Kyllä sitä on niin avuton ku ensimmäinen raskaus kyseessä. Eli olen 17 0 viikolla raskaana ja nyt on parina päivänä ollut "menkkakipuja" enemmän ja vähä vähemmän. Onko muilla ollut vastaavaa? Aiemmin raskauden aikan ei ollut näin paljo. Luulenpa että kohtu siellä vaan kasvaa, mutta kuitenkin sitä jotenki vaan huolestuu...
rv 17+0 ja "menkkakivut"
6
7117
Vastaukset
- sisällä
Mullakin eka raskaus viikolla 16 5 menossa ja nyt vasta oon oikeestaa alkanu tuntemaa jotai liikettä tuol alavatsas ja jotain supistelun tapaista.. Joten luulen et "menkkakipujen" tuntemiset on normaalii, mut voithan tarkistella aiaa joltain vähän ammattitietoisemmaltakin!
- kohdun-
kannatinsidekivuista. makasin rv 16 8 - 18 3 ajan sängyssä, oli niin valtavat säryt
- itsellä
on ollut samanlaista mutta olen huomannut sen menkkakivun olevan siihen aikaan kuusta kun menkat pitäisi oikeasti olla. minulla on nyt 18 1, ja enään ei ole semmoista menkkamaista kipua ollut. mutta monesti raskauden eka kuukausilla saattaa olla menkkakipuja siihen aikaa kuukaudesta kun menkkojen pitäisi olla.,
- jouluodottelija
Eli ehkä viikon ajan on tosiaan ollut menkkamaista kipuilua, ei kovin usein ja lyhytkestoisesti. Myös autossa istuessani on välillä oikein mukavasti juilinut alavatsasta. No luinpa sitten tuossa vkonloppuna jostakin, että juuri näihin aikoihin nuo kohdun kiinnikkeet voivat venyä runsaastikin, joka voi aiheuttaa melkomoista kipuilua sekä nimenomaan autossa istuminen (en tiedä miksi juuri autossa) voi aiheuttaa kipuilua myös. Jos kipu alavatsassa on voimakas, niin silloin pitäisi lukemani mukaan seistä ja taivuttaa yläkroppaa varpaita kohti eli mennä kaksinkerroin parhaansa mukaan...en kyllä ite ihan 100%:sti luottaisi tällaisiin poppakonsteihin, mutta voihan sitä kokeilla. Jos kipu kuitenkin yltyy sietämättömäksi tai siihen liittyy mitään vuodon häivääkään, niin soita ihmeessä neuvolaan tai jonnekin.
- ...
tuossa on, jos taivuttaa itseään semmoiseen asentoon, että kohtu ei joudu yhtä pahasti venytykseen? Kummia juttuja teillä täällä...
- jouluodottelija
... kirjoitti:
tuossa on, jos taivuttaa itseään semmoiseen asentoon, että kohtu ei joudu yhtä pahasti venytykseen? Kummia juttuja teillä täällä...
joillekin moinen saattaa toimia ja toisille ei, kyseessä ei ole mikään tieteellisesti todistettu juttu...ei pidä hermostua pienistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855