punnittuja sanoja

osaisitko vastata

Kumppani kysyi kerran.
Jos olisi vain muutama minuutti aikaa, kumman pojista pelastaisit ?

Esimerkkinä oli virtaavan vedenvaraan joutuminen(omani tuolloin liki täysi-ikäinen , hänen 8 vuotta nuorempi)

Osasinko vastata, kai kysyin kuka tuollaista voi suunnitella ja mitäpä itse tekisit ja sanoin ettei pienenpi todellakaan osanut/ kyennyt vielä uida edes kymmentä metriä.

Jos muutkin ovat miettineet tuollaisia-kertoisitteko.

Nyt kierrän vain kehää ilman ulospääsyä . Näen tässä vain suunnitelmallisuuden. Itseinho ja häpeä siitä uskoi ja luotti ja olisikin ollut alusta asti vain ponnahduslauta, välilaskupaikka. Syy poismuuttoonsa oli tunne etten rakastanut - hänen poikaansa.

6

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja siihen

vastaaminen ja ratkaisun miettiminen on aivan turhaa, et pysty vastaamaan kuitenkaan rehellisesti!
      Jos joudut po. tilanteeseen se vasta antaa oikean vastauksen ja takuu varmasti toimit oikein edellyttäen, että olet normaali!

• Älä murehdi. Minä ajattelen asiasta näin. Tulevaisuutta ei voi koskaan tietää. Jos tapahtuu jokin oikea hätätilanne, minun aivoista irtoaa adrenalliinia ja minä teen vaiston varassa oikein. Ja mennyttä ei voi surra, voin vain ajatella, että se minkä tein tuntui silloin oikealta.

Joillain ihmisillä on tapana hakea kaikkeen epäonnistumiseensa syitä muista ja toisilla taas onnistumattomuus aiheuttaa itsesyytöksiä.

Totuus lienee kuitenkin se, että moni asia voi vaikuttaa päätöksiin. Ja useinmiten, kun erotaan on oikea syy se, että kaksi ihmistä arvostaa eri asioita ja siksi ei sovi yhteen.

• petosta, itsepetosta, luuleminen, totuus, kuvitelmissa vai tositilanteessa... Kuka voi varmasti tietää? Tuskin kukaan. Voimme vain yrittää olla rehellisiä - ainakin itsellemme.
      Ei luottamuksessa ja uskomisessa ole mielestäni mitään häpeämistä. Häpeä langetkoon sille, joka sellaisia tunteita on sinussa herättänyt.

Olisiko huominen parempi päivä?

• hildurvonhopsis

On aika rankka juttu jos pitää valita kenet lapsista pelastaisi. Minulla on kaksi jo aikuista poikaa ja en osaa sanoa vieläkään kumpi on etusijalla. Rakastan aivan valtavasti heitä molempia.

Toivotaan ettei tuollaista tilannetta tule kenenkään eteen. Älä nyt menetä yöunia tuon asian vuoksi. On aivan luonnollista, että oma lapsi on aina etusijalla vaikka kuinka rakastaisi toisiakin lapsia. Uusperheissä joskus lapsilla on kilpailutilanne "ketä rakastetaan eniten".

Toisen ihmisen lapsiinkin voi rakastua ja kokea äitiyden (isyyden) iloja vaikka kumppaninsa lasten kanssa. Minulla on monta kummilasta ja ystävilläni on suloisia lapsia. En voi heitäkään laittaa tärkeysjärjestykseen. Jokainen on rakas ja jokainen on erilainen - samassa perheessäkin.

Enollani oli 13 lasta ja kun sukulaiset ihmettelivät lasten lukumäärää, niin enoni kysyi: "Kuka noista lapsista on liikaa?"
      Kukaan noista lapsista ei ollut "liikaa". Jokainen oli ihan yhtä arvokas.

Aika sadistista udella tuollaista kumppaniltaan. Yritä rauhoittua ja älä suinkaan inhoa itseäsi äläkä koe häpeää. Onneksi mitään ei sattunut ja sinun ei tarvinnut valita pelastettavaa.

Jatka elämääsi eteenpäin ilman itseinhoa !

• vain tätä

hetkeä, tässäkin riittää ongelmia aivan tarpeeksi. Mitä hyödyttää pohtia oletettuja vaikeuksia?

• ihmistä sielä jossakin

voitte auttaa jotakuta, kuten minua , katsomaan oikeaan suuntaan, oikeita tai vääriäkään vastauksia ette voi antaa.

Ajatusta että suhteemme olisi ollut suunniteltu petos en ole ystävällenikään voinut ilmaista , kuitenkin se on piinanut ajoittain.

Vaikka olisi tottakin, mitä siitä hyötyisin ei se minua virheettömäksi tee missän suhteessa.

Tulevaisuuden valintoihin toki vaikkuttaisi.

Ovat menneet sanat ja itkun aiheet minulta sekaisin muutaman kuukauden ajan, voimia ja selvästi näkeviä silmiä olen täältä hakenut ja saanut. Nyt siis - satakoon armolliset unohduksen lumet , siihen pintaan piirrän kauniita muistijälkiä.

Sellaisia kuin olivat koirani tassun jäljet, silloinkin ,rapaisina , olohuoneen valkoisella matolla. Sen suhteen päättyminen oli väistämätön, vaikkakin tuntuu että liian pian, silti alusta alkaen odotettavissa.

Nyt kun iholtani ei erotu yhtään teerenpilkkua , häviää ne täältäkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      178
      1476
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1061
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      745
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      670
    5. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      660
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      29
      653
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      653
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      184
      604
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      593
    Aihe