Uskaltaako Toyotan 4A-FE koneen polttoainejärjestelmän puhdistuksessa käyttää niitä suuttimien ja venttiilien puhdistusaineita, jotka kaadetaan tankkiin bensan sekaan? Kyseessä olisi vuoden -98 Avensis 1,6-koneella. Siinä on esiintynyt nykimistä kun kylmällä koneella lähtee liikkeelle ja kierroksia on n. 2000-2100rpm. Tuli ekana mieleen, että näinkin vanhassa koneessa saattaa olla "shittiä" suuttimissa. Karstoja ei pitäisi olla, välillä on tullut annettua kierrosta koneelle ;)
Ruiskujärjestelmän puhdistusaineista
10
1916
Vastaukset
- sanottin
kun oli karstanen kone, että paukuta parikymmentä kilometriä kolmosella, sit pitäs olla karstat pois, tiijä sit näistä
on vain teinipoikien tekosyy rälläykselle.
Mikään karsta ei lähde muuten kuin raapimalla; näin on muuten tosi!- röörit tukkeessa
sitroen kirjoitti:
on vain teinipoikien tekosyy rälläykselle.
Mikään karsta ei lähde muuten kuin raapimalla; näin on muuten tosi!No nytpä tuli kahdenalista mielipidettä. Noin olenkin tehnyt, että kolmosella ajaa n. 10kilsaa. Ja jokainenhan siitä puhuu, että konetta kun "rääkkää" silloin tällöin (ei toki jatkuvasti), niin sieltä palaa paskat pois paremmin. Eikös palaminen ole tehokkaampaa korkeilla kierroksilla??
Edellinen ajokki oli wanha Audi 1,8-koneella ja siinä käytin yhtä kaasarin venttiilien puhdistusainetta. Ehkä n. kerran kuukaudessa ajoin jonkin matkaa, jolloin kierrokset olivat 4000-4500 . Kone oli muuten erittäin pirteä ikäisekseen, voisi jopa sanoa että pirteämpi kuin tämä Tojotan 4A-FE :D - että niistä
röörit tukkeessa kirjoitti:
No nytpä tuli kahdenalista mielipidettä. Noin olenkin tehnyt, että kolmosella ajaa n. 10kilsaa. Ja jokainenhan siitä puhuu, että konetta kun "rääkkää" silloin tällöin (ei toki jatkuvasti), niin sieltä palaa paskat pois paremmin. Eikös palaminen ole tehokkaampaa korkeilla kierroksilla??
Edellinen ajokki oli wanha Audi 1,8-koneella ja siinä käytin yhtä kaasarin venttiilien puhdistusainetta. Ehkä n. kerran kuukaudessa ajoin jonkin matkaa, jolloin kierrokset olivat 4000-4500 . Kone oli muuten erittäin pirteä ikäisekseen, voisi jopa sanoa että pirteämpi kuin tämä Tojotan 4A-FE :DKoitko että niistä puhdistusaineista
oli apua? - röörit tukkeessa
että niistä kirjoitti:
Koitko että niistä puhdistusaineista
oli apua?No ainakin Audin (siis Wolkkarin) koneesta häipyi tyhjäkäyntiongelma kylmänä ollessaan. Nimittäin alle 10-asteen keleillä ilman lämmitystä, kone saattoi sammua vaikka koneen lämpö olisi noussut miltei normaaliin. Lisäksi tuntui, että tyhjäkäynti olisi hiukan tasaantunut.
Mutta tässä tapauksessa vähän pelkään, että nuo suuttimien yms. puhdistusaineet rikkovat jotain mennessään. Tässä on kuitenkin "hieman" arvokkaampi mylly kyseessä, kun joku 80-luvun Audi ;) - on ratkaisu
röörit tukkeessa kirjoitti:
No ainakin Audin (siis Wolkkarin) koneesta häipyi tyhjäkäyntiongelma kylmänä ollessaan. Nimittäin alle 10-asteen keleillä ilman lämmitystä, kone saattoi sammua vaikka koneen lämpö olisi noussut miltei normaaliin. Lisäksi tuntui, että tyhjäkäynti olisi hiukan tasaantunut.
Mutta tässä tapauksessa vähän pelkään, että nuo suuttimien yms. puhdistusaineet rikkovat jotain mennessään. Tässä on kuitenkin "hieman" arvokkaampi mylly kyseessä, kun joku 80-luvun Audi ;) - röörit tukkeessa
on ratkaisu kirjoitti:
Kiitokset linkistä/vinkistä! Olenkin jo etsiskellyt joitain puhdistuaineita, käyttötavat ovat samat eli pullollinen täyteen tankkiin ja tietyin välein toisto.
- JanneK69
röörit tukkeessa kirjoitti:
No ainakin Audin (siis Wolkkarin) koneesta häipyi tyhjäkäyntiongelma kylmänä ollessaan. Nimittäin alle 10-asteen keleillä ilman lämmitystä, kone saattoi sammua vaikka koneen lämpö olisi noussut miltei normaaliin. Lisäksi tuntui, että tyhjäkäynti olisi hiukan tasaantunut.
Mutta tässä tapauksessa vähän pelkään, että nuo suuttimien yms. puhdistusaineet rikkovat jotain mennessään. Tässä on kuitenkin "hieman" arvokkaampi mylly kyseessä, kun joku 80-luvun Audi ;)Noilla ulkoilman lämpötiloilla kaasutin jäätyy, jos lämminilmanotto ei toimi. Vaikka lämminilmanotto toimii, tyhjäkäynti katoaa vähän liikkeellelähdön jälkeen. Kun pakosarjalta alkaa tulemaan riittävästi lämmintä, kaasuttimen kurkku sulaa ja tyhjäkäynti palautuu.
- sitroen.
JanneK69 kirjoitti:
Noilla ulkoilman lämpötiloilla kaasutin jäätyy, jos lämminilmanotto ei toimi. Vaikka lämminilmanotto toimii, tyhjäkäynti katoaa vähän liikkeellelähdön jälkeen. Kun pakosarjalta alkaa tulemaan riittävästi lämmintä, kaasuttimen kurkku sulaa ja tyhjäkäynti palautuu.
lisäaineisiin en usko vähääkään luettuani annetusta linkistä valmistajan mainoksia. Sen verran lennokasta ja järjenvastaista oli teksti.
Jokainen silti tuhlatkoon minun puolestani rahansa mihin itse haluaa.
- Nimetön
alipaine letkun reiästä vettä imusarjaan.paikat puhistuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?363914- 993493
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim1103417- 783175
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m873160Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862835- 352610
- 692503
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472489- 902206