyttömyyttä kirjoittelet?
        Rikolliset otetaan kiinni ja pannaan vastuuseen länsimaissa, mutta muslimit suojelevat terroristejaan. Terroristeilla on varmasti suojelijoita, ilman suojelua he eivät voi toimia.
        Sinäkin kirjoittelet semmoisia, jota terroristit juuri tarvitsee. Kaikki muka ovat terrorismiin syyllistyneet.


      • ???
        Esko kirjoitti:

        >>kristittyjäkään pidetä vastuussa kaikkien muiden kristittyjen tekemistä vääryyksistä?

        Miksi sinä tällaista älyttömyyttä kirjoittelet?
        Rikolliset otetaan kiinni ja pannaan vastuuseen länsimaissa, mutta muslimit suojelevat terroristejaan. Terroristeilla on varmasti suojelijoita, ilman suojelua he eivät voi toimia.
        Sinäkin kirjoittelet semmoisia, jota terroristit juuri tarvitsee. Kaikki muka ovat terrorismiin syyllistyneet.

        kaikesta tästä "meuhkaamisesta"
        tuli mieleeni yksikin kysymys:
        miten muslimi(mies)elää täällä
        demokratiassa?
        voiko muslimi(mies) kiskoa toista
        muslimi miestä "raakasti turpaan"?
        mitä koraani siitä sanoo?
        sorry karrikoin mutta miksi
        luottaisin muslimiin?

        love


      • jep jep jep
        ??? kirjoitti:

        kaikesta tästä "meuhkaamisesta"
        tuli mieleeni yksikin kysymys:
        miten muslimi(mies)elää täällä
        demokratiassa?
        voiko muslimi(mies) kiskoa toista
        muslimi miestä "raakasti turpaan"?
        mitä koraani siitä sanoo?
        sorry karrikoin mutta miksi
        luottaisin muslimiin?

        love

        Muslimi ei saa kiskoa ketään, ei muslimi miestä, ei kristitty miestä, ei katolilaista miestä, ei protestantti miestä, ei juutalaismiestä, ei ateistimiestä, ei natsimiestä, eikä yhtään ketää miestä raakasti turpaan.. niin kuin ei lasta, eikä ketään naistakaan!

        Muslimi saa kuitenkin puolustautua!! ett ei niinkuin tarvitse levitellä poskiaan toisen lyönneille. Eiks ookin reilua! Hakattavaksi ei tarvitse jäädä!


      • sdfgdfgfsd
        jep jep jep kirjoitti:

        Muslimi ei saa kiskoa ketään, ei muslimi miestä, ei kristitty miestä, ei katolilaista miestä, ei protestantti miestä, ei juutalaismiestä, ei ateistimiestä, ei natsimiestä, eikä yhtään ketää miestä raakasti turpaan.. niin kuin ei lasta, eikä ketään naistakaan!

        Muslimi saa kuitenkin puolustautua!! ett ei niinkuin tarvitse levitellä poskiaan toisen lyönneille. Eiks ookin reilua! Hakattavaksi ei tarvitse jäädä!

        ...toi islamin itsensäpuolustus oikeus!

        Naurettavaa väittää että moisella käskyllä olisi mitään tekemistä oikean Jumalan kanssa...

        Oikeat marttyyrit eivät vie ketään mukanaan... vaan kuolevat täysin vihollisen armoilla, niinkuin Jeesus Kristus, Herramme teki.


      • ???
        jep jep jep kirjoitti:

        Muslimi ei saa kiskoa ketään, ei muslimi miestä, ei kristitty miestä, ei katolilaista miestä, ei protestantti miestä, ei juutalaismiestä, ei ateistimiestä, ei natsimiestä, eikä yhtään ketää miestä raakasti turpaan.. niin kuin ei lasta, eikä ketään naistakaan!

        Muslimi saa kuitenkin puolustautua!! ett ei niinkuin tarvitse levitellä poskiaan toisen lyönneille. Eiks ookin reilua! Hakattavaksi ei tarvitse jäädä!

        omassa pienessä itsessä olen ajatellut että ihminen
        voi olla toisen ihmisen kanssa.
        kauheeta! että tapamme toisiamme, miksi?
        ei en voi hyväksyä häntä koska hän ei usko niin
        ja samaan kuin minä.
        hänen täytyy olla väärässä koska minä! olen
        oikeassa.
        paree päästää nuot hengiltä etteivät "myrkytä"?
        tätä oikeaa ja totta.
        minä olen oikeassa!?

        love


      • jep jep jep
        sdfgdfgfsd kirjoitti:

        ...toi islamin itsensäpuolustus oikeus!

        Naurettavaa väittää että moisella käskyllä olisi mitään tekemistä oikean Jumalan kanssa...

        Oikeat marttyyrit eivät vie ketään mukanaan... vaan kuolevat täysin vihollisen armoilla, niinkuin Jeesus Kristus, Herramme teki.

        Onko vain juutalaisilla oikeus tappaa palestiinalaisia itsepuolustaakseen??

        kummallista että tämä heidän itsepuolustuksensa tapahtuu aina Palestiinassa! ei Israelissa??

        kuinka moni voi rynnätä naapurimaahan tappaa ihmisiä ja sanoa että mä vain puolustan maatani... (Kukaan muu ei voi... paitsi tietty jenkit!)


      • niin tiedät!
        ??? kirjoitti:

        omassa pienessä itsessä olen ajatellut että ihminen
        voi olla toisen ihmisen kanssa.
        kauheeta! että tapamme toisiamme, miksi?
        ei en voi hyväksyä häntä koska hän ei usko niin
        ja samaan kuin minä.
        hänen täytyy olla väärässä koska minä! olen
        oikeassa.
        paree päästää nuot hengiltä etteivät "myrkytä"?
        tätä oikeaa ja totta.
        minä olen oikeassa!?

        love

        ettei tarvitse puhua omiaan!


    • TERRORISTEJA

      pelostako vai siitä etteivät nää asioita loogisesti ja ilman pelon värittämää näkemystä.

      • (:!

        lyhyt yhteenveto: usko, oma usko on
        hyvä ja oikea. älkööt kukaan tai mikään
        tule kyseen alaistamaan minun oikeaa uskoa.
        napalmia naapuriin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe