kiinanharjakoira allergikolle

....

Voiko ihminen joka on allerginen kaikille turkkieläimille hankkia kiinanharjakoiran?

7

3926

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akka

      Ei voi. Karvattomista koristahan sitä allergisoivaa hilsettä vasta lähteekin. En suosittele allergiselle mitään nisäkästä lemmikiksi, niin ikävältä kuin se kuulostaakin. :( JOS jonkun koiraroun mainitsisi, niin villakoirilla on niin tiheä turkki, ettei sieltä pääse hilsetta niin paljoa kuin esim karvattomista. Lohdutukseksi voin sanoa, että minä olin lapsena superallerginen kaikelle, mutta nyt aikuisena (25v.), kotonani asustaa 6 jyrsijää sekä koira, eikä allergisista oireista tietoakaan. Varuillaan pitää silti olla ja varautua oireiden puhkeamiseen/lemmikeistä luopumiseen.

      • ....

        kiitos vastaukesta...ajattelin vaan kysyä täältä niinku ihmisten kommenttia asiaan...mutta ei kaikki kiinanharjakoirat ole karvattomia ja luin siitä tietoa niin sanottiin että eri ihmiset joilla on allergia reagoivat eläimiin eri tavalla että kannattaisi koittaa ensin niin että vaikka vierailisi jonkun luona jolla on sen rotunen koira ja katsoo mitä tapahtuu..harkitsin myös sitä villakoiraa mutta se sitten jäi kun näin tutun jolla oli kiinanharjakoira ja se sano että siitä ei lähde yhtään karvaa että se voisi sopia allergikollekkin..:)


      • zhsfhzsfh
        .... kirjoitti:

        kiitos vastaukesta...ajattelin vaan kysyä täältä niinku ihmisten kommenttia asiaan...mutta ei kaikki kiinanharjakoirat ole karvattomia ja luin siitä tietoa niin sanottiin että eri ihmiset joilla on allergia reagoivat eläimiin eri tavalla että kannattaisi koittaa ensin niin että vaikka vierailisi jonkun luona jolla on sen rotunen koira ja katsoo mitä tapahtuu..harkitsin myös sitä villakoiraa mutta se sitten jäi kun näin tutun jolla oli kiinanharjakoira ja se sano että siitä ei lähde yhtään karvaa että se voisi sopia allergikollekkin..:)

        allerginen niille karvoille vaan hilseelle.


    • voisitkin???

      Veljeni erittäin allerginen poika eli kiinanharjakoiran kanssa vuosia ilman mitään oireita. Koirien kanssa yleensä ei voi olla viittä-kymenettä minuuttia kauempaa,kun pahat oireet alkavat.
      Koiran kun pesee parin viikon välein ja rasvaa,se sito hilsettä.Näin kasvattaja neuvoi ja Mitään ongelmia ei ollut.Tälläkin hetkellä poika oireilee karvallisen koiran kanssa(harjakoira koirien taivaassa)Mutta ei tietenkään välttämättä päde kaikissa tapauksissa.

      • vähäsen vielä

        Ja tältä kasvattajalta paljon mennyt koiria allergia- ja astmaperheisiin ja hyvin kuulemma ainakin siellä myös mennyt.


      • Oikein.

        Ei ole olemassa allergiaystävällisiä koirarotuja. Kaikki vaihtelu johtuu ihmisen allergian yksilöllisyydestä. Allergia on hyvin oikukas eli se voi pahentua tai parantua koska vain ja miten paljon vain. Lisäksi on korostunut riski mm astman syntymiseen. Koiran hyvinvointi ja koiranpidon yhteiskuntakelpoisuus ovat omien mieltymysten ohessa tärkeimmät rodun valitsemisessa huomioitavat asiat.

        Ei ole olemassa allergiaystävällisiä koirarotuja, mutta vaikka olisikin olemassa allergiaystävällisiä koirarotuja niin rotua ei tulisi valita allergiaystävällisyyden perusteella. Tärkeintä on ja olisi että rodun ja yksilön ominaisuudet vastaavat omia resursseja ja mieltymyksiä.

        Jos olet vähänkin vakavammin allerginen niin älä hanki koiraa. Lieväkin allergia voi pahentua eli lievästikin allergisen on harkittava huolellisesti onko viisasta hankkia koira.

        Allergisella on terveytensä ohessa suuri vastuu myös koiran hyvinvoinnista ja elämästä. Allergia ja astma ovat eräitä yleisimpiä syitä koirien lopettamiseen. Uuden kodin hankkiminen ei ole etenkään nopeasti helppoa tai aina edes mahdollista. Kuinka käy koiralle kun allergia pahenee liian vakavaksi? Onko oikein ottaa riski eläimen hyvinvoinnin ja elämän kustannuksella?


    • Heidi-Mari

      Olen miettinyt samaa. Omistan kiinanharjakoiran, mutta isäni on töissä n. 12h päivästä, eikä koira tykkää olla yksin. Äitini on allerginen, en tiedä miten huolehdin koirastani kun 9 Luokka kesken...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe