Tyttö- ja poikakaksoset

Haluaa kaksoset

Voiko tyttö- ja poikaksoset saada ilman keinohedelmöitystä? Mikä on todennäköisyys saada tyttö- ja poikaksoset ilman keinohedelmöitystä?

10

4964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hp 75

      kaksi vuotta sitten kaksoset tytön ja pojan ihan luomuna, mutta sitä todennäköisyyttä en osaa arvioida mutta kaksi munasolua kun irtoaa ja hedelmöittyy saman aikaisesti toinen x-siittiöllä toinen y-siittiöllä niin silleen se tapahtuu

    • gyne

      eli ei-idettiset kaksoset ovat kuin mitkä hyvänsä sisarukset, voivat olla samaa tai eri sukupuolta. Ovatpahan vain saaneet alkunsa samaan aikaan. Eivät siis ole perimältään samanlaiset. Tämä on yleisempi tapa (n. 2/3 kaksosista) saada kaksoset . Normaalisti tällainen tilanne sattuu, kun kaksi munasolua kehittyy ja irtoaa samassa kuukautiskierrossa ja molemmat hedelmöittyvät. Spontaanin kaksosraskauden mahdollisuus kasvaa naisen iän lisääntyessä, koska munasarjan toiminnan hiipuessa aivolisäkehormonien määrä kasvaa, ja tämä saattaa johtaa "superovulaatioon", vähän niinkuin IVF-hoidossa. Myös ravitsemus ja geneettiset tekijät vaikuttavat ("suvussa kaksosia").

      Harvinaisempaa on (1/3), että hedelmöitynyt munasolu jakautuukin poikkeavasti niin, että syntyykin kaksi alkiota. Tällöin tuloksena on identtiset eli samanmunaiset kaksoset, joiden perimä on sama. Sukupuolikin on siis aina sama.

      Suomessa kaksosten esiintyvyys ennen hedelmöityshoitoja oli luokkaa 12/1000 synnytystä.

      • Näin 0n

        Munasolu saatta jakautua kahtia jopa ennen hedelmoitystä.

        Eli lopputulos on noin puolikas identtinen kaksonen. Ja he voivat olla eri sukupuolta.

        DNA testien kautta on myös havaittu että joskus 2 hedelmöityä munasolua saatta törmätä. Lopputulos on 1 terve lapsi jolla on 2 ihmisen DNA. Sille on jonkinlainen virallinen nimikin, en nyt muista mikä.


      • +++++++++++++
        Näin 0n kirjoitti:

        Munasolu saatta jakautua kahtia jopa ennen hedelmoitystä.

        Eli lopputulos on noin puolikas identtinen kaksonen. Ja he voivat olla eri sukupuolta.

        DNA testien kautta on myös havaittu että joskus 2 hedelmöityä munasolua saatta törmätä. Lopputulos on 1 terve lapsi jolla on 2 ihmisen DNA. Sille on jonkinlainen virallinen nimikin, en nyt muista mikä.

        se jolla on kahden yksilön DNA.


      • Näin 0n
        +++++++++++++ kirjoitti:

        se jolla on kahden yksilön DNA.

        Olisi mielenkiintoista tietää kuinka yleistä tuo on.
        Hyvin harvat koskaan testaavat itseään.
        Luultavasti harvempaa kuin kaksoset, mutta ehkä ei kuitenkaan niiiin harvinaista.


      • vielä...
        Näin 0n kirjoitti:

        Munasolu saatta jakautua kahtia jopa ennen hedelmoitystä.

        Eli lopputulos on noin puolikas identtinen kaksonen. Ja he voivat olla eri sukupuolta.

        DNA testien kautta on myös havaittu että joskus 2 hedelmöityä munasolua saatta törmätä. Lopputulos on 1 terve lapsi jolla on 2 ihmisen DNA. Sille on jonkinlainen virallinen nimikin, en nyt muista mikä.

        Jäi vaan mietittymään, että jos noiden kahden hedelmöittyneen munasolun kaksoset olisivat olleet tyttö ja poika, niin mikä "törmäyslapsen" sukupuoleksi sitten tulee?


    • Kaksosten äiti

      on kaksoset. Tyttö ja poika. Ihania! =) Ihan spontaanisti alkunsa saivat.

    • .,.,

      Minä ja veljeni ollaan kaksosia ei identtisiä. ihan luomua ollaan. Veljeni on minua 7minvanhempi. Meidän sukuun syntyi kaksoset samana vuonna kuin me, aika hassu juttu.. nekin oli tyttö ja poika.

    • juulia

      kysymys? voiko identtisten kaksosten lapset olla sisarpuolia..eli siis äitini on identtinen ja mietinkin että onko mahdollista että tätini lapset olisivat sisarpuoliani, eli siis isä vain olisi eri..? itse luulen että ei. mutta ajattelin nyt kysäistä.

      • no joo

        Eli sama perimä kun et olis vaan eri isä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe