Keskusteluryhmiä onko??

Apua112

Syömishäiriö on maailman kamalinta. Siinä huomaa että ei keskity enää mihinkään muuhun kuin omaan itseensä ja suhteet ja muu maailma jää turhaksi ja siitä ei jaksa enää välittää vaikka se olisikin paras lääke varmaankin koko hommaan. Täällä "onneksi" muitakin sairaita. Outoa myöntää että olen oikeasti SAIRAS kun sitä on niin kauan vaan miettiny että ei mulla siis oikeesti mitään aitoo sairautta oo, että se on vaan tällästä pientä ja normaalia.. Mutta ei todellakaan!!!! VITTU kun sattuu!! Onko ihmisiä jotka haluais jakaa kokemuksia ja jutella?? Ihan anonyymisti ainakin eka... Ja positiivisella asenteella noustaan täältä!! Haluan irti tästä ja elää niinkuin muut ihmiset. Haluan muita "normaaleja" ongelmia!!! Kärsin pahasta ahmimishäiriöstä ja jos jotain kiinnostaa jutella vaikka täällä tai jossain muussa keskustelupalstalla joskus niin se olis varmaan auttavaa... Ainakin voi kokeilla! Vai onko teillä jo jotain sovittuja keskusteluryhmiä? Toivon kaikille voimaaaa!!!!!!

5

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs surullinen

      Hei vaan. Täällä jokapäiväisestä ahmimisesta kärsivä naisenalku. Tiedän miltä sinusta tuntuu, mutta olen niin väsynyt ettei oikein jaksa yleensä muuta kuin lueskella näitä muiden kirjoituksia. Nyt ajattelin kirjoitellakin.

      Käyn terapiassa juttelemassa mm. ahmimisongelmasta ja olen aloittanut Seromex-lääkityksen (pitäisi auttaa ahmimisesta eroon pääsyyn). Välillä tuntuu vaan niin toivottomalta, pystyykö tästä ikinä pääsemään eroon?

      Tuntuu pahalta..

      Voimia ja iso virtuaalihali kohtalotoverilta.

      • anni

        Kiitti sullekin tosi paljon kun kirjotit. En mäkään oikesti jaksais mutta ehkä jokin vaan estää mua menemästä siihen "häpeään" että lopulta tekisin jotain ittelleni koska sehän olis heikkoutta. Vaikka toi on just sitä mitä ei pidä miettiä vaan että me saadaan olla heikkoja ja pitää olla! Mä toivoisin että jaksaisit kirjottaa tänne viä takas. Jos se tuo sulle minkäänlaista onnistumisen tunnetta sun elämään. Esimerkiks sun "virtuaalihalis" oli jotain aivan ihanaa ja oikeesti lämmittävää. Ja vaikka oon tänää vetäny niin vaan v****** ruokaa, niin en halua sitä enää! Tarvitaan kaikki ihmisiä ympärille.. onko sulla läheisiä, jotka ehkä tietää tai ketään terapeutin lisäks joka ymmärtää? Mä kaipaan niitä ihmisiä. Siksi ehkä huomenna rohkastun meneen OA-Finlandin chattiin illalla puhuun asiasta.. Vaatii sairaasti rohkeutta!! Mutta mä v***** voitan :D


    • Joku vaan

      Mä sairastan kyl anoreksiaa mut toivoisin niin paljon pääseväni siitä eroon ja tarviin just jotain ihmisiä kenen kanssa vaihtaa ajatuksia. tää taitaa kyl olla vähäsen väärä paikka. mut en oo tuolta vielä bongannu sellasta ketä oikeesti haluaa parantua.

      • Positiivisesti elämäään!!!

        Hei moi! Mä haluan ihan oikeesti parantua ja ihanaa että jotkut kirjoitti takas mulle. Arvostan sitä tosi paljon. Mun mielestä kans voi olla toisaalta vaikeeta löytää ehkä täältä parantavaa seuraa, mutta mulla on ainakin se asenne, että on niin paljon vielä elettävää ja tunteita tunnettavana, joita pakoilen ruokaan ja kontrollin yritykseen, että aion selviytyä! Mulla on ollu tänään ihan sairaan paska päivä syömisen suhteen, useimmiten menee niin että jos alottaa niin ei sitä osaa lopettaa. Mutta joskus taas menee hiukan paremmin. Ja se auttaa ainakin kun myöntää itelleen että taas tuli tehtyä näin, mutta on tässä vielä useita vuosikymmeniä elämää edessä, joihin tämä yksi hetki tai päivä ei vaikuta oikeesti yhtään mitenkään kun sitä pitkällä tähtäimellä miettii. En todellakaan tuu muistaan tätä päivää vuoden kuluttua, hyvä kun kuukauden. Mutta sillon on taas varmasti uusia retkahduksia ja ongelmia ja ajatuksia joista ei ykskään ihminen tuu ikinä pääseen eroon eikä pidäkään, mutta ne täytyy vaan ottaa vastaan ja hyväksyä ja jaksaa uskoo että taas jonain päivänä menee paremmin ja sen takia kannattaa jaksaa elää ja yrittää! Kuulostaapa jotenkin viisaalta vaikkei todellakaaan oo yksinkertaista.... Mutta minä haluan ihan oikeesti parantua ja aion myös sen tehdä ja siihen tulee kuuluun kyllä niin helvetisti tuskaa mutta ei oo kaippa vaihtoehtoo. Ja olis kiva jotain ajatuksia vaihtaa ja jos se ei tunnu kuitenkaan hyvältä niin sitten ei oo pakko. Tsemppiä ja arvostan mielettömästi teitä jotka "uskaltaa" kirjottaa koska ite en uskaltanu eka.


    • Ninni0

      Syömishäiriöliitolla on vertaistukiryhmiä eri puolilla Suomea sekä keskustelupalsta netissä. Palstalla on ihan kaikenlaisia syömishäiriöitä, myös meitä ahmijoita.

      Itse olen käynyt myös vertaistukiryhmässä. Ensin oli kauhea ennakkoluulo ja luulin, että siellä on vain langanlaihoja anorektikoita ja kaikki ihmettelevät kuinka sinne joku ylipainoinen menee. Ryhmissä olen kuitenkin tavannut kaikenkokoisia ja ikäisiä ihmisiä. Siellä on ollut niin ali-, yli-, kuin normaalipainoisiakin. Suosittelen.

      Lisätietoja saa osoitteesta http://www.syomishairioliitto.fi/.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe