Lapsi saiarasti vesirokon 2 vuotiaana, kunnon 40 asteen kuumeet silloin ja rokkoja jokapaikka täynnä jalkapohjat ja ripisen rajat mukaanlukien. Käytiin silloin lääkärissä ja totesi vesirokoksi.
Nyt lapsella ikää 6 vuotta, serkut just sairasti vesirokon ja nyt meidän tyttö taas täynnä vesikelloja ja näppylöitä, kuumettakin on.
Olen käsittänyt, että vesirokko sairastetaan vain kerran ja soitinkin lääkäriin aikaa saadakseni, olisin varmistuttanut, että varmasti kyse siitä. Aikaa ei saatu, koska asia ei akuutti..
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Olisiko sitten 2 vuotiaana ollu kuitenkin joku muu rokko tai sitten nyt kyse jostakin muusta?
Vesirokko uudestaan?
7
4828
Vastaukset
- käsittänyt
että jotkut voi sairastaa vesirokon uudestaankin,mutta se on harvinaisempaa. Joten kyllä se voi olla vesirokkokin.
"Sairastaminen jättää elinikäisen immuniteetin, joten uusiutuminen on äärimmäisen harvinaista." - Huhtimama
Meillä vesirokko huomattiin kaks viikkoa sitten ja pojalla vasta ikää 2,5kk. Onneksi lievällä vesirokolla päästiin, lämpöä ja 5 näppyä. Neuvolassa sanoivat uusiutuminen on mahdollista, mutta harvinaista!
- sannanen
Itse olen sairastanut vesirokon kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla näppyjä oli melko vähän ja kuume meni nopeasti ohi (n.10v ikäisenä.). Toisella kertaa rokko iski aikuisiällä ja kesti kauan. Sairaslomalla olin yli kuukauden.
Ihmettelin miksi rokko tuli uudelleen ja lääkäri sanoi että ensimmäisellä kerralla saattoi olla kyseessä ns. valevesirokko. Jonkin bakteerin aiheuttama sairaus jossa samankaltaiset oireet kuin vesirokossa. Ei kuitenkaan luo immuniteettia.
- mapee
vesirokkoa aiheuttavaa virusta on montaa eri kantaa ja siksi voi olal että taudin saa uudelleen. tavallisempaa on että tauti ei ole tuottanut suojaa, mutta näitä kahdesti poteneitakin on aika paljon.
on itsellä ollut vesirokko 3kertaa.. ensimmäisen kerran noin.3v tosi pahana,2.kerran noin 7v aika lievänä mutta oli ja kolmannen kerran kun olin 13 silloin myös aika pahana.. kaksi ensimäistä kertaa oli 80-luvulla ja lääkärit olivat ihmeissään että ei voi olla vesirokko kun sen saa vain kerran mutta 3lääkärin mielipiteen jälkeen mulla oli vesirokko.
- Tralla La
Mullakin on ollut tavallaan kaksi kertaa. Joskus 2 vuotiaana oli sellainen vesirokkoviruksen aiheuttama suutulehdus, että en kärsinyt syömään kuin keitettyjä makaroneja yksi kerrallaan..
Sitten muutama vuosi sitten oli muutamia näppyjä siellä täällä (kutiavia), ja kotona hoidettiin kuntoon ilman lääkärin diaknooseja. Uskoisin kumminkin, että on mahdollista saada se monta kertaa. - trillallaaaaaa
Tralla La kirjoitti:
Mullakin on ollut tavallaan kaksi kertaa. Joskus 2 vuotiaana oli sellainen vesirokkoviruksen aiheuttama suutulehdus, että en kärsinyt syömään kuin keitettyjä makaroneja yksi kerrallaan..
Sitten muutama vuosi sitten oli muutamia näppyjä siellä täällä (kutiavia), ja kotona hoidettiin kuntoon ilman lääkärin diaknooseja. Uskoisin kumminkin, että on mahdollista saada se monta kertaa.aiheuttaa kyllä vallan muu virus...tosin aloittaja ei varmastikaan enää parin vuoden jälkeen kaipaa tietoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395248- 853752
- 483145
- 623045
- 113025
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562383- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451848Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751