papakoe raskaana?

vko 15+0

hei, en ole käynyt kolmeen vuoteen papa kokeessa ja nyt raskaana ollessa neuvola lääkäri laittoi lähetteen, onko kokemuksia millä viikoilla on turvallista käydä papa kokeessa???? kiitos.

16

3574

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BjhgHFVgvcmh

Ei kai nyt lääkäri laittais lähetettä papaan jos se ei ois turvallista. Lähes jokainen odottava pyydetään menemään papaan.

• HUOM!!

En minä ainakaan mihinkään papaan ole raskauden aikana joutunut. Kävin papassa jo ennen kuin aloimme yrittää raskautta, eli pari kuukautta ennen "raskautumista".

Eli HUOM!! Kaikki ei todellakaan käy papassa raskauden aikana!!!

• evian
        HUOM!! kirjoitti:

En minä ainakaan mihinkään papaan ole raskauden aikana joutunut. Kävin papassa jo ennen kuin aloimme yrittää raskautta, eli pari kuukautta ennen "raskautumista".

Eli HUOM!! Kaikki ei todellakaan käy papassa raskauden aikana!!!

sinua olisi sinne raskaana ollessa lähetettykään, jos kerta olit juuri käynyt.. Eikös suositus ole noin kerran vuodessa, eli ei siellä jatkuvasti tarvitse rampata ;)

• jkjkdjr
        evian kirjoitti:

sinua olisi sinne raskaana ollessa lähetettykään, jos kerta olit juuri käynyt.. Eikös suositus ole noin kerran vuodessa, eli ei siellä jatkuvasti tarvitse rampata ;)

Niinpä. Niinhän minä kirjoitinkin. Mua vaan alkoi ärsyttämään tuo toisen kirjoittajan tyyli... Lähes kaikkihan papa-kokeessa käy raskaana ollessaan. EI TODELLAKAAN KÄY. MINÄ EN AINAKAAN KÄYNYT!!!

• Pinna kireällä?
        jkjkdjr kirjoitti:

Niinpä. Niinhän minä kirjoitinkin. Mua vaan alkoi ärsyttämään tuo toisen kirjoittajan tyyli... Lähes kaikkihan papa-kokeessa käy raskaana ollessaan. EI TODELLAKAAN KÄY. MINÄ EN AINAKAAN KÄYNYT!!!

Eikös se toinen kirjoittaja vaan sanonut, että lähes kaikki. Ei suinkaan, että kaikki. Pitikö siitäkin vetää herneet nenään???

Kyllä ihmisillä on hermo kireällä jo ennen lapsen syntymää..

• evian
        Pinna kireällä? kirjoitti:

Eikös se toinen kirjoittaja vaan sanonut, että lähes kaikki. Ei suinkaan, että kaikki. Pitikö siitäkin vetää herneet nenään???

Kyllä ihmisillä on hermo kireällä jo ennen lapsen syntymää..

Pitäisköhän tähän nyt sitten sanoa, että "onneksi" en ole vielä raskaana jos hermo menee sitten noin vähästäkin ;D

• rv29

Ihan turvallista. Minulta otettiin myös.

• Adina

päästä papakokeeseen raskausaikana,koska en ole koskaan vielä ollut, neuvolatäti sanoi että ei ketään raskaana olevaa naista laiteta papakokeeseen! eli taas hän oli väärässä.ei ollu eka kerta,eikä varmaan viimeinen.minulta ei edes olla vielä mitattu sf-mittaa vaikka olenkin rv 20 ja pari päivää sit oli neuvola..pikkasen hömppä muutenkin meidän täti=)

• ...

väärässä ole sun neuvolatäti. Ainakin meillä neuvolassa on terveydenhoitajilla ja lääkäreillä kaikilla se kanta, että papaa ei ole järkeä ottaa raskausaikana, koska raskaus saattaa vääristä sitä tulosta. Eli otetaan minultakin vasta synnytyksen jälkeen, vaikka edellisestä jo kaksi vuotta aikaa. Myös yksityisetlääkärit, joilla olen käynyt tässä raskausaikana muutamaan kertaan, ovat kaikki olleet sitä mieltä, että ei hyödytä ottaa sitä nyt, ehtii sitten lapsen synnyttyäkin, etenkin kun koskaan ei ole ollut mitään häikkää papassa.

Mutta olen kuullut, että tässä asiassa on kaksi koulukuntaa. Toiset haluavat sen papan ehdottomasto ottaa, toiset taas eivät. Nykyään on kaiketi yleistynyt tämä kanta, että ei oteta, jos ei ole ehdottomasti tarpeen. Että silleen...

• papapanic

papa ekella läärärikäynillä (mille viikoille se sit ajoittuukaan) verta rupes vuotaan aikalailla eli ei sit voitu ottaakaan. Tuli pieni paniikki, lapselle ei loppujen lopuksi ollut vaaraa....

• tellu80

vaikka sen takia itse varasin ajan yksityiseltä. lääkäri ei suostunut ottamaan papaa. Sitten hän rämpläsi tavallisella pumpulipuikolla (ei semmoisella karhealla papa-harjalla) ja sanoi että kohdunsuu alkaa vuotamaan jo pehmeästä puikostakin.

• ä79

Kyllähän sen voi turvallisesti ottaa (ei liity keskenmenoriskiä, vaikka usein näin kuulee väitettävän), mutta yleensä sitä ei oteta, koska jos jotain löytyisi, niin raskauden aikana ei kuitenkaan tehtäisi mitään gyn leikkauksia. Siinä on siis ottamattomuuden syy.

• se miksi

kohdunsuu alkaa vuotaa ei liity keskenmenoon mitenkään, vaan siihen, että kohdun pinta on todella verekäs raskausaikaan. Tästä samasta syystä johtuu esim. pienet vuodot yhdynnän jälkeen. Ei siinä ole mitään sen kummempaa riskiä mihinkään. Papakokeesa otetaan näyte limakalvolta, eli ihan pinnasta ja kyllä kohdunseinämät ovat niin paksuuntuneet, ettei se mitään keskenmenoa aiheuta. Papakokeella halutaan usein sulkea pois joitain sukupuolitauteja raskausaikana jne.. Mitä hemmettiä täällä aina tapellaan joka asiasta!?! Ärrrrrrsyttävää...

• papa rv 13

Mulla ottivat neuvolassa papanäytteen ekalla lääkärikäynnillä kun edellisestä kerrasta oli kulunut vuosi. Ei tullut vuotoa, vaikka lääkäri oli tosi kovakouranen (ikinä aiemmin ei ole papa sattunut, nyt sattui). Nyt kertynyt 25rv, eikä oo tullut mitään seurauksia.

Turhaa täällä tapellaan tästäkin aiheesta, eiköhän tääkin asia riipu ihan tilanteesta ja lääkäristä.

• edes...

muita vastauksia lukea vaan kirjoitan mitä mulle on sanottu. eli pyysin päästä papakokeeseen ja kuulin että koska täytän tänä vuonna 30v kaupunki kutsuu joukkotarkastukseen, mutta minun on hyvä mennä sinne vasta synnytyksen jälkeen ja mielellään joskus loppuvuodesta (laskettuaika 4.8) koska solumuutoksia voi olla raskauden aikana ja vielä hieman synnytyksen jälkeenkin. Eli voit kysyä neuvolasta mitä mieltä ovat ja luulen että saat aika samanlaisen vastauksen kuin minäkin.

• mamma.84

Minulta otettii papakoe eka lääkärikäynnillä, koska oli näkynyt jotain poikkeavaa. Kaikki oli kuitenkii kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      180
      2085
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1836
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1786
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1503
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      169
      1325
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      57
      1287
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      62
      1084
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      981
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      27
      952
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      929
    Aihe