Mikä olisi

156super

paras tapa irroittaa Delta-auton mainostarra, niin että pintaan ei jäisi mitään jälkiä. Auto on ihka uusi, eli 3 päivää sitten hankittu. En tykkää moisista mainoslapuista. Odotan vinkkejä!

17

1821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mainosmies

      Olen monesti miettinyt, miten porukka voi edes ajatella ajavansa jonkun autoliikkeen mainostarra autossaan - ilmaiseksi. Tosin mietin myös, miten joku voi ostaa 120 euron College-paidan, jossa lukee helvetin isolla että Tommy Hilfiger.

      Mene Delta-autoon ja sano, että koska tarran "mainospaikasta" ei ole erillistä sopimusta, ja sen irrottaminen kotikonstein käytännössä mahdotonta, tulee Delta-auton poistaa luvaton mainonta autostasi per heti. Jos ne alkavat itkemään yleisestä tavasta, niin pyydä niiltä ohjeet tarranpoistoon. Jos niillä ei ole, niin sano että rälläkällähän se lähtee ja pyydä niitä maalamaan auto sen jälkeen, kun se on rälläköity.

      Minuakin vituttaa tuollaiset mainokset. Tosin työni puolesta pidän mainospaikkaa auton takaosassa loistavana ideana - ja halpana ottaen huomioon mainospaikan noin 10 vuoden keston.

      VINKKI2: Omassa autossani on vanha FIN-tarra persluukussa. Näin autovaraosaliikkeessä tarranpoisto-ainetta, jota ehkä kokeilen jos ei kynnet riitä. VINKKI3: Olin aikoinani messualalla. Ainoa aine, jolla tarra lähti irti messulevystä, oli 3M-firman Citrus Cleaner (musta aerosolipullo) - maksoi varmaan 120 mk pullo, mutta toimi aina - tais olla 96 % sitruunahappoa tai jotain.

    • Maho

      Ei muuta kun ajat Deltaan ja sanot että tarrat helvettiin. Voit tietysti ehdottaa, että suostut tarran/tarrat pitämään kyydissä muodollista korvausta esim 200€/per kk. vastaan :)

    • tai

      jos et halua tuon takia Deltaan viedä: kauppojen hyllyiltä löytyy sitruunapohjaisia liiman irrotusaineita, sillä lähtee millanen tarra hyvänsä... toivottavasti tarrasi on kuitenkin ikkunassa eikä maalipinnassa. Jos on maalipinnassa niin minäkin suosittelen viemään Deltaan.

      • 156super

        maalipinnassa ja se on DELTAN pieni soikea, hieman "koho" tarra, ei nätti ja kun en todellakaan siedä mitään "rihkamaa".
        Täytynee kysäistä DA:sta.


      • Ricambi
        156super kirjoitti:

        maalipinnassa ja se on DELTAN pieni soikea, hieman "koho" tarra, ei nätti ja kun en todellakaan siedä mitään "rihkamaa".
        Täytynee kysäistä DA:sta.

        Omastani poistin sen varovasti nostamalla kulmasta kunnes liima antoi periksi ja niin edeten sain sen kauniisti poistettua. Liima on kyllä miehekkäästi kiinni joten uudesta autosta voipi olla turvallisempaa poistattaa se likkeessä joka sen tarran sinne liimasikin. Ilmoittele sitten meille miten reagoivat ko. pyynnölle ;O)


      • 156super
        Ricambi kirjoitti:

        Omastani poistin sen varovasti nostamalla kulmasta kunnes liima antoi periksi ja niin edeten sain sen kauniisti poistettua. Liima on kyllä miehekkäästi kiinni joten uudesta autosta voipi olla turvallisempaa poistattaa se likkeessä joka sen tarran sinne liimasikin. Ilmoittele sitten meille miten reagoivat ko. pyynnölle ;O)

        DA:ssa kysäisemässä asiaa, ihan jees palvelu ja ohjeet:
        - hiustenkuivaajalla hieman lämmitystä ja tarran pitäisi (?) irrota noin vaan ja jos jää liimatahroja, on siihen paras poistoaine vanha kunnon "tenu".
        Olisivat tehneet homman, jos minulla olisi ollut vartti aikaa, mutta kun ei ollut, olin jo tunnin muutenkin myöhässä, mutta mikäli en onnistu itse, tekevät sen veloituksetta DA:ssa.
        Mielestäni hyvää palvelua...!
        Noo viikonloppuna kokeillaan ja otetaan pienet "tenut" ihan itsekin.
        Ilmoittelen sitten, kuinka kävi.


    • 6-pyttyinen

      Itselläni oli autossa myös tarran poikasta takaluukussa, tarran poistaminen itse ei ole elämää suurempi juttu.

      Konstithan ovat samat kuin liimattujen mallimerkintöjenkin poistamisessa, eli:
      1. Ota nenäliina
      2. Pyyhi kyyneleet ja ymmärrä ettei uusi alfasi olekaan pilalla
      3. Rapsuta kynnellä tarran kulma auki
      4. Sahaa tarra irti teboilin luottokortilla, ajokortilla tms
      5. Poista maalipintaan jäänyt liima lakkabensiinillä, tinnerillä tai vaikka grillin sytytysnesteellä, jos et tämän takia jaksa kauppaan mennä (vaatii hankaamista rätillä tms)
      6. Kiillota vahalla

      => Brand new

    • 155

      Lämmitä jonkin aikaa föönillä ja irrota tarra varovasti. Tällä konstilla lähti siististi pois jopa takalasista autoliikkeen tarra, joka oli liimattu osittain lämmitinjohtimien päälle (!).
      Myös muovinen Delta-auto lätkä takaluukusta irtosi kätevästi föönin lämmittämänä.

    • Scuore sportivo

      Mitä sitä turhaan energiaa hukkaa siihen että itse irroittaa. Kerro sitten DA:n poikien ilmeet, taitaa niitä vituttaa kun siinä ajassa ehtisi juoda jo kupin kahviakin.
      Oikein tulee paha olo kun näkee Alfan persiissä Deltan keltaisen mainostarran...=/

    • MMP

      kun varovasti puhaltelee niin liima pehmenee mukavasti ja tarra saattaa irrotakkin...

    • BSTR

      Itse olen nyt keväällä irroitellut isompiakin tarroja menestyksellä kuumailmapuhaltimella (pienehköllä lämmöllä) ensin lämmittämällä samalla kun kynnella saa alkuun ja loput vetää rauhallisesti irti.

      Liimat lähti helposti ja vaarattomasti (tarkoitettu myös maalipinnalle) viis itikoista -aineella. Tuntuu olevan sen verran hyvää myös tuulilasin putsaamiseen että tulee varmasti kesällä käytettyä siihen mihin se on tarkoitettukin.

      • 666

        66666


    • Skyhorse

      Mul oli mustan autoni perä kohti keskipäivän aurinkoa ja lähti kaikki mahdolliset plakaatit irti ihan vaan millin kynsillä.

      Vahalla sitten vaan liimat pois, musta se on ainakin aivan tarpeex tuhtia ainetta ja tollaset liuotinpohjaiset vähän arveluttaa. Toki niil lähtee helpommin, mut ne ehtii myös vähän syövyttääkkin.

      Mitäpä sitä mainosteleen, että millä ajelee kuhan ite sen tietää???

    • 156super

      ja helposti. Hieman lämpöä hiustenkuivaajalla, sit reunan alle muovinen voiveitsi("nuukian" ruokalasta napattu) ja eikun irti. Ei tarvinnut edes "tenua", koska liimatahroja ei jäänyt. Siispä voin nautiskella "tenun" itse viikonloppuna!
      Homma taisi olla siksi niin helppo, koska tarra ei ollut kuin vajaan viikon autossa.
      Ja nyt kaikki tarroja irroittelemaan!

    • yyy

      yyyyy

    • pikkumaista

      ei ne tarrat haittaa autolla ajamista turhan pikkumaista aivan kun omistaja häpeisi että on ostanut auton esim delta autosta.

      • kjnjhhfggj

        polttaa koko auton niin ei tarvii katella tarroja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe