unelmasetti?

u2man

Kun niin monet ovat täällä ruikuttaneet, että oli paskat biisivalinnat, niin laittakaapa omia ehdotuksia unelmasetistä. Listatkaa siis semmoinen vajaa 20 biisiä mitkä ois miellyttäny.

Ite kyllä dikkailin sunnuntain biisivalinnoista ihan täysillä. Paljon parempi ei ois voinu olla.

Jotkut myös ovat kutsuneet biisejä "täytebiiseiksi", mikä on naurettavaa, koska Metallican 80-luvun levyillä ei sellaisia ole, eikä ole mustalla levylläkään.

9

1409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abcdefgggggg

..jossain välissä olisi saanu soida for whom the bell tolls, muuten oli kyllä ihan mahtava! Provoilijat voivat työntää nyrkkinsä perseeseen ja viheltää

• Retku

Motorbreath
      Sad but true
      Master of puppets
      Fade to black
      Unforgiven
      The god that failed
      Harvester of sorrow
      Hit the lights
      Enter sandman
      Bleeding me
      One
      Sanitarium
      Memory remains

• Jackb6

Master of Puppets ja Enter Sandman. Huomasin, että jotkut lähtivät kesken pois, joten heillä ei ollut tietoakaan siitä, että myöhemmin tulivat nekin biisit, joita kaivattiin. En niinku tajuu yhtään tommosta touhuu, että lähdetään pois eikä jäädä oottelemaan mitä biisejä voisi vielä tulla. Älytöntä!

• koart

Whiplash
        Metal militia
        Memory remains
        Battery
        Harwest of sorrow
        Enter sandman
        Sad but true
        Anesteshia(Pulling teeth)
        Devil´s Dance
        Wherever i may roam
        Ride the lighting
        From who to bell tolls
        Sanitarium
        Am I Evil?
        Seek & destory
        Blackned
        Orion
        Jump in the fire

• Iam Creeping Death

Järjestyksessä... tässä olisi maailman kovin setti Metallicalta.

Blackened
      Battery
      Dyers Eve
      Creeping Death
      Master Of Puppets
      Leper Messiah
      Am I Evil

Nämä rankat, nopeat ja varmasti moshpittiä luovat biisit alkuun. Jumalauta se olisi unohtumaton heti. Näiden jälkeen tauko ja:

----------------

The Unforgiven
      Hero Of The Day
      Welcome Home (Sanitarium)
      Orion
      One

Nyt pidetään taukoa ja soitetaan vähän rauhallisempaa tavaraa kunnes aletaan taas riehumaan. Ei Nothing Else Matters. Liian hidasta Metallicaksi. (omasta mielestäni huono biisi)

---------------

My Friend of Misery
      Sad But True
      Enter Sandman
      Wherever I May Roam
      Don't Tread on Me
      Harvester of Sorrow
      The Shortest Straw
      Seek And Destroy

Ja sitten viimeiseksi nämä.

Ahh.. se olisi taivas.

• että...

Juuri tästä näkee, miksi on ehkä syytä antaa vaan Metallican rakennella oma settinsä, tulee paljon tasapainoisempi. Se biisien järjestys kun ei ole mikään vahinko, vaan siinä mietitään keikan rytmitystä, biisien tempoa ja legendaarisimmat biisit jaotellaan aina pitkin settiä.

Esim. juuri tässä, Blackenedin jälkeen tulisi biisi jonka voi aloittaa suoraan, jotta fiilis ja tempo pysyy yllä, ilman Batteryn akustista introa. Samoin 6-7 ns. rankkaa vetoa putkeen on turhan raskas, ja siksi 5.-6. biisi on aina hitaampi. Lisäksi saman levyn biisit jaotellaan myös erilleen, ettei tule vedettyä juuri neljää viittä kipaletta samalta levyltä putkeen (Poikkeuksena tietty viime kesän MoP, mutta se olikin special occasion).

Mutta ainahan saa unelmoida.

• kuolo

hyvä oli mut aina voi haaveilla kun oi viel ollut battery, figt fire whit fire ,dyers eve

• tilt

En tiedä, mitä biisejä keikalla soitettiin, mutta tässä olis mun unelmasetti (10 parhaan biisin setti):

1. Master Of Puppets (kunnon tajunnanräjäytysbiisi alkuun, tää olis kova)
      2. Seek & Destroy (jatkuu hyvin aiemmasta)
      3. Sad But True (välillä vähän hitaampaa, mutta silti raskasta meinikiä)
      4. Welcome Home (tähän väliin sopis musta rauhallinen biisi)
      5. One (toinen rauhallinen perään, loppuu kuitenkin rankasti)
      6. Blackened (tähän väliin tosi rankka meininki, keikan kohokohta)
      7. Bleeding Me (Loadin paras biisi mielestäni, hienot kitarasoolot. Sopii tähän väliin mainiosti)
      8. Wherever I May Roam (aika samanhenkinen biisi kuin Bleeding Me, sopii hyvin perään)
      9. Fade To Black (taas rauhallisempi tähän väliin)
      10. The Call Of Ktulu (keikan huipentuma, kunnon fiilistely-biisi. Sopisi täydellisesti loppuun. Loppua voisi myös hieman pidentää, oikein saada fanit huutamaan ihastuksesta. Sitten keikka loppuu kuin tykin suusta. BAMM!)

Tällainen olisi siis minun oma unelmasettini, ehkä vähän lyhyt kyllä, mutta kuitenkin parhaat biisit parhaassa mahdollisessa järjestyksessä. Näin.

• ois nyt

sellanen about 20 biisii. tää ois mun unelma

1.Creeping Death
      2.The Four Horsemen
      3.Ride The Lightning
      4.Harvester of Sorrow
      5.The Unforgiven
      6.And Justicre For All
      7.Memory Remains
      8.Orion
      9.Fade to Black
      10.Master of Puppets
      11.Damage inc.
      12.Whiplash
      --------------
      13.Sad But True
      14.One
      15.Nothing Else Matters
      16.Enter Sandman
      --------------
      17.Battery
      18.Am I Evil
      19.Seek And Destroy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe