Hei.
Mulla ollut jonkin verran paniikkikohtauksia.
Lääkäri määräsi lääkkeitä, mutta mua huolestuttaa toi mahdollinen painonnousu.
Kuinka voimakasta ja yleistä se on?
Saattaa ehkä kuulostaa turhamaiselta, mutta painonhallinta on työni takia äärimmäisen tärkeää...
Mulla ollut jonkin verran paniikkikohtauksia.
Lääkäri määräsi lääkkeitä, mutta mua huolestuttaa toi mahdollinen painonnousu.
Kuinka voimakasta ja yleistä se on?
Saattaa ehkä kuulostaa turhamaiselta, mutta painonhallinta on työni takia äärimmäisen tärkeää...
Vastaukset 10
Vanhimmat
jos kertoisit mitä lääkkeitä syöt!
lääkkeet eivät lihota!!
lääke saattaa aiheuttaa enemmän ruokahalua.
loppujen lopuks sinä se olet joka pistät ruokaa naamaan ei lääke.
homma on hyvä pitää kurissa esim. kirjaamalla ylös mitä on syönyt. niin ainakin minä tein.
mihin kaikkeen lääkkeet vaikuttavat ja millä tavoin, on uskomattoman typerää esittää etteivät lääkkeet voisi lihottaa.
Lihominen voi johtua muistakin seikoista kuin ravinnon laadusta ja määrästä, esim. lääkkeiden vaikutuksesta aineenvaihduntaan.
Paroxetin ratiopharm on siis lääkkeeni nimi.
ssri-lääkkeistä eniten painonnousua, sivuvaikutuksia ja vieroitusoireita.
Kyllä näistä aineista löytyy ihan tutkimustietoakin netistä, parempi vaihtoehto on opiskella itse kuin kysellä ihmisiltä jotka eivät välttämättä tiedä kuin sen verran mitä itse ovat kokeneet. Nämä kemikaalit kun vaikuttavat hyvin eri tavoin eri ihmisillä.
Yleisesti ottaen olisi ehkä järkevämpää selvittää ne ongelmat jotka oireilua aiheuttavat, ei elämäänsä voi pillerien varaan rakentaa.
En tiedä onko tuolle todistettua perustaa lihottavatko lääkkeet.. minulle kuitenkin remeron (mirtazapini) aiheutti aivan järjettömän nälän jonkatakia sen sitten lopetinkin, en tosin vaan sen takia vaan myös kokoaikaisen väsymyksen takia.. en niinkään usko että lääke olisi lihottanut.. enemmänkin juuri se mitä suuhuni olisin pistänyt...
Olen syönyt noin vuoden Zoloftia ja sen rinnakkaislääkettä Sertraliinia. En ole lihonut, olen kylläkin tullut laiskemmaksi liikkumaan. Se vaivaa välillä. No liikun kuitenkin, mutta en niin paljoa kuin ennen. Ja minulla on taipuvaisuus painon nousuun. Ruokahalu ei ole mitenkään erityisen hyvä, syön vain lähinnä tarpeeseen. Toinen asia mitä itse pelkäsin, oli seksi ja seksielämän kuihtuminen. No ei käynyt niinkään, orgasmikin tulee.
Joten ei kannata hätäillä ennen kuin on kokeillut.
varsinkin epäterveellisesti lihottaa. Minulla on 6 vuoden kokemus erilaisista mielialalääkkeistä, eikä paino ole koskaan noussut.
Mulla tullut ruokahalut mahtaviksi lääkityksen myötä. Eli siksi usein luullaan että lääkkeet lihottavat mutta tulee syötyä vaan niin paljon ihan huomaamattaan. Pakko yrittää pidättäytyä tuosta ruoasta ja yrittää syödä normaalisti.
Söin yli kaksi vuotta ciparelexia ja minua se ei lihottanut, ei tullut lisää ruokahalua, mutta eihän sitä tiedä mikä sivuvaikutus kenellekin tulee kun se on niin yksilöllistä.