Ikkunan yläpuolelle etsintään valaisinta joka näyttäisi fiksulle...Tuntuu olevan vaikeaa, kun halogeeneja ei haluta ja loisteputkivalaisin ei oikein innosta.
Ikkunoiden leveys 3400mm ja yksi rasia tätä valaisinta varten käytössä. Olohuoneeseen tulee tuon lisäksi kaksi kristallivalaisinta, joten ihan mitä tahansa viritystä ei haluttaisi.
Valaisin liikkeiden myyjät seisoo tumput suorina, kait alkaa lomat painaa päälle kun ei kiinnosta...
Ikkunan yläpuolelle
11
3671
Vastaukset
- sanoo suunnittelija
loisteputkien ole tarkoitus näkyä. Hanki sen pituisia putkia että voit limittää ne niin että heijastuva valo on yhtenäinen ilman hämärämpää kohtaa putkien välillä. Siihen eteen sitten sopiva kotelointi niin että valo heijastuu joko pelkästään ylös tai alas tai sitten molempiin suuntiin..
- HEPPPPPPP
Voit hankkia myös sellaisia loisteputkivalaisimia (tai kuristimet erikseen) joiden valoa voi säätää portaattomasti tiettyyn rajaan asti. Kiinnitä myös huomiota loisteputkilamppuihin eli haluatko päivänvalo putket vai kellertävämmät "perinteiset" putket.
- paikka__-
Laita vaan ne loisteputket ikkunan päälle ja panosta laatuun.
Tuttu tunne valaisin kaupassa tuo ettei myyjä ole ammattitaitoinen.- HEPPPPPPP
Paras ilmaisopus jonka olen nähnyt.
http://www.adlux.fi/public/pdf/2007kodinvalaistusopas.pdf - on muuten
HEPPPPPPP kirjoitti:
Paras ilmaisopus jonka olen nähnyt.
http://www.adlux.fi/public/pdf/2007kodinvalaistusopas.pdfhuonoin opus mitä olen ikinä aloittanut lukemaan. Ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin, mutta tuolla sepustuksella en pyyhkisi edes persettäni, niin paska se on.
- HEPPPPPPP
on muuten kirjoitti:
huonoin opus mitä olen ikinä aloittanut lukemaan. Ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin, mutta tuolla sepustuksella en pyyhkisi edes persettäni, niin paska se on.
Laita vain halogeenivalaisimia kattosi täyteen. Siinähän sitten vaihtelet niitä kun alkavat yksitellen palamaan. Halogeenilampun elinikä pyörii siinä 1500 h:ssa kun taas loisteputken siinä 8000 h:ssa. Ja vielä kun ottaa huomioon, että samaan tilaa tarvitaan huomattavasti enemmän halogeenivalaisimia kuin loisteputkivalaisimia, joutuu halogeenilammpuja vaihtamaan loisteputkiin verrattuna "jatkuvasti". Esim. Yhden loisteputken vaihtovälin joutuu viittä halogeenilappua vaihtamaan 26,6 kertaa. (8000h/1500h)*5=26,6
Tai lue vain aikakausilehteä (kiiltävä paperista) huonosti suunnitellussa suorassa valasituksessa. ts. Joudutko kääntelemään aikakausilehteä, koska siitä heijastaa silmiisi valaisimestasi suoraa tulevaa valoa. - kun alalla
HEPPPPPPP kirjoitti:
Laita vain halogeenivalaisimia kattosi täyteen. Siinähän sitten vaihtelet niitä kun alkavat yksitellen palamaan. Halogeenilampun elinikä pyörii siinä 1500 h:ssa kun taas loisteputken siinä 8000 h:ssa. Ja vielä kun ottaa huomioon, että samaan tilaa tarvitaan huomattavasti enemmän halogeenivalaisimia kuin loisteputkivalaisimia, joutuu halogeenilammpuja vaihtamaan loisteputkiin verrattuna "jatkuvasti". Esim. Yhden loisteputken vaihtovälin joutuu viittä halogeenilappua vaihtamaan 26,6 kertaa. (8000h/1500h)*5=26,6
Tai lue vain aikakausilehteä (kiiltävä paperista) huonosti suunnitellussa suorassa valasituksessa. ts. Joudutko kääntelemään aikakausilehteä, koska siitä heijastaa silmiisi valaisimestasi suoraa tulevaa valoa.hetken aikaa toimit ettei kaikki mene niinkuin "valaistusopas" neuvoo. Yleensä ihmisille sopii, mutta jotkut inhoavat epäsuoraaval. ja varsinkin päivänvaloputkia.
Valaistus on hyvää silloin kun asiakas on siihen tyytyväinen. Ja tyytyväisyyteen ei aina vaikuta luksit/kontrastintoisto/häikäisyn vähyys.
Itse en suosi halogeeni(kohde)valaisimia yleisvalaistuksessa. Kumma kun adluxin nimeen vannovat aina nostavat halogeenit ainoaksi vaihtoehdoksi "oikeaoppisellepäivänvaloputkillatoteutetulleepäsuorallevalaistukselle". - HEPPPPPPP
kun alalla kirjoitti:
hetken aikaa toimit ettei kaikki mene niinkuin "valaistusopas" neuvoo. Yleensä ihmisille sopii, mutta jotkut inhoavat epäsuoraaval. ja varsinkin päivänvaloputkia.
Valaistus on hyvää silloin kun asiakas on siihen tyytyväinen. Ja tyytyväisyyteen ei aina vaikuta luksit/kontrastintoisto/häikäisyn vähyys.
Itse en suosi halogeeni(kohde)valaisimia yleisvalaistuksessa. Kumma kun adluxin nimeen vannovat aina nostavat halogeenit ainoaksi vaihtoehdoksi "oikeaoppisellepäivänvaloputkillatoteutetulleepäsuorallevalaistukselle".Tietyllä kriittisyydellä tuota opusta tulee kyllä lukea. Ja sanoinkin, että se on paras ilmainen. Ja on myös todettava, että pelkkä epäsuoravalaistus on useimpien mielestä epämukava.
Valaistuksessa tulee minunkin mielestä tehdä myös muulla keinoin kuin epäsuorasti. Ja onhan epäsuoravalaistuksen luxit "kalliita" esim. jos koko huone tulee valaista hyvin, että voisi lukea lehteä.
Voisin kuvitella itse laittavani olohuoneeseen "valokaton" ja keittiöön tehokkaan epäsuoran valaistuksen, jota käyttäisin ns. "päivänvalohoitona". Ja tietenkin lisänä ns. perinteinen valaistus. Loisteputket tietenkin pitää olla säädettävää mallia, jotta ei tarvitse aina kylpeä täydessä valossa. Putkien hankintaankin pitää miettiä päissään, ottaako tosiaan päivänvaloputket vai "perinteiset".
Itse vaihdoin keittiöön päivänvaloputket ja olihan se aika koomisen näköistä talon ulkopuolelta katsottuna, kun muissa asunnoissa hohki kellertävää valoa ja omasta keittiöstäni valkoista. Hetken aikaahan meni totutteluun, mutta lopputuloksena voin sanoa sen, että erottelukyky parani huomattavasti (esim. lehden luku helpottui). Vai oliko syynä vain kumminkin kuollettuneiden putkien vaihto uusiin joka jo sinänsä nostaa valaistuksen tehokkuutta ;).
Kaikkea kohtuudella ja kumminkin vaikka itse mietin hyvän valaistuksen niin viime kädessä emäntä valitsee meidän valaisimet. Siis sellaiset valaisimet jotka ovat vain niin tyylikkäitä ja tihkuvat valoa niin kauniisti ;).
ps. en kyllä ikinä laittaisi loisteputkivalaistusta saunaan.
- Ap.......
Koteloitko nuo jotenkin vai miten sait ne siistin näköiseksi?
- taakse
Ap....... kirjoitti:
Koteloitko nuo jotenkin vai miten sait ne siistin näköiseksi?
laitoin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693