B&S 3,5 hv ei tule kipinää

Masa1

Kyseessä kärjellinen vanha kone Tehdyt toimenpiteet:

puhdistettu kaasuvivun pysäytin/johdon kosketus se toimii

tulpan johto ehjä samoin uusi tulppa vaihdettu
kärjet puhdistettu
voisiko kondensaattori olla ns. "kuivunut" eli tullut tiensä päähään ja mikä mahtaa olla se raon suuruus vauhtipyörän ja puolan välissä onko se jotain 0,15mm?

jos joku osais neuvoa mistä kannattais etsiä vikaa

13

11930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kastunut?

Kokeile vaihtaa toisesta moottorista.Niitähän oli ainakin takavuosina kaikki roskikset täynnä,itselläkin varaosina toistasataa kappaletta.
      Puolan välyksenä olen käyttänyt noin 0,45.Korjatkoon joku jos tarkan tietää.

• Masa1

Kyllä se mullakin mielessä kävi että se voisi olla sekin vaikka niitä vissiin noista vanhemmista harvemmin menee

uutta ei tietenkään kannata noin vanhaan ajatella mutta jos löytäis vaikka koko koneen pitänee käydä puutarhaliikkeissä kyselemässä josko siellä olis tullut vaidossa vanhoja ryjiä

• exjuntti

Talvisäilöstä tuodun ruohonraiskaajan kanssa kiskoin itteni hikeen narun jatkona. Ei inahtanutkaan. Otin sitten asiaks seuraavana viikonloppuna ja kolautin vauhtipyörän pois. Ja viilasin kärjet, silmämääräisesti kärkiväliä. Toinen nykäsy ja jo pärähti käyntiin.

Kato onko sulla katkojan kärki versio ja viritä ne kärjet. Kärjettömiin saat ite keksiä keinot.

• Masa1

Eli hiottu on kärjet eihän niissä mitään säätöä ole löytänyt ainut sitten jos se pirun konkka ei toimisi miten senkin mittaisi? eihän toisaalta se nyt varmaan niin hirveitä maksais jos ihan uuden ostais

Vai oliskos Bertsillä jotain ratkaisua ropleemaan

• fh,kkjfhdjmg
        Masa1 kirjoitti:

Eli hiottu on kärjet eihän niissä mitään säätöä ole löytänyt ainut sitten jos se pirun konkka ei toimisi miten senkin mittaisi? eihän toisaalta se nyt varmaan niin hirveitä maksais jos ihan uuden ostais

Vai oliskos Bertsillä jotain ratkaisua ropleemaan

Kärkiväli säädetään siirtämällä konkkaa ja tulee olla noin 0,50.
        Konkasta voi yleismittarilla todeta kapasiteetin (noin 0,20 uF ) ja vastus ääretön eli ei oikosulussa.Riittävää jännitekestoisuutta ei voi todeta kuin korjaamoissa käytettävillä testereillä.
        Voithan viedä ne vermeet mitattavaksi,se käy nopeasti.

• konevelhoo

jos ei kärkien ja konkan vaihto auta niin todennäköisisesti on virtapuola sanonut työsopimuksen irti.Muistaakseni kerran jyrsimessä oli samantyyppinen vika ,vaihdoin uudet kärjet ja konkan niin alkoi kone toimimaan:D)

• konevelhoo

puolan säätäminen on helpointa kun laittaa pahvinpalan magneeton ja puolanväliin ,sitten kirirstää ruuvit ja ottaa pahvinpalan pois välistä.:D

• Masa1
        konevelhoo kirjoitti:

puolan säätäminen on helpointa kun laittaa pahvinpalan magneeton ja puolanväliin ,sitten kirirstää ruuvit ja ottaa pahvinpalan pois välistä.:D

Joo hyvä tietää tuo kärkin säätö kun en sitä huommannut katsoa pitänee mitata se konkan mikrofaradi arvo niin eiköhän se siitä sitten rupea käymään

kiitoksia vaan kaikille vastauksista

• ervervwv

puolan ja vauhtipyörän välys on vasemmalla puolella muistaakseni 0.25 ja oikealla 0.35
      Omassa koneessa ainakin toimii näillä

• Näin se käy

Usein on vanhemmassa pystyakselimoottorissa ylempi laakerointi väljä eli huimapyörässä heittoa.
        Puolan säätö käy vaivattomasti useammista ohuista välysmitoista kasatulla 0,45 nipulla joka taipuu siihen kaarevaan väliin.
        Kierretään magneetit puolan kohdalle niin ne vetävät puolan välysliuskojen sallimaan etäisyyteen.

• pahvi tai muovi
        Näin se käy kirjoitti:

Usein on vanhemmassa pystyakselimoottorissa ylempi laakerointi väljä eli huimapyörässä heittoa.
        Puolan säätö käy vaivattomasti useammista ohuista välysmitoista kasatulla 0,45 nipulla joka taipuu siihen kaarevaan väliin.
        Kierretään magneetit puolan kohdalle niin ne vetävät puolan välysliuskojen sallimaan etäisyyteen.

ovat parhaita katoppas kun tunget sen välysmitan väliin niin magneetti pitää kiinni(vähän niin kuin nainenkin sänkyhommissa):D.
        mutta sopivalla muoviliuskalla tai pahvilla helpoin säätää välys magneeton ja puolan välistä.

• KOkemusta on

Laita siihen kärjetön sytytinyksikkö, niin ei tarvi pohtia enää koskaan kärkiä tai konkkaa. Yksikkö menee suoraan vanhan puolan yhteyteen, eikä maksa kuin parikymppiä. Ihan varaosana saa.

Ei tarvi edes vauhtipyörää irrottaa tuon asennusta varten. Just omaan koneeseen semmosen asensin.

• Masa1

Mites se laattaliitin siinä kärjettömän puolan kyljessä on niin tuleeko siihen se johto mikä tulee sieltä kaasuvivulta toimiiko pysäytys ja siinä vanhssa puolassa on vielä toisen ruuvin alla maajohto kärjetöntä ei vissiin tarvii erillistä maadoitusta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe