Ei vihaa tekijää kohtaan
Kälviällä tapahtunut poliisin kuolemaan johtanut yliajo ei ole aiheuttanut vihan tunteita poliisipiireissä, vaikka tekoa voikin olla vaikea ymmärtää.
Gudmund Lindströmin muistotilaisuudessa puhunut Pietarsaaren apulaispoliisipäällikkö Hans Snellman kertoi huomanneensa tapahtuneen jälkeen, että poliisit eivät kanna kaunaa yliajajalle.
- Minua ilahdutti huomata, että poliisipiirissä ei ole vihaa tekijää kohtaan. Se on hyvä merkki, että poliisit eivät rupea vihaamaan rikoksen tekijöitä ja heitä osataan kuitenkin kunnioittaa ihmisinä, Snellman sanoi puheessaan.
Snellman muistaa tarkasti järkyttävän kesäkuun viimeisen päivän illan, kun Lindström menehtyi työssään.
- Se oli vaikein yö, mitä minulla on ollut koko poliisiurani aikana.
Sisäministeriön poliisiylijohtajan Markku Salmisen mukaan poliisin kuolema työssä on rikos koko yhteiskuntaa kohtaan.
- Aina on olemassa riski poliisin hengen menetyksestä. Poliisit asettavat työssään jatkuvasti itsensä vaaralle alttiiksi muiden ihmisten turvallisuuden takia.
- Gudmund kohtasi nyt yllättävän ja epänormaalin tilanteen. Tämä on meille suuri suru, hän sanoi.
Kokkolan poliisin ylikonstaapeli Pentti Haimakainen kertoi muistotilaisuudessa kaikkien Suomen poliisien tuntevan syvää surua Lindströmin menehtymisen takia.
- Varmasti jokainen suomalainen poliisi haluaisi keventää teidän taakkaa suuressa surussanne, hän sanoi omaisille.
Poliiseilla ei vihaa tekijöitä kohtaan
5
1133
Vastaukset
- BMW-M3
Mistä sitten johtuu, että valitettavan tapahtuman jälkeen poliisi on ryhtynyt vainomaan ja kyykyttämään nuoria BMW-kuskeja ?
Vastaus: Poliisin yksinkertaisuudesta ja tyhmyydestä johtuen.- ---
tilastoja kehiin? tai edes jotain faktaa.
- siinäpä sinulle miettimistä
Lopeta se hourailu keskellä päivää. Kai sen nyt kaikki sinua lukuunottamatta tajuaa, ettei se tapahtuma ollut minkään auton vika! Keksisit nyt jotain asiallista asia kerrottavaksim etkä lapsellisuuksia kirjoittelisi.
- Tosi on
Kansanedustaja, polisina 17 vuotta ollut Petri Salo sen tietää. Kunnon poika hyvästä perheestä, miksi häntä vihata...
- vihais ?
Poliisin oma mokahan toi oli !!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849