Millasta on raskausmyrkytyksen ylävatsakipu?? Mulla on nukkuessa ja kyljellään maatessa sellainen olo ,kuin olis housut vedetty ihan ylhäälle ja kireelle ,tuntuu että jokin painaa pahasti ylävatsalla ja olo on huono.Jonkinmoinen paineentunne.
RASKAUSMYRKyTYKSEN
9
4531
Vastaukset
- mammi
Ikävä kyllä en osaa tosta vatsakivusta sanoa, mutta jos sulla on muita oireita(pääkipu, näköhäiriöitä, turvotusta) niin otahan yhteyttä ensiapupolille!
- soittanutkin
Olen soittanut äippäpolille jo kahdesti ,ja aina vaan sanovat et voi olla normaalia,ja et jos pahenee....en tiedä kuinka paha tämä nyt jo on ,mut...mulla on viikkoja 21 3 ja neljäs lapsi .Mulla on ton ylävatsa oireilun lisäksi :pääkipua ,huono/heikko olo (hemoglobiini kuitenkin hyvä) väsyttää,näköhäiriöitä oli kerran eli kirkkaita valopalloja meni silmissä ja turvottaa. Mutta verenpaine ok ja valkuaistakaan ei ollut viikko sitten.
- oireilla noila
viikoilla vielä, joten tuskin on kyse siitä.
- alkaa oireilemaan!!!
oireilla noila kirjoitti:
viikoilla vielä, joten tuskin on kyse siitä.
Raskausmyrkytys tulee harvemmin toisella kolmanneksella, itselleni tuli kuitenkin rv 27, ja tiedän tapauksia, joissa on tullut erittäin paha myrkytys jopa alle 25 viikolla!!!
- äippä79
loppuraskaudessa vasta raskausmykytys ja synnytys käynnistettiin kolmeviikkoa etuajassa. Mulla tuo ylävastsakipu oli lähinnä sellaista kuin olisi jokin vanne kiristänyt, mutta toisaalta sanoivat että voi kohtukin painaa kun oli niin lopussa. Sen lisäksi mulla oli näköhäiriöitä, näin sumeana, katseen kohdistamisessa oli ongelmia ja pilkkuja näkyi myös. Sen lisäksi proteiinit koholla, verenpaine koholla ja turvotuksia. Tuli oireet melko nopeasti.
- Panacea
Minulla ei ollut kyllä minkäänlaista ylävatsakipua, mutta muuten oli niin huono olo, ettei ollut mitään epäselvyyttä siitä, oliko vakavasti sairas.
Jos sinulla ei ole kohonnutta verenpainetta (minulla yläpaine hutaisi 120 -> yli 200:n vuorokaudessa), valkuaista virtsassa, näköhäiriöitä tms, en usko että sinulla vielä ainakaan on raskausmyrkytystä. - asd1
kysyppäs neuvolasta lähete tai neuvola lääkäriltä maksakokeisiin lähete.saattaa olla maksa-arvot nousussa.
- asd...
kysyppäs neuvolasta lähete tai neuvola lääkäriltä maksakokeisiin lähete.saattaa olla maksa-arvot nousussa.
- pankreatiitti
oli minulla viikolla 11 ja viikolla 12 leikattiin sappirakko pois, oli sappi ja haima tulehtuneet. Raskaus altistaa sappivaivoille, mutta minulla siis ei ollut tyypillinen sappikohtauskipu. Luin myöhemmin kuvauksen haimatulehduskivusta, se on vyömäinen tylppä kipu ylävatsalla.
Myös palleatyrä on samantyyppinen tunne, siinä siis mahalaukkua työntyy ruokatorven läpimenoreiästä pallealihaksen yläpuolelle. Kannattaa selvittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662191Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381344En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71980Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?210975Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.90967Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21915- 19756
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719