Liian isoko?

Sheltit ja shettikset

Niin, että olenko liian iso ratsastamaan shettiksellä (107-110 cm korkea) pari kertaa kuukaudessa? Olen 158 cm pitkä ja painan 42 kg. Ponilla ratsastaisin tosiaankin vain (korkeintaan) pari kertaa kuukaudessa, koska se on ajoponi. En tietenkään menisi mitään esteratoja, ainakaan kovin isoja, enkä muutenkaan rasittaisi sitä kovin paljoa. Ratsastus ei siis ole minulle pääasia, kysyn vain teidän mielipidettänne.

6

742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama ongelma

Mulla oli sama ongelma ja kysyin siitä täällä. Olen 150cm ja ratsastan 90cm shettiksellä ja ihan hyvin menee. En hypi mitään yli 40 cm esteitä mutta laukataan ja sen sellaista mutta tuolla ponillasi voit mun mielestä mennä ihan hyvin! =)

• poni<3

Mulla on itelläni ollu jo kohta 5 vuotta shettis,ja mietin että olkenko liian iso jo sille kun olen 150 cm ja poni on vain 100 cm ja minä painan 48 kg??

• Möhköfantti-96

Luulenpa, että olette kaikki liian isoja... Itse olen 140 cm pitkä, ja painan n. 32 kg, enkä saa ratsastaa ratsastuskoululla enää alle 1 m shettiksellä.. :(

• terrii

Mä ratsastan pari kertaa viikossa 80 cm shettiksel. Itse olen melkein 160 pitkä.
        painan 45kg. Ponilla hyppään 50 cm esteitä. Ja käyn kisoissa. Tietysti pitää katsoa ponin kunnon mukaaan että jaksaako. Harjoitus ravia en viitsi sillä mennä, ja laukassakin pitää koko ajan olla kevyessä istunnassa. Mahd. kevyenä siellä selässä! :P

Mun mielestä te kaikki voitte mennä vielä shettiksil :)

• Mönkki
        Möhköfantti-96 kirjoitti:

Luulenpa, että olette kaikki liian isoja... Itse olen 140 cm pitkä, ja painan n. 32 kg, enkä saa ratsastaa ratsastuskoululla enää alle 1 m shettiksellä.. :(

Mä oon 147 cm, painan 38 kg ja saan mennä tallin shettiksellä joka on n. 90-96 cm, vieläpä saan hypätä sillä rataa

• ... ... ...

ratsastus koulullamme tuon kokoisella settiksellä saa mennä korkeintaamn 55kg painavat, eli ei sinulla mitään hätää vähään aikaan ole. tietenkin pituus vaikeuttaa ratsastamista mutta painon suhteen. menen minäkin välillä tasomn ylläpitämiseksi ja kurin palautukseksi ja painan tuon vähän vajaa 55kg

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      143
      6334
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      72
      5261
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3695
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3300
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      122
      2491
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2286
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2048
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1396
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1208
    Aihe