KyleKatarn1987 Reporting in...

KyleKatarn1987

Freedom!! At last! Jep, vapaus on viimeinkin koittanut minulle. Tänään pääsin nimittäin ensimmäisille lomilleni Tasavallan asepalveluksesta. Voi tätä riemua :) Nyt voin jälleen lukea kirjaa, kuunnella musiikkia, katsoa elokuvia tai vaikkapa surffailla netissä ihan milloin minua vain huvittaa ja nukkua niin pitkään kuin sielu sietää. Harmi vain, että hauskuutta kestää ainoastaan kaksi vuorokautta, sillä kun ne ovat kuluneet on minun taas palattava komennukselleni Keisarilliseen Kaartin Jääkäreitten koulutuskeskukseen, missä rankat harjoitusjaksot jatkuvat vielä monta kuukautta. Nyt kyllä väsyttää sen verran että en keksi tähän enää muuta sanottavaa. Ajattelin kuitenkin ilmoitella itsestäni, mikäli joku on ihmetellyt minne olen näiltä palstoilta kadonnut. Taisin tosin ilmoittaa palvelukseni alkamisesta pienimuotoisesti eräässä ketjussa, mutta se ketju on nyt hukkunut harmillisesti jonnekin...

9

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MasterGormo

      Olet siis palannut! Tällä palstalla onkin ollut viime aikoina niin hiljaista, että en itsekään ole käynyt täällä paljon ollenkaan, vaikka tavallisesti käyn täällä monta kertaa päivässä...
      En kai ole nähnyt sitä aiempaa viestiäsi, joten luulin jo, että olet hylännyt star warssin. Täytyy kyllä sanoa, että keskustelu on vähentynyt paljon sen jälkeen kun Qew lopetti roskapostittamisen. Oliko siellä koulutuskeskuksessa kovinkin hirveää? Ehkä nyt, kun sinä, arvon kollega, olet palannut, ehkä keskustelu vähän lisääntyy... Olkoon voima kanssasi...

      • KyleKatarn1987

        mutta ei ainakaan vielä juurikaan sen rankempaa kuin mitä etukäteen olin osannut odottaa. Tilanne tosin tulee aikanaan vielä pahenemaan vaikka "kahden ensimmäisen viikon piina" onkin jo takanapäin. Vaikeat ajat ovat siis edessä. Kävimme jo viime perjantaina ampumassa ensimmäistä kertaa kovilla ja osuminen rynnäkkökiväärillä 150 metrin päässä olevaan maalitauluun on vaikeampaa kuin voisi kuvitella. Ja osuinhan minä sentään siihen tauluun, mutta ei minusta tarkka-ampujaksi ole kun en osunut 30 laukauksella kuin kaksi kertaa kymppiin. Muut ammukset menivät sitten sinne tänne keskustan ympärille ja kuutisen kappaletta jopa taulun ulkopuolelle. Ei ole helppoa ei. Aseen (RK 62; AK-47:n päivitetty versio) osaan sentään purkaa ja koota ja lippaan lipastaa hyvinkin nopeasti, mutta nämä asiat ovatkin koulutuksen helpoimmasta päästä. Vaikeimpia asioita ovat päivämarssit, tahtimarssit ja sulkeiset. Ja tietysti "Tetsaus" ja taistelu-eteneminen yleensä. Ja siihen en varmaan koskaan tule tottumaan, että aina on olevinaan niin hirveä kiire vaikka useimmiten kiirettä pidetään pelkästään sen vuoksi, että päästään odottamaan pitkiä toveja seuraavaa oppituntia alkavaksi. Ruoka on kelvollista ja sitä on runsaasti, mutta hyvin harvoin sitä saa rauhassa syödä loppuun. On suorastaan ruhtinaallista, jos ruokatuntiin annetaan aikaa edes vartin verran. Yleensä aikaa on kymmenen minuuttia tai vähemmän. Sitten on nukkuminen. Unen päästä on vaikea saada kiinni, kun puolet tuvasta kuorsaa ja kuuden herätykset ovat aika karuja. Unirytmiä tulee sekoittamaan entisestään piakkoin alkavat yöpäivystykset, johon jokainen alokas vuorollaan joutuu. Jos käyttäytyy hyvin voi päästä päivystämään vasta myöhäisimmässä mahdollisessa vaiheessa, jolloin päivystysöitä tulee koko palvelusajalle kertymään vähemmän kuin useimmille muille. Ja jos taas ei osaa käyttäytyä voi päivystys osua eteen jo ehkä seuraavana yönä ja niitä voi rangaistuksena tulla jopa normaalia useammin. Olen nähnyt näin käyvän, enkä todellakaan voinut olla muuta kuin pahoillani kaverin puolesta. Pähkinänkuoressa koko homma toimii siten, että tottelevaisuudesta, täsmällisyydestä ja asioiden nopeasta omaksumisesta palkitaan ja niskuroinnista ja virheistä sekä hidasoppisuudesta rankaistaan. Itse olen hidasoppinen, joten minulle on koitunut siitä jo jonkin verran hankaluuksia, mutta yritän olla täsmällinen ja totella niin hyvin kuin osaan ellei herroilta sitten tule aivan järjettömiä käskyjä. Vaikeeta kyllä on kun ei tunnu oikein minun jutultani olla tahdoton robotti, mutta eiköhän tämä tästä silti ala sujumaan. Eihän tätä tarvitse kestää kuin kuusi kuukautta. Semmoista tarinaa minulla tällä kertaa oli kerrottavanani.

        Qewistä en tiedä, mitä hän nykyään aikoo, mutta ainakaan roskaposteja ei ole pahemmin ilmaantunut sen jälkeen, kun hän ilmoitti lupaavansa lopettaa niiden lähettämisen. Tosin palstalla liikkuu edelleenkin epäillyttäviä hahmoja, joilla tuntuu olevan yhteyksiä Qewiin. Meidän fanien on siis yhäkin viisasta olla tarkkana uusien juonien varalta...

        Olkoon Voima myös sinun kanssasi hyvä ystäväni MasterGormo...


    • jediboy

      Minkäs laisia leffoja herra kylekatarn katselee? SciFiä varmaankin.. tai tuolla missä on sinun kuvasi ja niitä tietoja nii siellä lukee et scifistä tykkäät. Kuuntletko muuten elokuva musiikkia? Menaatko muuten vielä lisätä jotain tuonne "valosapelit" keskusteluun, joka on jo kyllä siirtynyt..varmaan tuonne kolmannelle sivulle.

      • Veteranfan

        Armeijan harmauteen tottuminen vie aina aikansa,muista venytellä harjoitusten jälkeen ja juoda paljon nesteitä esim: vichyä jos hikoilee paljon,ettei jalat kramppaa kesken kaiken alokas ajan (kerron kokemuksesta) ja Voima olkoon kanssasi.


      • KyleKatarn1987

        enimmäkseen katselen ja klassista musiikkia sekä instrumentaalisia elokuva-soundtrackeja mielelläni kuuntelen. Sinun kannattaa tarkastaa, mitä olen kirjoitellut tuonne siihen ketjuun, jossa kysyit omistaako kukaan kaikkia SW soundtrackeja, jos haluat tietää mitkä ovat lempikappeleeni jokaisesta elokuvasta.

        En usko että tällä haavaa mitään "valosapelit" keskusteluun lisäilen, sillä olen nykyään hyvin kiireinen mies. Pitäisikö sinne mielestäsi lisätä jotakin?


      • KyleKatarn1987
        Veteranfan kirjoitti:

        Armeijan harmauteen tottuminen vie aina aikansa,muista venytellä harjoitusten jälkeen ja juoda paljon nesteitä esim: vichyä jos hikoilee paljon,ettei jalat kramppaa kesken kaiken alokas ajan (kerron kokemuksesta) ja Voima olkoon kanssasi.

        arvon Veteranfan. Meille onkin jo pidetty muutama oppitunti nestetankkauksen tärkeydestä ja kyllä sen pitemmillä marsseilla huomaa, jos ei ole ihan kunnolla nesteitä edellisenä päivänä kurkusta alas kulautellut. Tulee kuumeinen olo ja jaloista heikottaa pahemman kerran. Ei näin. Täytyy totutella siihen että juo jatkossa kenttäpullosta aina silloinkin kun ei edes ole jano. Sillä tämänkaltaiset tilanteet ehkäistään. Ja nestetasapaino pysyy.

        Ja pysyköön myös Voiman tasapaino näillä palstoilla.

        Ja olkoon Voima myös sinun kanssasi, ainaisesti...


      • jediboy
        KyleKatarn1987 kirjoitti:

        enimmäkseen katselen ja klassista musiikkia sekä instrumentaalisia elokuva-soundtrackeja mielelläni kuuntelen. Sinun kannattaa tarkastaa, mitä olen kirjoitellut tuonne siihen ketjuun, jossa kysyit omistaako kukaan kaikkia SW soundtrackeja, jos haluat tietää mitkä ovat lempikappeleeni jokaisesta elokuvasta.

        En usko että tällä haavaa mitään "valosapelit" keskusteluun lisäilen, sillä olen nykyään hyvin kiireinen mies. Pitäisikö sinne mielestäsi lisätä jotakin?

        Eipä sinne varmaan tartte mitään laittaa, kun sehän on vähän jo vanha juttu ja kun nuo keskustelu jutut vanhenee nii nehän aina siirtyy tuonne edemmälle sivulle..

        Sitten, minkälaisia tuo instrumentaalinen elokuva musiikki on?


      • KyleKatarn1987
        jediboy kirjoitti:

        Eipä sinne varmaan tartte mitään laittaa, kun sehän on vähän jo vanha juttu ja kun nuo keskustelu jutut vanhenee nii nehän aina siirtyy tuonne edemmälle sivulle..

        Sitten, minkälaisia tuo instrumentaalinen elokuva musiikki on?

        jota soitetaan pelkästään orkesterin voimin eikä siinä (yleensä) ole mukana minkäänlaista laulua tai hyminää. Esimerkiksi Uuden Toivon ja Imperiumin Vastaiskun musiikkiraidat ovat instrumentaalista elokuvamusiikkia puhtaimmassa muodossaan.


      • jediboy
        KyleKatarn1987 kirjoitti:

        jota soitetaan pelkästään orkesterin voimin eikä siinä (yleensä) ole mukana minkäänlaista laulua tai hyminää. Esimerkiksi Uuden Toivon ja Imperiumin Vastaiskun musiikkiraidat ovat instrumentaalista elokuvamusiikkia puhtaimmassa muodossaan.

        No, episode 1 ja 3:sen duel of the fates ja battle of the heroes-kappaleet ovat kuoro voimaisia ainaskin, kyllähän sekin on ihan hyvää. Oletkos kuunnellut muiden leffojen soundrackeja kuin star warssin? vaikka ny esim. harry potter, taru sormusten herrasta..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe