Jos rekisteriotteessa lukee 175/65R14-81 ja 185/65R14-81 niin mitä ja kuinka paljon noista arvoista saa muuttaa ilman muutoskatsastusta? Mikä olisi esim suurin/"näyttävin" rekisteriotteen sallima yhdistelmä?
Hassua sinänsä, että en ole ikinä pahemmin kiinnittänyt ulkonäköasioihin hirveästi huomiota autoa ostaessani vaan siihen toimivuuteen, mutta nyt kuitenkin autoa vaihdettuani jotenkin jäin kaipaamaan edellisen autoni aluvanteitten tuomaan persoonallisuutta. Uusi autoni vaan näyttää nyt jotenkin tylsältä ja kun kesärenkaitten osto on kuitenkin edessä, niin voisin samalla vanteetkin hankkia. En kaipaa mitään matalaprofiilirenkaita ja käsittääkseni ne ovat kalliimpiakin?
Maksimikoko ilman muutoskatsastusta?
4
780
Vastaukset
- fefgedr
maksimissaan saa olla 205/15" renkaat ilman muutoskatsastusta. Renaan korkeudella ei taida olla merkitystä katsastuksen suhteen.
- uusavuton
pirun vaikeeta katsoa vaikka aken sivuilta
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajoneuvotekniikka/Ajoneuvon rakenne ja varusteet/Henkilö- ja pakettiautojen rakennemuutokset/Rengas ja vanne muutokset.htm - rengastelija
vanteen halkaisijaa sa kasvattaa 2" (tuumaa) suurimmasta rekisteriotteeseen merkitystä.
ja leveyttä saa tulla 31mm lisää..
vanteen koon kasvattamisen myötä renkaan profiilin tulee madaltua, jotta renkaan ulkokehä säilyisi samana
autoosi saat siis maksimissaan 205/45R16 ilman muutoskatsastusta
suosittelisin 195 tai 205/55R15, niin säilyy vielä mukavuuskin mukana.
leveyden kasvattamisessakin kannattaa pitää järki mukana sillä leveät ja kuluneet renkaat nostavat vesiliirto riskiä merkittävästi, mitä kepoisempi autosi on
välillä myös poliisit ovat vähän tuulella käypiä, mikäli hankit autoosi maksimi kokoiset renkaat (ilman muutoskatsastusta) kannattaa kuitenkin harkita rekisteriotteen uusimista siten, että uusi suurempi rengas koko on siihen merkittynä. säästyy ehkä joiltakin selittelyiltä ratsiassa.- ddr.
Leveyttä saa tulla lisää max 30mm.
16-tuumainen vanne vaatii muutoskatsastuksen koska alkuperäinen ko on 14". 15-tuumainen ei vaadi muutoskatsastusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802