AD/HD ja rauhoittavat

Napoya

Onko kellään AD/HD ihmisellä kokemuksia rauhoittavista lääkkeistä ja niiden vaikutuksesta aivotoimintaan ja elämään?

Tarkoitan lähinnä bentsodiatsepiinejä kuten Xanor, Diapam, Oxepam, Tenox, Rivatrill.

12

5183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hö-lmö.

      tervehdy.s

      on kokemusta "rauhottavista"
      diapamia annettiin suoneen ja olin kuin sähköjänis..
      ja pupillit laajeni.. *piri silmä*
      muutakin..

      olin vuosia sitten onnettomuuden jälkeen
      leikkauksessa..
      ensilääkitys se mistä pitäis puutua...
      sai mut heräämään.. ja olin ihan tosi hereillä
      kun hoitajat tuli hakemaan..
      hoitajat kysy heti multa "ootko siis saanut jo ensilääkityksen"
      ja mä siihen pirteenä vastailin vaan että kyllä..

      noh meni vähän aikaan kun mua vietiin leikaukseen
      ja siellä tämä "unilääkäri" sai tolkun pois..
      leikkaus meni suht hyvin..

      joitakin kk myöhemmin minulta "poistettiin"
      rauta jalasta..
      ensilääkitys..
      tolkku pois ja leikkaussaliin...

      leikkausta ei voitu tehdä koska olin vaarallisen sekaisin
      eikä "unilääkäri" uskaltanut nukuttaa eikä puuduttaa..

      lääkäri sitten vaan mumis..
      "hmm.. noh.. eihän sitä rautaa oo otettava pois sieltä.. "
      ja se siitä..

      luulisi että jotain olisi kiinnostanut
      että jotain mätää tässä kaverissa on
      ja siitä ilmoitus papereihin..

      kaksi kertaa yritetty tehdä vatsantähystystä...
      "vähän tästä rauhottavaa.."
      ja menin ihan paniikkiin..
      kun toimenpide alkoi..

      ja taas "ei tästä tule mitään"

      ja keskeytys..

      että on jotakin kokemusta..

      onko pienet pupillit yleensä
      adhd hemmoilla..
      puhun pienistä.. neulanpäistä...

    • qaas2421

      Oma elämänlaatuni on ollut korkeimillaan opiaattien ja diabamien sekoituksella,
      kuitekin siten, että ne määrättiin kipuhin ja paniikkiin, omasta ADHD:stä en tiennyt mitään. Myöhemmin lopetin kaikki lääkitykset ja aloitin vielä myöhemmin ADHD-lääkityksen, joka ei tietystikkään sopinut ollenkaan.

      Nyt olen ollut vuosia ilman mitään lääkitystä ja vielä kymemen vuoen jälkeenkin kaipaan diazepamin ja varsinkin opioidien elämälaatua parantavaa ja mieltä virkistävää viakutusta. Nämä tällaiset asiat ovat lääkärin kädessä ja se on Suomessa ja monessa muussa maassa kohtalona olla sitten ADHD henkilönä ihan vian ilman ja tuijottaa seinää ja katsoa kun elämä valuu hyvin rasvatuista käsistä läpi.

      Sen enempää diapamia kun opiaatteja en koskaan käyttänyt yli anoostuksen ja vaikka annosutksen välillä oivat hurjia, niin silloni olivat myös kivut älyttömät. Parasta o kun tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla me emme ole näkemässä aikaa, kun saamme toimivan lääkityksen, sellaisen joka sopii kaikille, mutta olemme nyt näemässä aikaa, kun diagnoosin saa nuroemmat ja nuoremmat. Itse olin jos 40 kun minut diagnosoitiin nyt 55 vuotiaan katson kotona seinää ja odotan eläkettä.

      Mielenkiinoitsta on se,että opaatit ja diabamit eivät toimi ADHD ihmiseen kuten lääkärit kuvittelevat, vaan ne piristävät samoin kuin esim itsellä ollut Conserta piristää ei sairasta.

      • Anonyymi

        Saman laatuisia kokemuksia , loistava kirjoitus


    • Anonyymi

      Sain raivokohtauksia, eräästä asiasta sitten meni ihan "kamelin selkä poikki" ja hakeuduin lääkäriin.. Mania/ADHD alku analyysi tms, ihan yleislääkäriltä.
      Pyysin ja sain 5mg diapameja.

      2 päivää nyt vasta takana näitä. Miedot annokset.
      Ohjeessa on 1kpl ahdistukseen päivässä.
      Heh, no voi vittu kun ahdistaa käytännössä ihan koko ajan, niin mun mielestä näitä pitäis saada syödä 2kpl päivässä.

      Kerroin lääkärille että kauan sitten nuorempana parikymppisenä, koitin vetää piri viivat, itseasiassa siitä vielä 1v jälkeen koitin toisenkin kerran.
      Molemmilla kerroilla lähti taju. Nukuin kuin tukki.

      Lääkäri oli sitä mieltä että ADHD voi olla kyllä, ja elämänhistoria sellaista sekamelskaa että voisi olla tottakin.
      Mutta, voisiko kuulostaa järkevältä ehdottaa lääkärille, että otan aamulla diapamin, X mg vai olisiko se Opamox vai mikä, parempi? ja sitten illalla, jos on jotain tehtävää tms, niin illalla se Concerta ?

      Ja tarkoitus olisi mennä töihin tästä nyt keväällä, ehkä pääsen ehkä en, niin mun mielestä toi Diapam ei haittaa mua mitenkään, siis motorisesti tms.
      Ehkä nyt ensi alkuun jotain hmmm lievää hajamielisyyttä niistä on tullut ehkä, siis että laitan avaimet eri paikkaan kun joskus ennen missä ne aina on ollut. Jne.
      Mutta muutos elämään on ollut sen verran suuri että arvaa vituttaako että meni 20 vuotta tai 30 vuotta elämästä nyt päin vittua ja hukkaan että miksi näitä ei voitu antaa kun olin pieni ja teini ???

      äh... heh kuulostaa raivolta mutta en minä nyt ole mitenkään raivoissani...
      otin aamu klo 6 kun alkoi kierrokset nousemaan taas, muuttuu paasaavaksi pikku hitleriksi... sitten otan 5mg diapamin ja menee ehkä 8h ihan ok, jonain päivänä menee koko päivä...

      • Anonyymi

        Pitäisköhän sun improvisoida jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisköhän sun improvisoida jotain?

        hmmm en ymmärrä? kitaralla koitan improvisoida, mutta kun mulla on vitun vahva fiilis, sekä pelko, että kun semilahjakas kitaran soitto jäi joskus 17 vuotiaana pois, niin mitä jos mä saan sitä concertaa niin onko mahdollisuus että sekin voisi jatkua? siis töiden lisäksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisköhän sun improvisoida jotain?

        siis nyt näiden pillereiden avulla on heti muuttunut elämä, lähdin ystäviä katsomaan, juttelen rauhallisesti, nautin musiikista ekaa kertaa en tiedä koska ???

        mutta hmm... no tää on liian aikaista vielä, haluausin sen 15 vuotiaana olleen super-keskittymiskykyni takaisin. Tiettyihin asioihin olin aivan autistisen keskittynyt juuri esim kitaraan, 6-12 tuntia päivässä pelkkää kitaraa, tapping sormet verellä, sitten vaihdettiin sormia :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        siis nyt näiden pillereiden avulla on heti muuttunut elämä, lähdin ystäviä katsomaan, juttelen rauhallisesti, nautin musiikista ekaa kertaa en tiedä koska ???

        mutta hmm... no tää on liian aikaista vielä, haluausin sen 15 vuotiaana olleen super-keskittymiskykyni takaisin. Tiettyihin asioihin olin aivan autistisen keskittynyt juuri esim kitaraan, 6-12 tuntia päivässä pelkkää kitaraa, tapping sormet verellä, sitten vaihdettiin sormia :D

        Voisit keskustella lääkärisi kanssa esimerkiksi lääkityksen vähentämisestä. Kerro, että haluaisit ainakin osan omasta itsestäsi takaisin, eiköhän tuo ymmärrä. ; )

        Mielestäni yleensäkin lääkityksen pitäisi olla niin minimaalinen, että sillä juuri pärjää aiheuttamatta ongelmia itselleen tai muille, ei niin, että haettaisiin täydellisyyttä ja totaalista "terveyttä", jota ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Voisit keskustella lääkärisi kanssa esimerkiksi lääkityksen vähentämisestä. Kerro, että haluaisit ainakin osan omasta itsestäsi takaisin, eiköhän tuo ymmärrä. ; )

        Mielestäni yleensäkin lääkityksen pitäisi olla niin minimaalinen, että sillä juuri pärjää aiheuttamatta ongelmia itselleen tai muille, ei niin, että haettaisiin täydellisyyttä ja totaalista "terveyttä", jota ei ole olemassakaan.

        Pistän vielä uuden. Kyllä oli tasan vitun viimeinen kerta kun täältä tulen mitään utelemaan. Ei saatana mitä idiootteja.
        2 päivää sitten saanut diagnoosia ja reseptiä, harjoittelen näiden kanssa.
        Sitten tulee joku vitun retardi sanomaan että "lopeta lääkitys"
        Juu
        Suomi24 on kyllä yks saatana atomipommin arvoinen kasa paskaa


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Voisit keskustella lääkärisi kanssa esimerkiksi lääkityksen vähentämisestä. Kerro, että haluaisit ainakin osan omasta itsestäsi takaisin, eiköhän tuo ymmärrä. ; )

        Mielestäni yleensäkin lääkityksen pitäisi olla niin minimaalinen, että sillä juuri pärjää aiheuttamatta ongelmia itselleen tai muille, ei niin, että haettaisiin täydellisyyttä ja totaalista "terveyttä", jota ei ole olemassakaan.

        ja vielä taisi unohtua se, että ryyppäsin 25 vuotta, että onko siellä joku helvetin teini nyt vinkumassa ja neuvomassa jotain? mitä?


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Voisit keskustella lääkärisi kanssa esimerkiksi lääkityksen vähentämisestä. Kerro, että haluaisit ainakin osan omasta itsestäsi takaisin, eiköhän tuo ymmärrä. ; )

        Mielestäni yleensäkin lääkityksen pitäisi olla niin minimaalinen, että sillä juuri pärjää aiheuttamatta ongelmia itselleen tai muille, ei niin, että haettaisiin täydellisyyttä ja totaalista "terveyttä", jota ei ole olemassakaan.

        Varmaan taas lähti rage vaihe päälle. En ota silti pilleriä.
        Mutta joo, en minä täältä utele mitään enää.
        Ryyppäsin 25 vuotta, sekoilin pienestä lapsesta asti.
        Nyt uskalsin ensimmäistä kertaa mennä lääkärille.
        Sitten tääll koittaa udella jotain, niin neuvo on että lopeta lääkkeet....
        jassooo. retardien foorumi, lähden pois.


    • Anonyymi

      jaa, että kun eilen on hyvältä tuntunut lääkitys aloitettu, niin nyt se lopetetaan
      kuuleppas nyt, lähde menee täältä oikeasti

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe