Ruiskujärjestelmän puhdistusaineista

röörit tukkeessa

Uskaltaako Toyotan 4A-FE koneen polttoainejärjestelmän puhdistuksessa käyttää niitä suuttimien ja venttiilien puhdistusaineita, jotka kaadetaan tankkiin bensan sekaan? Kyseessä olisi vuoden -98 Avensis 1,6-koneella. Siinä on esiintynyt nykimistä kun kylmällä koneella lähtee liikkeelle ja kierroksia on n. 2000-2100rpm. Tuli ekana mieleen, että näinkin vanhassa koneessa saattaa olla "shittiä" suuttimissa. Karstoja ei pitäisi olla, välillä on tullut annettua kierrosta koneelle ;)

10

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanottin

      kun oli karstanen kone, että paukuta parikymmentä kilometriä kolmosella, sit pitäs olla karstat pois, tiijä sit näistä

      • on vain teinipoikien tekosyy rälläykselle.
        Mikään karsta ei lähde muuten kuin raapimalla; näin on muuten tosi!


      • röörit tukkeessa
        sitroen kirjoitti:

        on vain teinipoikien tekosyy rälläykselle.
        Mikään karsta ei lähde muuten kuin raapimalla; näin on muuten tosi!

        No nytpä tuli kahdenalista mielipidettä. Noin olenkin tehnyt, että kolmosella ajaa n. 10kilsaa. Ja jokainenhan siitä puhuu, että konetta kun "rääkkää" silloin tällöin (ei toki jatkuvasti), niin sieltä palaa paskat pois paremmin. Eikös palaminen ole tehokkaampaa korkeilla kierroksilla??

        Edellinen ajokki oli wanha Audi 1,8-koneella ja siinä käytin yhtä kaasarin venttiilien puhdistusainetta. Ehkä n. kerran kuukaudessa ajoin jonkin matkaa, jolloin kierrokset olivat 4000-4500 . Kone oli muuten erittäin pirteä ikäisekseen, voisi jopa sanoa että pirteämpi kuin tämä Tojotan 4A-FE :D


      • että niistä
        röörit tukkeessa kirjoitti:

        No nytpä tuli kahdenalista mielipidettä. Noin olenkin tehnyt, että kolmosella ajaa n. 10kilsaa. Ja jokainenhan siitä puhuu, että konetta kun "rääkkää" silloin tällöin (ei toki jatkuvasti), niin sieltä palaa paskat pois paremmin. Eikös palaminen ole tehokkaampaa korkeilla kierroksilla??

        Edellinen ajokki oli wanha Audi 1,8-koneella ja siinä käytin yhtä kaasarin venttiilien puhdistusainetta. Ehkä n. kerran kuukaudessa ajoin jonkin matkaa, jolloin kierrokset olivat 4000-4500 . Kone oli muuten erittäin pirteä ikäisekseen, voisi jopa sanoa että pirteämpi kuin tämä Tojotan 4A-FE :D

        Koitko että niistä puhdistusaineista
        oli apua?


      • röörit tukkeessa
        että niistä kirjoitti:

        Koitko että niistä puhdistusaineista
        oli apua?

        No ainakin Audin (siis Wolkkarin) koneesta häipyi tyhjäkäyntiongelma kylmänä ollessaan. Nimittäin alle 10-asteen keleillä ilman lämmitystä, kone saattoi sammua vaikka koneen lämpö olisi noussut miltei normaaliin. Lisäksi tuntui, että tyhjäkäynti olisi hiukan tasaantunut.

        Mutta tässä tapauksessa vähän pelkään, että nuo suuttimien yms. puhdistusaineet rikkovat jotain mennessään. Tässä on kuitenkin "hieman" arvokkaampi mylly kyseessä, kun joku 80-luvun Audi ;)


      • on ratkaisu
        röörit tukkeessa kirjoitti:

        No ainakin Audin (siis Wolkkarin) koneesta häipyi tyhjäkäyntiongelma kylmänä ollessaan. Nimittäin alle 10-asteen keleillä ilman lämmitystä, kone saattoi sammua vaikka koneen lämpö olisi noussut miltei normaaliin. Lisäksi tuntui, että tyhjäkäynti olisi hiukan tasaantunut.

        Mutta tässä tapauksessa vähän pelkään, että nuo suuttimien yms. puhdistusaineet rikkovat jotain mennessään. Tässä on kuitenkin "hieman" arvokkaampi mylly kyseessä, kun joku 80-luvun Audi ;)

        sinulle http://www.roadmachine.fi/additives.html


      • röörit tukkeessa
        on ratkaisu kirjoitti:

        sinulle http://www.roadmachine.fi/additives.html

        Kiitokset linkistä/vinkistä! Olenkin jo etsiskellyt joitain puhdistuaineita, käyttötavat ovat samat eli pullollinen täyteen tankkiin ja tietyin välein toisto.


      • JanneK69
        röörit tukkeessa kirjoitti:

        No ainakin Audin (siis Wolkkarin) koneesta häipyi tyhjäkäyntiongelma kylmänä ollessaan. Nimittäin alle 10-asteen keleillä ilman lämmitystä, kone saattoi sammua vaikka koneen lämpö olisi noussut miltei normaaliin. Lisäksi tuntui, että tyhjäkäynti olisi hiukan tasaantunut.

        Mutta tässä tapauksessa vähän pelkään, että nuo suuttimien yms. puhdistusaineet rikkovat jotain mennessään. Tässä on kuitenkin "hieman" arvokkaampi mylly kyseessä, kun joku 80-luvun Audi ;)

        Noilla ulkoilman lämpötiloilla kaasutin jäätyy, jos lämminilmanotto ei toimi. Vaikka lämminilmanotto toimii, tyhjäkäynti katoaa vähän liikkeellelähdön jälkeen. Kun pakosarjalta alkaa tulemaan riittävästi lämmintä, kaasuttimen kurkku sulaa ja tyhjäkäynti palautuu.


      • sitroen.
        JanneK69 kirjoitti:

        Noilla ulkoilman lämpötiloilla kaasutin jäätyy, jos lämminilmanotto ei toimi. Vaikka lämminilmanotto toimii, tyhjäkäynti katoaa vähän liikkeellelähdön jälkeen. Kun pakosarjalta alkaa tulemaan riittävästi lämmintä, kaasuttimen kurkku sulaa ja tyhjäkäynti palautuu.

        lisäaineisiin en usko vähääkään luettuani annetusta linkistä valmistajan mainoksia. Sen verran lennokasta ja järjenvastaista oli teksti.
        Jokainen silti tuhlatkoon minun puolestani rahansa mihin itse haluaa.


    • Nimetön

      alipaine letkun reiästä vettä imusarjaan.paikat puhistuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      36
      3914
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      99
      3493
    3. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      110
      3417
    4. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      78
      3175
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      87
      3160
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2835
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2610
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      69
      2503
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      47
      2489
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

      Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      90
      2206
    Aihe