Himmeät valot

Olen hieman tyytymätön Mazda6:n valoihin. Ensinnäkin lähivalojen polttimoiden vaihto, H4. Mitä kaikkea pitää purkaa? Toisaalta kaukovalot ovat erittäin huonot. Onko ehdotuksia miten kannattaa parantaa. Paksummat johdot, releet . . . vai mitä?
Saako Mazda6:een mistään korjausopasta?
Kiitos

6

2915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaskin

      Mestari oot jos onnistut kuutosmasaan laittamaan H4 polttimot...

    • Mali

      Itse myös huomannut että kaukovalot on tehottomat. Jotenkin tuntuu että valokiila näyttää kapealle, lähelle ja jostain kumman syystä ylös. Valojen korkeussäätö ei poista ko. ongelmaa. Olen harkinnut lisävalojen asennuttamista, todennäköisesti helpoin ja halvin tapa saada lisää näkyvyyttä pimeään.
      Käyttöohjekirjassa on neuvottu polttimoiden vaihto.

      • poks...

        Jos ihan tarkkoja ollaan, niin taitaa mennä referenssiluvut yli sallitun, jos lisäpitkät laittaa. Mutta ei taida nykyisin kovin tarkaa olla niitten kanssa, korkeintaan jos on kovin hankala katsastusmies joskus autoa syynäämässä, eikä muuta keksi sanomista...
        Ja näyttäähän noita lamppuja olevan rekkojenkin keulilla toistakymmentä kappaletta, vaikka samat säädökset niilläkin pitäisi olla.


      • Mali
        poks... kirjoitti:

        Jos ihan tarkkoja ollaan, niin taitaa mennä referenssiluvut yli sallitun, jos lisäpitkät laittaa. Mutta ei taida nykyisin kovin tarkaa olla niitten kanssa, korkeintaan jos on kovin hankala katsastusmies joskus autoa syynäämässä, eikä muuta keksi sanomista...
        Ja näyttäähän noita lamppuja olevan rekkojenkin keulilla toistakymmentä kappaletta, vaikka samat säädökset niilläkin pitäisi olla.

        Montakos luxia sitä henkilöautossa saa olla valotehoa kerrallaan?


      • pykälissä
        Mali kirjoitti:

        Montakos luxia sitä henkilöautossa saa olla valotehoa kerrallaan?

        "Kaukovaloja sallitaan enintään kuusi kappaletta, kuitenkin siten että yhtä aikaa kytkettävissä olevien kaukovalojen referenssiluku ei ylitä arvoa 75. Mikäli asennettujen kaukovalojen yhteenlaskettu referenssiluku on suurempi kuin 75, on valojärjestelmään asennettava erillinen kytkin, jolla estetään yhtä aikaa kytkettävissä olevien valojen referenssiluvun ylittäminen. Kytkentä on toteutettava siten, että kytkimen toimintaa ei voida ohittaa. Ilman sähkökytkentää tai polttimoita olevia kaukovaloja ei sallita."
        Itse asiassa , kun kävin katsomassa nyt kutosen lyhtyjä, niin ymmärtääkseni niitten referenssi luku on 17.5, eli yhteensä 35. Siihen kärsisi laittaa vielä lisävalot, joissa refrenssiluku on 20. Ja sellaisia varmaan löytyy. Jostain syystä oli mielikuva, että olisi ollut 25 tuo alkuperäisten luku, jolloin lisävalot olisi saanut olla vaan 12,5...
        Mutta tiedä tuota sitten, katsooko ne enää nykyisin katsastuksessakaan noita lukuja...


    • Anonyymi

      se on sata referenssi tänäpäivänä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe