Onko metalliväri jotenkin kestävämpi tai parempi kuin perus(ei-metalli)väri vai onko vain hienomman näköinen? Ainakin monessa uudessa autossa joutuu maksamaan lisää metalliväristä, eli kannattaako siitä maksaa? Entä mikä on metalli- ja helmiäisvärin ero?
metalliväri/helmiäisväri/maali
4
10517
Vastaukset
Kestävyydessä.
Ovat nykyään lähes poikkeuksetta kaksikerros maalauksia kaikki värisävystä riippumatta.
Syy tähän on se ettei autotehtaiden tarvitse pitää kahta eri maalaus linjaa vaan kaikki autot voidaan pistää yhdestä linjasta läpi.- tuossa
metalli/helmiäisvärissä on aina lakkakerros päällä ja vanhingon sattuessa myös se maali on paremmin häivytettävissä, kun tuo lakkakerros suojaa sitä varsinaista värikerrosta!
Minusta ainakan en ole yhdessäkään tavallisessa värissä tavannut lakkakerrosta päällä uudessa autossa- uusissa
Autoissa on yleisesti myös ns tavallisissa maaleissa lakka päällä.
Tehtaalla autot maalataan ns vesiohenteisilla maaleilla ja niihin kyllä tulee lakka päälle koska muuten niissä ei ole kiiltoa. Se lakka itsessään on väritöntä ja suojaa varsinaisen perusvärin ja antaa kiillon.
Myös automaalaamoissa käytetään nyk ns vesiohenteisia maaleja pääsääntöisesti koska direktiivit niin vaatii.
Metallihohtomaaleisssa on tavallista ja helmiäishohtoa.
Helmiäishohdossa ne "metallihiutaleet" ovat pyöreitä ja tavallisessa taas litteitä hiutaleita.
Helmiäishohtomaali näyttää hiukan eriväriseltä eri kulmista katsottaessa, siis enemmän kuin tav metallihohtomaali. Meniköhän tää vaikeaksi, mutta näin se vaan on!!!
Olen useita vuosia maalannut autoja ja siis perehtynyt asioihin joten turha kinata vastaan jos sitä nyt joku harkitsee ;))))) - Muha
Ainakin vm. -94 19 rellussa on lakka normaalin maalin päällä. Ja ei siis ole metalli tai muu erikoisväri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582830Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1022281Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121970Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841413- 681394
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181310TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43984- 71973