Mitsubishi Colt 95 invate cool

onko hyvä ostos

Tässä uutta pientä autoa katselen, ja silmään iski mainos uudesta Mitsubishi Colt 95 invate cool... hintaa nyt. n. 16 000e toim. kuluineen.

Millaisia kokemuksia kyseisestä autosta? Onko lämmin talvella, riittääkö ilmastoinnin teho helteillä, onko tuuliherkkä maantiellä... mitä hyvää tai huonoa ylipäätänsä? Paljonko huollot maksavat, entä mikä on huoltoväli?

No ajettavuus selviää kyllä lähipäivinä.... onko ollut paljon vikoja?

19

16251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuudesti laukeava

      Itselläni on ollut tuo Colt 95 Invite Cool -malli noin kaksi ja puoli vuotta. Kilometrejä on kertynyt lähes 55000. Kokemuksiani:

      Lämmityslaite on mielestäni hyvä, ja istuinlämmittimet tehokkaat. Ei ole tarvinnut palella -30 asteessakaan.

      Ilmastoinnin teho on tullut testattua 33 asteessa viime kesänä. Kylmää riittää.

      Tuuli tuntuu jonkin verran, muttei mielestäni häiritsevästi.

      Huoltoväli on 20000 km. Huoltojen hintoja en nyt äkkipäätä muista, jossain 200...300. Ihan normaalihintaisia mielestäni. Sellainen huomio vielä, että auto ei kuluta öljyä huoltovälillä. No ekalla 20 tkm ehkä ylämerkistä puoliväliin. Sen jälkeen ei käytännössä lainkaan. Esim. nyt viime huollosta melkein 15 tkm, ja öljyn pinta laskenut pari milliä ylämerkistä.

      Plussaa:

      Näppärä kaupunkiauto. Ajoasento, näkyvyys, isot ulkopeilit. Helppo pysäköitävä.

      Kulutus kohtuullinen. Maantiellä 5,4 ... 5,8. Tosin kulutus nousee kun nopeus menee yli 100 km/h. Kaupunkipyörityksessä kuluu itselläni max. 7.. 7,5. Riippuu ajotavasta.

      Maantieajossakin kokoisekseen ihan ok. Kulkee kun jaksaa vinguttaa, ts. vaihteita käyttäen ohituksetkin onnistuvat helposti.

      Varustelun pikkuhienoudet (hintaluokassaan): radion rattisäätimet (ratin takana piilossa!), kaistanvaihtovilkku (ts. 3 vilkutusta), lasinpyyhkimien tihkukytkin säätyy ajonopeuden mukaan, jäähdytetty hansikaslokero.

      Miinusta:

      - Karkea moottorin ääni kylmänä ja kiihdytyksissä.

      - Sisustuksen siniset muoviosat (makuasia).

      - Rengasmelu karkealla päällysteellä. Ensiasennusrenkaat (Bridgestone) voisi kokeilla vaihtaa hiljaisempiin. Talvirenkailla (kitkat) rengasmelu ok.

      Vikalista:

      - Käsijarrussa 'löysää'. Säädetty uutena.

      - Lasinpesusuuttimet suunnattu hieman liian alas. Säädetty.

      - Toisinaan pientä narinaa alustasta etuvasemmalta, kun ajaa esim. korotetun suojatien yli. Korjattu 20 tkm huollossa. Esiintynyt sen jälkeen satunnaisesti, nyttemmin ääni hävinnyt.

      - Kytkinneste liian paksua, kytkin ei toiminut -30 asteessa kunnolla. Neste vaihdettu ohuempaan.

      - Jarrut vinkuvat satunnaisesti. Puhdistettu 40 tkm huollossa.

      - Lähivalopolttimoita palanut 2 kpl. Vaihto tehdään pyöräkotelon kautta, laiskuuttani vaihdatin (minähän en käsiäni auton takia sotke...).

      - Edellä mainituista kaikki paitsi polttimot menivät tietysti takuuseen.

      Kokonaisuutena auto on ollut hyvin vaivaton ja luotettava. Aina on lähtenyt avainta kääntämällä käyntiin. Ts. tankkaa ja aja. Sikäli se on aito japsi, vaikka onkin Hollannissa koottu. Määräaikaishuoltojen välillä ei ole ollut pakottavaa tarvetta vierailla korjaamolla, paitsi nuo em. kytkinneste ja polttimot. Ja polttimotkin olisin voinut vaihtaa itse.

      Jos jotain autolehtien koeajoja luet, niin siellä tietysti muistetaan mainita, että "ohjaustunto ja -vaste varsinkin keskialueella on keinotekoinen ja blaa blaa blaa..." tms. epäolennaista. Käytännössä Colt on kuitenkin helppo ja hyvä ajettava.

      Tiivistäen: jos auto miellyttää, niin osta pois kuleksimasta. Parhaimmillaan se on kaupunkiajossa, eikä ole paha maantielläkään. Hinta/laatu-suhde on mielestäni kohdallaan.

    • Sepe1187

      Hyvä peli, huoltoväli 20 tkm, halpa ja varma käyttää.

    • tyytyväinen...

      Kokemusta parilta kuukaudelta ja 8tkm. takana. Työmatka ajossa meillä ja tyytyväinen olen. Kesäkuun alun helleviikko ei lannistanut ilmastointia, kylmää riittää. Talvesta ei kokemusta mutta luulenpa lämminkin olevan, miksi ei olisi :) Hinta ja varusteet linjassa. Reklaamista luin noista radion säätimistä että ratissa, ajattelin että jostain syystä tässä mun versiossa ne on jätetty pois kunnes sormet tavoittivat ratin takapuolelta jotain ihme namiskoja...Pa. kulutus motari ja valtatie ajossa n.6l. Jos malttaa olla ylittämättä 100km/h niin kulutus tippuu n.5,5:n litraan :) Ei mielestäni paha.

    • sfdjh

      Itselläni on pari kuukautta vanha cz3. Ihan tyytyväinen olen minäkin ollut. Muihin saman kokoluokan autoihin verrattuna tosiaan löytyy kaikkea pientä lisävarustetta vakiona, esim. tuo kaistanvaihtovilkku ja tihkukytkin. Niin ja kromattu pakoputken pää :-)

      Muita plussia on mielestäni hyvät jarrut - kaikissa renkaissa on levyjarrut. Ei sekään ihan yleistä tässä kokoluokassa. Vaihteistoa on myös kehuttu autolehdissä. Huonoja puolia on moottorin melu ja huono näkyvyys etuviistoon paksujen A-pilareiden takia. Näkyvyysongelma tosin on monella muullakin merkillä.

      Itse lasken plussaksi vielä senkin, ettei noita Coltteja ole joka pihalla paria kappaletta, kuten vaikkapa Getzejä ja Yariksia. Ensimmäinen huolto tulossa ja hintaa reilut 200 euroa - ihan normitasoa.

    • Mitsumies_

      Minulla ollut Colt CZ3 Invite Cool nyt vajaat pari vuotta, ja hyvin tyytyväinen olen ollut auton laatuun. Auto on lähtenyt kovista talvipakkasista aina kerralla ja kesähelteilläkin on ohjaamo ollut miellyttävän viileä. Vaihteet toimivat todella kevyesti. Auto sopii mielestäni hyvin kahdelle hengelle (esim. lapsettomalle pariskunnalle) kaupunkipyöritykseen ja työmatka-ajoon. Pidempään matka-ajoon on tietysti omat paremmat vaihtoehtonsa vakionopeudensäätimineen jne.

      Satunnainen kuljetustarve on tullut myös tyydytettyä kääntyvillä takaistuimilla. Mihinkään sedaniin ei olisi ikinä mahtunut sellaista määrää tavaraa, mitä takapenkit kääntämällä Colttiin mahtuu. Lisäksi, kun apukuljettajan penkin selkänoja käännetään, mahtuu yli 2 metriä pitkiäkin tavaroita.

      Kuten tuossa mainittiinkin, varustelu on hintaluokassa aika poikkeuksellinen monitoimirattia, sähköisesti säätyviä ja lämmitettäviä peilejä sekä jäähdytettyä hanskalokeroa myöten. Ajotietokone on myös melko ylellinen varuste tässä hintaluokassa.

      Miinusta tulee mielestäni rengasmelusta (tämänkokoisissa yleinen ongelma), joka häiritsee eniten moottoritienopeuksissa. Pitkässä matka-ajossa toivoisi myös mm. vakionopeudensäädintä.

    • kuskeilta

      kysyisin. Elikkä jos jätän ajokin oven auki niin miten saa sammutettua sisävalot ennenkuin akun tyhjeneminen ne sammuttaa :) Ohjekirjaa olen kyllä lueskellu mutta sieltä vastausta en löytänyt. Onko ymmärryksessä puute vai auton ominaisuudessa? Auto on Colt cz3 vm.2006

      • jaa

        Ei kai niitä saa sammutettua. Samaa olen itsekin miettinyt.


      • kyllä,

        kun painat sitä valokupua, siinä on katkaisumekanismi...


    • kuskeille

      ehdotan myös, miten hoidatte auringon häikäisyn taustapeilin yltä. Elikkä "lippojen" välistä. Minä ostin Billtemasta n.6e maksavaa kalvoa ja leikkasin palan peilin yläpuolelle ja tänttäsin sen siihen niin häikäisy loppui. Ei olut kallis.

      • hyuklghlk

        Ainakin omassa CZ3:ssa on ikkunan yläreuna tummennettu. Ilmeisesti tummennus ei kuitenkaan kuulu kaikkiin Coltteihin. Olisiko varustetasolla tai mallivuodella merkitystä? Ei tuokaan auringonpaistetta täysin poista, mutta auttaa kuitenkin jonkin verran. Ajajan pituus ja penkin säädöt vaikuttavat myös paljon.


    • Hijegs

      Ollut noin kuukauden ajossa ja ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa: tehoa on paljon, mutta kulutus pieni. ajettavuus hyvä, pientä totuttelua aluksi. varustelu hintaan nähden huippu-luokkaa. Ja tilaa on vaikka muille jakaa :) Kaikin puolin loistava (pikku)auto.

    • jurftu

      Olen ostamassa 2004 mallin colttia 1,3 hatchback 5-ovinen.
      Onko ongelmia sähköjärj. tai moottorin säätöjärjestelmissä, luistonestossa .
      Onko ostettava auto?

      • mitsua

        Tervehdys vaan olen itsekin katsonut clion tilalle toista peliä ja sattui mitsubishi colt 95 cz3:sia nettiautosta selaisemaan, laittaisiko joku jotain tietoa kun on ikää ja kilometrejä tullut miten on mitsut toimineet ja miten remonttien osalta kustannuksia tullut.


    • hyvä peli

      Itsellä oli CZ3 reilut 7 vuotta eikä mitään ihmeempiä vikoja esiintynyt, mitä nyt normaaleja kuluvia osia piti uusia, kuten jarrupalat. Deltassa tehtiin perushuollot eli lähinnä öljynvaihdot, jotka oli sitä 120 euron luokkaa ja kaikki vähän spesifisempi huolto tehtiin sitten pienemmissä ja halvemmissa liikkeissä, esimerkiksi tulppien vaihto. Edullisia kilometrejä tuolla tuli ajettua.

    • OstaakoColt

      Vieläkö Colt on järkevä ostos? Minkälainen on ajaa moottoritienopeutta, esim. 1.3 95 moottorin omaava versio? Onko ollut vikoja?

      • yllätysoli

        Auto on pikkuautoksi todella hyväntuntuinen peli ja itse huomasin autolla alkuun ajellessani tulleen tunteen niin, kuin isommalla autolla ajelisi ja toisena autona on kookkaampi auto ja moottoristakin löytyy sopivasti puhtia, kuhan vähän kierrättää konetta


    • Säästäjä

      Vuoden 2017 alusta olen omistanut ko. kulkineen vm. 2005. Ihan näppärä, suhkot pieni kulutuksinen monitoimi auto. Varsinkin näin kaksi henkiselle perheelle. Pisimmät reissut olleet n.600 km /suunta ja hyvin on kulkenut. Suorituskyky riittää rajoitusten mukaiseen liikehdintään.
      Auton mittarissa on nyt 26 000 km! Eli siis vasta "sisään" ajettu. Se kromattu pakoputken pääkin oli vielä laatikossa tavaratilan alla! Näköjään käyttöönotto huollossa unohtunut asentaa. :)
      Edullinen kulkine varmaan vielä vuosiksi. Moottori on ketjukone joten ei huolta katkeavasta kumihihnasta. Suosittelen jos varsinkin löytää tälläisen vähän ajetun ja hyvin pidetyn.

    • uho

      Onko Mitsubishi colt 1.3 jäädytin nesteen lämpömittaria? miten moottori kestää nyt aj 107000km? vm-07

    • uho

      Onko mitsubihsi aina ajovalojen kanssa takavalot päällä? vm-07

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe