Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ensinmäinen Humala

kokeilua

Elikkäs ikinä en ole ollut humalassa mutta nyt olisi tarkoitus sitäkin tuntemusta kokeilla. Muutaman kerran olen yhden kaljan ottanut mutta ei ikinä enempää. En todellakaan kaipaa mitään hirveätä krapulaa. Pääasia että ilalla tuntuu että jotain on otettu sillä tuo yksi kalja ei missään tunnu.

Itse ajattelin että 3 kaljaa riittäisi jos illan aikan juon. Entäs tuo juomis tahti? Jos juon ne vaikka 1-2h aikana niin ei kai aamulla ole krapulaa? Painoa on se 60kg ja rapiat.

En siis ole todellakaan hirveästi alkoholia käyttänyt. Ja niin sitä krapulaa en todellakaan kaipaa. Oisko tuo 3 kaljaa hyvä määrä?

10

2280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla alaikäinen

      kokeile aluksi ihan varovasti.3-4 pulloa ihan hyvä määrä ensialkuun.ainakin tiedät sitten sen vaikutuksen.tuon määrän saa juotua ihan helposti,kahdessa tunnissa,mutta jokainen juo omaan tahtiin.

    • OOOOOOOOOO

      Ei kyllä taida tuntua edes aloittelijalla humalana. Paitsi ehkä jos olet nainen. Viisi olutta 2-3 tuntiin pitäisi riittää. Ei tuosta viidestäkään oluesta krapulaa todennäköisesti tule, tai se riippuu paljon yksilöstä. Itselläni tulee jotain pieniä krapulan oireita mäyräkoirallisen jälkeen, mut joillain tulee jo muutamasta kaljasta. Ota kerralla viisi, niin ei tarvitse seuraavana päivänä kokeilla isommalla jos tuo kolme ei riittänytkään :)

    • monesta muusta asiasta

      Jos olet puolen litran siidereitä maistellut jo niin osta 6-pack (2 litraa) ja juo sitä ihan omaan tahtiisi, siis vaikka pullo tuntiin. Kyllä sen pitäisi tuntua. Ja krapulaa ei tule, lupaan sen.

      • kaverin bileissä

        4 lonkku pulloa ja pari bisseä. Se tuntui aika paljonkin-> sammuin lopulta. Tosin en ollut syönyt silloin mitään, painan 45 kiloa ja olen 15 tyttö...


    • <Random>

      Kun lopetat juomisen niin juuri ennen nukkumaan menoa syö 2-3 ruisleipää, johon laitat makkaraa ja juustoa. Sitten vielä juot 2-3 lasillista vettä päälle.

      Sitten nukkumaan ja kun heräät niin krapulaa ei ole tai on niin lievä, että sitä hädin tuskin huomaa.

      Usko vanhaa konkaria.

      • kokeilua

        Taidan sitten teidän ehdotuksien välistä ottaa sen 4 kaljaa. Tai sitten kolme. Pitää katsoa miltä tuntuu. Olen siis pari kertaa juonut tölkin kaljaa ja vähänaika sitten join 0.5 litraa siideriä. Siidenrin join jossain tunnissa tai vähän yli ja tuli siitäkin jo ehkä vähän kummallinen olo kun yksin join ennen nukkumaan menoa. Ehkä joitan pelkotiloja tai tälleen mutta ei mitenkää hirveästi.


      • Toinen konkari.

        Varmin konsti hankkia krapula on juoda viunaa syömättä mitään, edes lopuksi ennen koisimista.
        Sattuneesta syystä olen juopotellut venäläisten kanssa vuosikymmenten mittaan.
        Venäläinen pultsarikaan ei juo votkaa ilman ruisleipää.
        Kun juomisen ohessa koko ajan napostelee jotain ravitsevaa, niin kovaa krapulaa ei tule.


      • viiden tähden juoppo
        Toinen konkari. kirjoitti:

        Varmin konsti hankkia krapula on juoda viunaa syömättä mitään, edes lopuksi ennen koisimista.
        Sattuneesta syystä olen juopotellut venäläisten kanssa vuosikymmenten mittaan.
        Venäläinen pultsarikaan ei juo votkaa ilman ruisleipää.
        Kun juomisen ohessa koko ajan napostelee jotain ravitsevaa, niin kovaa krapulaa ei tule.

        alkoholi laittaa elimistön neste ja suolatasapainon sekaisin. suolat ja nesteet lähtee kehosta kusen mukana pois. riittää kun syö vaikka muutaman palan ruisleipää ja muutaman lasin vettä päälle ryyppäämisen yhteydessä niin krapulan voimakkuus laskee puoleen.


    • .................

      Oli eka kerta join 10kaljaa painoin sillo n.60kg mutta ei ollu rapulaa

      • eka känni

        Eka kertaa humalassa eilen ja ois vaan pitäny käydä lukemas täällä ensin. Söin karkkia sitten alotin juomaan ja sitte en syönykkää koko iltana muuta ku mokkapalan ja yritin väkisin vääntää pastaa alas, vaikei yhtää tehny mieli, ku joku sitte vihjas että kannattaa syödä. No illalla söin banskun ja yön mittaan oon heräilly ja käyny leipää napsimassa, silti hieman heikottaa :/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe