Kainuun Sanomat 18.7.2007
SUURI SADEMÄÄRÄ MURSI PADON TALVIVAARASSA
Todennäköisesti suuri vesisademäärä aiheutti rakenteilla olleen padon murtumisen viikonloppuna Talvivaara Projekti Oy:n kaivosalueella Sotkamossa.
Vesienkäsittelyyn liittyvän selkeytysaltaan keskeneräisen padon murtumisen seurauksena vesi huuhteli mukaansa padosta maa-ainesta Mourunpuroon.
"Määrää ei tiedetä, mutta kyseessä on moreeniaines, eli ihan normaali maa-aines. Asia huomattiin maanantaina, ja aloimme välittömästi selvitellä, mistä se johtuu", Talvivaara Projekti Oy:n ympäristöpäällikkö Heikki Kovalainen kertoo.
Vedessä ei ole mukana varsinaisen kaivostoiminnan jätevesiä eikä kemikaaleja. Keskeneräisen padon murtumisesta ei aiheutunut vaaraa ihmisille tai ympäristölle.
Talvivaarassa ensimmäinen ympäristövahinko!
7
1223
Vastaukset
- farth 10
vetää putki etelään, jonne imaisisi kaikki jätevedet. Sinne ne menee rahatkin etupäässä.
- Ei hyvältä näytä
Jos ennustaa pitäisi, niin luulen tuon vesipadon murtuminen olevan vasta alkusoittoa kaikelle sille vahingolle, joka tulee kohdistumaan Kainuun luontoon kaivoksen myötä.
No empä ihmettele, kun tietää mikä puulaaki on padon tehnyt.
- tarvitaan
Mikä puulaaki padon on tehnyt? Onko kainuusta?
tarvitaan kirjoitti:
Mikä puulaaki padon on tehnyt? Onko kainuusta?
Kouluttamattomat Lasupaskan Laatijat. Hovioikeudessakin olen heidän kanssaan tapellut, kun yrittivät meillä rakennusvirheensä maksattaa.
- ei ole kummonen
k0rh0nen kirjoitti:
Kouluttamattomat Lasupaskan Laatijat. Hovioikeudessakin olen heidän kanssaan tapellut, kun yrittivät meillä rakennusvirheensä maksattaa.
firma jos on korhosellekkin hävinnyt hovissa.
- 13.12.2012
Paljon on paskaa virrannut Mourunpurossa vuoden 2007 jälkeen!
Kopsataanpa tuolta alkupäästä aivan liian hyvin toteutunut ennustus:
Ei hyvältä näytä
20.7.2007 12:33
Jos ennustaa pitäisi, niin...
Jos ennustaa pitäisi, niin luulen tuon vesipadon murtuminen olevan vasta alkusoittoa kaikelle sille vahingolle, joka tulee kohdistumaan Kainuun luontoon kaivoksen myötä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947806- 1723761
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492487- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?271912- 481902
- 601778
- 191773