Kävin tuttavani kanssa torilla, ostimme kalaa eräältä myyjältä(jääköön nimi mainitsematta)
Myyjä oli jotenkin kovin "kyllästyneen" oloinen, ja höpisi koko ajan jotain ihan muuta, yritti kiinnittää huomiomme muuhun kuin maksutapahtumaan.
Tuttavani maksoi ostokset, ja sai vaihtorahan, ja mietin että jotain outoa siinä oli..päästiin autolle, ja tuttavani kaivoi taskustaan saadut vaihtorahat, olisi pitänyt olla 20 e, niin olikin vain 5 euroa. Toki pitäisi heti itsekin olla valpas, ja tarkistaa, kiireessä tuli vain laitettua raha taskuun. Nykypäivänä tuo on kuitenkin kohtuullisen iso raha, ja kalakin kallista joten ystäväni palasi takaisin, vaatimaan rahaa. Myyjä intti vastaan ensin, sitten kun tarjosimme kalan palauttamista niin mutisten antoi rahan.. Olen aina tykännyt käydä torilla, mutta nyt jäi paha maku. Kuinka montaa "vanhempaa" ihmistä kyseinen huijaa, jos ei ihminen ole tarkkana. Toki inhimillisiä erehdyksiäkin sattuu, mutta toi oli kaukana siitä..
Tammelan tori
10
1445
Vastaukset
- laitapa nimi
niin pääset yksityishenkilön solvauksesta kuulusteluun. Fakta.
Joskus aina napsahtaa kohille.- Tampereelle
Minä olen oppinut, että hämäläiset on hitaita järjeltään ja niiden ennakointikyky on huono, joten näille täytyy selittää ihan yksinkertaisetkin seuraamukset rautalangasta vääntäen.
Yksikään torikauppias, joka haluaa jatkaa bisnesstä Tammelan torilla, ei hypi kenenkään silmille kostotoimien pelossa. Tämä kostotoimi olisi täysin laillinen selvitys eräiden bisnesten toiminnasta kyseisellä torilla. Kyseisen selvityksen jälkeen silmille hyppimisen aloittanut torikauppias tuskin olisi kovin suosiossa kolleegoidensa keskuudessa.
- aina tarkkana
Mutta ihmetyttää silti miten voi vaihtorahaa tulla 5 e 20 sijasta, kummallista ettei tuollaista muka heti huomaa...setelit aivan erilaisia ja kolikoissa kyllä olisi jo paino ratkaissut...
- Pirkko***
Oli vain muistuttaa että kannattaa olla tarkkana myyntitapahtumassa, missä ei saa kuittia.
En kenenkään nimiä täällä sano, halusin vain ilmaista mielipiteeni.siihen kai kaikilla on oikeus.
Meillä oli paljon tavaroita käsissä, ja seteli tuli vaan äkkiä laitettua taskuun, että saatiin jatkettua matkaa. Mutta vasta edes tarkempia, tulipa sekin teroitettua mieleen. Muuten torielämä on ollut positiivista. - on mahdollista
nO kuule kyllä se vaan on mahdollista ja kun maksaa viiskymppisestä. Myös viiskymppinen ja kymppi ovat rahoja joista saattaa erehtyä hämärässä tai muuten häirittynä, ihan vaan kokemuksesta.
Viksu kappiashan ei asiakkaalleen vääryyttä tee esimerkiksi huijaamalla rahoissa, mutta kauppiaitakin on niin monenlaisia.
Luulis kyllä että tollanen huiputtava kalakauppias ei kauaa torilla kaloja myy.
- jopperin kopper
asun tässä vieressä ja haen kalaa harva se aamu, joten en yhdy aloituksen provokatiiviseen sävyyn. siellä sakki väsää kalaa aamuviidestä suhteellisen ahkeralla otteella ja hinnat saavat ihan itse määrätä. noin 200 kertaa viimeisen 6-8 vuoden aikana vois sanoa että torilla asioitu ja mitään filunkia ei ole tullut vastaan, päinvastoin. monta kertaa on sanottu että menköön nyt tämän kerran samalla hintaa... joten ko. tapauksessa vois sanoa että oliskohan toi muutaman sadan prosentin kokoinen puutos pitänyt huomata ihan itte, ja mitä pahaa siinä jos myyjä höpisee, turpa kiinnikkö sitä kalaa pitäs sulle myydä... pyydä ettei puhu ensi kerralla, ne on yrittäjiä ja kuuntelee varmasti. hinta voi sitten vaan jäädä vähän epäselväksi...
- kalansyöjälle
kun haet harva se aamu kalojasi, tuskinpa siinä erehdyksiä sattuukaan, muutaman euron kaloista, en usko että syöt kiloja kerralla , ?
Euron tulo toi myös ammattihuiputtajat, niitä on joka paikassa, myös toreilla,
minua on petetty kaupoissa, tarkkana pitää olla, yritän aina maksaa ostokseni 20e setelillä, kassan sanoessa summan, lasken heti päässäni paljonko saan takaisin, sen opin kun petettiin. - valehtele
Ne tulee sinne noin aamu seitsemäksi. Talvella ne ei välttämättä tule ollenkaan. 4 kuukauden talvilomat on normaaleja näillä ahkerilla.
Edellinen paskanjauhanta oli muuten erinomainen otos tamperelaisesta paskanjauhannasta. Juttu jotenkin muistuttaa todellisuutta, mutta ei ole totta. - osattiin myös
kalansyöjälle kirjoitti:
kun haet harva se aamu kalojasi, tuskinpa siinä erehdyksiä sattuukaan, muutaman euron kaloista, en usko että syöt kiloja kerralla , ?
Euron tulo toi myös ammattihuiputtajat, niitä on joka paikassa, myös toreilla,
minua on petetty kaupoissa, tarkkana pitää olla, yritän aina maksaa ostokseni 20e setelillä, kassan sanoessa summan, lasken heti päässäni paljonko saan takaisin, sen opin kun petettiin.Aikoinaan katselin, kun kauppiaan vaimo kusetti edelläni maksuvuorossa ollutta lasta. Kyllä lapsi ymmärtää jälkikäteen, että jotain väärää tapahtui, mutta ei se häpeältään kerro vanhemmille. Eikä vanhemmat arvaa epäillä mukavaa kaupan rouvaa.
- varasteluepidemia
Toissa vuonna oli kaupungissa turistien kusetusepidemia. Josko tauti toistuu.
Myös kiertävät kauppiaat kusettavat Tammelan torilla (ja varmaan joka torilla), koska niiden ei tarvitse välittää maineestaan. Mä näin itse kun yksi ukko kusetti kahta lasta. Lupasi antaa rahasta lapsille takaisin, sitten kun seuraavan kerran nähdään :-)
Tuo valehtelija tuossa alempana tietää hyvin, ettei vakiasiakkailta varasteta, mutta turisti on vapaata riistaa. Se on vähän niin kuin arabibasaarissa asioisi. Kun myyjät oppivat naaman niin ne käyttäytyvät eri tavalla.
Myyjät on kukin yksilöitä. Kuten Hesarin suomenlaajuisesta testistä näkyi, Suomen pahin niuhottaja mansikan myyjistä löytyi Tammelan torilta, mutta samalta torilta löytyi Suomen reiluin kanttarellien myyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793