Olen tässä luopumassa nykyisestä autosta ja hiukan katsellut Audi ja vm 98 ympäriltä.
Ainoa oikea vaihtoehto tuntuisi olevan tuo 4,2 kone.
Kiinnostaisi tietää, minkä hintasta tuo auton ylläpito sitten on? Bensan kulutuksella ei ole väliä, nykyinen Alfa Romeokin vie kuitenkin sadalla kilometrillä 12-20 litraa..riippuen kaasujalan painosta.
Eli mitä hintaluokkaa on huollot? Ja onko Audi niin spesiaali kuin esim Alfa Romeo että mikätahansa huoltamo ei käy?
Kuinka usein jakohihna vaihdettava?
(alfassa 3v/60tkm ja maksaa 800-1400e....)
Kiitoksia vastauksista!
Audi A8 kustannukset???
28
14381
Vastaukset
- mitää
maksa;
Audi A8 (1994-2004)
Moottoriviat
* Jakohihnavikoja.
* Turbovikoja.
* Kaasuläppä saattaa jäädä auki. Syynä irronnut ilmamäärämittarin kenno.
* Suuri moottoriöljynkulutus.
* Moottorinohjauselektroniikan vikoja vuosimalleissa 1994-99.
* Polttoainepumppuvikoja.
* Laturivikoja vuosimalleissa 1996-97.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
* Automaattivaihteistovikoja vuosimalleissa 1996-97.
* Vaihteiston öljyvuotoa.
* Vetonivelet ovat kuluneet.
Jarruviat
* Jarrulevyt kuluneet.
* Jarruletkuvikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
* Vuosimalleissa 1994-2000 alatukivarsivika, jota koskeva takaisinkutsu 6.5.2004.
* Raidetangon päät ovat kuluneet.
Sekalaiset viat
* Tärinää ratissa. Saattaa johtua etuakseliston värähtelystä.
* Maalivikoja, maalipinta mattamainen.
* Kuljettajan turvatyynyvika. Turvatyyny uusittava. Takaisinkutsu 27.8.2004.
Notta joo...- on pidempi, sulla
vai mulla?
Toyota Corolla (1992-2005)
Moottoriviat
Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu takuuna.
Vesipumppu vuotaa.
Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
Jäähdytinvikoja.
Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetonivelien suojuskumit rikki.
Vetonivel rikki.
Kytkin kulunut.
Automaattivaihteistovikoja.
Jarruviat
Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
Jarruputket ruostuvat.
Käsijarrun vaijerit takertelevat.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
ABS-anturivikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Iskunvaimentimet heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalovikoja.
Äänimerkki ei toimi.
Sekalaiset viat
Tuulilasinpyyhkijän jumiutuminen.
Istuimien sähkölämmitys reistailee.
Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
Polttoainemittari näyttää väärin.
Äänimerkki ei toimi.
Pakoputkistoviat
Pakoputkiston kiinnitys rikki.
Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
Ruosteviat
Corollan ruostesuojaus puutteellinen.
Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu. - on vaan niin
on pidempi, sulla kirjoitti:
vai mulla?
Toyota Corolla (1992-2005)
Moottoriviat
Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu takuuna.
Vesipumppu vuotaa.
Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
Jäähdytinvikoja.
Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetonivelien suojuskumit rikki.
Vetonivel rikki.
Kytkin kulunut.
Automaattivaihteistovikoja.
Jarruviat
Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
Jarruputket ruostuvat.
Käsijarrun vaijerit takertelevat.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
ABS-anturivikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Iskunvaimentimet heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalovikoja.
Äänimerkki ei toimi.
Sekalaiset viat
Tuulilasinpyyhkijän jumiutuminen.
Istuimien sähkölämmitys reistailee.
Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
Polttoainemittari näyttää väärin.
Äänimerkki ei toimi.
Pakoputkistoviat
Pakoputkiston kiinnitys rikki.
Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
Ruosteviat
Corollan ruostesuojaus puutteellinen.
Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.hauskasti, että corolloja myydään vuodessa enemmän kuin A8:ja kymmenessä. Mutta, minun lista on kuitenkin monin verroin arvokkaampi. Siis korjata.
- dsaasdsa
on vaan niin kirjoitti:
hauskasti, että corolloja myydään vuodessa enemmän kuin A8:ja kymmenessä. Mutta, minun lista on kuitenkin monin verroin arvokkaampi. Siis korjata.
huomioon että A8:ja on varmasti huollettu enemmän kuin tojotia. Monet corollan omistajat pistävät vaan aina uutta öljyä koneeseen. No kyllä ensimmäinen omistaja yleensä huoltaa, mutta toinen ei enää välttämättä.
- sulla
on perseessäs.
Missäs A8:ssa on turbo? - ...
sulla kirjoitti:
on perseessäs.
Missäs A8:ssa on turbo?...
- arvaa
... kirjoitti:
...
myyntinkö -98 ympäristössä 3,0tdi A8 ???
- käsittelee
arvaa kirjoitti:
myyntinkö -98 ympäristössä 3,0tdi A8 ???
ja se hesarin vikasarja käsittelee nimenomaan -98 ympäristön A8:a... mitäs kyselette typeriä.
- nokat naputtaa
arvaa kirjoitti:
myyntinkö -98 ympäristössä 3,0tdi A8 ???
2.5TDI:tä myytiin.
Niissä menee kansi paskaksi.
Mutta muistakaa että A8 on loistoauto. Turha edes verrata mihinkään perusautoon. Tuollaista jaksaa jo korjatakin... - s8
sulla kirjoitti:
on perseessäs.
Missäs A8:ssa on turbo?2.5tdi, 3.3tdi
- s8
sulla kirjoitti:
on perseessäs.
Missäs A8:ssa on turbo?menikö nyt sormi sinne, vai suuhun kun et tienny!!!!! plääh mikä corolla juntti
- vioista
Kuluuko vetonivelet jos autolla ajetaan?
Kuluuko jarrulevyt jos jarrutellaan? - sehän..
on vaan niin kirjoitti:
hauskasti, että corolloja myydään vuodessa enemmän kuin A8:ja kymmenessä. Mutta, minun lista on kuitenkin monin verroin arvokkaampi. Siis korjata.
Niin sehän se vasta halpaa onkin kun koko koria lahoaa...peltipajalla tekevät Tojota kuskeille varmaan korjaukset ihan hyväntekeväisyydestä kun näkevät, että ei raukka ymmärrä autoista yhtään mitään ja ajaa vaan pitää :D
- Kokemusta on
Jarrulevyt kuluneet.. Onko se muka joku vika jos on jarrulevyt kuluneet? ja noita muita vikoja on kyllä uudemmissakin audeissa..
- -Stilo-
Miksi vaihdat yksilöllisen italialaisen tusinatuotteeseen?
- auto,
johonkin skoda-proomuun verrattuna!!!
- sellainen...
auto, kirjoitti:
johonkin skoda-proomuun verrattuna!!!
juttu että päivystätkö tällä palstalla 24/7?
- se..
sellainen... kirjoitti:
juttu että päivystätkö tällä palstalla 24/7?
Tottakai se päivystää ja ikää on 15v ja nimi on varmaan Ville tai Mika :D Jutut on just sitä tasoa...itseasiassa kannattais ilmoittaa jannun ip s24:n ylläpitoon niin lisäisivät sen vaan blokattujen listalle..tommonen jantteri kuitenkaan ymmärrä mistään tekniikasta niin paljon että se ip:n vaihto onnistuisi.. :D
- Vahvaselkä
Olen myös katsellut "kaseja". Suosittelen tsekkaamaan myös S8-mallit, joita on jonkin verran tarjolla myös, eikä hinta juuri nouse peruskasiin verrattuna.
Huoltojen hinnoista en tiedä, mutta varsinkaan -98 ei kyllä enää kannata merkkiliikkeeseen viedä. Useimmat, esim. AD-autokorjaamo varmasti osaa tehdä perushuollot. Jakohihna lienee se perus 90tkm välein. Myynti-ilmoituksissa kerrotaan useimpiin tehdyn juuri vaihdon. -98 mallit on tuollaiset 220-280 tkm ajettuja.
Ajatus jyhkeästä "Luxus lullasta" nostaa hymyn huulille. Bensaahan siinä kasissa varmasti palaa, mutta jos sen kulutuksella ei ole väliä, en usko että ylläpito muutoinkaan nouseen mitenkään pilviin. Ja todella naurattaa nuo Iltalehdistä poimitut "jarrulevyt kuluneet"-viat. Ihme kun ei ole lisätty vioiksi renkaiden kulumista ja polttimoiden vaihtoja. AUTO KULUU KUN SILLÄ AJETAAN!
Itse kuitenkin näillä näkymin odotan pari vuotta vielä, ja sitten suoraan uudemman korimallin laiva dieseloptiolla. - a8mies
itsellä ollut nyt a8 2.8 1997 malli vuoden ajan. ajettu n. 300tkm. mukava auto ollut. keväällä vähän alko täristämään etupää ja vaihdoin kaikki etupään tukivarret ym. tuennat. hintaa 130e. ei ollut kallis. bensan kulutus on kohtuullinen 10l satasella seka-ajossa. varusteita ja tyyliä tähän hintaan todella hyvin ja kyyti on mahtava ja tilaa riittää myös takapenkillä. 2 metriset miehet kehuvat kun ei tarvitse istua polvet suussa. ennen oli bemareita ja mielestäni voittaa bemarin täysin. samanikäisissä esim 500 sarjan ja 700 sarjan bemareissa alkaa olemaan niin paljon ruostevikaa ettei sellaista kannata enään edes miettiä, kun taas audi a8 ei käytännössä ruostu laisinkaan. suosittelen lämpimästi kyseistä mallia. ainoa vika kateelliset ihmiset.
- ....
''kun taas audi a8 ei käytännössä ruostu laisinkaan''
A8 ei voi ruostua , koska siinä on alumiinirunko. - vbhjuuo
.... kirjoitti:
''kun taas audi a8 ei käytännössä ruostu laisinkaan''
A8 ei voi ruostua , koska siinä on alumiinirunko.Kerros mistä halvalla osat vm95 vastavaan ja edulliset laittopaikat?
kiitti!
- 4.2V8 rules
Öljynvaihdossa menee öljyä pelkästään 9,1litraa.
- audi a8
juu voin kertoo teille et a8 ylläpito ei todellakaan ole halpaa minulla itellä on 95 mallin a8 4.2 padalla.Osia ei saa kun maahantuojalta ja maksaa sitten ihan maltaita...et jos on varaa laittaa autoon useampi tonni kuukaudessa niin siitä vaan mutta muuten en suosittele
- Pling!
Audi A4 -05 kuljettajan turvavyön merkkiääni soi vaikka vyö(t) on kiinni.
Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!
Osaiskohan joku Audimies tai Audinainen kertoa miten tuon klimputuksen saisi hiljennettyä ihan kotikonsteilla, kun se mittarin varoitusvalo kuitenkin riittää ihan mainiosti. Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!
Onko jossakin, ja jos on niin missä, joku liitin jonka voisi nykäistä irti?
tai Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!
Onko tuo toiminta jonkun sellaisen sulakkeen takana, että jos irroittaa niin puoli autoa pimenee? Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!
Ohjekirjan taulukosta ei löytynyt pelkästään turvavyön merkkiäänelle olevaa sulaketta. Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling!
Alkuvuodesta merkkiääni kuului vain muutamia satunnaisia kertoja, ja poistui sillä kun vyön soljen laittoi väärinpäin lukkoon, mutta nyt tuo vika on vähitellen pahentunut niin, että nyt hälyttää ihan koko ajan, oli solki missä asennossa tahansa. Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! Pling! - Juu_
Nyrkkisääntönä; mitä kalliimpi auto on ollut uutena, sitä kalliimmat ylläpitokustannukset. Esim. samaa ikäluokkaa olevat M5:t, yhteen huoltoon saat äkkiä menemään 4k€.
- jussilai
Jokamies puhuu paskaa,ette tiedä autoista mitään,,nää on just niitä kuuluisia "foorumi" ja keskustelupalstajuttuja,,missä muutama torvi esittelee tietämystään,mutta tiedot on peräisin hevosmiesten tietotoimistolta,,,kerrotaan kuulopuheita,ja kaverille kävi näin,juttuja perseaukisia ns tietäjiä koko sakki
- Tyypillistä
Audi-palstaa siis. Kouhotetaan ja vouhotetaan preemium-merkin ylivoimasta ja sitten itketään kun "paskan möivät". Pikkujantterit tosiaan asialla. Eiköhän alkais olla jo aika poistattaa tämäkin ketju palstalta kun tämä ei ole pelkkää ylistystä Audille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201101- 138993
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514