Pois armeijasta?

blö

Poikaystäväni on sanonut vihaavansa koko armeijatouhua ja sanoi katuvansa sinne lähtöä: "ois kyllä pitäny mennä sivariin". Pystyykö siis vaihdon sivariin tekemään ja lähtemään armeijasta?

55

22060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pystyy..

      kansliasta kuulemma kun käy vaan kysymässä niin saa kaavakkeet täytettäväksi, vääntää vaikka rautalangasta tarvittaessa.

      • blö

        Kuinka nopeasti sieltä sitten pääsee pois?


      • Rosmo...
        blö kirjoitti:

        Kuinka nopeasti sieltä sitten pääsee pois?

        samana päivänä tai seuraavana kun noin alussa noi hommat. 1/07 nysveröt ainakin pääs heti poies ja olihan se hyvä ettei vedonlyönti kussu niiden hidastelujen takia et kuinka moni lähtee itkien kotia ekan viikon sisää :D


      • blö
        Rosmo... kirjoitti:

        samana päivänä tai seuraavana kun noin alussa noi hommat. 1/07 nysveröt ainakin pääs heti poies ja olihan se hyvä ettei vedonlyönti kussu niiden hidastelujen takia et kuinka moni lähtee itkien kotia ekan viikon sisää :D

        No nysverö tai ei, minä olen ainakin iloinen siitä ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia ja suurinpiirtein nauti siitä touhusta. Ei armeija mitään miehiä tee.


      • niin kyllä
        blö kirjoitti:

        No nysverö tai ei, minä olen ainakin iloinen siitä ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia ja suurinpiirtein nauti siitä touhusta. Ei armeija mitään miehiä tee.

        No se on kyllä huomattu ettei tee.. Valitettavasti.


    • Asdertson

      Milloin tahansa. Tiedän tapauksia, että reserviupserikoulun käynytkin varusmies vielä pari viikkoa ennen palveluksen loppua ky---tyi touhuihin ja haki sivariin.

      Jo suoritettu armeija-aika hyvitettiin sivarin pituudessa.

      • blö

        Selvä, kiitos vastauksestasi. Hän onkin jo ottanut asian puheeksi siellä ja vissiin tämän viikon sisällä pääsee pois.


      • Sävy
        blö kirjoitti:

        Selvä, kiitos vastauksestasi. Hän onkin jo ottanut asian puheeksi siellä ja vissiin tämän viikon sisällä pääsee pois.

        muista käydä tuteja repullinen!


    • ompi

      Munaton big loser poikakaverinas.

      • blö

        Taitaa olla sellainen siellä toisessa päässä. Miksi tuhlata elämästään puoli vuotta tai enemmän sellaiseen mitä vihaa sydämestään?


      • ei?
        blö kirjoitti:

        Taitaa olla sellainen siellä toisessa päässä. Miksi tuhlata elämästään puoli vuotta tai enemmän sellaiseen mitä vihaa sydämestään?

        Miksi tuhlata elämästä 13 kuukautta jossain sivarissa kun armeija ei enää ole kauheen vaativa suorittaa, kun halutessaan tosiaan pääsee tuolla puolella vuodella?


      • blö
        ei? kirjoitti:

        Miksi tuhlata elämästä 13 kuukautta jossain sivarissa kun armeija ei enää ole kauheen vaativa suorittaa, kun halutessaan tosiaan pääsee tuolla puolella vuodella?

        Ei sillä armeijan suorittamisen vaativuudella ole mitään tekemistä sen kanssa että hän tahtoo lähteä pois.


      • kiiskivastasata
        ei? kirjoitti:

        Miksi tuhlata elämästä 13 kuukautta jossain sivarissa kun armeija ei enää ole kauheen vaativa suorittaa, kun halutessaan tosiaan pääsee tuolla puolella vuodella?

        ei pääse puolella vuodella, vaikka itse haluaisi. Ne päättävät puolestasi kuinka pitkään olet. Vaikka 12kk


    • Janne Puharinen

      Poikaystäväsi voi täyttää siviilipalvelushakemuksen.Sen saa ainakin Pasilan rauhanasemalta mutta se pitäisi löytyä myös kasarmilta.Lapun täytettyä,poikaystäväsi on vapaa samantien.Eikä pääse inttiin,vaikka katuisi tätä siirtoa myöhemmin :) (tuskinpa katuu)

      • jkl

        Tiedän tapauksen, joka halusi siirtyä siviiliin ja sen jälkeen rupesi kaduttamaan, kun sivaripaikkaa olisi saanut odottaa jopa 2 vuotta. Meni takaisin armejaan, lököhommiin...


    • hyvisten puolella

      Itselläni oli samanlaiset mietteet, mutta en kuitenkaan lähtenyt pois armeijasta. Se on kaduttanut jälkeenpäin. Eihän siinä ole mitään järkeä olla 6 kk paikassa jota vihaa, kun pois voi lähteä koska tahansa.

      • munatonbigloser...

        Joo olla sit 13kk paskalla palkalla duunissa mitä vihaa :D Ainakin intist löytää samanhenkist porukkaa paljon ja porukasssa tyhmyys tiivistyy ja hauskaa siel lopulta tulee olee ;) 9kk meni ku siivillä ja vielä ammatinkin sain sieltä. Tyytyväinen 100%


      • blö
        munatonbigloser... kirjoitti:

        Joo olla sit 13kk paskalla palkalla duunissa mitä vihaa :D Ainakin intist löytää samanhenkist porukkaa paljon ja porukasssa tyhmyys tiivistyy ja hauskaa siel lopulta tulee olee ;) 9kk meni ku siivillä ja vielä ammatinkin sain sieltä. Tyytyväinen 100%

        Taitaa olla vähän liian hankala ymmärtää joillekin ihmisille että kaikki eivät ole samanlaisia?


      • että ihan
        munatonbigloser... kirjoitti:

        Joo olla sit 13kk paskalla palkalla duunissa mitä vihaa :D Ainakin intist löytää samanhenkist porukkaa paljon ja porukasssa tyhmyys tiivistyy ja hauskaa siel lopulta tulee olee ;) 9kk meni ku siivillä ja vielä ammatinkin sain sieltä. Tyytyväinen 100%

        ..sait ammatinkin armeijasta? Miksi sitten osallistut tähän keskusteluun, et tainut lukea aihetta/otsikkoa? Joka ei muuten suinkaan ollut "Kerro mielipiteesi armeijasta poishaluavasta poikaystävästäni", toisin kuin näytät luulleen. Urputa itseksesi (tai sitten aiheeseen liittyvään keskusteluun), jos sivarit tuottavat sinule päänvaivaa.


      • Vähä vanhempi äijä
        blö kirjoitti:

        Taitaa olla vähän liian hankala ymmärtää joillekin ihmisille että kaikki eivät ole samanlaisia?

        Jos se intissä olo ei nyt ihan psyykettä riko, niin kandeisko sen poitsus ny vaan olla siellä se 6kk? Tää meidän yhteiskunta kun kuitenkin kattoo jostain syystä kieroon sivareita yms. Vaikka ne ei todellakaan oo yhtään sen huonompia / parempia ku ne jotka käy intin.

        Ite oon lestadiolaisalueelta kotoisin, lestadiolaisesta perheestä. Mun ei olis tarvinu mennä inttiin, mutta tiesin käymättömyyden haittaavan työnsaantia ja siksi otin yhteyttä Pääesikuntaan, että mitens tää homma hoidettaisiin.

        Olin sitten Kajaanissa Kainuun Prikaatissa 8kk, alokasajan jälkeen olin lääkintämiehenä. Asetta ei tarvinut ottaa koko aikana käteen. Sulkeisissakin olin sellaisen laudanpätkän kanssa mukana. Ja kun muut kanto telamiinaa, mä kannoin 10 litran mehukannuja täynnä sekamehua...Okei, kyllähän se silloin nuorta jätkää hävetti yms. Nyt lähinnä naurattaa. Ja meidän joukkueen kaverit oli tyytyväisiä, kun niillä oli aina mehua saatavilla, toisin kuin toisilla joukkeilla

        Nyt olen hyvässä duunissa, jota hakiessa eka kysymys oli, että mites tuon armeijan kanssa on? Myöhemmin eräässä työnhakuprosessin vaiheessa työnantajalle paljastui tämä lestadiolaistaustani. Sittemmin kuulin, että sain työn juuri siksi, että olin taustastani huolimatta käynyt intin. Työnantajan mielestä se osoitti jotain hänelle tärkeää asenteestani. Toisin on käynyt monelle lestadiolaiskaverilleni, jotka eivät ole inttiä käyneet.

        En siis väitä, että siellä intissä jotain oppii tms., mutta on se jonkinlainen sosiaalistumisen indikaattori, jonka puuttuminen viestii ainakin joillekin tahoille, että kaveri ei sovi heidän maailmaansa. Tää voi sitten haitata esim. työnsaantia.

        Joten kannattaa harkita rauhassa. Mutta jokainen päättää itse. Onnea, hyviä päätöksiä ja mukavaa yhdessäoloa!


      • hyvisten puolella
        munatonbigloser... kirjoitti:

        Joo olla sit 13kk paskalla palkalla duunissa mitä vihaa :D Ainakin intist löytää samanhenkist porukkaa paljon ja porukasssa tyhmyys tiivistyy ja hauskaa siel lopulta tulee olee ;) 9kk meni ku siivillä ja vielä ammatinkin sain sieltä. Tyytyväinen 100%

        itselleni ei löytynyt samanhenkistä porukkaa, eikä ollut hauskaa edes lopussa... tyytymätön 100 %. Että näin.


      • hyvisten puolella
        Vähä vanhempi äijä kirjoitti:

        Jos se intissä olo ei nyt ihan psyykettä riko, niin kandeisko sen poitsus ny vaan olla siellä se 6kk? Tää meidän yhteiskunta kun kuitenkin kattoo jostain syystä kieroon sivareita yms. Vaikka ne ei todellakaan oo yhtään sen huonompia / parempia ku ne jotka käy intin.

        Ite oon lestadiolaisalueelta kotoisin, lestadiolaisesta perheestä. Mun ei olis tarvinu mennä inttiin, mutta tiesin käymättömyyden haittaavan työnsaantia ja siksi otin yhteyttä Pääesikuntaan, että mitens tää homma hoidettaisiin.

        Olin sitten Kajaanissa Kainuun Prikaatissa 8kk, alokasajan jälkeen olin lääkintämiehenä. Asetta ei tarvinut ottaa koko aikana käteen. Sulkeisissakin olin sellaisen laudanpätkän kanssa mukana. Ja kun muut kanto telamiinaa, mä kannoin 10 litran mehukannuja täynnä sekamehua...Okei, kyllähän se silloin nuorta jätkää hävetti yms. Nyt lähinnä naurattaa. Ja meidän joukkueen kaverit oli tyytyväisiä, kun niillä oli aina mehua saatavilla, toisin kuin toisilla joukkeilla

        Nyt olen hyvässä duunissa, jota hakiessa eka kysymys oli, että mites tuon armeijan kanssa on? Myöhemmin eräässä työnhakuprosessin vaiheessa työnantajalle paljastui tämä lestadiolaistaustani. Sittemmin kuulin, että sain työn juuri siksi, että olin taustastani huolimatta käynyt intin. Työnantajan mielestä se osoitti jotain hänelle tärkeää asenteestani. Toisin on käynyt monelle lestadiolaiskaverilleni, jotka eivät ole inttiä käyneet.

        En siis väitä, että siellä intissä jotain oppii tms., mutta on se jonkinlainen sosiaalistumisen indikaattori, jonka puuttuminen viestii ainakin joillekin tahoille, että kaveri ei sovi heidän maailmaansa. Tää voi sitten haitata esim. työnsaantia.

        Joten kannattaa harkita rauhassa. Mutta jokainen päättää itse. Onnea, hyviä päätöksiä ja mukavaa yhdessäoloa!

        jos käy armeijan vastentahtoisesti. Itseäni on kaduttanut, että miksi en lähtenyt pois, kun kerran inhosin paikkaa. Työhaastattelussa olen ollut kaksi kertaa eikä intistä kysytty kummassakaan mitään.


    • Armeijasta pääsee pois koska tahansa jos haluaa siirtyä siviilipalvelukseen. Ei muuta kun menee upseerien juttusille ja kertoo haluavansa keskeyttää palveluksen ja siirtyvän sivariin. He antavat siviilipalvelushakemuksen ja sen kirjoittamisen jälkeen on vapaa lähtemään saman tien pois varuskunnasta, tietääkseni armeijasta saa vielä bussi/junalipun kotimatkaa varten, joten edes kotimatkaa ei tarvitse maksaa itse.

    • vakka näköjään

      kantensa valinnut. Mistä noin idiootteja sikiää.. Parin päivän jälkeen haluaa lähteä itkien kotiin :DDD "Byääh, yhyy, äitii, tuu hakee mut pois, kakatkin tuli jo housuun"..

      • Kyseessä on pelkästään fiksu ja järkevä nuori mies, joka uskaltaa kyseenalaistaa armeijan turhuuden ja heidän opettamat vääränlaiset elämänarvot, joita suomalaisten mielestä ei saisi ikinä millään tavalla kyseenalaistaa. Arvostan oikein suuresti kaikkia niitä suomalaisia miehiä, jotka jättävät armeijan suorittamatta.


      • blö

        Millähän perusteella tuo nyt tekee ihmisen idiootiksi, kysynpähän vaan? Kyllä tuollainen epäkypsä käytös ehkä ennemminkin sopisi idiootin määritelmään.

        Olen täysin samaa mieltä DarkFear:n kanssa.


    • sdadsasd

      sivariin haluaa. Järkeä tehdä palkatonta työtä, kun voi paistaa makkaraa ja puhua paskaa kavereiden kanssa. Eihän armeijassa opi muuta kuin lusmuilemaan, mutta mitäpä sillä on väliä. Olin kaksi viikonloppua kiinni puolen vuoden aikana ja iltaloma oli melkein joka päivä. Tuli ryypättyäkin enemmän kuin siviilissä. Tavallaan kuin miettii, niin todella rentouttavaa aikaa verrattuna siviilielämään. Armeijassa ei ole mitään paineita, jos joku asia ei onnistu, niin ei se mitään haittaa. Joku voi vähän huutaa, mutta antaa vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

    • jos kehtais

      sanoo tollasta, käskisin vetää hameen päälleen ja häipyä elämästäni, eihän tuollanen oo ees mies.

      • Tuolla periaatteella ajateltuna suurin osa Eurooppalaisista miehistä ei taida sitten olla miehiä, koska siellä vain pieni osa miehistä käy armeijan suomalaisten miesten tavoin. Suomessa ihmiset ovat edelleenkin jämähtäneet niin pahasti talvisodan ajoille, etteivät he pysty ymmärtämään armeijasta kieltäytyviä miehiä. Onneksi muualla Euroopassa ilmapiiri on suvaitsevaisempi tämänkin asian suhteen, eikä siellä miesten tarvitse todistaa paremmuuttaan sotilasarvojen ja armeijan suorittamisen perusteella kuten meillä suomessa.


      • justu

        haluat pakottaa miehet tekemään asioita, joita itse et tee. velvollisuudet on niin helppo sysätä muille, ja samalla olla itse tekemättä mitään...

        tälle asenteellesi on nimikin: kaksinaamaisuus.


      • justu kirjoitti:

        haluat pakottaa miehet tekemään asioita, joita itse et tee. velvollisuudet on niin helppo sysätä muille, ja samalla olla itse tekemättä mitään...

        tälle asenteellesi on nimikin: kaksinaamaisuus.

        "haluat pakottaa miehet tekemään asioita, joita itse et tee. velvollisuudet on niin helppo sysätä muille, ja samalla olla itse tekemättä mitään..."

        Minä en ole pakottanut täällä ketään yhtään mihinkään. Siviilipalvelus on täysin sallittu palvelusmuoto, joten ei se armeijan suorittaminen ole millään tavalla pakollista. Totaalikieltäytyminen ja vapautuksen hankkiminen ovat myös erittäin hyviä vaihtoehtoja silloin, jos armeijan tai siviilipalveluksen suorittaminen ei syystä tai toisesta houkuttele.


      • Miksi pidät puolustusvoimia kelpona mittana määrittelemään ihmisten elämää ? Eikö sinulla ole omia mielipiteita, vai PV sanelee mitä sinä sätky-nukke sanot ?


    • niinen ikinä

      EN IKINÄ menis armeijaan. Siitäkin näköjään saa maksaa, että on SYNTYNYT Suomessa. Tekisin mitä vaan, mutta en menis armeijaan käskytettäväksi. Kaiken huippu, että se on pakollista, on se, että sitten siellä KIUSATAAN! -simputetaan-

      EN käsitä miksi kukaan menee enää armeijaan.
      - SUa rangaistaan siitä että synnyit suomeen
      -kaiken lisäksi kiusataan nii, että hermot meinaa mennä hieman enemmän ku useasti.

      en ymmärrä

      • korpikorppi

        Entä kun siviilissä kiusataan, miten sitte suu pannaan? Voivoivoi kuin säälittävää... Vai oletko niin onnellinen ettei sinua koskaan kiusata? Entä kun työpaikalla pomo KÄSKYTTÄÄ, meetkö silloinkin kotiin itkemään maailman pahuutta ja sitä kun olet syntynyt Suomeen! Voi kauhea mikä rangaistus, hellanlettas sentään.


      • enikinä
        korpikorppi kirjoitti:

        Entä kun siviilissä kiusataan, miten sitte suu pannaan? Voivoivoi kuin säälittävää... Vai oletko niin onnellinen ettei sinua koskaan kiusata? Entä kun työpaikalla pomo KÄSKYTTÄÄ, meetkö silloinkin kotiin itkemään maailman pahuutta ja sitä kun olet syntynyt Suomeen! Voi kauhea mikä rangaistus, hellanlettas sentään.

        No se nyt vaan sattuu olemaan mun mielipide ja töihinkään mua ei pakoteta.


      • nainen, munalla

        Minä ainakin häpeän sinua.
        Siinä just tollane pikkudiiva kenellä ei ole MUNAA. Muuta helvetti sentään vaikka ruattiin parkumaan!


      • N ainen

        Minä ainakin häpeän sinua.
        Siinä just tollane pikkudiiva kenellä ei ole MUNAA. Hyvä vaan ettet menis armeijaan, tuommoset nysveröt pilaavat ihanan isänmaamme. Muuta helvetti sentään vaikka ruattiin parkumaan!


      • SuomiOnPerseestä

        Niinpä, 6-12kk elämästä hukkaan, orjana 10 sentin tuntipalkalla.. Suomalaiset on liian tyhmiä kapinoidakseen.. Säälittävää.


      • voi voi voi
        enikinä kirjoitti:

        No se nyt vaan sattuu olemaan mun mielipide ja töihinkään mua ei pakoteta.

        Niin eihän täällä Suomessa töihin pakoteta... Elätetään veronmaksajien rahoilla sossun luukulla... Kiitä kuule Luojaa että synnyit Suomen, koska esim. Yhdysvalloissa jos et mene töihin, et muuten saa elatustakaan!


    • korpikorppi

      Eihän armeijaa parempaa paikkaa olekaan suomalaiselle miehelle. Ruoka tulee pääsääntöisesti valmiina eteen ja yleensä ajallaan, ainakin säännöllisemmin kuin koti/työoloissa. Ei tarvi itse pestä pyykkiä tai tiskata tms. Siivota kuitenkin pitää, no ei haittaa, pitäähän siviilissäkin siivota. Ei ole akat nalkuttamassa sitä sun tätä.

      Ja kenenkään turha väittää että armeija on paikka kaikille uusavuttomille jotka ei osaa itse kokata tms. Silloinhan kaikki yli kolmikymppiset perheelliset miehet on näitä "uusavuttomia". Ei siellä ole aikaa kokkailla (paitsi tietty metsässä pakko!) kun opetellaan puolustamaan kotia, uskontoa ja isänmaata! Sivarit ja muut oikeasti uusavuttomat joutaa kyllä ne akkojen hommat tekemään.

      Summa summarum, itse menisin jos vaan pääsisin heti uudestaan varusveijariksi. Taloudellisista seikoista välittämättä. Piste.

      • sivareille hameet korviin

        Ei muuta lisättävää!


      • lepokoti
        sivareille hameet korviin kirjoitti:

        Ei muuta lisättävää!

        niin, että intissä omat kokemukset reilun 20v takaa on loppujen lopuksi koko elämän helpointa aikaa, ehkä vauva ikää lukuunottamatta. Ruoka tulee kuin Manulle illallinen taatutusti samaan aikaan, metsäkeikkoja lukuunottamatta pöytään. Vaikeampaa siviilissä on joka päivä, mitä intissä. Nykyään se on lyhytkin, meinaan palvelusaika 6kk.


      • SuomiOnPerseestä

        Haha vitun idiootti.. Hyvä ettet käytä järkeäsi vaan annat muiden tehdä sen puolestas.. 6 kk elämästäs siihen että opit petaamaan petisi ja sut rokotetaan kaikenmaailman paskalla? Jos käyttäisit aivojasi ymmärtäisit ettei sotia tulla enää käymään missään metsissä..


      • aksu
        lepokoti kirjoitti:

        niin, että intissä omat kokemukset reilun 20v takaa on loppujen lopuksi koko elämän helpointa aikaa, ehkä vauva ikää lukuunottamatta. Ruoka tulee kuin Manulle illallinen taatutusti samaan aikaan, metsäkeikkoja lukuunottamatta pöytään. Vaikeampaa siviilissä on joka päivä, mitä intissä. Nykyään se on lyhytkin, meinaan palvelusaika 6kk.

        Noniin, tätähän kaikki jauhavat. "Armeijassa saa laittaa aivot narikkaan!" yms.
        Kysymys: miten armeija tekee pojasta miehen, jos se on elämän helpointa aikaa?

        Mielestäni jotenkin vaan tämä periaate armeijan käymisestä on pureutunut suomalaisten mieliin ja lujasti. Itse en ole armeijavastainen, mutta en mieluusti pitäisi sitä pakollisenakaan. Vapaaehtoisena sinne hakisivat ne motivoituneimmat. Lisäksi niille, jotka haluaisivat kokeilla millaista sielä on, pitäisi suoda siihen mahdollisuus. Nykyinen naisten 45 päivän sääntö myös miehille vapaaehtoiseen armeijaan.

        Ja nyt osa alkaa väittämään, että vapaaehtoisen armeijan takia Suomella ei olisi tarpeeksi väkeä puolustamassa sodassa. Tämä on tosiaan sitä talvisotaan jämähtänyttä ajattelua. Jos esimerkiksi venäläiset haluaisivat hyökätä tänne, niin sen kuin kävelisivät tänne. Ei me niiden asevarastoille paljoa mitään mahdettaisi. Eri asia on tietenkin isänmaallinen maanpuolustus, mutta järkeäkö sitä on itseään mahdottomassa tehtävässä tapattaa. Lisäksi olen varma, että osa armeijan käyneistä ei olisi kovin innokkaasti sotaan lähtemässä. Moni on käynyt armeijan varmasti kokemuksen takia. Ei sen takia, että pääsee joskus tappamaan muita ihmisiä.

        Suurin osa tietää itse, mitä parhaiten osaa ja mitä eniten tykkää tehdä. Miksi armeijan pitäisi olla esteenä sille? Aikaa kuluu hukkaan, eikä koko hommaan ole edes mitään motivaatiota. Miksi näin ajattelevien pitää siis olla armeijassa? Jos ei muuten, niin vitutuksenko kautta pojista miehiä sitten tehdään? Eiköhän elämässä vastoinkäymisiä ole muutenkin kaikilla tarpeeksi.

        Mitä yleiskunnon kasvattamiseen tulee, niin siinä armeija on hyvä keino. Kuitenkin: tuskin kuitenkaan suurimmalla osalla käy niin, että kun armeijasta päästään niin kunto pysyy yhtä hyvänä. Tietenkään ei voi eikä saa poissulkea sitä tosiseikkaa, että osalla elämäntapamuutokset on pysyviä. Se on tietenkin vain hyvä asia. Toisaalta sotkun ruoilla saattaa jopa tulla, hupsvaan, muutama lisäkilo armeijan aikana. Vitutukseen poltetaan tupakkia keuhkot hiilenmustiksi asti. Loppujen lopuksi; mielestäni se liikunnallisuus täytyy lähteä itsestä, eikä täysin pakottamalla.

        Aika sekavaa tekstiä välillä, mutta tulipahan kirjoiteltua. Näin loppuun voisin sanoa, että itse olen parikymppinen mies. Cooperin testin huipputulos on ollut 3300m. Pikajuoksun lopetettuani tulos on varmasti jonkin verran pudonnut. Olen silti paremmassa kunnossa kuin monet muut saman ikäiset. Opiskelen yliopistossa. Jouduin henkilökohtaisista syistä keskeyttämään armeijan, mutta en halunnut C-papereita vaan hankin E-paperit. Syynä se, että jos haluankin/pystyn vielä joskus armeijan käymään. Olen kuitenkin kärsinyt jo vaivastani reilut 8 vuotta, että ei armeija, varsinkaan aivotnarikkaanarmeija vaakakupissa paljon paina.

        Toisaalta, kun keskeytin armeijan niin: menin töihin yli 20€ tuntipalkalla ilman koulutusta ja sain säästöjä, hain yliopistoon ja siis pääsinkin, muutin omaan kämppään ja aloin opiskelemaan ja kerkesin kerran seurustelemaankin. On sitä tässä miehistytty eri kokemuksien kautta varmasti vähintään armeijan verran.


    • ded

      Isänmaa tätä ja tota :D ei jumalauta suomalaiset herätkää tai perustelkaa edes että miten ihmeessä laitatte ihmisten tappamisen oman isänmaanne eteen, en ainakaan kannata minkäänlaisten sotilaiden koulutusta, koska mielestäni isänmaa ei ole sen omien asukkaiden hengen arvoinen. varmaan kannatatte euuta ja natoa ja kaikkea muutakin paskaa, no kyllä se vielä niskaan tulee kaikki, nuolkaa te vaan sitä kataisen sileää vauvan pyllyä. ehdottomasta pois armeijasta jos siltä tuntuu. ja mielellän vankilaan niin saadaan valtiolle viesti että ei tueta aseiden tuottoa miedän verorahoilla. jumittukaa rekkajonoihin .

      • avkded

        Anarkistista höpötekstiä. Kyllä se vaan tuntuu että vasurit sinne EU:hun ovat yhtä innokkaasti menossa kuin oikeistokin. Sotilaitten koulutus on välttämätöntä, jotta mahdolliset sekasortoisetkin ajat kyetään pitämään kontrollissa.

        Ja kyllä isänmaa on aina puolustamisen arvoinen, suurin osa äidin kullanmuruista ei vaan ole opiskellut minkälaista on elää miehitetyssä maassa. Voimakkaat ovat aina syöneet heikommat. Jo roomalainen sanontakin on: "sen joka tahtoo rauhaa, on paras valmistautua sotaan".


    • PALAUTETTA EDUSKUNTA

      KAIKKIA JOTKA ärsyttää ARMEIJA, LÄHETTÄÄ PALAUTETTA EDUSKUNTAAN, YMM, ASEVELVOLLISUUS POIS! "TOTAALIKIELTÄYTYMINEN PAHEMPAA KUIN PEDOFIILI"

    • Kokemuksella!

      Kohta 6kk takana ja toiset edessä. Monta kertaa käyny mielessä, että jättäisinkö leikin kesken. Välillä helpommin ja välillä hankalemmin väännetty eteenpäin! Varskin, kun nyt on kesä ja olis kaikkea muuta "tärkeämpää" niin maanantait osaa hajottaa tosi paljon enemmän. Ainoa lohtu mitä parin viikon päästä saa, on ne kaks hakasta tuohon rintaan.. \o/

      Mutta siis! Mun mielestä sitä inttiä ei kannata väkisin suorittaa, koska se ei tiedä hyvää. Itsellä meni tyttökaverin kanssa poikki, koska ei ollut sit energiaa panostaa suhteeseen kun piti kaikki voimat käyttää siihen, että jakso olla kasarmilla. Jos tuntuu pahalta, niin onhan se hyvä kokeilla tovi jos se lähtis luistamaan. Koko palvelusaikaa ei kyl kannata väkisi vääntää.

    • Ei pal napaa

      Joo, ei pal nappaa. Jos eivät koittas pakottaa, vois vaikka harkitakkin. Tosin ois sinne kyllä pitäny sillon 18-kesäsenä mennä, jos olis ollu menossa. Ei sillä, että sieltä sillonkaan ois varmaan kovin paljoo saman henkistä porukkaa löytynyt, tosin kyllä sielät moni pyssyleikeistä vähemmän innostunutkin tuttu on jotain hengenhemimolaisia löytänyt, et jos ei ihan paska säkä ois käyny niin kyllähän se sinänsä ois ollu ihan vaihtis. No mut minkäs teet, ois joutunu lykkään opintojen alkua mahdollisesti jopa kahdella vuodella ja kun alotuskin on aina keskeltä kesää (tai puolesta välistä lukuvotta), niin miten siinä kyöhällä opiskelijalla on varaa jättää koko vuoden ainoat mahdolliset rahantekokuukaudet lorvailuun, kun puoleksi kesäksi ei oikein duunia irtoa. Siispä sitä on nyt lykkäilty kohta seittemän vuotta (on tässä jo työelämä alkanu viedä menneessään, mutta kyl täs valmistutaan kesään mennessä). Sitten kutsuu sivari.

      Ja hei teille jotka kelaatte, et armeija on hyvä paikka oppia sietään paskaa, koska duunissa voi joku pomo pomottaa tai kiusata... teiän ois ehkä ollu syytä tehdä jotain fiksumpaa sen intin sijaan. Oisitte voinu vaikka säkällä kasvaa ihmisinä tai oppia jotain hyödyllistä yms. ehkä teillä olis nyt sit vara valita sen duuninkin suhteen vähän. Ei meillä töissä ainakaan kukaan tuu naama punasena huutaan mulle, et mitä pitää tehdä. Meillä asioista keskustellaan, et mitä täs tarvis seuraavaks tehdä ja sit annetaan työrauha. Sit jos tulee jotain ongelmia tai tarviin vaikka jotain uusia laitehankintoja, niin kerron huolistani pomolle ja mietitään ratkaisua. Sinä päivänä kun pomo alottaa päättömän huutamisen ilman mitään asiallista perustetta, niin vaihdan työpaikkaa välittömästi. Ehkä teidänkin pitäis oppia sietään vähän vähemmän sitä pomojen pomottelua ja kakoa ne kikkareet sieltä kurkusta pihalle. Ei tarttis tulla sit snägärijonossa päteen ja purkaan omia truhamiaan, kun vellihousuna työpaikalla täytyy kaikki paska niellä.

    • RTM SPADE

      91päivää palvelusta takana ja 88 päivää edessä... paska laitos ei voi muuta sanoa! en suosittele kellekkää.... kohta takas kassulle -.- Ainut lohduttava ajatus on että yli puolet on juuri käyty! Tj 0 risteily ja kesä jaksaa sykkimää tänki paskan loppuu... (1/12 180)

    • Asdertson

      Varusmiesaikani tuvan alikersantti sanoi rehellisesti ensimmäisenä päivänä: "Muistakaa, kenenkään ei siis ole pakko olla täällä."

    • Keino se on tämäkin
    • kiulo

      1 Kor 6:9: Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa. Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

    • yujyuyu

      Ja mikähän vittu on tämä vanhurskas? Vanha ja hurskas? Eli joku uskonnollinen ökypatu?

      Mulla ei ole mitään mestaria tai herraa, en alistu komenneltavaksi.
      Saatika en koskaan alituisi jonkun kamelintaluttajapummin käskystä yhtään mihinkään.

      Rakastele lähimmäisiäsi siellä Kontulassa ihan mielin määrin, mutta jätä muut rauhaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8191
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      96
      4409
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1135
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1082
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1037
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      136
      924
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      755
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      741
    Aihe