Hei!

.....

En tiedä mihin palstalle tämä olisi sopinut, joten laitan nyt tänne. Lähinnä kaipaisin kokemuksia ja mahdollisia vinkkejä kun meillä on nyt 2vkoa vanha poika, joka nukkuu ja syö hyvin päivät, mutta kun yö koittaa niin itkee koko yön paitsi sylissä tai vieressä sängyssä. Omaan sänkyyn ei käy öisin ollenkaan. Cuplatonia olen ostanut jos on vatsavaivoja, mutta kun syliin nukahtaa hyvin ja sänkyyn meidän viereen niin en usko että siitä johtuu. Alkaa olo olla vähän väsynyt kun poika valvottaa yöt... Eli siis vinkkejä, kokemuksia jne jne. Kiitos!

4

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peppi

      ei meilläkään vielä noin pienenä nukuttu öisin kuin sylissä tai vieressä sängyssä. Meillä tosin oli vatsavaivoja eikä meillä vauva tahtonut välttämättä nukkua yöllä missään, itki vain ja piti usein koko yö pitää sylissä ja kävellä ympäri kämppää.
      Mutta vauvasi on tosiaan niin pikkuinen, ettei välttämättä halua nukkua omassa sängyssä lainkaan. Tarvii niin kovasti läheisyyttä ja syliä. Pystytkö itse nukkumaan, jos vauva nukkuu vieressäsi? Jos se tuntuu hankalalta niin esim. kapalointi saattaa auttaa ja meillä joskus nukahdettiin paremmin vaunun koppaan. Se ei ole niin iso pikkuiselle kuin pinnasänky. Voit myös tehdä vauvalle "pesän" pinnasänkyyn eli vaikka tyynyillä tai peitolla ns. pienentää sänkyä.
      Nukahtaako vauva rinnalle tai pullolle? Jos, niin voisit ennen viimeistä syöttöä kapaloida vauvan ja lämmittää sänkyä esim. kaurapussilla ja nukahtamisen jälkeen siirtää varovasti lämpöiseen sänkyyn jatkamaan unia. Tämä toimi meillä aina välillä.
      Eihän vauva varmasti itke nälkäänsä yöllä?
      Tässä nyt jotain, mitä mulle tuli mieleen.

    • pienen poitsun mutsi

      meidän 6 viikkoinen on sairaalasta asti nukkunut vieressäni. tosin meillä tämä järjestely siksi, että olen niin laiska etten jaksa kunnolla herätä yösyötöille. imetän kyljelläni öisin ilman että kummankaan tarvii kunnolla herätä.

      kyllä se ehtii nukkua omassa sängyssään vähän myöhemminkin. jos nukkuu teidän vieressä, anna nukkua siinä. on miehilläkin sen verran valikoivat unenlahjat, etteivät päälle käänny kun nukkuvat.

      vastasyntynyt on hämmästyksissään päästyään suureen maailmaan. se on tottunut kuulemaan sunn sydämensykkeet ja kehon äänet. ainakin meillä, tilanteissa missä mikään muu ei ole pientä miestä lohduttanut, on auttanut se, että joko minä tai mies ottaa vauvan syliin ja painaa sen korvan rintaansa vasten niin että se kuulee sykkeen ja hengityksen. sitten voi itse meennä vauva sylissä vaikka selälleen makaamaan, ja kun vauva nukahtaa, kieräyttää sen varovasti viereensä.

      ja vaikka vauva olisi juuri syönyt, itkuun kannattaa aina ensin kokeilla tarjota rintaa. jos maitoa tulee suihkuamalla, lypsä ensin ettei lapsi tukehdu. rinnalla vauva saa paitsi ravintonsa, myös lohtua, turvaa ja tyydyttää imun tarvetta

      • janina

        moikka!tuli mieleen kun annettiin viikon verran deetippoja iltasin ja parkua tuli koko yön aina sen jälkeen koko yön...jätettiin antamatta niitä ja vaihdettiin vesipohjaset ni nytte oin hyviv


    • ......

      Alkuperäinen kirjoittelee...

      Eli olen käynyt nyt cuplatonin lisäksi ostamassa rela-tippoja. Sen lisäksi vauvan sänkyyn on hommattu pieni yövalo. Nyt vauva on nukkunut pari yötä omassa sängyssä ilman itkuja. En tiedä mikä sitten vaikuttaa, vatsalääkkeet vaiko tosiaan se pieni valo yöllä. Edellisyönä tosin poika taas valvotti klo 02 jälkeen... Mutta viime yö meni loistavasti.

      Vastauksia aikaisempiin kommentteihin. En usko että nälkäänsä itkee, syö, pissaa ja kakkaa hyvin ja paino on noussut oikeen hyvin. Viereen ottamisesta sen verran, että en halua totuttaa poikaa meidän sänkyyn, haluan nukkua yöni mieheni vieressä, enkä halua alkaa vierottamaan poikaa vanhempana meidän sängystä. Parempi että tottuu omaan sänkyyn heti pienestä asti. Toisilla viereen ottaminen sopii paremmin, meillä näin.

      Mutta toivon että tämä lähtisi tästä sujumaan, nyt on pari yötä tosiaan kaikki nukuttu hyvin, toivottavasti jatkuu samana!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe