Hei! Kertokaa kokemuksianne Ifin vauvavakuutuksesta, hyviä ja huonoja puolia? Vauvavakuutus pitäisi ottaa pian, ja tässä olen pari tuntia istunut netissä, vertaillut ja soitellut eri yhtiöihin, ja kaikissa on niitä hyviä ja huonoja puolia... Meillä muut vakuutukset Ifillä ja ollaan oltu ihan tyytyväisiä, joten sitä harkitaan. Käsittääkseni Ifin vauvavakuutuksessa on kuitenkin jokin "katkos" syntymän ja 2kk:n iän välillä, mitä tarkalleen ottaen tarkoittaa?
Ifin vauvavakuutus
16
1635
Vastaukset
- aivan turhaa
mä en ole mistään vakuutuksesta ikinä saanut mitään takas. No ok, sain mä talvella 12 euroa kun menin turvalleni, jouduin saikulle ja vaatteet hajos. eikä ollut hiekotettu edes. Aina löytyy joku selitys että ei tarvi korvata. Housutkin makso satasen, lääkkeet aika vitusti ja selkä oli jumissa KAUAN!.Tuo oli vain yks esimerkki kymmenistä joita tiedän lähipiiristäni. Toinen on kun eräs tuttu mursi kätensä 2 vuotta sitten ja sai alta 30e korvauksia. Taas oli selitykset kohdallaan If:llä. Mitä se lohduttaa jos käy niin ikävästi ,että vauva menehtyy jostain syystä ja saat siitä rahaa. Ei auta yhtään mitään. Mieluummin käytän itse ne vakuutusrahat laadukkaisiin turvaistuimiin jne jne
- Riinuli__79
Tapiolassa ei tule tuota katkosta. Itse ajattelin ottaa vauvalle vakuutuksen. Ilman katkosta kannattaa ottaa, jotta mitään allergiaa ja muuta ei todeta katkon aikana. Kun jotain on todettu ilman vakuutusta, niin mitään näistä vaivoista ei luonnollisesti uusi vakuutus korvaa. Omat vanhemmat ottivat minulle vakuutksen jo pienenä ja ihan kivasti siitä on ollut hyötyä vuosien aikana. Päässyt ykstyislääkärille, kun on ollut tarvetta ja lääkkeet korvattu.
Tietysti toivottavaa on, että lapsi on terve ja voihan vakuutuksen myöhemmin lakkauttaa. Itse olen sen verran allerginen ja mieheni myös, että pakko ottaa varalta ainakin aluksi. Monet allergiat ja astma saattaa periytyä. Jos äidinmaito ei jostain syystä kelpaa, korvikkeet tulevat kalliiksi ennen kelakorvauksi. Korvatulehduskierteet saattaa myös raastaa hermoja, jos ei pääse yksityisellelääkärille. Vakavampia esim synnytyksestä tulleita juttuja en edes viitsi ajatella, kun pitää toivoa, että kaikki menee hyvin niin kuin suurimmalla osalla. - ....
eikä mitään katkosta meille ainakaan puhuttu,vain että se vaihtuu sitten eri nimelle,oliks se 3kk iässä vai myöhemmin,jos vakuutusta jatkaa,vielä lapsen synnyttyä...miehen työkaverin vaimo,ifillä töissä,ja se teki meille vakuutuksen...jos jotain sattuu raskausaikana,synnytyksessä,ja oliks se puolen vuoden sisään synnytyksestä,esim.huomataan joku synnytyksessä aiheutunut vamma jälkikäteen,maksetaan tietty könttäsumma,joka kattaa lapsen sairaala muut kulut.
- automaatisesti..
Tässä suora lainaus Ifin verkkosivuilta:
"Vauvavakuutus ei jatku automaattisesti Lapsivakuutuksena, vaan voit hakea Lapsivakuutusta aikaisintaan, kun lapsesi on täyttänyt kaksi (2) kuukautta. Lapsivakuutusta varten tarvitsemme uuden terveysselvityksen."
En ole juristi, joten en voi varma olla, mutta maalaisjärjellä ajateltuna 0-2kk aikana ilmenneet sairaudet eivät ainakaan tuon lauseen mukaan kuuluisi vakuutuksen piirin. Alkuperäisen kirjoittajan kannattaa varmistaa ja kysyä asia omalta vakuutusyhtiöltä, vaikka kannattaakin muistaa, että loppujen lopuksi kaikki vakuutusmyyjät ovat huijareita. :) - .....
automaatisesti.. kirjoitti:
Tässä suora lainaus Ifin verkkosivuilta:
"Vauvavakuutus ei jatku automaattisesti Lapsivakuutuksena, vaan voit hakea Lapsivakuutusta aikaisintaan, kun lapsesi on täyttänyt kaksi (2) kuukautta. Lapsivakuutusta varten tarvitsemme uuden terveysselvityksen."
En ole juristi, joten en voi varma olla, mutta maalaisjärjellä ajateltuna 0-2kk aikana ilmenneet sairaudet eivät ainakaan tuon lauseen mukaan kuuluisi vakuutuksen piirin. Alkuperäisen kirjoittajan kannattaa varmistaa ja kysyä asia omalta vakuutusyhtiöltä, vaikka kannattaakin muistaa, että loppujen lopuksi kaikki vakuutusmyyjät ovat huijareita. :)jos ennen synnytystä tai synnytyksen yhteydessä tulee jotain,vaikka olisi aikaa kulunut synnytyksestä,ja sitten huomataan joku vika vauvalla,liittyen raskauteen/synnytyksen.
koska summa maksetaan könttäsummana,iso rahasumma,joten jos se jo synnytyksen jälkeen maksetaan,jos vauvalle tullut vamma tai jotain,se on tarkoitettu kattamaan koko lapsuusajan lääkäri ja muut kulut,joten sen takia tarvitaan uusi terveys selvitys.jos ei ole synnytyksessä sattunut mitään,niin kyllä sen vakuutuksen saa jatkettua.jos on sattunut,niin maksetaan se könttäsumma,ja enää vakuutusta ei tarvi,koska summa jo maksettu,jonka toiset vakuutusyhtiöt maksaa kait sitten pitempiaikaisilla tietynsummasilla korvauksilla.
en mäkään ois vakuutusta ottanut,mutta uusi mieheni halusi,koska veljen poika vammautui synnytyksen yhteydessä,huomattiin vastakun ei ruvennut käveleen,eikä maha toimi kunnolla,ja heitä harmitti,kun eivät ottaneet vakuutusta,koska poika ei koskaan kävele,ja rahaa uppoaa paljon...nyt jo koulussa.pää pelaa normaalisti.joten varalta otettiin. - ...
..... kirjoitti:
jos ennen synnytystä tai synnytyksen yhteydessä tulee jotain,vaikka olisi aikaa kulunut synnytyksestä,ja sitten huomataan joku vika vauvalla,liittyen raskauteen/synnytyksen.
koska summa maksetaan könttäsummana,iso rahasumma,joten jos se jo synnytyksen jälkeen maksetaan,jos vauvalle tullut vamma tai jotain,se on tarkoitettu kattamaan koko lapsuusajan lääkäri ja muut kulut,joten sen takia tarvitaan uusi terveys selvitys.jos ei ole synnytyksessä sattunut mitään,niin kyllä sen vakuutuksen saa jatkettua.jos on sattunut,niin maksetaan se könttäsumma,ja enää vakuutusta ei tarvi,koska summa jo maksettu,jonka toiset vakuutusyhtiöt maksaa kait sitten pitempiaikaisilla tietynsummasilla korvauksilla.
en mäkään ois vakuutusta ottanut,mutta uusi mieheni halusi,koska veljen poika vammautui synnytyksen yhteydessä,huomattiin vastakun ei ruvennut käveleen,eikä maha toimi kunnolla,ja heitä harmitti,kun eivät ottaneet vakuutusta,koska poika ei koskaan kävele,ja rahaa uppoaa paljon...nyt jo koulussa.pää pelaa normaalisti.joten varalta otettiin.ja muut tietty siihen asti kun vakuutus voimassa,ja sen,jos myöhemmin todetaan,että vakuutuksen voimassaollessa sattunut jotain,oli vauva vastasyntynyt,tai 1kk,ja sen pystyy vaihtamaan lapsivakuutukseksi,katkeamatta,kun ajoissa hakee jatkoa,vauvan syntymän jälkeen!niin meille sanottiin!tuttu kumminkin oli vakuutusten tekijä,ja kertoi kaiken,mitä kysyttiin,meille oli paras mahdollinen...ja sain,vaikka bmi 33,kun tosta painosta aina jokapaikassa jaksetaan jauhaa,onko esteenä sille ja sille...mulla kotivakuutuksét ja muut kans ifillä.
- suffeli82
Itse kyselin juuri samaa. Luepa tuolta. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=690&posting=22000000027651007&view_mode=flat
- KEH
Itse puntaroin noita vauvavakuutuksia vielä jokunen kuukausi sitten. Ifin vauvavakuutus on paljo kehuttu, ja MELKEIN sen otinkin tuleville kaksosilleni, kunnes äitini tuttava (töissä IF-vak.yhtiössä) sanoi suoraan, ettei kyseinen vakuutus ole enää kattavin vauvavakuutuksista. 2 vuotta sitten kuulemma vielä on ollut, mutta nyt parempi on Pohjola. IF on rajoittanut paljon korvattaviin kuuluvia sairauksia ym. ja tosiaankin, vakuutusta joutuu synnytyksen jälkeen "hakemaan" uudestaan! Mikä on taas aivan järjetöntä, esim. vaikeasti vammaisen / sairaan lapsen kohdalla, voivat rajoittaa vakuutusta vaikka kuinka, ja mitäs siitä enää hyötyy sitten?!
Pohjolan vauvavakuutus jatkuu syntymän jälkeen, ainoa mitä tarvitsee tehdä, on ilmoittaa lapsen sosiaaliturvatunnus.
Suosittelen lämpimästi, että kysyt Pohjolasta lisätietoa!- ei korvaa...!!!
Pohjolan vakuutus ei korvaa esimerkiksi perusvoiteita nykyään. Monilla lapsilla on atooppinen iho tai jotain vaippaihottumaa, josta syystä olisi hyvä että myös perusvoiteet korvattaisiin.
Itse otimme vakuutuksen Tapiolasta. Siirsimme sinne myös kotivakuutuksen ja autovakuutuksen. Kun kilpailutimme monet vakuutusyhtiöt tulimme siihen tulokseen että Tapiola on meille edullisin ja järkevin vaihtoehto. Sitä paitsi sieltä saa bonustakin!!!
Kannattaa myös ottaa huomioon sellainen vakuutusyhtiö kuin Pohjantähti. On aika pieni vakuutusyhtiö, mutta todella kilpailukykyinen. Pohjolassa ja If:ssä mielestäni suhteellisen huonot vakuutusehdot verrattuna hintoihin ja omavastuu osuuksiin!! - KEH
ei korvaa...!!! kirjoitti:
Pohjolan vakuutus ei korvaa esimerkiksi perusvoiteita nykyään. Monilla lapsilla on atooppinen iho tai jotain vaippaihottumaa, josta syystä olisi hyvä että myös perusvoiteet korvattaisiin.
Itse otimme vakuutuksen Tapiolasta. Siirsimme sinne myös kotivakuutuksen ja autovakuutuksen. Kun kilpailutimme monet vakuutusyhtiöt tulimme siihen tulokseen että Tapiola on meille edullisin ja järkevin vaihtoehto. Sitä paitsi sieltä saa bonustakin!!!
Kannattaa myös ottaa huomioon sellainen vakuutusyhtiö kuin Pohjantähti. On aika pieni vakuutusyhtiö, mutta todella kilpailukykyinen. Pohjolassa ja If:ssä mielestäni suhteellisen huonot vakuutusehdot verrattuna hintoihin ja omavastuu osuuksiin!!Olen samaa mieltä, että Pohjolassa on ainakin kovat omavastuudet. Siitä huolimatta meidän perheen vakuutukset siirrettiin kaikki Pohjolaan (olivat muuten ennen Tapiolassa...).
Mainitsit, että Tapiolasta saa bonusta. Niin vielä saa, mutta vasta tuli ilmoitus bonuspostin mukana, että Tapiola on irtisanonut sopimuksensa ja pian bonusta ei saa. En muista koska tämä tapahtuu, mutta luvassa kuitenkin on.
Pohjolan vakuutuksista puolestaan saa Plussaa! On saanut noin kahden kuukauden ajan. Hyvä hyvä!
Onhan noita palveluntarjoajia, niin kauan kuin on niitä tarvitsevia... - jouluodottelija
KEH kirjoitti:
Olen samaa mieltä, että Pohjolassa on ainakin kovat omavastuudet. Siitä huolimatta meidän perheen vakuutukset siirrettiin kaikki Pohjolaan (olivat muuten ennen Tapiolassa...).
Mainitsit, että Tapiolasta saa bonusta. Niin vielä saa, mutta vasta tuli ilmoitus bonuspostin mukana, että Tapiola on irtisanonut sopimuksensa ja pian bonusta ei saa. En muista koska tämä tapahtuu, mutta luvassa kuitenkin on.
Pohjolan vakuutuksista puolestaan saa Plussaa! On saanut noin kahden kuukauden ajan. Hyvä hyvä!
Onhan noita palveluntarjoajia, niin kauan kuin on niitä tarvitsevia...itekin olen alkanut ajankulukseni (töissä välillä ylitylsää) lueskella noita vauvavakuutus-juttuja ja pohjolan puolustukseksi sen verran, että sen omavastuuhan on kertaluonteinen/ hakukerta. Eli jos talous kestää laskuja esim. vuoden ajan, niin hakee korvausta vakuutusyhtiöstä yhdellä kertaa ja maksaa yhden omavastuun. Mun mielestä ihan kaikissa yhtiöissä ei tehdä samoin, saatan olla väärässäkin.
En siis ole mikään pohjolan puolestapuhuja, mutta mainitakseni vain. - Äitee1980
jouluodottelija kirjoitti:
itekin olen alkanut ajankulukseni (töissä välillä ylitylsää) lueskella noita vauvavakuutus-juttuja ja pohjolan puolustukseksi sen verran, että sen omavastuuhan on kertaluonteinen/ hakukerta. Eli jos talous kestää laskuja esim. vuoden ajan, niin hakee korvausta vakuutusyhtiöstä yhdellä kertaa ja maksaa yhden omavastuun. Mun mielestä ihan kaikissa yhtiöissä ei tehdä samoin, saatan olla väärässäkin.
En siis ole mikään pohjolan puolestapuhuja, mutta mainitakseni vain.Tapiolassa on ehdottomasti parhaat lapsivakuutukset. Kannattaa lukea pohjolan ja Ifin ehdot ja korvaavuudet tarkkaan.
- tiedoksi vain
ei korvaa...!!! kirjoitti:
Kannattaa myös ottaa huomioon sellainen vakuutusyhtiö kuin Pohjantähti. On aika pieni vakuutusyhtiö, mutta todella kilpailukykyinen. Pohjolassa ja If:ssä mielestäni suhteellisen huonot vakuutusehdot verrattuna hintoihin ja omavastuu osuuksiin!!Pohjola korvaa kyllä perusvoiteet, kun ne ovat lääkärin määräämiä esim. atooppiseen ihottumaan
- käyttäkää IFIä!
Ei ole kokemusta vauvavakuutuksesta mutta kaikesta muusta tapaturmista lemmikkeihin ja tiedän että tuolla yhtiössä ensisijainen toimintaperiaate on kerätä rahaa omaan pussiin, asiakkaat ovat vain "maksumiehiä".
Tiedämpä työntekijän IFIstä joka suoraan on kehottanut ottamaan vakuutuksen muualta!
terv. toiseen yhtiöön vaihtanut ja todella onnellinen - eppu89
moi..
mulla on ifi toiminut todella hyvin.. 2 vuotta sitte nyrjähti nilkka ja meni pahasti nivel siteet sain melkee 2000 euroa korvausta, ja ainaku käyn lääkärissä ja tulee vaikka lääke resepti nii saan niistä käynneistä ja lääkkeiden hinnasta rahat takaisin.. että todella hyvä on tuo if ollut ainakin minun kohallani.. minä sitä ainaki suosittelisin.. itekki aijon sieltä vauva vakuutuksen kyllä ottaa.. :) - mimmpu
pakko oli kirjoittaa.. eli ifin vauvavakuutus on muuttunut pari vuotta sitten, eli ei tule katkosta syntymän jälkeen vaan vakuutus jatkuu suoraan syntymästä lapsuusajan vakuutuksena, kuten kaikissa muissakin yhtiöissä! Ennen ifin vauvavakuutus oli vain vakavia vammoja varten ja siinä tosiaan tuli katkos syntymän jälkeen eli vasta 2 kk:N ikäisenä pystyi hakemaan sairaskulut kattavan vakuutuksenn. Nykyisin vakuutus on kuitenkin erittäin hyvä! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243