Olympus Sp 550UZ puuttuvat käyttöohjeet

Pekka J

Hei. Tilasin Set-It verkkokaupasta sen 18-kertaisella zoomilla varustetun Olympuksen, hintaan 466 euroa postik.8 euroa. Paras hinta minkä löysin.
Kamera tuli, mutta vain englannink. ohjein. Pyysin ohjeita,mutta he vastasivat, että heidän sopimusehdoissaan mainitaan vain englannink. ohjeet ja ohjeet suomeksi maksaisivat lisää n. 50 euroa. Lähetin heille otteen Kuluttajasuojalaista, jossa sanotaan, että laitteissa on oltava suomenkieliset ja ruotsinkieleiset ohjeet ja ne on saatava ilmaiseksi.
Sain juuri vastauksen, että suomenkielinen manuaali on tulossa postitse, että sillä lailla.
Jos olette saaneet samanlaista kohtelua, vaatikaa ohjeet vedoten lakiin niin eiköhän asia järjesty. Uhkasin Set-It:ä myös reklamoinnilla Kuluttajavirastoon ja mustalle listalle joutumisella - näytti tehoavan.
Muuten, soitin myös Olympus Suomeen ja he lupasivat lähettää sieltä suomenkieliset ohjeet ILMAISEKSI eli minulle on tulossa tuplasti 550UZ manuaali. Aika jännä juttu, vaikka Set-It ei kuulemma edes kuulu Olympuksen virallisiin maahantuojiin.
Tsemppiä kaikille kuluttajille - olkaa tiukkana firmojen kanssa esim. takuuajoissa -digikameran, varsinkin kalliimman, takuuaika on vähintään 3-5-vuotta, ei suinkaan se firman lupaama 1-2 vuotta. Kaikissa tuotteissa on ns. virhevastuu, joka on siis usein huomattavasti pitempi kuin firmojen antama, joka on vain ns. lisätakuu, eikä se takuu saa olla virhevastuunlain edellyttämää takuuta lyhyempi.
Pekka Järvilehto
Hki

6

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi H.

Hei kuuleppa tuliko tuote kuinka nopeasti? Tuosta kaupastaoon kuullu epäilyttäviä juttuja mutta olis kiva tietää kuinka nopeesti tuli ja tuliko mitään "tulee sittenkin ylihuomenna" selittelyjä? Ainoa oikea tapa maksaa on asiakkaalle lasku tuotteen mukana tai nouto myymälästä! Etukäteismaksua en suosi ikinä!

• K. Ameran O. Staja

Hei! Onko kellään kokemuksia tosta set-it verkkokaupasta? hinnat on niin pohjilla että alkaa epäilyttää? Tuleeko ne tuotteet sieltä mitä tilaa ja kauanko toimituksissa menee?

Ostaisin kernaasti, mutta en tiiä mitä teen luettuani kaikki netin keskustelupalstat!

Hjälp mii!

• tarkkaan

kirjoitettuna,ei löydy..

• setit.fi

setit.fi

• sepir1

Moikk Pekka. Minulla on sama ogelma et ei ole minkäänlaista käyttöohjetta tuohon
      Olympus SP-55OUZ kameraan. Jos sinulta liikenis se toinen ohje niin olisin kovin kiitollinen. puh. on 040 5887071.

• okaro

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe