kaapelimodeemi ethernet-piuhalla langattomaan modeemiin. Ongelmia asetusten kanssa!

sipex

Vanhassa pöytäkoneessa on hankittuna nettiyhteys kaapeliantenniverkon kautta. Thompsonin modeemi on kytketty antenniverkkoon ja modeemista tulee usb-johdolla yhteys pöytäkoneeseen.

Ostin äskettäin uuden kannettavan ja sen mukana langattoman Zyxel-modeemin. Modeemi on puhelinverkkoon tarkoitettu DSL-modeemi, joten en voi sitä suoraan yhdistää kaapeliantenniverkkoon.

Olen nyt yhdistänyt vanhan ja uuden modeemin ethernet-johdolla toisiinsa. Yhteys kannettavalta tietokoneelta Zyxelin langattomaan modeemiin toimii hyvin, mutta sen jälkeen onkin sitten ongelmia. Kun yhdistän modeemit toisiinsa, nettiyhteys ei toimi kummaltakaan koneelta. Siis myös vanha modeemi ei löydä nettisivustoja vaikka on suoraan yhteydessä kaapeliantenniverkkoon. Tilanne korjautuu vain kytkemällä modeemit irti toisistaan ja resetoimalla vanha modeemi.

Uusi modeemi siis sekoittaa vanhan modeemin asetukset? Vanha modeemi ilmeisesti yrittää nettiyhteyttä uuden modeemin kautta, mutta ei tietenkään onnistu.

Olen Zyxelin väsyneen puhelintuen ohjeen mukaan vaihtanut modeemin asetuksissa modeemin tyypin reitittimestä sillaksi. Tämä ei vaikuta tuohon aiempaan ongelmaan vaikka kyseisen toimenpiteen piti saada nettiyhteys toimimaan hetkessä.

Olisi hyvä, jos voisin saada yhteyden toimimaan pelkästään uuden modeemin asetuksia muuttamalla. En tiedä, kuinka kaapeliantennimodeemin (Thompson) asetuksiin pääsee käsiksi.

Ilmeisesti ongelmana modeemien yhteenkytkemisessä on se, että ne ovat peräkkäin samassa linjassa ja IP-osoitteita, aliverkon peitteitä(?) pitäisi asettaa? Näistä asioista on itsellä todella heikot pohjatiedot - toivottavasti joku osaisi auttaa.

Tällä hetkellä sekä kannettavan että vanhan tietokoneen asetuksissa on määritelty, että IP-osoite haetaan automaattisesti.

2

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika37

      ei tule toimimaan tuo viritys.. koskaan tai no onnistuu mut langaton ei toimi ota zyxelistä dhcpserveri ja nat ja palomuurit pois niin silloin se toimii kytkimenä.
      tarvitset langattoman reitittimen et sitä ominaisuutta tukevaa adsl modeemia jos langattomasti haluat surfata..

      onnea yritykseen.. mistä sä ostit nuo laitteet kun taitaa myyjällä olla ollut tietopohja aika hatara.

      • Nimetön

        Lähti langaton nettiyhteys toimimaan kun riittävästi jaksoi asetuksia valmistajan tuen avustuksella säätää. :)

        Eli ei Zyxeliä roskiin, niinkuin joku hätäisempi mulkku jo laukaskin. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe