Kyseessä kärjellinen vanha kone Tehdyt toimenpiteet:
puhdistettu kaasuvivun pysäytin/johdon kosketus se toimii
tulpan johto ehjä samoin uusi tulppa vaihdettu
kärjet puhdistettu
voisiko kondensaattori olla ns. "kuivunut" eli tullut tiensä päähään ja mikä mahtaa olla se raon suuruus vauhtipyörän ja puolan välissä onko se jotain 0,15mm?
jos joku osais neuvoa mistä kannattais etsiä vikaa
B&S 3,5 hv ei tule kipinää
13
11930
Vastaukset
- Kastunut?
Kokeile vaihtaa toisesta moottorista.Niitähän oli ainakin takavuosina kaikki roskikset täynnä,itselläkin varaosina toistasataa kappaletta.
Puolan välyksenä olen käyttänyt noin 0,45.Korjatkoon joku jos tarkan tietää.- Masa1
Kyllä se mullakin mielessä kävi että se voisi olla sekin vaikka niitä vissiin noista vanhemmista harvemmin menee
uutta ei tietenkään kannata noin vanhaan ajatella mutta jos löytäis vaikka koko koneen pitänee käydä puutarhaliikkeissä kyselemässä josko siellä olis tullut vaidossa vanhoja ryjiä
- exjuntti
Talvisäilöstä tuodun ruohonraiskaajan kanssa kiskoin itteni hikeen narun jatkona. Ei inahtanutkaan. Otin sitten asiaks seuraavana viikonloppuna ja kolautin vauhtipyörän pois. Ja viilasin kärjet, silmämääräisesti kärkiväliä. Toinen nykäsy ja jo pärähti käyntiin.
Kato onko sulla katkojan kärki versio ja viritä ne kärjet. Kärjettömiin saat ite keksiä keinot.- Masa1
Eli hiottu on kärjet eihän niissä mitään säätöä ole löytänyt ainut sitten jos se pirun konkka ei toimisi miten senkin mittaisi? eihän toisaalta se nyt varmaan niin hirveitä maksais jos ihan uuden ostais
Vai oliskos Bertsillä jotain ratkaisua ropleemaan - fh,kkjfhdjmg
Masa1 kirjoitti:
Eli hiottu on kärjet eihän niissä mitään säätöä ole löytänyt ainut sitten jos se pirun konkka ei toimisi miten senkin mittaisi? eihän toisaalta se nyt varmaan niin hirveitä maksais jos ihan uuden ostais
Vai oliskos Bertsillä jotain ratkaisua ropleemaanKärkiväli säädetään siirtämällä konkkaa ja tulee olla noin 0,50.
Konkasta voi yleismittarilla todeta kapasiteetin (noin 0,20 uF ) ja vastus ääretön eli ei oikosulussa.Riittävää jännitekestoisuutta ei voi todeta kuin korjaamoissa käytettävillä testereillä.
Voithan viedä ne vermeet mitattavaksi,se käy nopeasti.
- konevelhoo
jos ei kärkien ja konkan vaihto auta niin todennäköisisesti on virtapuola sanonut työsopimuksen irti.Muistaakseni kerran jyrsimessä oli samantyyppinen vika ,vaihdoin uudet kärjet ja konkan niin alkoi kone toimimaan:D)
- konevelhoo
puolan säätäminen on helpointa kun laittaa pahvinpalan magneeton ja puolanväliin ,sitten kirirstää ruuvit ja ottaa pahvinpalan pois välistä.:D
- Masa1
konevelhoo kirjoitti:
puolan säätäminen on helpointa kun laittaa pahvinpalan magneeton ja puolanväliin ,sitten kirirstää ruuvit ja ottaa pahvinpalan pois välistä.:D
Joo hyvä tietää tuo kärkin säätö kun en sitä huommannut katsoa pitänee mitata se konkan mikrofaradi arvo niin eiköhän se siitä sitten rupea käymään
kiitoksia vaan kaikille vastauksista
- ervervwv
puolan ja vauhtipyörän välys on vasemmalla puolella muistaakseni 0.25 ja oikealla 0.35
Omassa koneessa ainakin toimii näillä- Näin se käy
Usein on vanhemmassa pystyakselimoottorissa ylempi laakerointi väljä eli huimapyörässä heittoa.
Puolan säätö käy vaivattomasti useammista ohuista välysmitoista kasatulla 0,45 nipulla joka taipuu siihen kaarevaan väliin.
Kierretään magneetit puolan kohdalle niin ne vetävät puolan välysliuskojen sallimaan etäisyyteen. - pahvi tai muovi
Näin se käy kirjoitti:
Usein on vanhemmassa pystyakselimoottorissa ylempi laakerointi väljä eli huimapyörässä heittoa.
Puolan säätö käy vaivattomasti useammista ohuista välysmitoista kasatulla 0,45 nipulla joka taipuu siihen kaarevaan väliin.
Kierretään magneetit puolan kohdalle niin ne vetävät puolan välysliuskojen sallimaan etäisyyteen.ovat parhaita katoppas kun tunget sen välysmitan väliin niin magneetti pitää kiinni(vähän niin kuin nainenkin sänkyhommissa):D.
mutta sopivalla muoviliuskalla tai pahvilla helpoin säätää välys magneeton ja puolan välistä.
- KOkemusta on
Laita siihen kärjetön sytytinyksikkö, niin ei tarvi pohtia enää koskaan kärkiä tai konkkaa. Yksikkö menee suoraan vanhan puolan yhteyteen, eikä maksa kuin parikymppiä. Ihan varaosana saa.
Ei tarvi edes vauhtipyörää irrottaa tuon asennusta varten. Just omaan koneeseen semmosen asensin.- Masa1
Mites se laattaliitin siinä kärjettömän puolan kyljessä on niin tuleeko siihen se johto mikä tulee sieltä kaasuvivulta toimiiko pysäytys ja siinä vanhssa puolassa on vielä toisen ruuvin alla maajohto kärjetöntä ei vissiin tarvii erillistä maadoitusta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358