Liian isoko?

Sheltit ja shettikset

Niin, että olenko liian iso ratsastamaan shettiksellä (107-110 cm korkea) pari kertaa kuukaudessa? Olen 158 cm pitkä ja painan 42 kg. Ponilla ratsastaisin tosiaankin vain (korkeintaan) pari kertaa kuukaudessa, koska se on ajoponi. En tietenkään menisi mitään esteratoja, ainakaan kovin isoja, enkä muutenkaan rasittaisi sitä kovin paljoa. Ratsastus ei siis ole minulle pääasia, kysyn vain teidän mielipidettänne.

6

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama ongelma

      Mulla oli sama ongelma ja kysyin siitä täällä. Olen 150cm ja ratsastan 90cm shettiksellä ja ihan hyvin menee. En hypi mitään yli 40 cm esteitä mutta laukataan ja sen sellaista mutta tuolla ponillasi voit mun mielestä mennä ihan hyvin! =)

    • poni<3

      Mulla on itelläni ollu jo kohta 5 vuotta shettis,ja mietin että olkenko liian iso jo sille kun olen 150 cm ja poni on vain 100 cm ja minä painan 48 kg??

      • Möhköfantti-96

        Luulenpa, että olette kaikki liian isoja... Itse olen 140 cm pitkä, ja painan n. 32 kg, enkä saa ratsastaa ratsastuskoululla enää alle 1 m shettiksellä.. :(


      • terrii

        Mä ratsastan pari kertaa viikossa 80 cm shettiksel. Itse olen melkein 160 pitkä.
        painan 45kg. Ponilla hyppään 50 cm esteitä. Ja käyn kisoissa. Tietysti pitää katsoa ponin kunnon mukaaan että jaksaako. Harjoitus ravia en viitsi sillä mennä, ja laukassakin pitää koko ajan olla kevyessä istunnassa. Mahd. kevyenä siellä selässä! :P

        Mun mielestä te kaikki voitte mennä vielä shettiksil :)


      • Mönkki
        Möhköfantti-96 kirjoitti:

        Luulenpa, että olette kaikki liian isoja... Itse olen 140 cm pitkä, ja painan n. 32 kg, enkä saa ratsastaa ratsastuskoululla enää alle 1 m shettiksellä.. :(

        Mä oon 147 cm, painan 38 kg ja saan mennä tallin shettiksellä joka on n. 90-96 cm, vieläpä saan hypätä sillä rataa


    • ... ... ...

      ratsastus koulullamme tuon kokoisella settiksellä saa mennä korkeintaamn 55kg painavat, eli ei sinulla mitään hätää vähään aikaan ole. tietenkin pituus vaikeuttaa ratsastamista mutta painon suhteen. menen minäkin välillä tasomn ylläpitämiseksi ja kurin palautukseksi ja painan tuon vähän vajaa 55kg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3115
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2341
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1710
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1563
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1077
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      856
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      801
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe