Olin Ämyrin lavalla 14.7 lauantaina, Tapsa tuli kello 22.30 lavalle Pepito orkesteri ei minun mielestä kuuluttanut Tapsaa lavalle vaan Tapsa käveli sivuovesta suoraan lavalle tai, jos orkesterista joku kuulutti niin aika hiljaa kuului kuulutus..
Eka kappale kuinka rakkaus alkoi, poika varjoisalta kujalta, hafanana,
saarenmaan valssista pitkä versio, hieno!
Muutamia kertoja Tapsa pyyhki pyyhkeellä kasvojaan laulujen aikana, ja kerran sanoi jotain aika tiukkaan sävyyn rumpalille ja sitten Tapsa muutaman laulun jälkeen sanoi, et pidetään -ihan pieni tauko, poistui sitten Pepito orkesterinsa kanssa pois yleisö jäi odottamaan ja noin minuutin kuluttua Pepito orkesteri tuli takaisin ja alkoi soittamaan, Tapsa ei tullut takaisin.
Minun mielestä se eka Tapsan setti oli liian lyhyt, tai sitten se vain minusta tuntui siltä, et aika menee liian nopeasti..ja kun sitä ihmettelin kaverille, et menikö se 45 minuuttia niin nopeasti niin kaveri sanoi, et Tapsahan oli tosi huonovointisen näköinen... Tapsan orkesteri soitti sen setin loppuun ilman Tapsaa.
Toisen osuuden Tapsa aloitti puolen yön jälkeen ja nyt Tapsa oli silminnähden saanut energiaa ja ei kertaakaan pyyhkinyt pyyhkeellä kasvoja siis ei kertaakaan koko toisen setin aikana, ja muutenkin oli piristynyt tauon aikana ihan huippuunsa.
Jos oikein järjellä ajattelee niin ehkä valot oli eka setin aikana liian suoraan osoitettu Tapsaan tai sitten ilma virtaus ei käynyt lavalle ollenkaan.. vaikka siellä oli läpiveto
molemmat kolme oviaukkoa auki ja ikkunat..
Mutta ehkä ne esiintymislavan loistevalot kesäiltana 20 astetta lämpöä ulkona ja esiintymislavalla valot 20 astetta lämpöä enemmän... kyllä kai kuka vaan voi alkaa voimaan huonosti liian kuumassa.
No oli miten oli niin toinen setti oli huomattavasti pitempi.
Yleisö tykkäsi kovasti Tapsasta, Tapsa sai joka laulun jälkeen raikuvat suosionosoitukset, suurin osa yleisöstä tanssi ja lavan edessä oli katsomassa ja kuuntelemassa runsaslukuinen yleisö.
Tapsa ei puhunut laulujen välissä muuta kuin sanoi aina seuraavan laulun nimen tai kahden seuraavan laulun nimet jotka laulaa seuraavana.
Ainakin kappaleet:
kultaniityt, kaunis nainen, amado mio, rakkauden satu, sulle, delilah, tuulia, Äidin pikkupoika, kuljen taas kotiinpäin, r-a-k-a-s, päättyneet on päivät, ja kuultiin myös iki ihanat suosikkini -paista päivä ja -tulkaa tytöt takaisin.
Lopuksi täysikuu ja annina.
Tapsa ja Pepito orkesteri, kun poistui niin yleisö jäi ainakin 5 minuutiksi taputtamaan ja tömisyttämään jalkoja, mutta Tapsaa ei näkynyt lavalle.. Illan toinen orkesteri Esteri tuli lavalle ja sanoi, et Tapsa ei enää tule..
No..ei hätää meillä.. mennään seuraavan kerran jonnekin toiseen tanssipaikkaan missä Tapsa esiintyy lisää kuuntelemaan ja katsomaan Tapsan esiintymistä.
Ämyrin lavasta sen verran, et esiintyjien taukotilat ei ole missäään piilossa vaan ovi menee taukohuoneeseen pihalta, esiintyjillä yleisöllä on yhteiset ulkona liikkumistilat, et yleisökin saa liikkua siellä missä esiintyjät liikkuu. Tauon aikana Tapsa liikkui siellä missä me muutkin, seuralaisistani toinen kävi hakemassa nimikirjoituksen kaveri kertoi, et Tapsa oli vähäsanainen -vaisu, mutta kirjoitti Tapsa nimmarin.
Oli hieno ilta.!
Ämyrin lavalla 14.7
7
1238
Vastaukset
- *meikä*
MOIKKA! :)
Olin myös tuolla Ämyrillä kuuntelemassa Tapania.
En osaa sanoa oliko Tapani erityisen huonovointisen näköinen. Kuuma hänellä kyllä varmasti oli, koska tosiaankin pyyhki muutamia kertoja hikeä kasvoiltaan, mutta tuolla Ämyrillä olikin alkuillasta huono ilmanvaihto ( ulkonakin ilma oli vielä silloin ilalllakin tosi lämmin ja seisova, eli ei oikein käynyt pienintäkään tuulenvirettä) ja todellakin siinä loistelamppujen paahteessa puku päällä oleminen ei varmaan mitään herkkua ollut ).
Myöskin yski kovaa siinä yhdessä vaiheessa ja niisti nenäänsä, joten olisiko ollut jotain flunssanpoikasta/kuumetta äänestä sitä flunssaa ei kyllä havainnut, sillä niin komeasti Tapsan ääni soi ( esim. juuri se Saarenmaan valssi oli upea )
Katsoin ,että kello oli muutamia minutteja yli kello 23.00, kun Tapsa sen ensimmäisen settinsä lopetti, eli sellaiset 36 minuuttia hän esiintyi ennen taukoa.
Sitä en sitten huomannutkaan ,että Tapsan bändi tuli ilman Tapsaa takaisin lavalle soittamaan setin loppuun, koska lähdin heti Tapsan poistuttua siitä lavanedestä pois ja luulin ,että siellä esiintyy seuraavaksi se Esteri-bändi.
Toiseen settiinsä Tapsa oli kyllä selvästi piristynyt ja hymyilikin enemmän. Oli ihan huippuvedossa. Tosi komeasti kajahti ilmoille muunmuassa Delilah ja Hopeinen kuu .
Toinen setti kesti muuten 50 minuuttia. Tapsa sai kyllä todella raikuvia ablodeita runsaslukuiselta yleisöltä ( ja näyttipä saaneen pari ruusuakin) ja tunnelma oli upea ja sanoinkuvannollisestikkin lämmin.
Tapanihan lauloi yhtenä ylimääräisenä lauluna sen "Anniinan" arvasin ,että hän ei tule takaisin lavalle, vaikka yleisö sitä useita minuutteja kestävillä suosionsosoituksilla vaatikin, sillä yleensä Tapsa ei yleensäkään tule enää Anniinan encorena laulettuaan takaisin lavalle ( ilmeisesti se on Tapsankin mielestä kaunis ja tunnelmallinen lopetusbiisi keikalle ja sitähän se juuri onkin ).
Jotkuthan tanssiathan ovat joskus valittaneet siitä ,että Tapsan välispiikit ovat liian pitkiä ja vievät heiltä täten hyvää tanssiaikaa, joten liekö Tapsa nyt sitten tanssikeikoillaan päättänyt jättää välispiikit vähemmälle.
Tauolla en nähnyt tapsaa, koska olin kahviossa, mutta keikan loputtua, kun Tapsa oli menossa autoonsa niin eräskin pariskunta kuului Tapsan kanssa siinä juttelevan ja hienosta keikasta kiittävän. joten kyllä Tapsa yleisönsä kanssa juttelee siinä missä joku muukin artisti. Ei ole mikään ylpistelijä, vaikka jotkut niin väittävätkin.- *meikä*
Sitä minä hieman ihmettelin ,että nyt Tapsalla ei ollut vettä mukana siellä lavalla lainkaan. Yleensähän hänellä joku vesimuki/pullo josta ottaa välillä hörpyn, mutta nyt en minä ainakaan huomannut hänen juovan kertaakaan , vaikka hikoilikin siinä kuumuudessa.
Kiva lukea keikkakuulumisia teiltä "Uralin" ja "meikä" :D
KIITOS TOSIPALJON :D
Kyllä tollasesssa kovassa kuumuudessa esiintyminen on tukalaa , joten eipä se mikään ihme olis ,että siinä huono vointiseks tuleekin.
Hyvä kumminkin ,että Tapsa tauon jälkeen oli taas täydessä iskussa.
Tuolla Riutanharjulla viikko sitten Tapsa ei kans mitään välispiikkejä puhunut.
Kerrohan "Uralin" ja muutkin sitten taas keikkakuulumisia sitä mukaan kun Tapsan keikoilla olette olleet .- OK.
Sinä kun Uralin pidät käsittääkseni myös Kari Tapiosta, niin sanoppa nyt puolueeton mielipiteesi, että kuulostiko se Tapsan laulu määkimiseltä ?
- *meikä*
Täytyy sanoa sekin vielä ,että parissa biisissä ( Sydänsuruja ja toinen taisi olla muistaakseni Poika varjoiselta kujalta )Tapsa osoitti olevansa myös virtuoosimainen viheltäjä !
- OK.
Nythän on paljon liikkeellä jotain sellaista viruksen aiheuttamaa flunssaa, jossa oireina on kuumeilua ja huimausta, sekä kovaa päänsärkyä. Jotta ei tiedä vaikka jotain tälläistä flunssan tynkää saattoi ehkäpä Tapsallakin hieman olla.
Olisi ollut kiva olla tuolla keikalla mukana, mutta valitettavasti oli työesteitä ( olin viikonlopun töissä ja yövuorossa vielä). Viimekesänä olin Tapanin keikalla Ämyrillä ja pidin kovasti sekä keikasta, että itse tanssipaikasta. Ämyrin henkilökunta on ystävällistä ja lava viihtyisällä paikkaa. Se on juuri myös kiva juttu ,että esiintyjillä ja yleisöllä on yhteiset ulkona liikkumistilat.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1057111- 474886
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562741Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52258Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101228Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1821187Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921053Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai248876Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30866Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179813