Haluan tietää sivunumeron koraanista missä lukee että naista saa kivettää? En usko että sitä edes on olemassakaan koko kirjassa! Missäkohtaa koraanissa sanotaan että nainen on miehen palvelia? odotan vastauksia.
naisen kivetys
35
3313
Vastaukset
- raamattua voisi
verrata moiseen tilanteeseen. Ei sielläkään suoraan kehoteta ketään fyysisesti sellaista
harjoittamaan, edes provosoituna. Kysymys on
aika yksilökohtainen ja tilanteesta riippuvainen,
mutta jos asian yleistäisi vuosisatojen takaa nykyteknologiseen maailmantilanteeseen, niin näinä
päivinä hellan ja vesihanan väliin ajettu "uhri"
ottaa tyynesti vastaan verbaalisen ja materialistisen epäluottamuksen osoituksen toiselta henkilöltä, sukupuolesta riippumatta.
Edellä kuviteltu tilanne on nykypäivää siis parisuhdetasolla. Jos kyseisen toiminnon haluaisi
yleistää valtiotasolle, niin silloin kysymyksessä
olisi hiukan kauaskantoisemmat seuraukset, ottaen
huomioon aseteknologisen kehityksen. Näinä päivinä
rajan takaa ei lentäisi pelkkiä kiviä tms. "kivi-
kauden" aikaista "opetusmateriaalia", on se uskon-
non ohjekirja mikä hyvänsä. Tunnetussa tai tuntemattomassa todellisuudessa, mene ja tiedä.
Jos nyt äkkiseltään pitäisi antaa vastaus kysymykseen aiheesta edellä kuvatusta, niin kokeileppa kirjoittaa johonkin hakukoneeseen
sanat koraani, opetukset, naisen pieksentä, miehelle kyytiä hellan ja vesihanan välissä jne.
ketään millään muotoa mitenkään pilkkaamatta tms.
Tällaisiakin tapauksia valitettavasti on monessa
parisuhteessa. Vaikeaa tilanne on nissä uskoinnoissa, joissa eroaminen ei tule kysymykseenkään ilman kirkon tai "viimeisen sanansaattajan" lupaa. Kyseisissä uskoinnoissa siis. Jos niiden Jumala ja vastavoima on käsitystensä mukaan totta. Itse en ole ehtinyt
menneessä aikajanassa ehtinyt perehtyä koraanin
oppeihin, johtuen eri uskontokunnasta, enkä myöskään hyväksyisi fyysistä väkivaltaa missään muodossa, veden ja vetypommin väliltä. Lausutut
sanat on eri asia, so. politiikkaa. - löytyy
Volume 3 Number 508
The Prophet said, 'O Unais! Go to the wife of this (man) and if she confesses (that she has committed illegal sexual intercourse), then stone her to death.' - Knut
Kyllä sitä raamatun jumalakin on käskenyt
kivittämään, naisia ja miehiä.
15:35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella."
15:36 Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.
22:21 silloin vietäköön tyttö isänsä talon ovelle, ja kaupungin miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi, koska hän teki häpeällisen teon Israelissa, harjoittaen haureutta isänsä kodissa. Poista paha keskuudestasi.
22:24 niin viekää molemmat sen kaupungin portille ja kivittäkää heidät kuoliaaksi, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua kaupungissa, ja mies siksi, että hän teki väkivaltaa lähimmäisensä morsiamelle. Poista paha keskuudestasi.- 123456
Tosiaan, ON käskenyt, tuo on Vanhan Liiton aikaa ja nyt eletään Uudessa Liitossa.
Joh.8:1-7
1 Mutta Jeesus meni Öljymäelle.
2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä". - Esko
että sinä rinnastat Mooseksen ajan tapoja ja nykyajan tapoihin. Kristityt ei seuraa Mooseksen lakeja, mutta muslimeille Koraani on nykyajan laki.
On älytöntä, ettei tuhansien vuosien aikaeroa huomata ollenkaan. - 19.27
123456 kirjoitti:
Tosiaan, ON käskenyt, tuo on Vanhan Liiton aikaa ja nyt eletään Uudessa Liitossa.
Joh.8:1-7
1 Mutta Jeesus meni Öljymäelle.
2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".Luukas 19:27 Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.
- ...
Esko kirjoitti:
että sinä rinnastat Mooseksen ajan tapoja ja nykyajan tapoihin. Kristityt ei seuraa Mooseksen lakeja, mutta muslimeille Koraani on nykyajan laki.
On älytöntä, ettei tuhansien vuosien aikaeroa huomata ollenkaan."Kristityt ei seuraa Mooseksen lakeja"
"Älä pidä muita jumalia minun rinnallani",
"Älä tee itsellesi jumalankuvaa"
"Älä tapa"
"Älä varasta"
"Älä tee aviorikosta",
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi"
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi"...
Nämä lait ovat VT:sta, joten Kristityt ei seuraa niitä? - vaan toteuttamaan
Esko kirjoitti:
että sinä rinnastat Mooseksen ajan tapoja ja nykyajan tapoihin. Kristityt ei seuraa Mooseksen lakeja, mutta muslimeille Koraani on nykyajan laki.
On älytöntä, ettei tuhansien vuosien aikaeroa huomata ollenkaan.17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: LAISTA EI HÄVIÄ YKSIKÄÄN KIRJAIN, ei pieninkään piirto, ENNEN KUIN TAIVAS JA MAA KATOAVAT, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Mat. 5:17-20 - evankeliumi---
... kirjoitti:
"Kristityt ei seuraa Mooseksen lakeja"
"Älä pidä muita jumalia minun rinnallani",
"Älä tee itsellesi jumalankuvaa"
"Älä tapa"
"Älä varasta"
"Älä tee aviorikosta",
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi"
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi"...
Nämä lait ovat VT:sta, joten Kristityt ei seuraa niitä?Apostoli Paavalin teologinen manifesti, Roomalaiskirje, korostaa lain ja evankeliumin vastakohtaista luonnettta. Lailla on evankeliumin kannalta oma tehtävänsä. "Lain kautta tulee synnin tunto", laki on annettu, "että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä", niin että emme voisi "millään itseämme puolustaa". Jos ajastamme häviää sakraalitunto, pyhyyden taju, emme voi käsittää myöskään evankeliumia.
Laki merkitsee Vanhassa testamentissa tooraa eli "opetusta" Jumalan tahdosta. Uusi testamentti ei ole poistanut mitään Jumalan pyhyydestä. "Niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä... tulee viha", "tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee"! Laki on "kasvattaja Kristukseen". Jos opetetaan, että Jumalan käskyt ovat vain "tilapäisaksioomi", väliaikainen rakennustelineistö, joka puretaan ja jolla ei ole merkitystä kristitylle, kiellämme Jumalan muuttumattomuuden. Ei Siinain Jumalan ole pelkkä lain kovakasvoinen Herra. Profeetoissa ja Psalmeissa toistetaan tuon tuostakin 2. Moos. 34:n ajatus armahtavasta Jumalasta. Tuossa kohdassa on neljä eri sanontatapaa Jumalan armosta ja kolme eri syntikäsitettä. "Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit..." Uskollisuudesta käytetään tässä sanaa "emet" eli "totuus". "Armo ja totuus" ovat Jumalan tunnisteita. "Totuus on Jumalan sinetti", kuuluu vanha heprean sanonta. Vain siellä missä näemme totuuden syntimme syvyydestä, on pohjaa evankeliumin tajuamiselle.
Laki ja evankeliumi eivät ole ilmeisesti irrotettavissa toisistaan - ne ovat vain saman asian eri dimensioita, ulottuvuuksia. Sama Jumala on pyhä ja armahtavainen. Mitä loitommaksi ihminen etääntyy Jumalasta ja mitä laimeammaksi hän tulee hengellisesti, sitä vähemmän lakia ja evankeliumia on hänen julistuksessaan. Laki ja evankeliumi ovat "erottamattomat mutta eivät sekoittamattomat", kuten vanhat uskovat ovat todenneet. Pyhä Henki terävöittää kumpaakin. Lain ja evankeliumin luonne on verrattavissa kontrastiväreihin: jos vastakkaisvärejä vahvistaa, toinen näistä terävöityy aina toista korostettaessa. Samoinhan myös Pyhä Henki näyttää todeksi "synnin, vanhurskauden ja tuomion", vaikka hän onkin Lohduttaja ja Puolustaja.
Evankeliumin tulisi olla "suloista, suolalla höystettyä". Jumala vaatii ihmiseltä täydellisyyttä, koska hän on pyhä. Jos kuulijan omatunto ei säikähdä Jumalan edessä, jos ihminen ei joudu kiinni synnistään, jos evankeliumi voidellaan parantumattoman ja murtumattoman sydämen yli, vaikka kuulija ei tarkoita lainkaan totta uskollaan - me näin vain kuoletamme ja paadutamme häntä hengellisesti. Kuitenkin: lain tulee olla tinkimätöntä ja evankeliumin ehdotonta. "Jumala vanhurskauttaa jumalattoman". Evankeliumin vastaanottaja on "samalla syntinen ja vanhurskautettu". Kun mielemme on nöyrtynyt ja taipunut, saamme armon. Jeesus Kristus suostuu syntinsä tunnustavan seuraan. - Status controversiae
vaan toteuttamaan kirjoitti:
17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: LAISTA EI HÄVIÄ YKSIKÄÄN KIRJAIN, ei pieninkään piirto, ENNEN KUIN TAIVAS JA MAA KATOAVAT, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."
Mat. 5:17-205. Laki ja evankeliumi
Status controversiae - keskeinen kiistakysymys
Onko pyhän evankeliumin julistaminen pelkkää armon julistamista, syntien anteeksiannon julistamista, vai onko se samalla sellaista parannus- eli nuhdesaarnaa, joka nuhtelee epäuskosta? Ajatellaan näet, että epäuskosta ei nuhtelisikaan laki vaan yksinomaan evankeliumi.
Affirmativa
Jumalan sanan puhdas oppi
1. Me uskomme, opetamme ja tunnustamme, että lain ja evankeliumin erottaminen on hyvin kirkas valo, jota kirkossa on erittäin tunnollisesti vaalittava. Siinä valossa Jumalan sanaa jaetaan oikein, niin kuin pyhä (2 Tim. 2:15) Paavali kehottaa tekemään.
2. Me uskomme, opetamme ja tunnustamme, että laki on varsinaisesti se jumalallinen oppi, joka opettaa, mikä on oikein eli mikä on Jumalalle mieluista; se nuhtelee kaikesta, mikä on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista.
3. Niinpä kaikki, mikä nuhtelee synnistä, on lain saarnaa ja kuuluu sen piiriin.
4. Evankeliumi on sitä vastoin sanan varsinaisessa merkityksessä sitä oppia, joka ilmoittaa, mitä sellaisen ihmisen tulee uskoa, joka ei ole pitänyt lakia ja joka on lain tuomitsema: Kristus on sovittanut ja maksanut kaiken synnin sekä hankkinut ja ansainnut syntiselle syntien anteeksiannon, (Room. 1:17) Jumalalle kelpaavan vanhurskauden ja iankaikkisen (2 Kor. 5:21) elämän, edellyttämättä syntiseltä mitään omaa ansiota.
5. Tämä kiista on saanut alkunsa siitä, että Pyhä Raamattu käyttää sanaa "evankeliumi" eri merkityksessä. Sen johdosta me ilmoitamme uskovamme, opettavamme ja tunnustavamme seuraavan: On oikein sanoa ja kirjoittaa, että evankeliumi on parannuksen ja syntien anteeksiantamuksen julistusta, silloin kuin sanalla "evankeliumi" tarkoitetaan koko sitä Kristuksen oppia, jota hän itse julisti opetusvirkaa hoitaessaan, kuten myös hänen apostolinsa. Tässä mielessä sanaa käytetään Mark. 1:15 Ap.t. 20:34.
6. Jos kuitenkin laki ja evankeliumi esitetään vastakohtina ja sanotaan Moosesta lain, Kristusta evankeliumin saarnaajaksi, siinä tapauksessa evankeliumi ei ole parannus- tai nuhdesaarnaa, vaan se on sanan varsinaisen merkityksen mukaisesti yksinomaan lohdutussaarnaa, "iloinen sanoma", joka ei nuhtele eikä pelästytä vaan joka lohduttaa lain kauhistuttaman omantunnon. Se vetoaa yksin Kristuksen ansioon, ja saarnaamalla suloisesti Kristuksen ansaitsemasta Jumalan armosta ja laupeudesta se rohkaisee pelästyneen omantunnon.
7. Synnin paljastamisesta uskomme, opetamme ja tunnustamme näin: Mooseksen peite on kaikkien ihmisten (2 Kor. 3:13-15) silmillä niin kauan kuin he kuulevat pelkkää lain saarnaa eikä heille saarnata Kristusta. Laki ei opeta heitä tuntemaan syntiä oikealla tavalla, vaan heistä joko tulee itsevarmoja teeskentelijöitä, jollaisia fariseukset olivat, tai sitten he joutuvat Juudaan tavoin epätoivon valtaan. Siksi Kristus ottaa selittääkseen lain hengellisesti (Matt. 5:21-48 Room. 7:14-1 Room. 1:18) Niin Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikille syntisille; he näkevät kuinka suuri se on. Heidät ohjataan tuntemaan lakia, vasta nyt he oppivat laista tuntemaan syntinsä oikein. Mooses ei ikinä olisi pystynyt puristamaan heistä esiin sellaista synnin tuntoa.
Kristuksen, Jumalan Pojan, kärsimyksen ja kuoleman julistus on siis ankaraa ja järkyttävää Jumalan vihan saarnaamista ja ilmoittamista. Vasta se vie ihmiset oikealla tavalla lakiin sisälle. Vasta sitten kun Mooseksen peite on poistettu heidän kasvoiltaan, he ymmärtävät oikein, kuinka paljon Jumala vaatii meiltä laissaan; me emme pysty täyttämään yhtään hänen vaatimustaan, vaan meidän on pakko etsiä vanhurskautta yksin Kristuksesta.
8. Niin kauan kuin puhe Kristuksen kärsimyksestä ja kuolemasta julistaa Jumalan vihaa ja järkyttää ihmistä, se ei kuitenkaan vielä ole varsinaista evankeliumin saarnaa. Se on Mooseksen ja lain julistamista ja siis Kristuksen (Jes. 28:21) "vierasta työtä", jonka tehtyään hän vasta pääsee hoitamaan omaa virkaansa, armon julistamista, lohduttamista, eläväksi tekemistä eli varsinaista evankeliumin saarnaamista.
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/yo/t5.html - osaako joku selittää
Status controversiae kirjoitti:
5. Laki ja evankeliumi
Status controversiae - keskeinen kiistakysymys
Onko pyhän evankeliumin julistaminen pelkkää armon julistamista, syntien anteeksiannon julistamista, vai onko se samalla sellaista parannus- eli nuhdesaarnaa, joka nuhtelee epäuskosta? Ajatellaan näet, että epäuskosta ei nuhtelisikaan laki vaan yksinomaan evankeliumi.
Affirmativa
Jumalan sanan puhdas oppi
1. Me uskomme, opetamme ja tunnustamme, että lain ja evankeliumin erottaminen on hyvin kirkas valo, jota kirkossa on erittäin tunnollisesti vaalittava. Siinä valossa Jumalan sanaa jaetaan oikein, niin kuin pyhä (2 Tim. 2:15) Paavali kehottaa tekemään.
2. Me uskomme, opetamme ja tunnustamme, että laki on varsinaisesti se jumalallinen oppi, joka opettaa, mikä on oikein eli mikä on Jumalalle mieluista; se nuhtelee kaikesta, mikä on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista.
3. Niinpä kaikki, mikä nuhtelee synnistä, on lain saarnaa ja kuuluu sen piiriin.
4. Evankeliumi on sitä vastoin sanan varsinaisessa merkityksessä sitä oppia, joka ilmoittaa, mitä sellaisen ihmisen tulee uskoa, joka ei ole pitänyt lakia ja joka on lain tuomitsema: Kristus on sovittanut ja maksanut kaiken synnin sekä hankkinut ja ansainnut syntiselle syntien anteeksiannon, (Room. 1:17) Jumalalle kelpaavan vanhurskauden ja iankaikkisen (2 Kor. 5:21) elämän, edellyttämättä syntiseltä mitään omaa ansiota.
5. Tämä kiista on saanut alkunsa siitä, että Pyhä Raamattu käyttää sanaa "evankeliumi" eri merkityksessä. Sen johdosta me ilmoitamme uskovamme, opettavamme ja tunnustavamme seuraavan: On oikein sanoa ja kirjoittaa, että evankeliumi on parannuksen ja syntien anteeksiantamuksen julistusta, silloin kuin sanalla "evankeliumi" tarkoitetaan koko sitä Kristuksen oppia, jota hän itse julisti opetusvirkaa hoitaessaan, kuten myös hänen apostolinsa. Tässä mielessä sanaa käytetään Mark. 1:15 Ap.t. 20:34.
6. Jos kuitenkin laki ja evankeliumi esitetään vastakohtina ja sanotaan Moosesta lain, Kristusta evankeliumin saarnaajaksi, siinä tapauksessa evankeliumi ei ole parannus- tai nuhdesaarnaa, vaan se on sanan varsinaisen merkityksen mukaisesti yksinomaan lohdutussaarnaa, "iloinen sanoma", joka ei nuhtele eikä pelästytä vaan joka lohduttaa lain kauhistuttaman omantunnon. Se vetoaa yksin Kristuksen ansioon, ja saarnaamalla suloisesti Kristuksen ansaitsemasta Jumalan armosta ja laupeudesta se rohkaisee pelästyneen omantunnon.
7. Synnin paljastamisesta uskomme, opetamme ja tunnustamme näin: Mooseksen peite on kaikkien ihmisten (2 Kor. 3:13-15) silmillä niin kauan kuin he kuulevat pelkkää lain saarnaa eikä heille saarnata Kristusta. Laki ei opeta heitä tuntemaan syntiä oikealla tavalla, vaan heistä joko tulee itsevarmoja teeskentelijöitä, jollaisia fariseukset olivat, tai sitten he joutuvat Juudaan tavoin epätoivon valtaan. Siksi Kristus ottaa selittääkseen lain hengellisesti (Matt. 5:21-48 Room. 7:14-1 Room. 1:18) Niin Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikille syntisille; he näkevät kuinka suuri se on. Heidät ohjataan tuntemaan lakia, vasta nyt he oppivat laista tuntemaan syntinsä oikein. Mooses ei ikinä olisi pystynyt puristamaan heistä esiin sellaista synnin tuntoa.
Kristuksen, Jumalan Pojan, kärsimyksen ja kuoleman julistus on siis ankaraa ja järkyttävää Jumalan vihan saarnaamista ja ilmoittamista. Vasta se vie ihmiset oikealla tavalla lakiin sisälle. Vasta sitten kun Mooseksen peite on poistettu heidän kasvoiltaan, he ymmärtävät oikein, kuinka paljon Jumala vaatii meiltä laissaan; me emme pysty täyttämään yhtään hänen vaatimustaan, vaan meidän on pakko etsiä vanhurskautta yksin Kristuksesta.
8. Niin kauan kuin puhe Kristuksen kärsimyksestä ja kuolemasta julistaa Jumalan vihaa ja järkyttää ihmistä, se ei kuitenkaan vielä ole varsinaista evankeliumin saarnaa. Se on Mooseksen ja lain julistamista ja siis Kristuksen (Jes. 28:21) "vierasta työtä", jonka tehtyään hän vasta pääsee hoitamaan omaa virkaansa, armon julistamista, lohduttamista, eläväksi tekemistä eli varsinaista evankeliumin saarnaamista.
http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/yo/t5.htmlomilla sanoilla???
- 123456
osaako joku selittää kirjoitti:
omilla sanoilla???
8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan-
11 autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumin mukaisesti, joka on minulle uskottu.
Siis kristittyjä eivät koske Vanhan Liiton uhrilait ja puhtaussäännökset, koska meidän välimiehenämme toimii Jeesus. Kymmenen käskyä on mun mielestäni ilmentymä, joka ilmoittaa meille sen mikä Herran tahtoa vastaan ja sitä täytyy noudattaa.
Toisaalta kymmenen käskyn voi ajatella sisältyvän Matt. 7:12 "Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."
Ihmisiä ei tule alkaa kivittää, sillä kaikessa tulisi seurata Jeesuksen esimerkkiä. 1 Piet. 2:15 "Sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä."
Ja kuten Raamatussa sanotaan, Jumalan on kosto ja tuomio, joten se pitää jättää Herralle. - Esko
... kirjoitti:
"Kristityt ei seuraa Mooseksen lakeja"
"Älä pidä muita jumalia minun rinnallani",
"Älä tee itsellesi jumalankuvaa"
"Älä tapa"
"Älä varasta"
"Älä tee aviorikosta",
"Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi"
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi"...
Nämä lait ovat VT:sta, joten Kristityt ei seuraa niitä?etteivät kristityt koskaan kivitä ihmisiä kuoliaaksi. Eikö tämä riitä sinulle? Muslimit kivittävät yhäkin muutamissa maissa.
Pysy todellisuudessa, älä houraile! - fdgsdfhgfjhgj
Hyvä vedellä juttuja vanhasta testamentistä kun se on mukana vain antamassa näkökohtaa. Mistä uudesta testamentistä löytyy vastaava kohta.
Muistelen lukeneeni jotain tarinaa Aishan (tuo lapsivaimona aloittaneen) muistelmista, että vuohi söi ne sivut, missä oli kivitysohjeet Koraaniin.
Kuten Knut tuolla totesi ja lainasi, Raamatusta löytyy ohjeet ei vain naisten vaan mietenkin kivittämiseen. Jeesuksen ohjeen mukaan synnitön heittää ekaksi.- ???
historia on aina voittajan kirjoittama. miten kristityt voittivat? kuka editoi raamatun? ketkä jättivät sitä ja tätä pois? aika vaikea ymmärtää mutta helppo tulkita omaksi hyväksi. totuus siellä ja toinen tuolla. koskahan ihminen oppii ottamaan vastuun omista teoistaan?
???
ps. muslimeilla on taivas totta kaa. vaikka kui monta neitsyttä sun muuta. hyi hitto.
mitään mahkuja kuolla vaan niinkuin kaikki kuolleet ihmiset ennen minua, pelkäämättä näitä kaikkia totuuksia?
thanks.
- Dhimmi
Ei, sitä ei Koraanista löydy. Mutta (tietänet jo varmaan?) muslimien uskonnolliset rituaalit, käytös ja moraali eivät perustu yksin Koraaniin. Sehän olisi sula mahdottomuus ottaen huomioon teoksen luonteen... Tietänet myös, että perimätiedosta, hadithista, luotettavin lähde on Sahih Bukhari, joka määrää ja vaikuttaa muslimien elämään.
Joten tässä sinulle vähän Sahih Bukharia, joka lainaa itseänsä kalifi Umaria (huomaa myös muslimien väite, että Koraani on täydellinen taivaasta tipahtanut kirja, johon ei ole koskaan tehty muutoksia...):
Bukhari, vol. 8, book, 86, no. 6830:
"Allah lähetti Muhammadin Totuus mukanaan, ja ilmoitti hänelle Kirjan (Koraanin), ja sen joukossa, mitä Allah ilmoitti, oli jae Rajmista (naimisissa olevan henkilön, miehen tai naisen, kivittäminen kuoliaaksi) sille, joka syyllistyy laittomaan seksuaaliseen kanssakäymiseen, ja me resitoimme tätä Jaetta ja ymmärsimme sen sekä painoimme sen muistiimme. Allahin lähettiläs pani kivitysrangaistuksen täytäntöön, ja niin teimme mekin hänen jälkeensä.
Olen huolissani, että sen jälkeen kun kauan aikaa on kulunut, joku
sanoo: ”Kautta Allahin, me emme löydä jaetta Rajmista Allahin Kirjasta”, ja niin he
menevät harhaan jättämällä Allahin ilmoittaman velvollisuuden (pois käytöstä). Ja Rajmin rangaistus on määrättävä kenelle tahansa naimisissa olevalle henkilölle (miehelle sekä naiselle), joka syyllistyy laittomaan seksuaaliseen kanssakäymiseen, mikäli vaadittu näyttö on saatavissa, tai (tapahtuneesta) on käsitys tai tunnustus."- ei ole olemassa
mistä löysit tuon?
- Dhimmi
ei ole olemassa kirjoitti:
mistä löysit tuon?
Lähde: Saudi print edition, published by Darussalam.
- ole olemassa
Dhimmi kirjoitti:
Lähde: Saudi print edition, published by Darussalam.
Minulla on Bukharin kokoelma(koko Bukhari) eikä sieltä löydy yhtään hadithia tuolla numerolla.
En usko että sinulla on yhtään kirjaa islamista Darussalamista. Sinä vaan copypastaat anti-islam websivuilta ja tuonkin teit väärin.
Etkö osaa tehdä mitään oikein? - Dhimmi
ole olemassa kirjoitti:
Minulla on Bukharin kokoelma(koko Bukhari) eikä sieltä löydy yhtään hadithia tuolla numerolla.
En usko että sinulla on yhtään kirjaa islamista Darussalamista. Sinä vaan copypastaat anti-islam websivuilta ja tuonkin teit väärin.
Etkö osaa tehdä mitään oikein?Minua ei kiinnosta mitä uskot. Lähde on Saudi-Arabialainen englantilais-arabialainen "de luxe" versio Bukharista, joka sisältää yhdeksän nidosta. Painopaikkatiedot annoin jo. Tarkista asia ja lopeta valehteleminen. Etkö voi muuten uskoasi puolustaa?
- valehtelet
Dhimmi kirjoitti:
Minua ei kiinnosta mitä uskot. Lähde on Saudi-Arabialainen englantilais-arabialainen "de luxe" versio Bukharista, joka sisältää yhdeksän nidosta. Painopaikkatiedot annoin jo. Tarkista asia ja lopeta valehteleminen. Etkö voi muuten uskoasi puolustaa?
niinkuin Paavali opetti ja motiivisi on tiedossa.
"Vaikka olen vapaa ja kaikista riippumaton, olen ruvennut kaikkien orjaksi voittaakseni Kristukselle mahdollisimman monia. 20 Voittaakseni hänen omikseen juutalaisia olen näille ollut kuin juutalainen; voittaakseni lain alaisina eläviä olen näille ollut kuin lain alainen, vaikka en olekaan lain alainen. 21 Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. 22 Voittaakseni heikkoja olen näille ollut heikko. Kaikille olen ollut kaikkea, jotta pelastaisin edes muutamia. 23 Kaiken tämän teen evankeliumin vuoksi, jotta olisin itsekin siitä osallinen. 24 Tiedättehän, että vaikka juoksukilpailussa kaikki juoksevat, vain yksi saa palkinnon. Juoskaa siis niin, että voitatte sen!"
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 9:19-24
Though I am free and belong to no man, I make myself a slave to everyone, to win as many as possible. 20To the Jews I became like a Jew, to win the Jews. To those under the law I became like one under the law (though I myself am not under the law), so as to win those under the law. 21To those not having the law I became like one not having the law (though I am not free from God's law but am under Christ's law), so as to win those not having the law. 22To the weak I became weak, to win the weak. I have become all things to all men so that by all possible means I might save some. 23I do all this for the sake of the gospel, that I may share in its blessings.24Do you not know that in a race all the runners run, but only one gets the prize? Run in such a way as to get the prize.
http://www.biblegateway.com/passage/?search=1 Corinthians 9:19-24;&version=31;
--
15 Jotkut tosin julistavat Kristusta vain kateudesta ja riidanhalusta, mutta toiset vilpittömin mielin. 16 Nämä toimivat rakkaudesta, koska tietävät, että minun tehtäväni on puolustaa evankeliumia. 17 Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani. 18 Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei.
Kirje filippiläisille 15-18
15It is true that some preach Christ out of envy and rivalry, but others out of goodwill. 16The latter do so in love, knowing that I am put here for the defense of the gospel. 17The former preach Christ out of selfish ambition, not sincerely, supposing that they can stir up trouble for me while I am in chains.[c] 18But what does it matter? The important thing is that in every way, whether from false motives or true, Christ is preached. And because of this I rejoice.
http://www.biblegateway.com/passage/?search=Philippians 1:15-18;&version=31;
Asia on tarkistettu ja vielä sinulla on aika huonot lähteet. Eikö paksuun kalloosi mahdu että tuolla numerolla olevaa hadithia ei ole olemassa?
Muuten eikö ole kiva kun valheiden levittäminen kuuluu kristinuskoon? ja Jeesus kuitenkin antaa anteeksi ja pelastaa?
Sinä maksoit 99$ ( lähetyskulut) koko Bukharin kokoelmasta hahaha :D enpä usko. - vain
Dhimmi kirjoitti:
Minua ei kiinnosta mitä uskot. Lähde on Saudi-Arabialainen englantilais-arabialainen "de luxe" versio Bukharista, joka sisältää yhdeksän nidosta. Painopaikkatiedot annoin jo. Tarkista asia ja lopeta valehteleminen. Etkö voi muuten uskoasi puolustaa?
82 kirjaa ja sinä puhut kirjasta 86. Ehkä sinä itse kirjoitit sen sillä numerolla mutta sitä numeroa ei kyseisestä kokoelmasta kuitenkaan löydy.
- uusi-luomus
en nyt muista missä kohtia, oisko miesten oma keksimä hyväksikäyttötapa päästä vedetty. monet muslimit (miehet) osaa kyllä pirun hyvin käyttää väärin hyväkseen islamia!(esim moniavioisuudessa). Mutta sen sanon että Jeesus sanoi huorintehneelle naiselle raamatussa"se joka ei ole syntiä tehnyt,heittäköön ensimmäisen kiven" ja niin ei ensimmäistäkään kiveä heitetty!
- tutustunut..
Mitä ehtoja on moniavioisuudella?
- uusi-luomus
tutustunut.. kirjoitti:
Mitä ehtoja on moniavioisuudella?
on islamissa ehdot,ensinnäkin miehen pitäisi olla rikas että pystyy elättämään kaikki vaimonsa ja tasavertaisesti,eli nykypäivänä mahdotonta! ehkä joku profeetta olis siihen pystyny mutta ei tavallinen maajussi. ja 1.vaimon tulisi hyväksyä toinen vaimo,tai jos ei hyväksy niin saa ottaa eron miehestään. jos esim.vaimo ei pysty saamaan miehensä kanssa lapsia,silloin voidaan ajatella toista vaimoa.usein kyllä muslimimiehet haluaa vaan huvin vuoksi ilman pätevää syytä toisen vaimon,ja tämä on mielestäni ällöttävää ja loukkaavaa ensimmäistä vaimoa kohtaan.ja sitä tapahtuu nykypäivänä ihan täällä suomessa.kaksi muijaa asuu saman miehen kanssa.hyi! usein miehet haluaa "neitsyen"ja onko se teidän mielestä pätevä syy ottaa toinen vaimo? meinasin joutua ite kärsimään moisesta,onnex Jeesus pelasti ja nyt saan heittää koko islamin säännöt viemäristä alas!
- hyvin
uusi-luomus kirjoitti:
on islamissa ehdot,ensinnäkin miehen pitäisi olla rikas että pystyy elättämään kaikki vaimonsa ja tasavertaisesti,eli nykypäivänä mahdotonta! ehkä joku profeetta olis siihen pystyny mutta ei tavallinen maajussi. ja 1.vaimon tulisi hyväksyä toinen vaimo,tai jos ei hyväksy niin saa ottaa eron miehestään. jos esim.vaimo ei pysty saamaan miehensä kanssa lapsia,silloin voidaan ajatella toista vaimoa.usein kyllä muslimimiehet haluaa vaan huvin vuoksi ilman pätevää syytä toisen vaimon,ja tämä on mielestäni ällöttävää ja loukkaavaa ensimmäistä vaimoa kohtaan.ja sitä tapahtuu nykypäivänä ihan täällä suomessa.kaksi muijaa asuu saman miehen kanssa.hyi! usein miehet haluaa "neitsyen"ja onko se teidän mielestä pätevä syy ottaa toinen vaimo? meinasin joutua ite kärsimään moisesta,onnex Jeesus pelasti ja nyt saan heittää koko islamin säännöt viemäristä alas!
Hyvin olet selvittänyt, yllätyin positiivisesti.
Mutta kuten huomaat, mies voi toimia huonosti - eli tehdä väärin. Joidenkin huono käytös ei ole siis islamin hengen mukainen, eli vika on siinä ihmisessä eikä uskonnossa. (Vaikka uskonto antaakin mahdollisuuden moneen vaimoon, ei se tarkoita että sitä saisi käyttää väärin) - uusi-luomus
hyvin kirjoitti:
Hyvin olet selvittänyt, yllätyin positiivisesti.
Mutta kuten huomaat, mies voi toimia huonosti - eli tehdä väärin. Joidenkin huono käytös ei ole siis islamin hengen mukainen, eli vika on siinä ihmisessä eikä uskonnossa. (Vaikka uskonto antaakin mahdollisuuden moneen vaimoon, ei se tarkoita että sitä saisi käyttää väärin)kyllä muslimimiehet valitettavasti käyttää islamia hyväkseen(jotkut,en yleistä)ja se on väärin. Profeetan aikana oli toki muitakin syitä ottaa vaimoja,sillä esim sodassa miehensä menettäneet naiset jäivät yksin ja muhammed nai sitten heidät,myös vanhoja naisia(muitakin kuin neitsyitä)että aika huono syy ottaa muslimimiehen nykypäivänä toinen vaimo vedoten siihen että haluaa neitsyen,sillä profeettakaan ei neitsyyden perusteella valinnut vaimojaan! ja toinen syy oli polittiset syyt kansojen välille...
- se on..
uusi-luomus kirjoitti:
kyllä muslimimiehet valitettavasti käyttää islamia hyväkseen(jotkut,en yleistä)ja se on väärin. Profeetan aikana oli toki muitakin syitä ottaa vaimoja,sillä esim sodassa miehensä menettäneet naiset jäivät yksin ja muhammed nai sitten heidät,myös vanhoja naisia(muitakin kuin neitsyitä)että aika huono syy ottaa muslimimiehen nykypäivänä toinen vaimo vedoten siihen että haluaa neitsyen,sillä profeettakaan ei neitsyyden perusteella valinnut vaimojaan! ja toinen syy oli polittiset syyt kansojen välille...
Samaa mieltä, ja ikäväähän se on.
Enemmän kunnollista opetusta (islamista) muslimeille olisi tarpeen.
- rajatieto777
Kristittyjen käyttämässä raamatussa vanhassa testamentissa meille ihmisille oli määrätty laki joka velvoittaa naisen kivittämisen tietyistä teoista. Kivitystuomiot ovat lähtöisin kristinuskosta mutta uuden testamentin aikaan kun syntikulttuuri muuttui lain nuodattamisesta armoksi jäi myös kuolemantuomiot pois koska jeesus kantoi meidän syntivelkamme.
Tämä armo koskee vain niitä jotka henkilökohtaisesti omassa elämässään kastetaan ja suullaan tunnustaa jeesuksen herraksi ja jumalan pojaksi. - jöjö
Kertovat että se ohje ja imetyksen ohje olivat Aishan tyynyn alla ja lampaat söivät sen. Muhamed oli kuollut juuri ennen tätä.
- raamatun tutkija
sitten raamatusta olikohan nyt 5.Mooseksen kirja,siellä puhutaan kvittämisestä. JOS MIES RAISKAA NAISEN, on mies kivitettävä.Jos nainen ja mies ovat avioliiton ulkopuolisessa suhteessa yhteisestä sopimuksesta,ja heidät saadaan siitä kiinni, on heidät molemmat kivitettävä.
- UUSI LIITTO
Lue mitä Uudessa Testamentissa sanotaan!
- Jahve_10000
"sitten raamatusta olikohan nyt 5.Mooseksen kirja,siellä puhutaan kvittämisestä.."
Olet ilmeisen sivystymätön ja et tunne Raamattua ollenkaan. Vanha Testamentti (VT) on koottu pitkän ajan kuluessa ja sisältää saman kumoamisperiaatteen kuin Koraani. Esim. VT:n vanhimmissa osissa Jumala suosi eläinuhreja mutta myöhemmin kielsi toimenpiteen. Sama kumoaminen tulee esiin vaikkapa 10 käskyssä joka antaa elämälle hyvät moraaliset ohjeet (toisin kuin esim. Koraani/islam jossa ei ole yleisiä moraalisia ohjeita vaan Koraanista tai haditheista pitää päätellä onko asia haram vai halal....) - Maalaisjärgi.
Jahve_10000 kirjoitti:
"sitten raamatusta olikohan nyt 5.Mooseksen kirja,siellä puhutaan kvittämisestä.."
Olet ilmeisen sivystymätön ja et tunne Raamattua ollenkaan. Vanha Testamentti (VT) on koottu pitkän ajan kuluessa ja sisältää saman kumoamisperiaatteen kuin Koraani. Esim. VT:n vanhimmissa osissa Jumala suosi eläinuhreja mutta myöhemmin kielsi toimenpiteen. Sama kumoaminen tulee esiin vaikkapa 10 käskyssä joka antaa elämälle hyvät moraaliset ohjeet (toisin kuin esim. Koraani/islam jossa ei ole yleisiä moraalisia ohjeita vaan Koraanista tai haditheista pitää päätellä onko asia haram vai halal....)jos vaan nyt alettas ateisteiksi mutta noudatettaisiin ihmisen säätämiä lakeja niin ihmisiä ei kuolis turhaan mutta maailma pysys kunnossa XD
ei oo kuitenkaa tarkotusta pilkata uskontoja.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758