Paniikkihäiriö/seronil

Heissan,
kertokaapa te (jo tästä kaikesta parantuneet/hoidon loppuvaiheessa olevat), että missä mennään :)
Pari vuotta terapiaa... oireet aika lievät olleet alusta lähtien, mutta rajoittavat elämääni. En enää matkustele (varsinkaan linja-autolla)ja kyläilyt ovat jääneet.
Mutta oikeastaan haluiaisin kommentteja lääkityksestä. Söin alussa Seroxatia ja kun se ei tuntunut tehoavan vaihdettiin Cipramiliin, mutta ei sekään auttanut ja lääkäri antoi minun lopettaa lääkityksen noin vuosi sitten... nyt paniikki iskee jo niin useissa paikoissa (missä ennen ei) että halusin uudelleen lääkitykselle. Nyt syön Seronilia toista viikkoa (annostus: 6 päivän ajan joka toinen päivä 1 kapseli ja siitä eteenpäin yksi joka aamu). Alkupäivät meni ihan kivasti ja tuntui, että oli tosi levollinen olo (lumevaikutus??) mutta nyt on ollut kolmatta, neljättä päivää ihan uskomattoman ahdistunut ja pelokas olo. Tiedän kyllä, että lääkitys voi usein pahentaa oireita, mutta aikaisemmat merkit eivät kyllä niitä tehneet... TARKOITTAAKO TÄMÄ SITÄ, ETTÄ NÄMÄ LÄÄKKEET AUTTAVAT ??? Onko jollain samanlaisia kokemuksia tai onko syönyt samaa lääkettä, ja kuinka kauan nämä pahemmat fiilikset oikeen jatkuu ???
1306
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Saattaa olla merkki siitä, että tehoaa. Syö kuukausi ja keskustele lääkäri kanssa. Itselläni oli sivuvaikutuksia useamman kuukauden eräällä lääkkellä x, jonka nimeä en halua kertoa ettei kukaan vaan ala välttelemään sitä sen hankalan alun vuoksi.

Suuta kuivasi, pyörrytti, paino nousi monta kiloa.... Nyt kaikki tasaantunut.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Sara kirjoitti:

Heissan,
kertokaapa te (jo tästä kaikesta parantuneet/hoidon loppuvaiheessa olevat), että missä mennään :)
Pari vuotta terapiaa... oireet aika lievät olleet alusta lähtien, mutta rajoittavat elämääni. En enää matkustele (varsinkaan linja-autolla)ja kyläilyt ovat jääneet.
Mutta oikeastaan haluiaisin kommentteja lääkityksestä. Söin alussa Seroxatia ja kun se ei tuntunut tehoavan vaihdettiin Cipramiliin, mutta ei sekään auttanut ja lääkäri antoi minun lopettaa lääkityksen noin vuosi sitten... nyt paniikki iskee jo niin useissa paikoissa (missä ennen ei) että halusin uudelleen lääkitykselle. Nyt syön Seronilia toista viikkoa (annostus: 6 päivän ajan joka toinen päivä 1 kapseli ja siitä eteenpäin yksi joka aamu). Alkupäivät meni ihan kivasti ja tuntui, että oli tosi levollinen olo (lumevaikutus??) mutta nyt on ollut kolmatta, neljättä päivää ihan uskomattoman ahdistunut ja pelokas olo. Tiedän kyllä, että lääkitys voi usein pahentaa oireita, mutta aikaisemmat merkit eivät kyllä niitä tehneet... TARKOITTAAKO TÄMÄ SITÄ, ETTÄ NÄMÄ LÄÄKKEET AUTTAVAT ??? Onko jollain samanlaisia kokemuksia tai onko syönyt samaa lääkettä, ja kuinka kauan nämä pahemmat fiilikset oikeen jatkuu ???

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu