Mazda 6 ja lähivalojen vaihto

Onnistuuko..?

Onko joku vaihtanut itse mazda 6:n lähivalojen polttimot..?
Ohjekirja sanoo ettei niitä voi itse vaihtaa, vai voiko..?

Mitä delta-auto ottaa polttimojen vaihdosta..?

P.S. missä sijaitsee mazda 6:n sumuvalot..?

11

16137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pate1971

Itse en ole vielä vaihtanut autooni lähivalojen polttimoita. Merkkiliikkeen asentaja opasti kyllä varsin avuliaasti miten lähivalojen polttimot saa tarvittaessa vaihdettua (meikäläisellä xenonit). Eli helpoiten onnistuu irrottamalla eturengas ja sieltä sitten luukun kautta. Aion siis vaihtaa polttimon itse jos aihetta on, sitä en vielä tiedä onnistuuko se :-)

Kysyin asentajalta mitä lähivalopolttimon vaihto maksaa, sanoi että noin kympin. Kyseessä ei tosin ollut Delta-auto mutta eiköhän hinta ole tuollapäin Delta-autossakin...

Jos kutoseen on erikseen ostettu etusumuvalot niin ne voivat joko sijaita "perinteisellä" paikalla alhaalla tai sitten ne ovat lähi- ja kaukovalojen yhteydessä. Jos etusumuvaloja ei ole asennettu niin lähi- ja kaukovalosetissä on sumuvalojen paikalla vain pelkkä linssi.
      Takasumuvalo sijaitsee tietysti auton takana :-)

• ohjekirjaa

Auton mukana tulee peukalohangan paksuinen manuaali, jota lukemalla nämäkin asiat selviävät. Sieltä selviää sekin, että renkaita ei tarvi irrotella, eikä luukkuja ole olemassakaan.

• Pate1971
        ohjekirjaa kirjoitti:

Auton mukana tulee peukalohangan paksuinen manuaali, jota lukemalla nämäkin asiat selviävät. Sieltä selviää sekin, että renkaita ei tarvi irrotella, eikä luukkuja ole olemassakaan.

Alkuperäinen kysyjä ei eritellyt oliko kutosen lähivaloissa kysymys perinteisistä ajovaloista vai xenoneista.

Itselläni on siis xenonit ja kävin itse asiassa juuri tarkistamassa tilanteen pihalla olevasta autosta. Helpoiten (xenon)polttimon vaihto käy kun ensin irrottaa eturenkaan, avaa luukun (tai mikä se levy nyt onkaan siinä renkaan etupuolella) ja vaihtaa polttimon sitä kautta.

Voin ottaa sinulle vaikka jokusen valokuvan luukusta jos haluat :-)

• lisäksi
        Pate1971 kirjoitti:

Alkuperäinen kysyjä ei eritellyt oliko kutosen lähivaloissa kysymys perinteisistä ajovaloista vai xenoneista.

Itselläni on siis xenonit ja kävin itse asiassa juuri tarkistamassa tilanteen pihalla olevasta autosta. Helpoiten (xenon)polttimon vaihto käy kun ensin irrottaa eturenkaan, avaa luukun (tai mikä se levy nyt onkaan siinä renkaan etupuolella) ja vaihtaa polttimon sitä kautta.

Ja xenonejahan varoitellaa merkistä riippumatta aina itse vaihtelemasta, vaan aina pitäisi kääntyä merkkiliikkeen puoleen... Jos tavan polttimoissakin mieluusti sitä merkkihuoltoa tyrkytetään.

• aikaa on
        Pate1971 kirjoitti:

KAVERILLA MENI TUNTI LAMPUNVAIHDOSSA.RENKAAN IRROITUS EI MEINANNUT ONNISTUA,OLIVAT VETÄNEET LIIAN TIUKKAAN PULTIT KIINNI RENGASLIIKKEESSÄ.

• mazda uus

Jos tavalliset h-valot niin onnistuu konehuoneen puolelta, vähän sormi näppäryyttä vaatii.
      Olen vaihtanut omaan 6seeni molemmat lähivalojen polttimot. Kannattaa vaihtaa molemmat jos toinen on jo palanut , kokemukseni mukaan toinen palaa nopeasti perässä.

• täytyy yrittää...

Täytyy yrittää vaihtaa ne ensin konehuoneen kautta, koska en usko että ne on xenonit.

Mitä merkkiä olette käyttäneet ja mikä tyyppi lamppu on ...? (jos merkillä nyt on väliä...)

Kiitoksia vastauksista!!

• 6utisti

Joo, olen myös onnistunut vaihtamaan konehuoneen puolelta. Vaatii tosin sorminäppäryyttä vaihtaa 2:n suoran sormen välissä lamput pois ja paikoilleen, pudottamatta niitä johonkin pimeyteen. Pitää myös osata sokkona avata ja sulkea polttimen lukitusjousi. Poltin oli muistaakseni H1.

• Hartsa 65

Polttimon vaihto onnistuu konetilan kautta, ei tarvitse tehdä niin kuin ohjekirja näyttää, eli ei tarvi sisälokaria irroittaa, itsellä on 6 vm -04 ja olen vaihtanut useita lamppuja yläkautta. Aukaise lampun takaosa, (lokasuojan sisällä), katso peilillä kuinka päin lampun lukitus aukeaa,(metallijousi) ja vapauta lukitus ja ota sen jälkeen lamppu ulos ja irrota liitin lampusta. Sitten uusi lamppu liittimeen ja takaisin paikalleen, menee vain yhteen asentoon, lukitse ( metallijousi) ja sulje takakansi. Aikaa menee 5-10 min. Sumarit ovat lähi ja kaukovaloumpioiden välissä olevien linssien takana.

• Kimmo P

Joopeli joo xenonin saa helpoiten vaihdettua pyöräkotelon kautta, maksoi 45 egee kappale niiden hinnat seilailee 45-100 egen välillä, kato mistä ostat Googleta Philips D2S 85122 35W se on alkuperäinen. Eli poista aluksi pölysuoja kiertäen, sitten irroita lampun korkeajännite johto,,, muista tehdä virrattomana,,, itse poltin irtoaa ohutta muovirengasta kääntäen, jos lasi rikkoontuu puhalla palat paineilmalla pois,asenna uusi varoen ja huomaa lukitteissa ja suojissa TOP merkintä.

• vema123
        Kimmo P kirjoitti:

Joopeli joo xenonin saa helpoiten vaihdettua pyöräkotelon kautta, maksoi 45 egee kappale niiden hinnat seilailee 45-100 egen välillä, kato mistä ostat Googleta Philips D2S 85122 35W se on alkuperäinen. Eli poista aluksi pölysuoja kiertäen, sitten irroita lampun korkeajännite johto,,, muista tehdä virrattomana,,, itse poltin irtoaa ohutta muovirengasta kääntäen, jos lasi rikkoontuu puhalla palat paineilmalla pois,asenna uusi varoen ja huomaa lukitteissa ja suojissa TOP merkintä.

Pimeni toinen Xenon. Autolla ikää 3,5 v ja 60 tkm. Mazda huolto sanoi, että testerissä täytyy katsoa ensin vikakoodi ja vaihtoehtoja on myös umpio- tai ohjausyksikkövika. Kustannusarvio pelkän lampunvaihdon osalta vähintään 150 euroa. Aika kallista vai mitä!

Mikähän on todennäköisyys, että vika jää polttimoon? Ja jos vika on siinä, ei vikakoodeja ilmeisesti tarvitse nollailla vai kuinka?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe